Oud 09-02-2006, 19:25
rastaindapasta
rastaindapasta is offline
yoo peeple ik schnap t zelf ook niet meer maar ik kan niks vindenm op google ofsjow... maar wie heeft er dan misgien n link voor me... ik kan egt geen reet vinden over van die jeugdculturen/subculturen als zooties (ook geen plaatjes), teddy boys (ook geen plaatjes), beatniks (egt helemaal geen reet gevonden), skaters, provo's, new wavers, rappers en alto's... als er iemand links voor me heeft alvast bedankt... xxx rastaindapasta
__________________
michael ki jackson ki reflection ki jumping ki jackson janet ki reflection oki mai ki sexion
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2006, 19:29
Verwijderd
Misschien zou je gewoon Nederlands kunnen typen en gebruik kunnen maken van hoofdletters en leestekens? Dat leest een stuk makkelijker. En ik denk dat je met normaal Nederlands ook een stuk meer zult vinden via Google.

Daarnaast zou je eens kunnen kijken bij de werkstukken die al op s.com staan. Zooties, teddy boys en beatniks zeggen me helemaal niets (echt nog nooit van gehoord), maar over skaters, provo's, rappers en alto's staat er zeker wat tussen en misschien over new wavers ook wel.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 20:34
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
ik had die opdracht ook voor ckv, ik zal even zoeken
Met citaat reageren
Oud 09-02-2006, 20:35
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Project: In de mode

C2:

Zooties
Substijl van gothic.
Donkere kleding met wijde broeken. Vooral metalmuziek

Teddyboys
Kleding uit de jaren vijftig/zestig. Muziek idem



Beatniks
Kleding: Een Amerikaanse stijl uit de jaren 50, donkere kleding en petjes. Muziek vooral gitaarmuziek.

Nozems
Kleding: de stijl is in de jaren zestig populair geworden door een musical. Jongens liepen in vliegerjacks, spijkerbroeken met smalle pijpen, puntlaarzen, een veterdasje en een vetkuif. Meisjes droegen jurken jurken met petticoats, pumps met naaldhakken en een bol kapsel.
Muziek: Pop/rock



Mods
Ook weer uit de jaren zestig. Meisjes droegen een soort verlengde trui, daarbij horen hoge kousen. De kleding bestaat vooral uit strakke kleuren en vormen.

Hippies


Stamt uit jaren zestig, veel kleuren en bloemen op de kleding, wijde kleding en broeken. De muziek is vrolijk.




Punks
Begonnen in jaren zeventig in Londen. Donkere of felle kleding. Hanenkammen en wild haar. Ruige muziek.

Kakkers
De kleding is vaak van een groot, bekend duur merk en erg chique. Ze praten vaak ook bekakt en zitten op sporten als hockey of tennis. Nette, soms klassieke muziek of Top 40.

New wavers
Begin jaren tachtig opgekomen, depressieve kleding: zwarte make-up, zwarte of paarse broeken en het haar rechtop gezet in pieken, met wat lokken voor de ogen. De muziek: bands als Joy Division, The Cure, The Sisters of Mercy en Front 242.


Skaters
Sportieve nonchalante kleding. Sportschoenen, joggingbroek en een T-shirt met jasje. Muziek is hardcore.

Gabbers
Ontstaan in jaren tachtig. Trainingspakken van bekende merken, Hardcore muziek.




Alto’s
Meestal verschillende stijlen gecombineerd, met veel assecoires. Felle kleuren. Soms maken alto’s hun kleding zelf, net als de sieraden en tasjes. De bedoeling is er ‘anders dan anderen’ uit te zien. De muziek is heel wisselend.


en dan met foto's erbij... t is niet echt geweldig maar k had t echt gehad met zoeken, na twee uur werk pffff
Met citaat reageren
Oud 10-02-2006, 21:33
Verwijderd
Citaat:
rastaindapasta schreef op 09-02-2006 @ 20:25 :
yoo peeple ik schnap t zelf ook niet meer maar ik kan niks vindenm op google ofsjow... maar wie heeft er dan misgien n link voor me... ik kan egt geen reet vinden over van die jeugdculturen/subculturen als zooties (ook geen plaatjes), teddy boys (ook geen plaatjes), beatniks (egt helemaal geen reet gevonden), skaters, provo's, new wavers, rappers en alto's... als er iemand links voor me heeft alvast bedankt... xxx rastaindapasta
geen wonder dat je niks kan vinden. De meeste zoekmachines werken alleen volgens abn spelling
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.