Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-07-2012, 13:56
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Het is vast niks, maar ik heb toch even bevestiging nodig: mijn pil is anders. Andere verpakking, andere grootte, andere kleur, andere textuur en het zoete, gladde laagje is eraf, waardoor het lastiger is om zonder water door te slikken (en het smaakt niet meer lekker). Het is wel dezelfde onuitspreekbare naam. Moet ik even langs de apotheek of is het wel goed zo?
waarschijnlijk heb je dezelfde pil (dosering en soort hormonen) maar dan van een andere fabrikant. vergelijk de doosjes eens, dan kan je als het goed is de naam van de fabrikant wel vinden. als je het niks vindt mag je overigens gewoon om je andere merk vragen, want ondanks dat de dosering hormonen hetzelfde is kan er toch een verschil in zitten qua bijwerkingen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 28-07-2012, 15:22
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
waarschijnlijk heb je dezelfde pil (dosering en soort hormonen) maar dan van een andere fabrikant. vergelijk de doosjes eens, dan kan je als het goed is de naam van de fabrikant wel vinden. als je het niks vindt mag je overigens gewoon om je andere merk vragen, want ondanks dat de dosering hormonen hetzelfde is kan er toch een verschil in zitten qua bijwerkingen.
Ik probeer het een maandje en als het niet anders werkt dan die ik hiervoor had, maakt het niet zoveel uit toch? En daarmee bedoel ik dat ik nu niet ineens bijwerkingen krijg die ik niet had.
Ik heb dat andere doosje al weggegooid, maar het was wel heel anders. Ik had alleen niet verwacht dat de pillen ook anders zouden zijn, want Tryginon ging ook ineens van ronde stripjes naar langwerpige zonder iets te veranderen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 28-07-2012, 15:25
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
soms verandert de fabrikant zelf de verpakking, en dan blijven de pilletjes inderdaad hetzelfde. maar de apotheek let op z'n portemonnee en geeft je gewoon de goedkoopste pil. En soms is die net van een andere fabrikant, en dan krijg je dus een ander merk pil. het moet inderdaad als het goed is niets uitmaken.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 28-07-2012, 15:31
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oké, dan probeer ik het gewoon een maandje en als ik rare bijwerkingen krijg, ga ik naar de apotheek dank je!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 28-07-2012, 17:08
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh, het staat op het stripje. De oude is in Frankrijk gemaakt en de nieuwe in Nederland. Dat zal het zijn
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 29-07-2012, 17:16
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Lang niet meer hier (op het forum) geweest, maar hoop dat jullie me toch kunnen helpen.

Sinds kort heb ik weer een relatie. Hiervoor was ik gestopt met de pil: Lovette, Ethinylestradiol/Levonorgestrel 0,02/0,1 mg. Dit is een zeer lichte pil waar ik mee begonnen ben toen ik 15 was (en dus na 7 jaar mee gestopt was). Echter +- 8 maanden nadat ik gestopt was, kreeg ik een relatie en besloot ik weer te beginnen. In het begin had ik veel last van mijn eigen menstruatie die dwars door de pilstrip heen brak. Nu is dit weer opgehouden en ben ik alleen ongesteld als ik stop met de strip.

Nu is mijn vraag: is deze pil veilig genoeg voor me, aangezien het zo'n "lichte" pil is en ik geen 15 meer ben, maar inmiddels 23? Ik vroeg het mijn huisarts en die begreep geloof ik mijn vraag niet, want die wilde meteen mijn pil veranderen (naar Microgynon), terwijl ik in het algemeen altijd goede ervaringen had met Lovette en dus niet (per se) wilde veranderen.

Het is voor mij nogal een stap om te vertrouwen op zoiets "simpels" als een pil, maar ik (en mijn vriend, hoewel die hier geen druk op zet) wil eigenlijk seks hebben zonder condoom. Dit zou voor mij de eerste keer zijn, aangezien ik vrij jong was tijdens eerdere partners en dus geen enkel risico op een zwangerschap wilde nemen. Ook nu twijfel ik hierover, omdat ik weet dat ik een eventuele zwangerschap niet zou afbreken, hoewel ik midden in een studie Geneeskunde zit.

Graag hoor ik jullie ideeën hierover. Bij voorbaat dank!
Oud 29-07-2012, 19:53
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
de lovette is niet minder betrouwbaar dan de microgynon. Een pil die niet beschermt tegen zwangerschap mag niet verkocht worden als anticonceptie. Overigens zit er niet eens zo heel veel minder in de lovette dan in de microgynon. Het enige waar je met de lovette wel iets meer mee moet oppassen tov van een 'zwaardere' pil is dat je sneller een verminderde werking hebt als je medicijnen gebruikt die de werking kunnen beinvloeden zoals antibiotica. Maar dat geldt voor de gewone pil in principe ook. Zoek het maar eens op in het farmacotherapeutisch kompas (aangezien jij ook geneeskunde studeert)

Maar mocht dit alles je toch niet geruststellen dan is er niks op tegen om toch een condoom te gebruiken. En wellicht ten overvloede: doorbraakbloedingen zeggen niets over of je wel of niet beschermd bent tegen zwangerschap, dat staat er los van.
Oud 30-07-2012, 10:18
tuttebel
Avatar van tuttebel
tuttebel is offline
algemeen vraagje: als je een nieuwe anticonceptie wil (in mijn geval: nuvaring), moet je dan eerst naar de huisarts voor een recept, of kan je ook gelijk naar de apotheek gaan?
__________________
[QUOTE=zeehond23;29007512]tuttebel staat onder mijn bescherming[/QUOTE]
Oud 30-07-2012, 10:29
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
algemeen vraagje: als je een nieuwe anticonceptie wil (in mijn geval: nuvaring), moet je dan eerst naar de huisarts voor een recept, of kan je ook gelijk naar de apotheek gaan?
als je van medicijn verandert moet je eerst langs de huisarts. als je het al langer gebruikt heeft de apotheek meestal wel een herhaalrecept voor je. Soms is een belletje naar de assistente met hoi ik heb die en die pil en wil nu graag switchen naar de nuvaring, ik weet wel hoe het werkt, ook wel genoeg om ze een recept naar de apotheek te laten faxen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 31-07-2012, 08:58
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
de lovette is niet minder betrouwbaar dan de microgynon. Een pil die niet beschermt tegen zwangerschap mag niet verkocht worden als anticonceptie. Overigens zit er niet eens zo heel veel minder in de lovette dan in de microgynon. Het enige waar je met de lovette wel iets meer mee moet oppassen tov van een 'zwaardere' pil is dat je sneller een verminderde werking hebt als je medicijnen gebruikt die de werking kunnen beinvloeden zoals antibiotica. Maar dat geldt voor de gewone pil in principe ook. Zoek het maar eens op in het farmacotherapeutisch kompas (aangezien jij ook geneeskunde studeert)

Maar mocht dit alles je toch niet geruststellen dan is er niks op tegen om toch een condoom te gebruiken. En wellicht ten overvloede: doorbraakbloedingen zeggen niets over of je wel of niet beschermd bent tegen zwangerschap, dat staat er los van.
Dank voor je hulp. Farmacotherapeutisch kompas had ik zelf ook al snel doorgenomen inderdaad . Ik gebruik een bètablokker (atenolol) en een statine (pravastatine), maar dat heeft geen invloed op de veiligheid van de pil toch? (ik neem aan dat mijn huisarts hier ook naar zou kijken, en ik kon zelf niet vinden dat het de veiligheid beïnvloedt. Maar toch voor de zekerheid).

Voorlopig zullen we toch nog een condoom gebruiken aangezien ik goed over de eventuele risico's wil spreken alvorens deze stap te zetten. Maar ik wil eigenlijk met dat condoom stoppen, want waarvoor gebruik ik anders bovenstaande anticonceptie...?
Oud 31-07-2012, 11:04
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
atenolol en pravastatine hebben inderdaad geen interactie met de pil dus dat lijkt me geen probleem.
Oh en als je met condooms wil stoppen, denken jullie dan ook even aan een soa test?
Oud 31-07-2012, 11:49
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
atenolol en pravastatine hebben inderdaad geen interactie met de pil dus dat lijkt me geen probleem.
Oh en als je met condooms wil stoppen, denken jullie dan ook even aan een soa test?
Bedankt voor je antwoord en voor je oplettendheid . SOA-test hebben we al laten doen voordat we het bed met elkaar deelden ik speel graag op zeker!
Oud 31-07-2012, 12:48
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Bedankt voor je antwoord en voor je oplettendheid . SOA-test hebben we al laten doen voordat we het bed met elkaar deelden ik speel graag op zeker!
Dat je graag op zeker speelt had ik al gemerkt ja Maar graag gedaan. En als je blijft twijfelen over of de pil wel goed genoeg werkt kan je natuurlijk altijd nadenken over andere vormen van anticonceptie zoals een spiraaltje, prikpil of implanon. Want je steeds maar druk maken is natuurlijk ook niet fijn.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 31-07-2012, 14:08
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Dat je graag op zeker speelt had ik al gemerkt ja Maar graag gedaan. En als je blijft twijfelen over of de pil wel goed genoeg werkt kan je natuurlijk altijd nadenken over andere vormen van anticonceptie zoals een spiraaltje, prikpil of implanon. Want je steeds maar druk maken is natuurlijk ook niet fijn.
Maar bovengenoemde zijn alleen veiliger omdat er geen onzekerheid is met inname toch?
Ik weet van mezelf dat ik wat inname betreft betrouwbaar ben, ik vergeet eigenlijk nooit een pil en als ik er wel één vergeet, heb ik 'm tot nu toe <12 uur ingenomen.
Het is meer het idee tussen m'n oren om te vertrouwen op alleen de pil.

Een spiraal vind ik, hoewel daar geen evidence voor is, geen prettig idee omdat ik nog zwanger wil worden (ooit) en een waarschijnlijk ongegronde angst heb dat een spiraaltje de kans daarop kleiner zal maken.
Prikpil vind ik nogal wat, vanwege tegenstrijdige verhalen over osteoporose en soms langdurige anovulatie achteraf (toen ik stopte met de pil, was ik direct weer regelmatig ongesteld).
In principe ben ik tevreden over de pil, het is puur het idee.

Bedankt voor het meedenken!
Oud 31-07-2012, 14:16
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Ja en dingen als braken en antibiotica enzo hebben minder/geen invloed op de werking op het spiraal en de prikpil en implanon.
En ik weet dat het tussen je oren zit, dus ik dacht misschien heb je in die wat langdurigere manieren meer vertrouwen. Puur en alleen om de zwangerschap zit je namelijk nu met je lovette ook al prima.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 02-08-2012, 14:28
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Nog één vraagje: ik ben niet begonnen met de pil op de eerste dag van m'n menstruatie, maar midden in de cyclus. Hoe lang duurt het nu voordat de pil veilig is?
Apotheek wist hier - heel slecht - geen antwoord op en het staat niet in de bijsluiter.
Oud 02-08-2012, 14:58
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nog één vraagje: ik ben niet begonnen met de pil op de eerste dag van m'n menstruatie, maar midden in de cyclus. Hoe lang duurt het nu voordat de pil veilig is?
Apotheek wist hier - heel slecht - geen antwoord op en het staat niet in de bijsluiter.
Je neemt het de apotheker/apothekersassistent kwalijk dat ze het niet weten terwijl je zelf verzuimd hebt de juiste instructies te volgen?
In de bijsluiter van Lovette staat vrij duidelijk dat als je langer dan een maand geen pil hebt gebruikt, je hem op de eerste dag van je menstruatie moet innemen. Indien je op de 2e tot 5e dag begint, dan moet je nog een week lang condooms gebruiken.
__________________
you're not my demographic
Oud 02-08-2012, 15:11
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
als je midden in je cyclus bent begonnen dan moet je gedurende die hele eerste strip nog condooms gebruiken.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 02-08-2012, 15:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Dus dan had je net zo goed geen strip kunnen nemen en wachten tot je volgende menstruatie?
__________________
you're not my demographic
Oud 02-08-2012, 15:32
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Dus dan had je net zo goed geen strip kunnen nemen en wachten tot je volgende menstruatie?
ja, alleen wél een strip nemen heeft dan weer als voordeel dat je direct al weet wanneer je ongesteld wordt. En ik dacht dat er in farmaceutenland ook over wordt gediscussieerd over of het allemaal niet wat soepeler kan, want het schijnt dat je eigenlijk sowieso na 7 dagen wel beschermd bent (maar dat kan ik hier niet onderbouwen)
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 02-08-2012, 15:42
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Bedankt voor je strenge woorden, Martino Hoewel terecht natuurlijk, maar ik heb sowieso nog lang (genoeg) daarna condooms gebruikt. Ik dacht inderdaad aan de 7-dagen-regel die Pluis noemt en die ik op mijn studie heb geleerd, dus dacht dat elk beetje extra bescherming in die zin mooi meegenomen was.
Daarnaast vind ik het nog steeds schandalig dat die apothekersassistente daar geen antwoord op weet te geven, omdat zij de juiste informatie dienen te verstrekken en erom bekend staan dat je "met al je vragen over medicatie" bij hen terecht kunt.
Inderdaad Pluis, die 7-dagen-regel hebben ze mij dus ook geleerd op m'n studie, maar wilde daar niet zomaar vanuit gaan... in ieder geval ben ik nu lang genoeg aan de pil.
Oud 02-08-2012, 15:45
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Apothekersassistentes zijn dan ook niet veel beter opgeleid dan doktersassistentes. de apotheker zelf hoort het wel te weten dus waarom ze zoiets niet even voor je navraagt is me wel een raadsel.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 02-08-2012, 15:51
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik wil dan toch even een lans breken voor de apothekersassistenten, waar ik bijna dagelijks mee omga en in mijn ervaring uitstekend zijn opgeleid. Ook zij kunnen niet alles weten (ook gezien de breedte van het vakgebied), zeker als de gebruiker van de medicatie niet gewoon doet wat in de bijsluiter staat. Had ze het uiteraard wel even kunnen navragen natuurlijk.
__________________
you're not my demographic
Oud 07-08-2012, 21:31
huphup123
huphup123 is offline
Hallo Allemaal.

Ik ben sinds kort aan de pil gegaan (ethinylestradiol/levonorgestrel 0 02/0 1mg).

heb mijn 1e pil genomen op de 1e dag van mijn menstruatie en vanaf toen constant elke dag geslikt. na 2 weken heb ik sex gehad met mijn vriend (2x). Hij had een condoom om en deze is niet gescheurd.

nu ben ik in mijn stopweek en toch best wel nerveus (geen idee waarom).

de kans op zwanger zijn is ontzettend klein toch?

xx
Oud 07-08-2012, 21:57
Verwijderd
Ja. Je bent niet zwanger, en je wordt vanzelf nog ongesteld.
Oud 07-08-2012, 22:32
huphup123
huphup123 is offline
Ik ben wel regelmatig misselijk, en ben heel lang ongesteld geweest die keer dat ik ben beonnen met de pil
Oud 07-08-2012, 22:35
Verwijderd
Dat heeft er waarschijnlijk niet zo veel mee te maken. Je praat jezelf nu wat aan . Wanneer heb je je laatste pil geslikt?
Oud 08-08-2012, 07:29
huphup123
huphup123 is offline
Ik heb zaterdagavond mijn laatste pil geslikt,


Voordat ik aan de bel ging was iknheel onregelmatig, slms 5 weken, soms 3 en soms ook 4.

Wanneer kan ik dan verwachtten ongesteld te wordn
Oud 08-08-2012, 08:19
LotLiesDoor
LotLiesDoor is offline
Je hebt gelijk dat de pil niet helemaal 100% is, maar zolang je hem nooit vergeet kan je daat eigenlijk wel van uit gaan!

Volgens de bijsluiter zal je na 2/3 dagen ongesteld moeten worden, maar bij mij is dat vaak 4. En je bent ook nog maar net begonnen met de pil, dus zal je lichaam er even aan moeten wennen! Maar hij werkt wel hoor
Oud 08-08-2012, 08:24
Verwijderd
Bij mij is het ook vaak 3.5 / 4 dagen.

En je hebt natuurlijk niet alleen de pil gebruikt, maar ook een condoom.
Oud 08-08-2012, 09:01
bierkoning
Avatar van bierkoning
bierkoning is offline
Maak je niet zoveel zorgen, nergens voor nodig... je hebt het dubbel veilig gedaan.
Niet zwanger, ontspan, dan wordt je van wel weer ongesteld.
__________________
Als een vrouw een andere vrouw een compliment maakt, dan heeft ze wat van die andere vrouw nodig of is ze dronken.
Oud 08-08-2012, 10:57
huphup123
huphup123 is offline
Er is al een klein beetje bloed dus dat is uiteraard weer goed.

Ik vraag me wel nog dit af, toen ik ben begonnen aan de pil heb ik zeker 2 weken / 2,5 weken licht bloedverlies gehad, zal ik nu dan minder heftig ongesteld zijn? Aangezien ik normaal erg heftig ongesteld ben
Oud 08-08-2012, 14:59
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Er is al een klein beetje bloed dus dat is uiteraard weer goed.

Ik vraag me wel nog dit af, toen ik ben begonnen aan de pil heb ik zeker 2 weken / 2,5 weken licht bloedverlies gehad, zal ik nu dan minder heftig ongesteld zijn? Aangezien ik normaal erg heftig ongesteld ben
dat is niet te voorspellen, daar kom je vanzelf wel achter.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 08-08-2012, 18:25
xLuna.
xLuna. is offline
Ik heb even bevestiging nodig:

Als ik mijn laatste pil slik op woensdag (en hierna een stopweek houd), dan moet ik de eerste pil van de volgende strip toch ten laatste op donderdag van de week erna nemen he?

Dank
Oud 08-08-2012, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Ik heb even bevestiging nodig:

Als ik mijn laatste pil slik op woensdag (en hierna een stopweek houd), dan moet ik de eerste pil van de volgende strip toch ten laatste op donderdag van de week erna nemen he?

Dank
Ja! Donderdag is de eerste dag dat je géén pil slikt, dan is donderdag ook weer de eerste dag dat je wel weer een pil slikt.
Oud 08-08-2012, 20:01
xLuna.
xLuna. is offline
Citaat:
Ja! Donderdag is de eerste dag dat je géén pil slikt, dan is donderdag ook weer de eerste dag dat je wel weer een pil slikt.
Dat dacht ik al! Dankje, ik wilde nl. geen risico's lopen
Oud 15-08-2012, 09:15
Verwijderd
Kan het verschillend zijn van wanneer je ongesteld wordt in je stopweek tegenover voorgaande keer? Alvast bedankt!
Oud 15-08-2012, 09:23
Verwijderd
Ja hoor . Ten minste, soms word ik woensdag ongesteld, soms op donderdag. Soms op dinsdag zelfs.
Oud 15-08-2012, 09:35
Verwijderd
Okee dan weet ik dat
Oud 15-08-2012, 12:53
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Kan het zijn dat ik door de pil ineens veel meer puisten krijg? Ik had, voor ik met deze begon, vrijwel nooit een puist en nu is de ene nog niet weg, en dan heb ik alweer een nieuwe. Het zijn ook heel vaak geen puisten, maar gewoon onderhuidse vochtbultjes ofzo. Ze zijn niet uit te knijpen in ieder geval en als ik dat wel probeer, doet dat best zeer. En zover ik me kan herinneren is dat pas begonnen toen ik aan deze nieuwe pil ging en van de driefasepil af kwam.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 15-08-2012, 13:53
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Kan het zijn dat ik door de pil ineens veel meer puisten krijg? Ik had, voor ik met deze begon, vrijwel nooit een puist en nu is de ene nog niet weg, en dan heb ik alweer een nieuwe. Het zijn ook heel vaak geen puisten, maar gewoon onderhuidse vochtbultjes ofzo. Ze zijn niet uit te knijpen in ieder geval en als ik dat wel probeer, doet dat best zeer. En zover ik me kan herinneren is dat pas begonnen toen ik aan deze nieuwe pil ging en van de driefasepil af kwam.
zou best kunnen. ik heb sinds ik gestopt ben met de nuvaring en een spiraaltje heb laten plaatsen ook veel meer puistjes.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 15-08-2012, 14:05
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Zou ik dan weer van pil moeten/kunnen wisselen of moet ik er vrede mee maken?
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 15-08-2012, 15:12
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
ik weet niet hoe lang geleden je gewisseld hebt maar het kan ook best dat je huid even een maand of 3 nodig heeft om eraan te wennen. Ik zou het dus nog even aanzien. Als je het daarna nog hebt en je vindt het een onoverkomelijk probleem dan kan je altijd nog eens wisselen.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Oud 15-08-2012, 16:03
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Een maandje of 7 geleden, denk ik. Dat is dus al best lang. Hm ik zal er even over nadenken, dank je
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 21-08-2012, 22:28
Verwijderd
Ik heb in Girlz! gelezen dat je ookal gebruik je de pil niet je je menstruatie kan uitstellen...
Er stond wel bij dat je informatie aan de huisarts moet vragen.
Nou vroeg ik me dus af heeft een van jullie dit ooit gedaan? Zo ja wat moet je dan doen of wat word er dan gedaan?

Groetjes Shaarr_x

// even vor de duidelijk heid het gaat niet over de pil maar een andere manier m je menstruatie uit te stellen!!

Laatst gewijzigd op 21-08-2012 om 23:08. Reden: duidelijker
Oud 21-08-2012, 23:54
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik slik de pil meestal een maand of 4 door en ik heb nergens last van. Sommige mensen krijgen last van doorbraakbloedingen als ze te lang doorslikken.
Echter, met de driefasepil kun je niet doorslikken, alleen uitstellen.

Je kunt ook een spiraaltje laten plaatsen, dan word je 5 jaar niet ongesteld. Of de prikpil, dan word je 3 maanden niet ongesteld. Of je neemt een nuvaring. Bij je huisarts kun je meer informatie over verkrijgen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 22-08-2012, 09:53
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hebt ook primolut tabletjes die je kunt slikken om je menstruatie uit te stellen. Je moet dan wel drie dagen voor je menstruatie beginnen en drie keer per dag zo'n tabletje slikken. Ook is het volgens mij niet heel goed voor je om die regelmatig te slikken. Ik kreeg ze wel eens van de huisarts toen hij me nog te jong vond voor de pil maar vanaf m'n 14e ben ik 's zomers de pil gaan slikken ivm vakantie, zwemmen, etc.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 28-08-2012, 23:21
meisjes 1
meisjes 1 is offline
heey ik ben een meisje van 15 ik heb zaterdag mijn laatste pil van mijn strip ingenomen ik heb mijn pil nog nooit vergeten in te nemen ik heb de tweede week van mijn strip sex gehad zonder condoom ik ben bang dat ik zwanger ben omdat ik mijn pil is drie dagen waat uurtjes later heb genomen dan dat ik hem normaal neem ik heb nu heel heel licht roos bloed verlies maar niet echt dat ik kan zeggen van dat ik men regels heb . is het gwn nog maar het begin van men regels of zou ik zwanger kunne zijn
Oud 28-08-2012, 23:23
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
En dan nog even in het piltopic zetten

Zit je in je stopweek? En heb je daarvoor iedere dag je pil ingenomen? Dan is de kans dat je zwanger bent miniem, zeker als je bloedverlies hebt. Je menstruatie is vaak minder heftig door het gebruik van de pil.

En als je helemaal zeker wil zijn dat je niet zwanger raakt kun je het beste de pil én een condoom gebruiken. Dan is de kans verwaarloosbaar (en ben je ook beschermd tegen SOA).
__________________
you're not my demographic
Oud 28-08-2012, 23:31
meisjes 1
meisjes 1 is offline
ik zit in men stop week maar het is echt heel licht en heel weinig ik krijg wel rug pijn en buikpijn van als je je maandstonde krijgt maar toch ik been heel bang ik ben al is zwanger geweest door een ongelukje en ik wist er hellemaal niks van ik was 6 maand en had zelf geen buik pas twee maand er na begon het maar nu pak ik wel de pil zonder hem dus te vergten
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid orgametril
ninie
17 22-07-2006 22:49
Lichaam & Gezondheid de pil en overgeven
anoniem888
4 01-03-2006 17:16
Lichaam & Gezondheid problemen
xeen
36 19-11-2004 10:14
Lichaam & Gezondheid zwanger??
2 good 4 You
12 02-03-2004 11:20
Lichaam & Gezondheid Onveilig in de stopweek?
Ireentje
18 22-05-2003 18:43
Lichaam & Gezondheid Pil lovette
Bambino
2 22-04-2003 13:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.