Oud 18-08-2013, 21:10
Verwijderd
Antwoorden gekregen, thnx

Laatst gewijzigd op 23-08-2013 om 18:02.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-08-2013, 06:49
Schrödinger
Avatar van Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb zelf technische natuurkunde gestudeerd. Hoewel ik nooit echt hard heb gewerkt, en het bij lange na niet in 5 jaar gedaan heb, moet je toch wel de motivatie hoog houden om die studie af te ronden. Een studie zoals technische bedrijfskunde is echt véél makkelijker (maar is prima werk mee te vinden), en aan je taalgebruik te zien valt het reuze mee met je Nederlands (het lijkt me dat je eerder aan je zelfvertrouwen moet werken).
Met citaat reageren
Oud 19-08-2013, 07:42
Verwijderd
Zoek oorzaken van tegenslagen niet te veel buiten jezelf.

Ik snap ook niet heel goed waarom je nou de tweede keer gestopt bent. Zo veel mensen moeten erg veel moeite doen om punten tussen de 5 en de 7 te halen. Niet iedereen kan flutiend de universiteit doorlopen en het is raar om dat wel te verwachten. Ook begrijp niet waarom HBO geen optie is. Je gaat nu maar een "makkelijke" universitaire studie doen, alleen maar omdat je vindt dat je uni moet doen, maar een echt argument zie ik niet.

Ik krijg erg het gevoel dat je een studie wilt kiezen die vooral gemakkelijk is, zodat je niet je best hoeft te doen. Prima, maar dan snap ik niet dat je tegelijkertijd zo statusgevoelig bent en HBO weigert te doen.

Ten slotte ben ik zelf een allochtoon en heb ik mijn universitaire studie met redelijk goede punten en twee vingers in de neus afgerond. Nogal zwak om de "allochtonenkaart" te trekken.

Overigens Kazet, hij/zij wil technische bestuurskunde gaan doen, niet technische bedrijfskunde.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2013, 08:00
Verwijderd
Wat je redenen ook zijn, je trekt WO niet. Dan kun je wel roepen dat HBO eeuwig zonde is, maar het lijkt me nog debieler als je helemaal niks afmaakt met die instelling. Ga HBO doen.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2013, 09:26
Verwijderd
Citaat:
Ik heb zelf technische natuurkunde gestudeerd. Hoewel ik nooit echt hard heb gewerkt, en het bij lange na niet in 5 jaar gedaan heb, moet je toch wel de motivatie hoog houden om die studie af te ronden. Een studie zoals technische bedrijfskunde is echt véél makkelijker (maar is prima werk mee te vinden), en aan je taalgebruik te zien valt het reuze mee met je Nederlands (het lijkt me dat je eerder aan je zelfvertrouwen moet werken).
Bedankt voor je reactie. Inderdaad heb ik vaker gehoord dat ik aan mijn zelfvertrouwen moet werken, ik wil er ook snel werk van maken. Bedankt voor je sympathie mbt mijn Nederlands. Als ik moet typen dan neem ik er de tijd voor, finetune dingen enz. Het is echt het begrijpend lezen dat was lastiger is (had een 5 voor examen nl). Ook in bijv. debatten is direct antwoorden soms lastig, ik twijfel wat ik wil zeggen. Hoewel ik het idee wel in mijn hoofd heb verwoord ik het dan niet goed, of ik probeer het weer te netjes oid.


Citaat:
Niet iedereen kan fluitend de universiteit doorlopen en het is raar om dat wel te verwachten.

Ik krijg erg het gevoel dat je een studie wilt kiezen die vooral gemakkelijk is, zodat je niet je best hoeft te doen. Prima, maar dan snap ik niet dat je tegelijkertijd zo statusgevoelig bent en HBO weigert te doen.

Ten slotte ben ik zelf een allochtoon en heb ik mijn universitaire studie met redelijk goede punten en twee vingers in de neus afgerond. Nogal zwak om de "allochtonenkaart" te trekken.
Bedankt voor je reactie.
Het is niet zo dat ik een studie wil kiezen waarbij ik niet me best voor hoeft te doen. Immers zou ik dan geen beta hebben gekozen. Ik doe graag erg mijn best en ben bereid een hele smak ervoor te werken, bij tn heb ik dat zeker gedaan en is grotendeels ook goed uitgekomen. Echter als je merkt dat een bepaald vak jou niet ligt, ook met veel werk, kan je er maar beter vandaan blijven. En ik heb zeker niet de verwachting dat men fluitend door de uni heen moet kunnen lopen, heb ik ook nooit geopperd.

De "allochtonenkaart", zoals jij het noemt, had betrekking op mijn sociale isolement, daarnaast is het niet een primaire oorzaak, enkel een versterkende (en waarschijnlijk onterechte) factor. Het was niet gelinkt aan studieresultaten, wat jij wel oppert in jouw zin. Je beweert hier dat ik zeg dat omdat ik een allochtoon ben ik niet een studie kan afronden (met evt goede cijfers)..?

Laatst gewijzigd op 23-08-2013 om 18:02.
Met citaat reageren
Oud 19-08-2013, 12:14
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Elke studie heeft vakken die je niet liggen maar waar je toch hard voor moet werken. Dat onderscheidt de doorzetters van de afhakers. Ik snap dat de omslag lastig is van niet je best doen en het allemaal halen naar het ineens niet meer halen met dezelfde inzet, maar dat is het universiteitsleven. Dan kan je hard wegrennen van zo'n vak en daarmee de hele studie, maar je kan ook de uitdaging aangaan en je mouwen opstropen.

En die omstandigheden waar jij het zo moeilijk mee hebt (isolement) creëer je zelf. Ik heb enorm veel respect voor allochtonen die de moeite nemen om nederlands te leren en mee proberen te komen in gesprekken. Mensen zullen je écht wel vergeven dat je het niet perfect spreekt, ze snappen heus wel wat je bedoelt. En veel oefenen is de enige manier om ooit wél vloeiend mee te komen.
Ik heb geen concreet advies over welke studie je moet gaan maar wat je ook kiest: ga iets doen met je medestudenten. Ga eten met je studiegroepje, word lid van de studievereniging (niet te verwarren met studentenvereniging, al kan dat natuurlijk ook) word lid van een commissie en organiseer iets samen. Als je samen bent met mensen met dezelfde interesse, dan maakt het geen hol uit dat jouw nederlands niet perfect is. Ik weet niet waar jij vandaan komt oorspronkelijk, maar waarschijnlijk spreek ik jouw moedertaal ook niet perfect.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 19-08-2013, 20:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet dat je het niet wil horen maar ik ga het toch zeggen. Ga HBO doen. Op deze manier door elk jaar een andere WO-studie te kiezen, weer te stoppen en weer opnieuw te beginnen kom je niet verder en heb je over x jaar nog geen diploma en alleen maar een torenhoge studieschuld. Het getuigt in mijn ogen alleen maar van gezond verstand als je nu een leuke HBO studie kiest die bij je past, die je misschien zelfs wel verkort kan doen omdat je een VWO-diploma hebt. Dan heb je over een paar jaar tenminste een diploma en krijg je (een deel van) je schuld kwijtgescholden en kan je dan altijd nog verder kijken of je een WO-master wil gaan doen maar dan heb je in elk geval iets waar je verder mee kan.

Zelf ben ik jaren geleden begonnen met biomedische wetenschappen in Leuven maar ik miste zoveel voorkennis, met name wiskunde door het verschil in middelbaar onderwijs tussen Nederland en België maar omdat ik het toen moeilijk vond om het niveau van het WO-onderwijs in Nederland in te schatten en ik niet nog een jaar wilde verspillen ben ik HBO gaan doen in drie jaar zodat ik dan in elk geval een diploma zou hebben en ik heb er geen moment spijt van gehad hoewel ik het toen wel lastig vond om te accepteren dat WO me misschien gewoon niet zo lag ondanks dat ik een VWO-diploma had.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-08-2013, 13:53
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Ik denk dat je even nog een stapje verder moet terugnemen. Als ik je zie typen dat informatica je wel wat lijkt maar dat je programmeren niet ziet zitten, concludeer ik dat je niet echt meer logisch aan het nadenken bent en in vreemde cirkeltjes rent. Je wilt overduidelijk iets beta's, maar je hebt hier niet echt een plan mee. Als je niet van lezen en wel van structuur houdt, zou ik je geen techniek&maatschappij studie zoals bedrijskunde aanraden. Wat mij betreft kun je die studie samenvatten als "leren uit je nek te lullen zodat men vergeet dat je geen echte beta bent". Oh sorry, das misschien niet aardig

Ga toch gewoon op het HBO een bachelor of applied physics halen. Een bachelor of science van de TU is toch niks waard, dat is geen volwaardige op zichzelfstaande studie en iedere hoogleren die je het vraagt zal bekennen dat ze er toch wel vanuit gaan dat je altijd je master moet halen. Het mooie van een master is dat je die OOK kunt halen na je HBO, dus na de fontys kom je gewoon terug naar de TU als je dat dan nog wilt.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 14:06
Verwijderd
Hij heeft het over bestuurskunde, niet bedrijfskunde. Is dat typisch iets voor natuurkundigen, dat jullie dat verkeerd lezen?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2013, 16:08
JaJ
Avatar van JaJ
JaJ is offline
Beide classificeer ik als techniek&maatschappij studies, zoals ik aangaf in mijn post. Inderdaad is het redelijk cliche op de faculteit om al die zachte studies 1 pot nat te vinden.
__________________
"In this house, we OBEY the laws of thermodynamics!" - Homer Simpson
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.