Oud 19-08-2011, 18:01
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik heb niet het hele topic gelezen hoor, maar als je de eerste pil neemt, ben je dan al gelijk beschermd of duurt dat een paar dagen?
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 19-08-2011, 18:56
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik heb niet het hele topic gelezen hoor, maar als je de eerste pil neemt, ben je dan al gelijk beschermd of duurt dat een paar dagen?
alleen als je begint op de eerste dag van je menstruatie. Zoals je ook in de bijsluiter kunt lezen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 19-08-2011, 18:59
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Ik ben tussendoor begonnen
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 19-08-2011, 19:00
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik ben tussendoor begonnen
dan ben je pas de volgende strip beschermd.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 20-08-2011, 11:53
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Thanks
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 31-08-2011, 21:09
SweetStrawberry
Avatar van SweetStrawberry
SweetStrawberry is offline
Ik wil graag de Yasmin 28 in gaan nemen, maar ik ben pas 14. Maakt dit uit? want ze hebben het in de bijsluiter steeds over borstvoeding en vrouwen die al vaker zwanger zijn geweest enzo. En moet ik daar naar de dokter gaan?
(mijn moeder mag het niet weten want die vind het niet goed dat ik aan de pil ga, ze weet ook niet dat ik geen maagd meer ben dus ik wil hem graag anoniem bij de dokter halen, maar ik weet niet hoe ik dat moet doen ) .
Oud 31-08-2011, 21:31
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Waarom wil je per sé de Yasmin slikken? Er zijn vast wel andere soorten pillen diegeschikter zijn voor jongere meisjes zoals jij. En je moet inderdaad de pil via een recept bij je huisarts regelen. Dit kan onder de 18 geloof ik niet zonder toestemming van ouders/verzorgers.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 31-08-2011, 22:17
Verwijderd
Citaat:
Waarom wil je per sé de Yasmin slikken? Er zijn vast wel andere soorten pillen diegeschikter zijn voor jongere meisjes zoals jij. En je moet inderdaad de pil via een recept bij je huisarts regelen. Dit kan onder de 18 geloof ik niet zonder toestemming van ouders/verzorgers.
Onder de 12 niet zonder toestemming. Als je 12-15 bent hoeven je ouders geen toestemming te geven (behalve voor ingrijpende dingen zoals operaties) maar ze horen het officieel wel te wéten. De meeste huisartsen zullen echter wel meewerken als je ze vraagt om het niet tegen je ouders te zeggen, omdat ze liever ook geen zwangere 14jarige in hun praktijk hebben.
Oud 01-09-2011, 15:23
SweetStrawberry
Avatar van SweetStrawberry
SweetStrawberry is offline
Citaat:
Waarom wil je per sé de Yasmin slikken? Er zijn vast wel andere soorten pillen diegeschikter zijn voor jongere meisjes zoals jij. En je moet inderdaad de pil via een recept bij je huisarts regelen. Dit kan onder de 18 geloof ik niet zonder toestemming van ouders/verzorgers.
Ik hoef opzich niet per se de Yasmin te gaan slikken, maar ik heb daarvan heel de bijsluiter gelezen (ook van andere hoor) maar deze sprak me ook het meeste aan. Ook de bijwerkingen zijn hier niet zo hevig bij in mijn geval dan. Dus dit is de pil die mij het meeste aantrok ,

maar bedankt voor jullie hulp
Oud 01-09-2011, 23:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoe kan je weten of je last hebt van bijwerkingen bi je een pil als je die nog niet slikt?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 01-09-2011, 23:47
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Als je toch naar je huisarts gaat (en dat zal wel moeten, voor de pil) denk ik dat je het beste even kunt voorleggen wat jij wil. En voor de Yasmin geldt dat je een extra toeslag (of hoe heet dat) moet betalen, iets van €5 per maand, terwijl je dat bij andere pillen niet altijd hoeft, dat staat bijvoorbeeld weer niet in de bijsluiter.
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 02-09-2011, 12:29
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Ik hoef opzich niet per se de Yasmin te gaan slikken, maar ik heb daarvan heel de bijsluiter gelezen (ook van andere hoor) maar deze sprak me ook het meeste aan. Ook de bijwerkingen zijn hier niet zo hevig bij in mijn geval dan. Dus dit is de pil die mij het meeste aantrok ,

maar bedankt voor jullie hulp
de bijwerkingen van de yasmin lijken minder omdat het een vrij nieuwe pil is: de bijwerkingen zijn stomweg nog niet allemaal bekend. Maar overleg het gewoon even met je huisarts, die we het meest van al die pillen!
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 02-09-2011, 14:28
SweetStrawberry
Avatar van SweetStrawberry
SweetStrawberry is offline
oke ik zal het overleggen, bedankt voor jullie hulp!
Oud 09-09-2011, 22:00
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
Onder de 12 niet zonder toestemming. Als je 12-15 bent hoeven je ouders geen toestemming te geven (behalve voor ingrijpende dingen zoals operaties) maar ze horen het officieel wel te wéten. De meeste huisartsen zullen echter wel meewerken als je ze vraagt om het niet tegen je ouders te zeggen, omdat ze liever ook geen zwangere 14jarige in hun praktijk hebben.
Ik had dezelfde vraag, ik kan dit namelijk ook echt niet met mijn ouders bespreken. Maar hoe gaat dat dan, je komt daar, de huisarts geeft je een recept, maar vervolgens moet die pil betaald worden. Kan iemand mij misschien antwoord geven op de volgende vragen?

Gaat het betalen via de verzekering? En zien mijn ouders dan niet alsnog die afschrijving ergens terug? En wat nou als ie niet compleet vergoed wordt, kan ik dan zelf de toeslag betalen? En als laatste, je kan de strips dan voor een aantal maanden gewoon bij de apotheek ophalen he, die worden toch niet thuisgestuurd?

Alvast bedankt!
Oud 09-09-2011, 22:04
Verwijderd
Ik moest altijd zelf bij de apotheek de pil ophalen, dus daar hoef je je niet ongerust over te maken. Ik vermoed niet dat er een probleem is dat je de pil zelf wil gaan betalen als hij maar deels vergoed wordt. Ik weet echter niet of het op een specificatie staat.
Oud 10-09-2011, 00:02
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als de pil volledig vergoed wordt (wat bij de meeste pilmerken zo is als je onder de 21 bent) dan wordt de rekening door de apotheek naar je zorgverzekering gestuurd en hoef je zelf niets voor te schieten. Je levert bij de apotheek je recept in, krijgt de strips mee en de rekening gaat naar je zorgverzekering. Je ouders krijgen dan waarschijnlijk wel een overzicht wat er vergoed is maar daar staat dan op 'farmaceutische hulp apothekers' oid dus niet welk medicijn er is verstrekt maar wel door welke apotheek en aan wie (en wanneer). Als je een pil hebt met een eigen bijdrage (zoals de Yasmin) dan moet je die eigen bijdrage zelf ter plekke betalen en zien je ouders daar dus niets van. Het deel wat wel vergoed wordt gaat zoals ik hierboven schreef. Als je boven de 21 bent en je pil vergoed wordt door een aanvullend pakket moet je in de meeste gevallen de pil eerst zelf betalen in de apotheek, de rekening stuur je dan op naar je zorgverzekering en het geld wordt dan gestort op het rekeningnummer wat bij hun bekend is. Dat kan dus ook het rekeningnummer van je ouders zijn als zij je zorgpremie betalen. Dat wordt dan overgemaakt met als opmerking 'declaratie xxxxxx' maar ook niet dat het van de pil is ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-09-2011, 11:57
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Ah duidelijk, heel erg bedankt beiden!
Oud 10-09-2011, 13:52
Verwijderd
Het is trouwens wel handiger als je ouders het gewoon wel weten, dat scheelt een hoop gedoe. je kunt zeggen dat je naar de huisarts gaat vanwege te veel buikpijn als je ongesteld bent, en dan achteraf zeggen dat je de pil hebt gekregen. Dan hoef je m niet te verstoppen of je druk te maken over de kosten.
Oud 10-09-2011, 13:57
Verwijderd
(en eigenlijk vind ik ook dat je geen seks moet hwbben als je ouders daar duidelijk op tegen zijn, tenzij je denkt dat je wel in je eentje een kind op kan voeden of met de bus naar een abortuskliniek gaan terwijl je ouders niet weten waar je bent of waarom je dagen niet lekker en verdrietig bent. Wat als je een pil vergeet? Dat kan iedereen overkomen. Maargoed, ik verwacht niet dat jullie je door mij gaan laten tegenhouden )
Oud 10-09-2011, 14:54
Diamera
Avatar van Diamera
Diamera is offline
Citaat:
(en eigenlijk vind ik ook dat je geen seks moet hwbben als je ouders daar duidelijk op tegen zijn, tenzij je denkt dat je wel in je eentje een kind op kan voeden of met de bus naar een abortuskliniek gaan terwijl je ouders niet weten waar je bent of waarom je dagen niet lekker en verdrietig bent. Wat als je een pil vergeet? Dat kan iedereen overkomen. Maargoed, ik verwacht niet dat jullie je door mij gaan laten tegenhouden )
Ja ja natuurlijk moet je rekening houden met de gevolgen, en in je eentje ga je het ook niet redden mocht het gebeuren dat je zwanger wordt. En het is ook gewoon makkelijker als je open kunt zijn en niet de moeite hoeft te doen alles verborgen te houden. Mijn ouders zijn niet tegen seks op zich maar mijn vader heeft zoiets van 'Jij? Nu al?! en mijn moeder assocïeert het met dingen die nergens op slaan, zoals dat ik straks achter het raam eindig enzo

Het praat nogal ongemakkelijk met ze omdat mijn moeder alleen maar schuine opmerkingen maakt zodra ik erover begin en mijn vader er niet bij kan dat ik daar 'al' mee bezig ben. De pil vinden ze al helemaal geen prettig idee, 'al die hormonen in je bloed, je hele lichaam ontregeld, en je bent nog niet eens uitgegroeid! Geen sprake van!'

Dus ja, ik denk dat ik zelf maar de eerste stap zet en niet wacht tot ze inzien dat ze er wel op kunnen vertrouwen dat ik geen rare dingen doe en het in ieder geval veilig doe, dan wennen ze er wel aan op een gegeven moment en dan kan ik misschien wel normaal met ze praten, en er open over zijn. Want ik heb het verder ook niet zo op dat stiekeme, maar ze lijken me niet zo serieus te nemen wat dit betreft.
Oud 12-09-2011, 17:58
Guinie
Guinie is offline
Ik ben sinds een week of 2 aan de pil, begonnen op de eerste dag van de menstruatie, maar vanaf dat de menstruatie stopte heb ik last van bruine/roodbruine/zwarte afscheiding, dat wisselt. Komt dit door de pil? Ik vind het echt vies en normaal heb ik dit nooit. De menstruatie was deze keer wel anders dan normaal, hij begon met een heel lichte bloeding maar wel met alle krampen en ziek zijn, en de dagen daarna namen die klachten af maar werd het bloeden weer erger. En daarna dus die afscheiding. Wat is dit?
Oud 12-09-2011, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Ik ben sinds een week of 2 aan de pil, begonnen op de eerste dag van de menstruatie, maar vanaf dat de menstruatie stopte heb ik last van bruine/roodbruine/zwarte afscheiding, dat wisselt. Komt dit door de pil? Ik vind het echt vies en normaal heb ik dit nooit. De menstruatie was deze keer wel anders dan normaal, hij begon met een heel lichte bloeding maar wel met alle krampen en ziek zijn, en de dagen daarna namen die klachten af maar werd het bloeden weer erger. En daarna dus die afscheiding. Wat is dit?
Dat komt vaak voor tijdens de allereerste pilstrip, doordat je de menstruatie dan zo onderbreekt. Als het goed is, is het over na de eerste stopweek.
Oud 14-09-2011, 15:21
Eend
Avatar van Eend
Eend is offline
Trouwens, ik heb de huisarts gebeld en van hem kon ik gewoon beginnen wanneer ik wilde. Het was gewoon veilig
__________________
Take my future, past, it's fine, but now is mine
Oud 24-09-2011, 17:50
Guinie
Guinie is offline
De week voor de herfstvakantie heb ik m'n stopweek (ben eind augustus begonnen), maar afgelopen keer werd ik pas een paar dagen na het stoppen ongesteld, en hoe groot is dan de kans dat ik de eerste paar dagen van de herfstvakantie nog ongesteld ben? We gaan dan namelijk op vakantie en dan wil ik dat gedoe niet hebben.

Hoe zit het precies met het doorslikken van de pil? Slik je dan door in je eigenlijke stopweek en verschuif je 'm 'n week, of slik je de hele nieuwe strip door..? En wat zijn de evt gevolgen met afscheiding en andere klachten..?
Oud 25-09-2011, 12:38
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Je wordt altijd een paar dagen na het stoppen (gemiddeld 3) ongesteld, dus de kans is groot dat dat zo blijft. Of je in de herfstvakantie ook nog ongesteld bent ligt er maar net aan hoe veel dagen jij normaal ongesteld bent.

Doorslikken kan op de beide manieren die je noemde. Je kan een hele strip erachteraan slikken, of je slikt maar een paar dagen extra omdat je je stopdag bijvoorbeeld wil verschuiven. Stelregel hierbij is: altijd 21 pillen slikken, minder mag niet, meer mag altijd. Mogelijke gevolgen zijn dat je ondanks het doorslikken toch ongesteld wordt (doorbraakbloeding). Met afscheiding doet het niet zo veel.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 26-09-2011, 13:05
Guinie
Guinie is offline
Ok. Deze keer was ik trouwens zondag klaar, en zaterdagavond m'n eerste pil weer genomen. Blijft dit dan zo? Dan hoef ik namelijk niet door te slikken volgende maand.
Oud 27-09-2011, 10:59
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
meestal word je naar mate je de pil langer gebruikt, iets korter en minder heftig ongesteld. Dus ja het kan heel goed dat het zo blijft.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 27-09-2011, 17:18
Guinie
Guinie is offline
Ik ben nou trouwens de afgelopen 2x flink ziek en misselijk geweest. Kan dat door die pil komen? M'n moeder was al half in paniek namelijk. Maar ik moet sowieso over een maandje ofzo naar de huisarts voor controle.
Oud 27-09-2011, 17:42
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
ziek in je stopweek bedoel je? er zijn een boel vrouwen die zonder pil zich al heel ziek voelen in de stopweek. Als je het nou iedere keer precies in je stopweek hebt, en je had het eerst niet, dan zou het wel kunnen ja.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 27-09-2011, 17:52
Guinie
Guinie is offline
Ziek aan het begin of aan het eind. Afgelopen nacht was ik niet meer ongesteld en toch heel beroerd en overgeven en alles. Voor het starten met de pil was ik niet zó beroerd rond de menstruatie, alleen was toen mijn buikpijn veel erger.
Oud 27-09-2011, 19:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een tijd gehad dat ik van de microgynon heel erg misselijk werd aan het begin van m'n strip. Kreeg dan ook opvliegers, moest overgeven en had diarree. Blijkbaar was die pil te zwaar voor me. Nu met de Yasmin heb ik het niet meer.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 27-09-2011, 20:54
Guinie
Guinie is offline
Dat zou best eens kunnen kloppen ja.. De twee keer dat het zo erg was waren aan het begin van de nieuwe strip.
Oud 28-09-2011, 11:52
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
ik had met microgynon ook last van bijwerkingen, toen ben ik overgestapt op marvelon en had ik nergens meer last van.
Oud 03-10-2011, 09:21
Horsewhisperer
Horsewhisperer is offline
Hey,

Vorige week woensdag ben ik ongesteld geworden, en vorige week vrijdag ben ik voor het eerst begonnen met de pil te slikken. Ik slik hem 's avonds rond 11/12. Van de week ben ik hem 1x vergeten, maar toen heb ik hem de volgende ochtend om 7 uur genomen, geen probleem volgens de dokter. Maar nu heb ik sinds twee dagen bloedingen, en die beginnen nu iets erger te worden. Hoe kan dit ?

Groetjes
Oud 03-10-2011, 12:24
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Dat is een doorbraakbloeding, en dat kan gebeuren als je net begint met de pil. Niet erg, wel lastig. Wacht het gewoon even af. Heb je dat tijdens je volgende strip ook, dan moet je een afspraak maken met je huisarts om een andere pil te proberen, want dan is deze niet geschikt voor jou.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 10-10-2011, 19:03
Guinie
Guinie is offline
Je kunt de dag waarop je week 'begint' zeg maar veranderen toch?

Ik had last van bijwerkingen aan het begin van de nieuwe strip, en heb nu van de huisarts hetzelfde merk, maar dan lager (microgynon 20 ipv 30) gekregen. Maar de week na mijn stopweek ben ik op vakantie, en dan wil ik absoluut uitsluiten dat ik alsnog die bijwerkingen heb. Die kwamen meestal in de eerste 2 dagen na het beginnen met de nieuwe strip. Mijn week begint normaal op zaterdag, dan zou ik dat moeten kunnen verplaatsen naar donderdag toch? Mochten die bijwerkingen dan alsnog komen, dan heb ik ze gehad voordat ik op vakantie ben.

Kan ik dan gewoon twee dagen eerder weer beginnen met de pil pakken tijdens mijn stopweek..? Oja, en is er dan ook kans op doorbraakbloedingen of iets, aangezien je een kortere stopweek hebt?
Oud 10-10-2011, 19:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je de dag waarop je begint wil veranderen moet je je stopweek inkorten idd. Volgens mij is de kans op doorbraakbloedingen er alleen als je je stopweek heel erg kort maakt (drie dagen ofzo) maar hier staat ook iets over in de bijsluiter dus die zou ik ook ff goed lezen. En kan je niet een eerdere stopweek inkorten of ga je al op korte termijn op vakantie?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-10-2011, 20:18
Guinie
Guinie is offline
Een eerdere stopweek heb ik niet, ik ga de 24e op vakantie.
Oud 10-10-2011, 20:25
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hmm. Maar je wil twee dagen eerder beginnen toch? Hoeveel dagen na het stoppen wordt je normaal ongesteld en als je weer aan de pil begint met slikken, ben je dan nog ongesteld?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 10-10-2011, 21:09
Guinie
Guinie is offline
Ik ben eind augustus met de 30 gestart, en vorige dinsdag met de microgynon 20 begonnen (op aanraden van de apotheekmedewerkster). De bijsluiter was redelijk onduidelijk, die ging alleen over overstappen naar een ander merk pil, en niet over overstappen naar een lichtere variant van hetzelfde merk.

De vorige stopweek werd ik twee dagen na het stoppen ongesteld, en toen ik weer begon met slikken was het over.
Oud 11-10-2011, 11:54
shawtybaby
shawtybaby is offline
ik ben zondag ongesteld geworden, en ik had de pil al 2 maanden in huis
maar durfde hem nog niet te gebruiken ivm gewichtstoename..
zondag was ik al die buikklachten zat en besloot hem toch te gaan gebruiken!
alleen ik was zaterdag al niet helemaal lekker (ongesteldheid, herfstdip?)
maar nu werd ik maandagochtend misselijk wakker, en ik heb het idee dat het door de pil komt
ik slik de microgenon 30 (Ethinylestradiol / Levonorgestrel)
en vanacht werd ik om half 4 wakker kei en kei misselijk! opeen gegeven moment
naar de wc gerend, en een kwartier lang staan overgeven, alleen er kwam bijna niks uit.
nu vraag ik me af of dit door de pil komt of dat ik gewoon buikgriep heb?
Oud 11-10-2011, 20:45
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
als je zaterdag al niet lekker was, dus vóór je met de pil begon, lijkt het mij wat onwaarschijnlijk dat je door de pil zo misselijk bent geworden. Pas overigens wel op met seks deze maand, want als je overgeeft ben je niet meer beschermd tegen zwangerschap.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 12-10-2011, 09:26
shawtybaby
shawtybaby is offline
okay thanks, nja ik denk dat het ook wel zo is
maar don't worry, ben nog maar 15 (:
Oud 12-10-2011, 16:40
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Je bedoelt dat je nog geen seks hebt? Want je kunt op je 15e net zo goed zwanger worden als op elke andere leeftijd (nou ja, op voorwaarde dat je lichaam eitjes doet rijpen, dus vanaf iets voor je eerste ongesteldheid tot einde overgang dan).
__________________
(...) en ik hou zo van verlangen en ik hou zo van alleen zijn en ik hou zo van het denken dat het zou kunnen als het kon. - Tjitske Jansen
Oud 12-10-2011, 22:21
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik ben eind augustus met de 30 gestart, en vorige dinsdag met de microgynon 20 begonnen (op aanraden van de apotheekmedewerkster). De bijsluiter was redelijk onduidelijk, die ging alleen over overstappen naar een ander merk pil, en niet over overstappen naar een lichtere variant van hetzelfde merk.

De vorige stopweek werd ik twee dagen na het stoppen ongesteld, en toen ik weer begon met slikken was het over.
Als je ongesteldheid voor een groot deel klaar is als je weer met de pil begint (nu dus twee dagen eerder) dan denk ik dat het wel meevalt met doorbraakbloedingen maar zeker weten doe je het natuurlijk nooit, zeker niet omdat dit ook een lichtere pil is waar je misschien makkelijker doorheen breekt.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 31-10-2011, 23:32
<3voetbal
<3voetbal is offline
Hallo,

Ik wil aan de pil, maar wanneer kun je het beste beginnen?
Want ik ben gisteren weer ongesteld geworden, komt me eigenlijk niet goed voor want het is niet zo erg en nog maar 3 week geleden.
Oud 09-11-2011, 10:20
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Moet je een condoom gebruiken in de eerste 7 dagen als je de ring een halve dag te laat hebt ingebracht?
Oud 09-11-2011, 18:10
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Hallo,

Ik wil aan de pil, maar wanneer kun je het beste beginnen?
Want ik ben gisteren weer ongesteld geworden, komt me eigenlijk niet goed voor want het is niet zo erg en nog maar 3 week geleden.
onregelmatig ongesteld is ook ongesteld je kunt op iedere dag met de pil beginnen, maar alleen als je hem vanaf de eerste dag van je menstruatie slikt, ben je meteen beschermd. Als je op een andere dag de eerste pil neemt, is geloof ik de hele eerste strip nog niet veilig. maar dat weet ik niet zeker dus dat moet je even in de bijsluiter opzoeken
Oud 09-11-2011, 21:03
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Moet je een condoom gebruiken in de eerste 7 dagen als je de ring een halve dag te laat hebt ingebracht?
ja, want dan is je stopweek langer dan 7 dagen. dan geldt de 12 uur regel niet.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 10-11-2011, 11:08
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Dankje De telefoonlijn zei dat er maar 3 uur marge is, dus dat 12 uur dan ook te lang is.
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid orgametril
ninie
17 22-07-2006 23:49
Lichaam & Gezondheid de pil en overgeven
anoniem888
4 01-03-2006 18:16
Lichaam & Gezondheid problemen
xeen
36 19-11-2004 11:14
Lichaam & Gezondheid zwanger??
2 good 4 You
12 02-03-2004 12:20
Lichaam & Gezondheid Onveilig in de stopweek?
Ireentje
18 22-05-2003 19:43
Lichaam & Gezondheid Pil lovette
Bambino
2 22-04-2003 14:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:01.