Advertentie | |
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Het zijn dit soort krampachtig politiek correcte campagnes die het laatste beetje racisme in de schijnwerpers zetten en in leven houden.
|
![]() |
Tja... Al die figuren die met slavernij lopen te leuren, gaan voorbij aan het punt dat de vroegere slavernij in de huidige tijd veel levens heeft gered. Anders waren al die slaven in afrika gebleven, waarna hun nakomelingen ten onder zouden zijn gegaan in de vele genocides die dat continent kent.
Verder moeten mensen gewoon niet mauwen. Er zijn erger dingen in het leven dan een traditioneel kinderfeestje. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
arbeidsethos: Filipijnen; is geleerd te doen wat er gezegd wordt, denken niet na over waarom, nemen geen verantwoordelijkheid. (sure tegenwoordig worden er officieren opgeleid maar ook die nemen maar heel beperkt zelf verantwoordelijkheid en zijn in hoge mate afhankelijk van "masters orders" Russen (vaak machinisten bij ons) lopen de hoekjes eraf, in plaats van wekelijks een fuelsysteem schoon te maken halen ze de helft van het filter eraf... want het gaat er immers niet om dat de machine goed blijft maar dat je kan slapen toch? In noord europese landen als er nog 50 ton in het ruim zit en het is "schaft tijd" of "naar huis ga tijd" maken ze het even af, gebeurt in zuid Europa niet, heck daar nemen ze bij 16 graden alsnog een siësta. Als wij het over noord Afrika of zuid amerika hebben dan hebben we het niet voor niets over "die apenlanden waar er geen enkele organisatie zit" Damn gister nog moet 1 unit uit het ruim nog uren en uren wachten afin uiteindelijk komt er een ploeg (20 man waarvan er 18 toekijken, zitten te eten of anderszins uit hun neus pulken) en die wachten nog eens een uur omdat ze wachten op het mannetje van de heftruck die 10 m verderop staat want anders kunnen ze niet op het ding klimmen. Niet dat er dan iemand even gaat kijken waar dat mannetje is want who gives a fuck we krijgen toch betaald. om te zwijgen over de chinezen en klootjavanen die willens en wetens de wereldeconomie vernaggelen met hun valutaspelletjes, En laat me aub niet beginnen over de welke landen het gewoon standaard is om vanalles en iedereen om te moeten kopen om iets gedaan te krijgen; nou 1 hint dan; het zijn niet de landen in de buurt van huis. Is dat echter een rassenkwestie... nee, het is een natie-kwestie
|||
Citaat:
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik zie het net als een goede kans om jonge kinderen in aanraking te laten komen met "leuke zwarten", in plaats van het negatieve stereotype beeld dat er helaas maar al te vaak heerst. Veel kinderen zien Zwarte Piet als een held, vaak meer dan Sinterklaas zelf. Zou dit de kans op racisme dan niet net verkleinen?
|
![]() |
|
hoezo helaas, het zijn gewoon gegeneraliseerde waarnemingen waar vaak een kern van waarheid in zit, net zo correct als dat den Ollanders eigenwijze arrogante brutale vlerken zijn met een ongepast superioriteitsgevoel
||
Citaat:
Dat klopt, maar dat betekend niet dat je het moet gaan veranderen. Absoluut niet, je hebt liever dat kinderen rond sinterklaas een disclaimer filmpje moeten kijken van postbus 51 dat sinterklaas en zwarte pieten te maken hadden met slavernij? Dat leren ze nadat ze niet meer in sinterklaas geloven op school bij geschiedenis. En mijns inziens is dat vroeg genoeg.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Al is het alleen maar zodat ik niet tegen iedere Amerikaan die op bezoek komt moet gaan uitleggen hoe het allemaal zit. Dat is misschien een onbelangrijk argument, maar het is er in ieder geval één. Voor het behouden van Zwarte Piet in huidige gedaante heb ik nog nooit een argument gehoord. Nogmaals: het doet mij zelf niet veel, maar ik begrijp in ieder geval de bezwaren van de mensen die er tegen zijn. De bezwaren van de mensen die Piet willen behouden, zijn niet serieus te nemen.
||
Citaat:
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Ja, er zijn nog spanningen tussen groepen die verschillend gekleurd zijn, maar die spanningen gaan over vooroordelen over andere onzin zoals hangjongeren, kledingstijl en schotelantennes. Je argument over het feest uitleggen aan Amerikanen is geniaal: je wilt dus een element uit onze cultuur afschaffen om je te conformeren aan een cultuur die veel intoleranter is wat afros betreft. In naam van tolerantie! ![]()
||||
Citaat:
En een aanleiding heeft het sowieso, anders zou het niet gebeuren. Citaat:
Citaat:
![]() Maar goed, zoals ik al suggereerde gaf ik dat argument vooral om duidelijk te maken dat zelfs de kleinste bezwaren voldoende zouden moeten zijn om een einde te maken aan die onzin.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Eye of the beholder stuff
|||
Citaat:
Citaat:
Overigens wil ik nog eens benadrukken dat de hele zooi mij niet bijzonder veel doet; ik kom haast automatisch in de rol van Piet-criticaster vanwege de grenzeloze debiliteit van (de argumenten van) de huilerds die Piet agressief verdedigen, terwijl ze volledig het punt missen van de mensen op wie ze hun botte pijlen richten.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Basically zal ieder kind uiteindelijk horen dat de pieten geschminked zijn en de baard nep is. Als ze ooit een oude Kuifje of sjors&sjimmie onder ogen krijgen zullen ze mogelijk de connectie met de karikatuur leggen, en anders niet. Iksnap niet waarom men het idee heeft dat er een scheve kronkel in de kinderhersenen achter zou blijven. Ik geef toe: mijn speculatie is niet hetzelfde als een gedegen onderzoek, maar OOK als je een onderzoeksvoorstel indient moet je wel eerst aannemelijk maken dat er wat te onderzoeken valt. Bewijslast ligt wat mij betreft bij de mensen die iets willen veranderen.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het gaat er (onder andere) om dat kinderen een verkeerd beeld van niet-witten aangeleerd krijgen; of ze dat later nu verliezen of niet. Het gaat er ook om dat het voor veel mensen sowieso onprettig is om met racistische karikaturen geconfronteerd te worden, en dat dat begrijpelijk en redelijk is; of dat nu reden voor aanpassing zou moeten zijn of niet. De gekwetste, inhoudsloze en bij vlagen racistische reactie van diverse Piet-verdedigers op kritiek is in ieder geval buitenproportioneel. Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
zwarte pieten discussie df | 28 | 10-11-2015 00:06 | |
De Kantine |
[Fototopic]Zwarte piet Caligula | 2 | 03-12-2004 13:33 | |
De Kantine |
Hoe te gedragen als zwarte piet... tiram | 21 | 24-11-2004 21:26 | |
De Kantine |
wat vonden jullie vroeger van de sint en de zwarte pieten? CraigDavid | 13 | 13-11-2002 20:51 |