![]() |
||
Citaat:
=202&tx_ttnews[backPid]=135&cHash=98d28d3540]Link naar bron van het artikel
|
![]() |
||
Citaat:
(knip/plak want hij pakt de helft weer ns niet) ![]() Ik heb ook het idee dat mensen dit "niet willen zien". De info is er wel maar alcohol en tabak zijn tegenwoordig redelijk normaal voor iedereen dus waarom alles ineens omgooien. De overheid zal er ook geen baat bij hebben als ze het gaan verbieden. Daar gaan accijns inkomsten van alcohol en tabak.. Met een andere indeling kunnen ze het dan ook wel weer aangrijpen om de prijzen te verhogen.. het werkt allemaal een beetje twee kanten op maar zoals er ook in het artikel stond zal er wel niet te veel draagvlak voor zijn. ![]()
Laatst gewijzigd op 02-04-2007 om 10:39. |
![]() |
||
Citaat:
Persoonlijk denk ik niet dat de accijns van tabak afweegt tegen de kosten van de gezondheidszorg die rokers met zich meebrengen. Ik denk eerder dat het zich terugverdient op een ander vlak. Doordat rokers in de regel eerder overlijden, scheelt dat pensioen/ aow/ wao-uitbetalingen...
||
Citaat:
Tuurlijk zullen er wel meer in de gezondheidszorg eindigen maar lang niet alle rokers zullen daar terecht komen, daar kan je dan ook weer niet van uit gaan. Aan de andere kant, inkomsten zijn inkomsten en ik denk niet dat de overheid het zo makkelijk zal laten schieten. Ze zijn daar naast al niet te populair en het anders clasificeren of veranderen van prijzen zal ze ook niet ten goede komen. Zal straks misschien wel even op CBS loeren om te kijken of ze er wat info over hebben. Er zitten erg veel variabelen aan het onderwerp om zomaar even een conclusie te trekken.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|