Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2004, 12:05
funest
Avatar van funest
funest is offline
DisTronics Festival: Fennesz e.a.

+ Robotobibok + Lomechanik
Apzolut + The Smokecella vs VD Inc. + Tok Tek
DJ's Jorg & Tunan
VJ's MNK & Pixelpasta


Een samenwerking van Axes, Jazzpower en de Effenaar

Aanvang: 20:00 uur Entree: € 8.00

Eén lang gekoesterde wens komt in ieder geval in vervulling. Christian Fennesz komt naar Eindhoven! De gitarist-laptopper gaat als een speer. Na het door de pers op superlatieven onthaalde meesterwerk 'Endless Summer' (2001) volgde een intensieve tourperiode, zag een nieuwe Fenn O'Berg (Fennesz/O'Rourke/Rehberg) het licht, maakte hij tijd om archiefmateriaal opnieuw uit te brengen en werkte hij samen met David Sylvian, één van zijn muzikale helden, aan het prachtige 'Blemish' (2003). Afgelopen maart verscheen eindelijk de langverwachte nieuwe CD 'Venice' (Touch-label) waarop Fennesz meer nog dan bij 'Endless Summer' de perfecte balans heeft gevonden tussen mens en machine. De digitale storm die zijn vorige werk kenmerkte lijkt wat te zijn geluwd ten voordele van pure schoonheid en emotie. Een gitaar mag nu weer als een gitaar klinken. Fennesz weet zijn digitale meesterschap steeds beter te combineren met compositorisch vernuft.

Het hart van Robotobibok bestaat uit de ritmesectie die jungle en drum'n bass ritmes neerzet. Dit gebeurt in open structuren waardoor de muziek jazz wordt. Trompetlijnen en solo's versterken dit imago, maar door het inzetten van elektronica, met analoge synthesizers en elektrische gitaar, wordt voorkomen dat het klinkend resultaat als 'retro' overkomt.
De band is opgericht in 1998 in het Poolse Wrocslaw - daar dé kraamkamer van noise en undergroundmuziek - en heeft inmiddels naam gemaakt in het alternatieve pop- en jazzcircuit. Naar aanleiding van hun tweede CD schreef een recensent: "Another album of well-orchestrated quirky experimentation and spacy improvisation, lighting up the Polish jazz underground with a floodlight." En naar aanleidng van een tournee in de VS: " ... combines elements of seventies and eighties funk, jazz sensibility, jungle and techno accumulate to make the music of Robotobibok a bridge between the past, the present and the form of music to come. And most importantly, Robotobibok's inventiveness encourages listeners not only to feel but also to think." Het woord 'Robotobibok' is overigens een samenvoeging van het woord 'robot' en het Poolse equivalent voor het Engelse 'drone'.

Lomechanik is een collectief waarbij de leden een passie voor het experimenteren met geluid delen. Muziek met een soms explosieve lading, waarbij ook de dansvloer niet vergeten wordt. Zij brengen vanavond een uitgebreide selectie van artiesten:

Apzolut
Electrocore met een hoge dansfactor, en in staat om de DJ's moeiteloos te evenaren als het gaat om het in beweging zetten van de benen bij het publiek. Vermorzelt beats waar je bij staat.

The Smokecella vs VD Inc.
Een hybride van Indie Pop, disco en up-tempo breaks en beats, live zang, invloeden vanuit de hiphop, electro en elektronica. Hij wordt bijgestaan door VD Inc voor de goorste beats, meest cheesy synths lines en zieke vocal input.

Tok Tek maakt gebruik van twee customized joysticks en diverse attributen waaronder regelmatig oude versleten draaitafels om een enerverende set van noise en beats te creëren. Wat hij allemaal doet met de speelknuppels wordt nauwlettend gecompleteerd door VJ MNK met een passend gestoord beeldprogramma.

Het geheel wordt aan elkaar gesmeed door DJ's Jorg & Tunan, variërend van minimaal tot maximaal, elektronica, breakcore, oldskool jungle en nog veel meer...

VJ MNK zal de avond samen met VJ Pixelpasta verder voorzien van visuals.

EN DE ZONDAG:

Endorphins + Music for Speakers' Amplified + Trapist DJ Toni Little

Post rock, post jazz, post dance? Music for Speakers Amplified laat de keuze aan de luisteraar. De groep met altklarinet, bas, drums, laptop, tapeloops, stem en een hoop vintage-electronics staat in voor een authentieke, samenhangende sound met sterk filmische sferen.
Endorphins is de naam voor het muzikale soloproject van duizendpoot Thomas Heijmans. Naast zijn werkzaamheden in het eclectische dance duo Quick & Brite gebruikt hij Endorphins als uitlaatklep voor meer persoonlijk getinte elektronische experimenten. In het verleden uitgebracht materiaal (waaronder de lovend ontvangen EP 'dedication') mondde uit in introverte melodieuze electro en breakbeat. Tegenwoordig verkent Endorphins live de rafelige randjes van de dansvloer met meer up-tempo werk.

Op Thrill Jockey, het label van ondermeer Tortoise, kwam onlangs een plaat uit van Trapist. Het trio bestaat uit Joe Williamson (bas), Martin Siewert (gitaar) en drummer Martin Brandlmayr. Zij verzorgen een uitgebalanceerde set met delicate elektronica, jazz en improvisatie. Leden van de groep speelden eerder samen met o.a. Elliot Sharp, Christian Fennesz en Evan Parker.

DJ Toni Little is een van de twee leden van quick & brite. zijn DJ sets zijn
altijd anders en onverwachts, van idm naar electro, van hiphop tot grime.



lijkt me erg gaaf, dus ik ga

edit: effenaar dus: 22 & 23 januari
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2004, 12:05
Back Door Man
Avatar van Back Door Man
Back Door Man is offline
jaaaaaa
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 12:06
Back Door Man
Avatar van Back Door Man
Back Door Man is offline
ik zie geen datum ?

Maar, Robotobibok <3.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 12:15
Verwijderd
dan zijn dus de nachten , dammit dit klinkt cool
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 15:40
Whaxx
Avatar van Whaxx
Whaxx is offline
Citaat:
Back Door Man schreef op 21-12-2004 @ 13:06 :
Maar, Robotobibok <3.
__________________
je ne parle pas de la fromage
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 15:49
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Sorry Teun, ik kom niet.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 15:50
innogen
Avatar van innogen
innogen is offline
ik ken het allemaal niet, maar het klinkt wel cool.
effenaar is vlak bij mij dus waarschijnlijk ga ik wel.
__________________
good luck exploring the infinite abyss
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 16:01
matt trakker
Avatar van matt trakker
matt trakker is offline
fennesz aanwezig, ik aanwezig
__________________
kinderboerderij het dode hertje
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 16:03
Whaxx
Avatar van Whaxx
Whaxx is offline
Citaat:
matt trakker schreef op 21-12-2004 @ 17:01 :
ik aanwezig
__________________
je ne parle pas de la fromage
Met citaat reageren
Oud 21-12-2004, 21:24
pourlesyeux_
Avatar van pourlesyeux_
pourlesyeux_ is offline
klinkt oke!
welke dag gaat t vetste worden teun?
__________________
hitsig
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 06:19
antigone
Avatar van antigone
antigone is offline
nou hm misschien als ik geld heb dan.
robotobibok <3
__________________
dónde está la playa?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 06:20
Verwijderd
Citaat:
Eresh'kigål schreef op 21-12-2004 @ 16:49 :
Sorry Teun, ik kom wel.
Wellicht.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2004, 07:31
Eresh'kigål
Avatar van Eresh'kigål
Eresh'kigål is offline
Citaat:
Ufke schreef op 22-12-2004 @ 07:20 :
Nee.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2005, 08:44
funest
Avatar van funest
funest is offline
Citaat:
pourlesyeux_ schreef op 21-12-2004 @ 22:24 :
klinkt oke!
welke dag gaat t vetste worden teun?
ik neem aan de zaterdag.


en wie zich zondagmiddag ook nog wil vermaken kan even naar venlo gaan

Zondag 23 januari 2005 15 uur Concert Rik van Iersel & Friends
Rik van Iersel (gitaar samples cassettes), Luk Sponselee (bas noise samples), Joshua van Iersel (drums)

gratis! (vanbommelvandam.nl)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:03.