Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-06-2004, 20:19
gwathiel
Avatar van gwathiel
gwathiel is offline
heey mensen...

ik geloof al mijn hele leven lang in God maar een paar maanden geleden ben ik in aanraking gekomen met Gothic en wicca... nou vraag ik me af of ik misschien wicca en christendom kan combineren en of er iemand is die al lang wicca beoefend die er met mij misschien over kan praten.....

alvast bedankt
*be blessed* Gwathiel
__________________
*als ik zin heb in huiswerk, kruip ik stil in een hoekje en wacht tot dit nare gevoel weg is*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-06-2004, 20:23
Verwijderd
Wicca?

Da's toch zo'n spelletje voor kinderen?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:29
gwathiel
Avatar van gwathiel
gwathiel is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-06-2004 @ 21:23 :
Wicca?

Da's toch zo'n spelletje voor kinderen?
uhm neej niet egt dat is een natuurreligie...
zoek maar eens op op internet
__________________
*als ik zin heb in huiswerk, kruip ik stil in een hoekje en wacht tot dit nare gevoel weg is*
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:40
Il organista
Avatar van Il organista
Il organista is offline
Als het beeld dat ik bij Wicca heb -een traditionele natuurreligie- klopt, valt het niet met het Christendom te verenigen.
__________________
Wat is bescheidenheid anders dan gehuichelde nederigheid waarmee men excuus vraagt voor kwaliteiten en verdiensten bij lieden die deze missen?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:54
Shitonya
Avatar van Shitonya
Shitonya is offline
Ik heb zo'n donkerpaars vermoeden dat die 2 dingen niet te combineren valt
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 20:55
Verwijderd
Het ligt er maar net aan...zolang je je houdt aan Gods wetten, zie ik er geen kwaad in.

Maar kijk uit dat je niet per ongeluk tegen Gods wil in gaat, door bijvoorbeeld afgoden te vereren.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 21:05
Banshee
Banshee is offline
verenigen is moeilijk maar het een sluit het ander niet uit hoor. ik heb ze een tijdje "gecombineerd".
__________________
live hard, die young and leave a beautiful corps. thug life forever, carpe diem.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 21:11
f_ckedup
f_ckedup is offline
Bij wicca kun je voor een groot deel ook zelf beslissen waar je in gelooft.. dus ik denk dat het wel zou moeten kunnen.. ikken het christendom niet zo goed..
__________________
Better be hated for what you are than be loved for what you're not
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 21:16
Verwijderd
Verzin gewoon zelf een nieuwe religie. Is toch eenvoudiger?
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 21:26
Daevrem
Daevrem is offline
Juist, dat heb ik ook gedaan. Ik weet zeker dat ik de fijnste god, of eigenlijk godin, op aarde heb. Maar ik geloof er eigenlijk niet zo goed in.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 22:17
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
nope nie echt. gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht houden. en die godin is bovendien volgens mijn heilige geest de hoer van babylon uit het NT. openbaringen. zie ook http://www.real-life.nl/rubrieken/ma...sen/joyce.html

Laatst gewijzigd op 13-06-2004 om 22:25.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 22:40
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 13-06-2004 @ 23:17 :
nope nie echt. gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht houden. en die godin is bovendien volgens mijn heilige geest de hoer van babylon uit het NT. openbaringen. zie ook http://www.real-life.nl/rubrieken/ma...sen/joyce.html
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 22:40
Verwijderd
Ik zou wicca laten voor wat het is (puberaal) en overgaan tot het lezen van gnostische teksten - teksten waarop het Christendom is gebaseerd, maar ouder zijn en verwant zijn aan natuurgodsdiensten.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 22:41
Realmoslim
Realmoslim is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 13-06-2004 @ 22:16 :
Verzin gewoon zelf een nieuwe religie. Is toch eenvoudiger?
Ja. Eenvoudiger naar de hel. Maak gelijk een Idool en geef het een naam.
__________________
http://www.answering-christianity.com | http://www.harunyahya.com
Met citaat reageren
Oud 13-06-2004, 23:06
Daevrem
Daevrem is offline
Isa, heb je het nu over mijn fictive godin?

Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 23:41 :
Eenvoudiger naar de hel.
Heeft de koran wel een hel dan? Ik dacht dat die verzonnen was door de katholieke kerk. En geen stortvloed aan moslimsites, een ja of nee voldoet.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 06:40
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
kan niet. christenen geloven in god, zijn zoon en heilige geest, als er meerdere komen ben je geen christen meer.
__________________
"God is enough for us, and He is the best disposer of affairs."
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 06:43
tosyali
Avatar van tosyali
tosyali is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 14-06-2004 @ 00:06 :
Heeft de koran wel een hel dan? Ik dacht dat die verzonnen was door de katholieke kerk. En geen stortvloed aan moslimsites, een ja of nee voldoet. [/B]
tuurlijk . en ik kan je verzekeren dat de grotendeel daar gaat(ach, wat zal de hemel leeg zijn(hopen dat ik erin kom )).
__________________
"God is enough for us, and He is the best disposer of affairs."
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 08:29
Daevrem
Daevrem is offline
Staat in de bijbel. De slechte mensen zullen doodgaan en niemand zal oneindig leven. En hetzelfde geld voor de thora dacht ik. Joden geloven dan ook niet in de hel dacht ik. En ook niet in oneindig leven in de hemel. Ik vroeg me af wat moslims geloven. Het lijkt me namelijk sterk dat Moslims die leugen die verzonnen is en in het NT staat en dus in strijd is met het OT geloven.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-06-2004, 08:39
Verwijderd
Citaat:
gwathiel schreef op 13-06-2004 @ 21:19 :
heey mensen...

ik geloof al mijn hele leven lang in God maar een paar maanden geleden ben ik in aanraking gekomen met Gothic en wicca... nou vraag ik me af of ik misschien wicca en christendom kan combineren en of er iemand is die al lang wicca beoefend die er met mij misschien over kan praten.....

alvast bedankt
*be blessed* Gwathiel
eigenlijk zijn het elkaars tegenpolen. Door wicca kan satan macht over je krijgen (zonder dat je het doorhebt zelfs).

Daevrem: volgens mij staat er in de koran zelfs een beknopte beschrijving van wat er met mensen in de hel gebeurt.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 11:35
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Volgens de b9ijbel kan het niet...
in Deutronomien (bijbel) staat dat je je niet met heksenrij, (wicca is dit ook, of je het witte magie wil noemen of wat dan ook, het is volgens mij gewoon een varriant er op ..) of voorspellery of wat dan ook met bezighouden.. dus op grond van die texst zou ik denken dat het niet combineren valt..

In het nieuwe testament zie je ook dat Jezus vertelt dat je maar 1 heer tegelijk kan aanbidden.. (misschien dat je dat ook naar deze contexst kan verplaatsen)

Paules vertelt Echter wel meerder keren in de bijbel over de charasmatische gaven (gaven van Geest).... en dat je die als christen zou moeten nastreven..

Dus mijn andwoord op je vraag zou dus op grond van wat een christen gelooft Nee zijn.. maar ik zeg wel dat je in het christelijke geloof zeker ook een toegang tot het geestelijke is.. en er zeker spraken kan zijn van geestelijke gaves...(deze dan vernoemt in Korinte etc)
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 12:20
Verwijderd
Citaat:
spinneman schreef op 14-06-2004 @ 09:39 :
eigenlijk zijn het elkaars tegenpolen. Door wicca kan satan macht over je krijgen (zonder dat je het doorhebt zelfs).
Misschien heeft Satan wel macht over jou zonder dat je het doorhebt!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 12:45
Verwijderd
...nu je het zegt...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 17:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik weet niet goed wat wicca inhoudt maar als je daar ook een of meerdere goden hebt dan lijkt het me moeilijk te combineren met het Christendom aangezien dat van je verlangt dat je in een God gelooft. Verder zou je moeten kijken of wicca nog meer dingen kent die in tegenstrijd zijn met de tien geboden of andere belangrijke regels uit het Christendom.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 17:08
Muzzle
Avatar van Muzzle
Muzzle is offline
Citaat:
gwathiel schreef op 13-06-2004 @ 21:19 :
heey mensen...

ik geloof al mijn hele leven lang in God maar een paar maanden geleden ben ik in aanraking gekomen met Gothic en wicca... nou vraag ik me af of ik misschien wicca en christendom kan combineren en of er iemand is die al lang wicca beoefend die er met mij misschien over kan praten.....

alvast bedankt
*be blessed* Gwathiel
Wicca's zeggen Blessed Be .

Maargoed mijn advies:

Zet Wicca en het Christendom aan de kant, ga opzoek naar wat JIJ gelooft en wat jouw normen zijn en volg je eigen weg.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 17:45
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Muzzle schreef op 14-06-2004 @ 18:08 :
Wicca's zeggen Blessed Be .

Maargoed mijn advies:

Zet Wicca en het Christendom aan de kant, ga opzoek naar wat JIJ gelooft en wat jouw normen zijn en volg je eigen weg.
je eigen weg? ik volg liever de WARE en GOEDe weg
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-06-2004, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 14-06-2004 @ 18:45 :
je eigen weg? ik volg liever de WARE en GOEDe weg
Je taalgebruik is incorrect. 'Goed' is een term die wordt gebruikt in relatieve zin - in dit geval kun je niet vergelijken omdat de beste weg onbekend is. Iedere weg is een weg en dus bestaat de 'ware' weg ook niet.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 19:56
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2004 @ 19:58 :
Je taalgebruik is incorrect. 'Goed' is een term die wordt gebruikt in relatieve zin - in dit geval kun je niet vergelijken omdat de beste weg onbekend is. Iedere weg is een weg en dus bestaat de 'ware' weg ook niet.
vanuit jouw beredenatie jah, zelfs dat weet je niet! en moet je maar net geloven wat je hier zegt...
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:00
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Ik denk trouwens dat er veel mensen de kerk hebben verlaten omdat de geestelijke gaves binnen in de kerk werden weggehouden, en als eng gezien ofzo...(of niet funcioneerde)

wat denk jij hierover? zou jij wel christen blijven als je de gaves van god meer in je leven zou zien..(als je ze niet kent, Lees ze dan.. ) (deze vraag eigenlijk bedoelt voor toppic starter..)
Maar in het algemeen mag der best op gereageert worden...
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Oud 14-06-2004, 20:50
gwathiel
Avatar van gwathiel
gwathiel is offline
bedankt voor al jullie reacties ook al lijken er hier mensen mijn probleem niet echt serieus te nemen ik zal dus ook maar ff geen namen noemen...
gelukkig heb ik aan andere mensen wel iets gehad en ga daar nu ook mee praten....

thnx! en nog veel succes met discusieren (ofzowiets)
__________________
*als ik zin heb in huiswerk, kruip ik stil in een hoekje en wacht tot dit nare gevoel weg is*
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 08:52
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Citaat:
Isa schreef op 14-06-2004 @ 18:45 :
je eigen weg? ik volg liever de WARE en GOEDe weg
En toevallig is dat voor ieder zijn EIGEN weg.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 08:58
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Ontopic, wicca en christendom gaan vaak totaal niet samen omdat deze 2 religies loodrecht tegenover elkaar staan. Vooral vanuit de kant van het Christendom moet ik daaraan toevoegen die het Wicca ziet als afgoden en dus ketters, en dus slecht.
Maar als je verder niets met de kerk te maken hebt of wil hebben dan zijn er op bepaalde gebieden wel gelijkenissen. Zoals een aantal feestdagen. Kerst is voor de Wicca het feest van het groen/de natuur/het leven, voor Christenen in zekere zin ook, alleen hebben ze dit leven gesymoliseerd met de geboorte van Jezus.
Op deze manier is er met zoveel dagen wel een gelijkenis te vinden tussen de Christenen en de Wicca.
Als Wicca heb je ook nog wel dermate veel vrijheid dat er ruimte is om ook in een Jezus te geloven, dan wel niet op een andere manier dan de chirstenen. Het is eigenlijk maar net hoe je het zelf invult. Wil je je aan de superstrakke regels van beide geloven houden, dan gaat dat niet werken. Pak je stukjes en beetjes uit beiden dan kan dat prima, alleen je kan jezelf dan geen Wicca en geen Christen noemen, dan hang je er wat tussenin en heb je je eigen geloof ontworpen met elementen uit deze 2 religies. En vaak werkt dat voor veel mensen het beste.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 09:46
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
AngelLena schreef op 15-06-2004 @ 09:52 :
En toevallig is dat voor ieder zijn EIGEN weg.
Onzin. Ik wil mijn waarheid niet opdringen. iedereen zijn eigen waarheid. echter ik geloof wel dat veel van die zogenaamde waarheden die enkele religies hebben, geen waarheden zijn maat glasharde leugens en die volgen dus onbewust een weg die hen ellende brengt.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 11:53
Verwijderd
Citaat:
AngelLena schreef op 15-06-2004 @ 09:58 :
Ontopic, wicca en christendom gaan vaak totaal niet samen omdat deze 2 religies loodrecht tegenover elkaar staan. Vooral vanuit de kant van het Christendom moet ik daaraan toevoegen die het Wicca ziet als afgoden en dus ketters, en dus slecht.
Maar als je verder niets met de kerk te maken hebt of wil hebben dan zijn er op bepaalde gebieden wel gelijkenissen. Zoals een aantal feestdagen. Kerst is voor de Wicca het feest van het groen/de natuur/het leven, voor Christenen in zekere zin ook, alleen hebben ze dit leven gesymoliseerd met de geboorte van Jezus.
Op deze manier is er met zoveel dagen wel een gelijkenis te vinden tussen de Christenen en de Wicca.
Als Wicca heb je ook nog wel dermate veel vrijheid dat er ruimte is om ook in een Jezus te geloven, dan wel niet op een andere manier dan de chirstenen. Het is eigenlijk maar net hoe je het zelf invult. Wil je je aan de superstrakke regels van beide geloven houden, dan gaat dat niet werken. Pak je stukjes en beetjes uit beiden dan kan dat prima, alleen je kan jezelf dan geen Wicca en geen Christen noemen, dan hang je er wat tussenin en heb je je eigen geloof ontworpen met elementen uit deze 2 religies. En vaak werkt dat voor veel mensen het beste.
de kerk heeft veel foute dingen gedaan (m.b.t. ketters). Daarbij wil ik opmerken dat christenen geen haat hebben naar mensen die Wicca beoefenen.
Als je de kerk erbuiten laat en alleen naar de Bijbel kijkt kun je Wicca en het Christendom niet verenigen.
Je zegt dat kerst in wicca een feest is van groen/de natuur/het leven. In het christendom (de kerk erbuiten gelaten) is dat het absoluut niet. Het is strikt het vieren van de geboorte van Jezus Christus (als Verlosser).

Wat er in de Wicca gebeurt is het vieren en eren van de natuur terwijl (zoals beaming eye al zei) christenen die dingen niet mogen vereren of buigen voor die dingen. Nu zeg ik niet dat mensen in de Wicca dat wel doen, maar alleen al de natuur vieren is niet gepast.

Daarnaast wil ik mijn mening nog geven over de verschillende invulling die mensen geven aan de figuur Jezus. Ik vind het kwalijk dat veel religies Jezus hebben gebruikt om een soort vaag spiritueel leider van te maken. Zo krijgen mensen een verkeerd beeld van wie Jezus echt is (zoals beschreven in het NT dus).

Ik denk dat je of het 1 moet kiezen of het ander.
Zoals beaming eye ook zei: je kan maar 1 heer tegelijk dienen.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 16:23
Vampia
Vampia is offline
Er zijn nochtans heel wat christelijke wiccans ook hoor, ter informatie.
Zij geloven in God (Jezus) en niet in "De God" en "De Godin"
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 17:23
Verwijderd
Kerst heeft niets te maken met christendom.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 18:50
Verwijderd
Citaat:
Vampia schreef op 15-06-2004 @ 17:23 :
Er zijn nochtans heel wat christelijke wiccans ook hoor, ter informatie.
Zij geloven in God (Jezus) en niet in "De God" en "De Godin"
wat moet je met wicca als je Jezus kent? Vind ik maar raar. je kan maar 1 heer tegelijk dienen.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-06-2004, 20:12
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Realmoslim schreef op 13-06-2004 @ 23:41 :
Ja. Eenvoudiger naar de hel. Maak gelijk een Idool en geef het een naam.
Jij weer met je hel
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 20:22
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
spinneman schreef op 15-06-2004 @ 19:50 :
wat moet je met wicca als je Jezus kent? Vind ik maar raar. je kan maar 1 heer tegelijk dienen.
nee hoor. als mijn bedrijfsleider ook god dient net als ik, dien ik bv 2 heren./
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 20:28
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
haha idd
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:41
Daevrem
Daevrem is offline
Als je de bijbel linguistisch bekijkt kun je enkel concluderen dat 'de hel' een gat in de grond is waar je begraven wordt als je dood bent.

Er is echter een uitzondering. In Genesis als God de gevallen engelen naar de echte hel stuurt. Dit is alleen geen plaats voor mensen. Want de mens mag van god niet onsterfelijk zijn.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:44
Verwijderd
Citaat:
Isa schreef op 15-06-2004 @ 21:22 :
nee hoor. als mijn bedrijfsleider ook god dient net als ik, dien ik bv 2 heren./
isa, mr. pignati: ik hoef het toch niet uit te leggen? het 'dienen van een heer' is niet letterlijk bedoeld.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:49
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 15-06-2004 @ 22:41 :
Als je de bijbel linguistisch bekijkt kun je enkel concluderen dat 'de hel' een gat in de grond is waar je begraven wordt als je dood bent.

Er is echter een uitzondering. In Genesis als God de gevallen engelen naar de echte hel stuurt. Dit is alleen geen plaats voor mensen. Want de mens mag van god niet onsterfelijk zijn.
ergens andsers staat dat jezus de mensen die hem niet dienen naar het vuur sturen dat voor de satan en zijn engelen bereid is.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:49
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
spinneman schreef op 15-06-2004 @ 22:44 :
isa, mr. pignati: ik hoef het toch niet uit te leggen? het 'dienen van een heer' is niet letterlijk bedoeld.
hoe dan wel
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:50
Bloedpropje
Avatar van Bloedpropje
Bloedpropje is offline
Citaat:
Isa schreef op 15-06-2004 @ 10:46 :
Onzin. Ik wil mijn waarheid niet opdringen. iedereen zijn eigen waarheid. echter ik geloof wel dat veel van die zogenaamde waarheden die enkele religies hebben, geen waarheden zijn maat glasharde leugens en die volgen dus onbewust een weg die hen ellende brengt.
alsof je enig bewijs hebt dat jouw 'waarheid' niet opgebouwd is uit leugens
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:54
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
Gespleten Geest schreef op 15-06-2004 @ 22:50 :
alsof je enig bewijs hebt dat jouw 'waarheid' niet opgebouwd is uit leugens
dat is hij daarom dring ik hem ook niet op.
ik dring wel het NT op.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 21:59
Verwijderd
Isa:
er staat: 'u kunt niet voor twee heren tegelijk werken. Want u krijgt een hekel aan de een en gaat van de ander houden of omgekeerd. Zo kunt u ook niet God dienen en tegelijk uw hart op het geld zetten.'

wat hiermee wordt bedoeld is dat je niet twee dingen tegelijk kan doen die je leven in beslag gaan nemen; zoals geld. of in dit geval wicca. Je moet op 1 plaats zijn met je hart.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2004, 22:33
Verwijderd
Nee, wat daarmee wordt bedoeld is dat je je leven aan God moet wijden.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 11:42
Verwijderd
Wat daarmee bedoeld wordt is wat er staat. Je kunt niet God dienen en achter het geld aan gaan. Je kunt niet God dienen en met Wicca bezig zijn.

Eigenlijk komt het op hetzelfde neer als wat jij zegt.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2004, 11:54
beaming eye
Avatar van beaming eye
beaming eye is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 14-06-2004 @ 09:29 :
Staat in de bijbel. De slechte mensen zullen doodgaan en niemand zal oneindig leven. En hetzelfde geld voor de thora dacht ik. Joden geloven dan ook niet in de hel dacht ik. En ook niet in oneindig leven in de hemel. Ik vroeg me af wat moslims geloven. Het lijkt me namelijk sterk dat Moslims die leugen die verzonnen is en in het NT staat en dus in strijd is met het OT geloven.
Dit klopt volgens mij niet hoor, ten eerste de slechte mensen zullen volgens de bijbel doogaan is bull..
De bijbel heeft het wel degelijk over het oneindige..
en de voorwaarde voor de hemel zou volgens de bijbel dan niet zijn of je slecht of goed bent.. Jezus (als we die volgens bijbel als god zien§) ging tenslotten naar de hoeren en tollenaars.en toonde daar Genade.. de bijbel zegt ook best vaak dat Gods hart uit gaat naar de gebrokene van hart.
De thora gelooft trouwens ook wel zeker in een oneindig leven.
en de Joden doen dat ook.
__________________
I'm not made for this earth, My scream is for a Re-Birth!
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 14:06
Dicenquesoy
Dicenquesoy is offline
Je kan niet én een wiccan zijn en een Christen. In de Bijbel staat dat licht en duisternis niet samengaat en daar is hier sprake van. Lees Galaten 5 vers 19 tot 21 als je wilt. Je kunt ook hier kijken http://www.bible.com/answers/awitch.html.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Christendom en Wicca?
Verwijderd
130 17-05-2010 19:21
Levensbeschouwing & Filosofie Wicca is nep
Blues
41 03-04-2006 18:49
Beleidszaken Christenen
QueenOfSpades
201 10-09-2003 21:23
Levensbeschouwing & Filosofie vraagje aan christenen
salacia
52 16-01-2003 21:11
Levensbeschouwing & Filosofie godsdientonderwijs, ja of nee
de abt van sion
71 18-11-2002 15:01
Levensbeschouwing & Filosofie Christendom; dag des oordeels...
Yule
20 30-06-2002 15:30


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.