Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-09-2002, 19:51
pienie
aangezien de sigaretten rond 2003 5 Euro moeten gaan kosten...er veel te veel reclame op tv komt over 'stoppen met roken' je bijna nergens meer MAG roken, ze de rokers cabines in de treinen willen verbieden enz enz enz...dat we het nog niet over de leuke zinnen op de pakjes zelf hebben gehad...

Is roken echt een slechte verslaving?!, naar mijn id is dat iets wat mensen al een hele HELE poos doen, en ik vind eerder dat de overheid wat meer aan de drugs omloop en verkoop mag gaan doen...

Waarom stort de overheid zich niet eens in de gokverlsaving?!, drankverslaving?!, medecijnverslaving?!, drugsverslaving?!, dan mensen lastig vallen die toch nog terug kunnen vallen op die paar sigaretten per dag...

Niet rokende mensen kunnen zich eit voorstelle dat misschien die 3 peuken per dag heel wat uitmaken ivb met stress en dergelijke...

Zelfs een dokter heeft op tv gezegd dat een paar peuken per dag heus zo slecht niet zijn, andere mensen beweren van wel...

En die paar glazen bier en wijn dan per dag?!, is dat dan opeens niet slecht voor je lever?!...

ik weet niet of dit hier hoort, anders: SORRIEJ!!!!!!!!!!!!...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2002, 19:54
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
pienie schreef:
En die paar glazen bier en wijn dan per dag?!, is dat dan opeens niet slecht voor je lever?!...
Natuurlijk wel. Maar het gaat niet alleen om het roken voor jezelf, je brengt er anderen ook schade mee aan. Mensen die 'meeroken' worden er ook niet gezonder op. Misschien dat dat de grote drijfveer is, al ben ik 't met je eens dat 't allemaal wel érg opgeblazen wordt.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 19:55
de abt van sion
de abt van sion is offline
Roken, alcohol en drugs zijn slecht. Dat weet iedereen, al jarenlang. Het mag dus niet. Wie er gebruik van maakt, zou zich niet meer (normaal) mogen verzekeren.
Sanctie: wie er een ziekte van oploopt, moet zijn eigen dokterskosten betalen.
Nederland hoeft niet mee te betalen aan de ziektekosten van mensen die zich hun ziekten welbewust zelf op de hals hebben gehaald.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 19:56
pienie
Citaat:
Koen schreef:


Natuurlijk wel. Maar het gaat niet alleen om het roken voor jezelf, je brengt er anderen ook schade mee aan. Mensen die 'meeroken' worden er ook niet gezonder op. Misschien dat dat de grote drijfveer is, al ben ik 't met je eens dat 't allemaal wel érg opgeblazen wordt.
mjah maar als je pa alcoholist is, is dat voor zijn omgeving nou ook niet al te gezond...

dank uwe...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 19:57
pienie
Citaat:
de abt van sion schreef:
Roken, alcohol en drugs zijn slecht. Dat weet iedereen, al jarenlang. Het mag dus niet. Wie er gebruik van maakt, zou zich niet meer (normaal) mogen verzekeren.
Sanctie: wie er een ziekte van oploopt, moet zijn eigen dokterskosten betalen.
Nederland hoeft niet mee te betalen aan de ziektekosten van mensen die zich hun ziekten welbewust zelf op de hals hebben gehaald.
dus iedereen die in een auto rijd mogen zich ook niet meer normaal verzekeren?!...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 19:57
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Roken, alcohol en drugs zijn slecht. Dat weet iedereen, al jarenlang. Het mag dus niet. Wie er gebruik van maakt, zou zich niet meer (normaal) mogen verzekeren.
Sanctie: wie er een ziekte van oploopt, moet zijn eigen dokterskosten betalen.
Nederland hoeft niet mee te betalen aan de ziektekosten van mensen die zich hun ziekten welbewust zelf op de hals hebben gehaald.
mensen die teveel eten? te vet eten?

mensen die niet bewegen?

etc. zo kan iedereen wle voor zijn eigen dokterskosten opdraaien
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:00
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Tja... zal wel een soort van mensen-tegen-zichzelf-beschermen zijn. Al heb ik daar zo m'n twijfels bij...

Maar ja, als mensen willen roken doen ze dat uiteindelijk tóch wel. Al vind ik het ook niet nodig om het ze zowat onmogelijk te maken.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:03
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
pienie schreef:


dus iedereen die in een auto rijd mogen zich ook niet meer normaal verzekeren?!...
Wie normaal rijdt, wel. Wie twee sigaretje per dag rookt, wel. Wie twee glaasjes wijn per dag drinkt, wel. Wie normaal eet, wel.

Wie echt rookt, drinkt, teveel eet, of zelfs maar een klein beetje drugs gebruikt, niet.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:13
pienie
Citaat:
de abt van sion schreef:


Wie normaal rijdt, wel. Wie twee sigaretje per dag rookt, wel. Wie twee glaasjes wijn per dag drinkt, wel. Wie normaal eet, wel.

Wie echt rookt, drinkt, teveel eet, of zelfs maar een klein beetje drugs gebruikt, niet.
eigenlijk is dat best wel krom...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:17
zozze
Avatar van zozze
zozze is offline
Ik rook zelf niet, vind het stinken Maar heb wel vriendinnen (hum) die het wel doen, hun zaak als ze ziek worden of hun ouders het ontdekken....
__________________
Massive
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:19
de abt van sion
de abt van sion is offline
Er is een verschil tussen "normaal omgaan met" en "verslaafd zijn aan". Twee sigaretten is iets anders dan twee pakjes sigaretten.
Wie teveel rookt, drinkt, enz. is in alles onmatig, kan zich nooit beheersen. Met zo iemand kun je dus beter ook geen relatie aangaan. Die zal een grote neiging tot overspelig gedrag hebben...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:21
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Wie normaal rijdt, wel. Wie twee sigaretje per dag rookt, wel. Wie twee glaasjes wijn per dag drinkt, wel. Wie normaal eet, wel.

Wie echt rookt, drinkt, teveel eet, of zelfs maar een klein beetje drugs gebruikt, niet.
jah en wat is normaal he
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:26
pienie
Citaat:
de abt van sion schreef:
Er is een verschil tussen "normaal omgaan met" en "verslaafd zijn aan". Twee sigaretten is iets anders dan twee pakjes sigaretten.
Wie teveel rookt, drinkt, enz. is in alles onmatig, kan zich nooit beheersen. Met zo iemand kun je dus beter ook geen relatie aangaan. Die zal een grote neiging tot overspelig gedrag hebben...
mijn overgrootoma rookte 2 pakjes per dag, van de 1 op de andere dag mocht ze niet meer roken en is kort erna overleden...

overheid wil mensen van het roken afhelpen terwijl ze andere mensen wiet in de reet steken...

overheid wil dat er minder gedronken word maar er worden wel 10 bier reclames bijgedraaid ( ze zijn wel grappig ) daarbij zet ze er nog maar een gokautomaat op de hoek bij...

Ik bedoel ik kan de REDE ervan gewoon niet echt vinden: alles is geoorloofd maar tegelijkertijd word er van alles moeilijk gemaakt...

Zijn er dan geen ergere problemen dat GELD?!...want uiteindelijk draait het daar toch altijd op uit...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:26
pienie
Citaat:
ikheetfroukje schreef:


jah en wat is normaal he
jah idd!, waar is die grens dan?!...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:32
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Die zal een grote neiging tot overspelig gedrag hebben...
Degene die hier nog serieus op ingaat is echt een grote banaan
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:33
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik paf niet. Ik heb wel eens geprobeerd op mijn 15e en 16e, maar dat doen er zoveel in hun pubertijd
Ik vind het smerige rotzooi, het is duur en je gaat er eerder dood aan. Waarom zou je er dan geld aan uitgeven? "Omdat het lekker is." Dan denk ik: "Ja er zijn nog zoveel dingen die lekker kunnen zijn: een koud biertje, goede sex, een zak chips, de pauze op school... zoveel! En dan zijn er toch lui erbij die motten per se gaan roken, vaak ook om bij de groep te horen maar goed dat motten ze zelf weten. Ik doe er in ieder geval niet aan mee.
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 20:58
Verwijderd
Laat mensen lekker roken als ze willen roken.
Ik heb zelf ook gerookt (afgelopen maandag gestopt ) ik rookte ook niet super veel ofzo. Ik kan me er wel aan ergeren af en toe als iemand de een na de ander opsteekt.. of als je ergens mee bezig bent en ze willen een rookpauze inlassen.. kannik storend vinden.
Mjah verder laat ze lekker roken
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 21:17
Verwijderd
Iedereen moet voor zichzelf bepalen of hij/zij gaat roken. Het is allang bekend dat het schadelijk en uiteindelijk zelfs dodelijk is, dus iedereen moet dat voor zichzelf afwegen. Ik zal in ieder geval niet klagen als de sigaretten vijf euro per pakje gaan kosten. Ik zal af en toe nog wel eens een pakje kopen, maar dan zal ik daar bewuster van genieten, nog bewuster dan ik nu doe. Ik steek niet de ene peuk na de andere op, ik rook ze aandachtig.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 05-09-2002, 21:51
Verwijderd
Dan die "effectieve" spreuken op die pakjes.

Ik zat laatst met een paar vrienden op een terrasje. Een van die gozers pakte z'n laatste sigaret en gooide t pakje op tafel. Ik weet niet meer waarom, maar op een gegeven moment zat ik met dat pakje wat te prutsen. Toen viel het me op dat daar nog niet zo'n spreuk op zat, waarna die gozer zei: "He verrek ja, was me nog niet eens opgevallen". Zo effectief zijn dus die spreuken, 't valt niet eens op of ze er wel of niet opzitten
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 22:10
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Prima als mensen roken, als ze maar uit de buurt willen blijven en het al helemaal niet hier in huis doen.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 23:13
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Koen schreef:


"Degene die hier nog serieus op ingaat is echt een grote banaan,"
'zegt iemand die overla verstand van heeft...
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 23:16
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
nare man schreef:

1) Iedereen moet voor zichzelf bepalen of hij/zij gaat roken. Het is allang bekend dat het schadelijk en uiteindelijk zelfs dodelijk is, dus iedereen moet dat voor zichzelf afwegen.
2) Ik zal in ieder geval niet klagen als de sigaretten vijf euro per pakje gaan kosten. Ik zal af en toe nog wel eens een pakje kopen, maar dan zal ik daar bewuster van genieten, nog bewuster dan ik nu doe. Ik steek niet de ene peuk na de andere op, ik rook ze aandachtig.
1) Uitstekend, maar dan moet ook ieder voor zichzelf bepalen hoe hij of zij de medische kosten in geval van ziekte gaat betalen. Want het is te gek dat heel Nederland aan de stupide koppigheid van zo iemand die voor zichzelf bepaalt of hij gaat roken, meebetaalt.
2) Ik stel voor: E 25 per pakje van 20. Dan verruim je het bewustzijn waarmee je geniet, waarschijnlijk behoorlijk.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2002, 23:18
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Conan the Librarian schreef:
Prima als mensen roken, als ze maar uit de buurt willen blijven en het al helemaal niet hier in huis doen.
Prima als mensen roken, als ze al hun eventuele medische kosten maar zelf ophoesten en al helemaal geen aanspraak maken op mijn belastinggeld.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 00:50
Verwijderd
zelf rook ik niet maar ik vind wel dat mensen dit gigantisch opblazen, waar 10 jaar geleden de pakjes nog Fl. 2,- koste (ik was derbij ) kost t nu 3 euro ofzoiets, ik vind dit best normaal, maar aan de andere kant weer niet...

Ik vind het best normaal, omdat de gezondheid van de mens erdoor geteisterd wordt....

Ik heb er zelf niet zo veel last van. Ik ben wat dit soort dingen betreft (alcohol en drug bv.) redelijk heilig, alleen drinken doe ik af en toe . maar ik kan me best indenken dat er mensen zijn die last hebben van je rook... ik ben er mee opgegroeid, me ma en pa roken en sinds 2 jaar ook me zus...

maar ik weet zeker dat als het duurder was geweest dat zij niet begonnen was... evenals de meeste van mijn leeftijd, misschien dat sommige het dan als luxe artikel gaan gebruiken. dus egt 2 a 3 per dag...

Dus ik denk dat het best zinnig is als het duurder gemaakt wordt.....

MzzLzz STePHaN
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 00:52
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
pienie schreef:
aangezien de sigaretten rond 2003 5 Euro moeten gaan kosten...er veel te veel reclame op tv komt over 'stoppen met roken' je bijna nergens meer MAG roken, ze de rokers cabines in de treinen willen verbieden enz enz enz...dat we het nog niet over de leuke zinnen op de pakjes zelf hebben gehad...
Btw sinds 1 september mag je niet meer roken in de trein of op stations of op festivals/concerten.

Citaat:
Niet rokende mensen kunnen zich eit voorstelle dat misschien die 3 peuken per dag heel wat uitmaken ivb met stress en dergelijke...
Diegene die hebben gerookt wel. Rokers kunnen zich niet voorstellen hoe irritant die rook is, zeker voor iemand die net gestopt is. Rokers kunnen zich ook niet voorstellen hoe gelukkig een niet-roker leeft. Zeker met minder stress dan de roker.

Citaat:
Zelfs een dokter heeft op tv gezegd dat een paar peuken per dag heus zo slecht niet zijn, andere mensen beweren van wel...
Of je rookt of je doet het niet. De meeste rokers roken er meer dan 3 per dag, jij ook.

Citaat:
En die paar glazen bier en wijn dan per dag?!, is dat dan opeens niet slecht voor je lever?!...


Het is een bewezen feit dat 1 (een) glas wijn bij het eten gezond is.

[size=1[mode=provocerend]Kijk ik heb niks tegen rokers ofzo maar eigelijk zijn het gewoon semi-junkies[/mode] (j/k dus).[/size] Ik vind het goed dat het roken duurder wordt. Daardoor zullen minder mensen gaan roken. Het zou echter ammer zijn dat wanneer dooral deze prijsstijgingen en regelgevingen het geheel in de illegale sector zou vervallen.

Ohhh.. en Pienie,ik dacht dat jij ging stoppen?

Citaat:
de abt van sion schreef:


Prima als mensen roken, als ze al hun eventuele medische kosten maar zelf ophoesten en al helemaal geen aanspraak maken op mijn belastinggeld.
Ik zeg het niet graag, ik ben het ook niet met je eens maar dit vind ik toch een leuke woordspelling
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2002, 07:30
de abt van sion
de abt van sion is offline
Ja, maar zeg nu zelf, iedereen weet inmiddels welke schade roken, alcohol, drugs, snacks enz. de gezondheid toebrengen. Waar mensen op het terrein van de ziektekostenverzekering nog niet zo snel aan denken, gebeurt bij de levensverzekering echter al wel. Veel mensen springen zorgeloos om met hun gezondheid, totdat ze ... bijvoorbeeld een hypotheek moeten afsluiten om een huis te kunnen kopen. De vragenlijst die je dan moet invullen en de onderzoeken die dan worden gedaan, zijn meer dan een gewoon bezoek aan de internist.
Wie zich heeft bezondigd aan slechts één van de bovengenoemde vier gevaren, betaalt al gauw 10-15% meer dan wanneer hij dat niet zou hebben gedaan. En wat erger is, dat geld wordt een leven lang aan het gezinsbudget onttrokken. Alleen omdat je in je jeugd onbezonnen bent geweest.
En kom me nu niet aan met dat ik moralistisch ben, ik ken genoeg mensen die samen met hun gezin zwaar onder dit financiële probleem - waar ze zelf schuld aan hebben - gebukt gaan.
En wat jullie misschien niet graag horen: ik vind dat de ziektekostenverzekeraars dezelfde lijn moeten gaan volgen als de levensverzekeraars.
Moeten mensen die normaal hebben geleefd, maar toch ziek worden, erop toezien dan mensen die alle medische regels in de wind slaan, (mede door het gebrek aan artsen) wel worden behandeld en zij niet? Absit!

Vooruitzien is ook een groot goed. Ga matig om met roken, alcohol en snacks. Gebruik geen drugs.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 07:58
Verwijderd
Veeeel te duur, en dan heb ik het nog niet eens over de problemen die het veroorzaakt (verslaving, ruzie met ouders, longaantasting, slechter worden conditie, enz.), ik zag een paar dagen terug op tv dat meisjes op het vmbo tussen de 12 en de 18 jaar gemiddeld €40,- per maand uitgeven Daar kun je heel wat leukere dingen van doen
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 08:06
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
Btw sinds 1 september mag je niet meer roken in de trein of op
stations of op festivals/concerten.
Waar zijn de rook-coupé's in de trein dan nog goed voor? Volgens mij formuleer jij iets niet helemaal goed ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 08:08
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:

2) Ik stel voor: E 25 per pakje van 20. Dan verruim je het bewustzijn waarmee je geniet, waarschijnlijk behoorlijk.
Haha! Denk jij uberhaupt na voordat je iets replyed? Als het werkelijk 25 euro per pakje gaat kosten, stopt 90% accuut met roken. Daarnaast zullen ze zwaar in protest gaan bij de overheid, met alle gevolgen van dien.

Dan rookt er ineens geen hond meer, vangt de overheid 0,0 aan de accijns die er op tabak geheven wordt en is dat hele duurder maken van een pakje sigaretten alleen maar negatief geweest voor de inkomsten van het rijk. Kan me niet voorstellen dat iemand daar op zit te wachten.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 09:33
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
mwoah ineens stoppen emt roken omdat het duurder is gaat denk ik niet werken...Mensen zullen masaal in opstand komen en diefstal e.d. zal groter worden maar alsnog...roken is verslavender als drugs en zie eens wat die mensen daar allemaal wel niet voor doen...

Grtz Secreet
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 09:48
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
Als sigaretten een euro duurder worden, stopt er vrijwel niemand. Als de prijs met 20 euro stijgt zal het overgrote deel zeker weten stoppen, dat is theoretisch bewezen
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 09:49
)Vampje(
)Vampje( is offline
Niet-rokers komen beter over dan rokers. Dat is mijn mening. Maar ik rook zelf ook wel regelmatig, omdat ik het lekker vind en om niet in de stank van anderen alleen te zitten. En ook als ik een beetje misselijk ben, wil wel eens helpen. Maar verslaafd ben ik niet en zal ik waarschijnlijk/hopelijk ook nooit worden.
Mensen die echt verslaafd zijn aan roken vind ik zielig. Maar het zijn er genoeg. Ach, iedereen moet zelf weten wat hij/zij doet.
Mensen die drinken zijn erger. Nou ja, mensen die veel drinken dan. Het allerliefst heb ik gewoon mensen die heel af en toe eens 'n sigaretje/jointje roken of een glaasje drinken. Maar ja, die zijn schaars. Hoewel mijn vriend wel gewoon af en toe een biertje drinkt. Maar hij rookt wel heel veel. En dat vind ik heel erg jammer. *Blaaaaat*
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 16:28
Piccola
Piccola is offline
Ik heb 1 keer een trekje van een sigaret genomen, omdat ik heel benieuwd was hoe het smaakt. Ik vond het verschrikkelijk! Ik rook dus niet en zal ook nooit beginnen, weet ik zeker. Ik vind het ten eerste heel vies, ten tweede het stinkt gigantisch, ten derde het is me te duur en ten vierde ik wil niet ergens zo afhankelijk van worden. Ik bedoel.. Als een vriendin van me zich ff rot voelt ofzo dan is het meteen "Ik moet nu echt ff een sigaretje roken!" en hup ze rookt zo een pakje achter elkaar leeg. Ik wil niet zo verslaafd zijn aan iets, ik wil het niet nodig hebben. En ik denk dat als je er eenmaal aan begint dat je vanzelf toch wel verslaafd raakt. Ookal begint het eerst met alleen in het weekend of alleen op feestjes ofzo.

Maar dit is mijn mening.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 16:31
BBEM
BBEM is offline
Citaat:
Koen schreef:
Als sigaretten een euro duurder worden, stopt er vrijwel niemand. Als de prijs met 20 euro stijgt zal het overgrote deel zeker weten stoppen, dat is theoretisch bewezen
maar denk maar niet dat de prijs zo hoog word want de overheid wil nog wel geld aan ons verdienen want daar dienen de burgers ten slotte voor zodat de overheid het weer aan zinloose dingen kan uitbesteden
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 17:57
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
Van mij mag iedereen roken/teveel zuipen/drugs gebruiken enzo, zolang ik er maar niet direct last van heb. Het verhaal over verzekeren vind ik een beetje waardeloos, iedereen doet wel dingen waarbij je meer risico loopt dan een ander. Bij de een is het z'n werk, bij de ander is het roken ofzo
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 17:59
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
Roken heeft geen nut en je bent dom en asociaal als je het doet.
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-09-2002, 18:42
S@nne :)
S@nne :) is offline
slecht, ik heb er nix anders over te zegge!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 19:28
Slither
Avatar van Slither
Slither is offline
Roken? Prima. Zolang ik geen rook in m'n gezicht krijg.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Slither schreef:
Roken? Prima. Zolang ik geen rook in m'n gezicht krijg.
oh so true. soms ruikt het zelfs op een afstand wel aangenaam. maar ik denk meer dat het de rokende cultuur van middelbare scholieren is waar mensen zich aan ergeren.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 19:31
Boogie
Avatar van Boogie
Boogie is offline
Laat het maar lekker duur worden, want ik vind het goor en asociaal. Maar niet te duur, want dan komt er te veel illegale handel.
__________________
Maar dat geheel ter zijde.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 19:39
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
Roken heeft geen nut en je bent dom en asociaal als je het doet.
Inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 21:16
pienie
Verdedigend verhaal:...

Het verhaal van dat verzekeren enz heb ik al lang gehoord, misschien dat mensen ook meer moeten gaan betalen als ze TE lang achter de pc zitten!...al die vlamvertragers enzooi...en je krijgt er nog last van je arm rug ogen enz van!...

Roken is associaal: vind jij de oermens dan ook aso?!...of zullen we nog een vredespijpje nemen...

En idd als ze het pakje peuken ineens gaan omgooien naar 20 Leypo's dan heeft het rijk IDD veeeeeeeel minder inkomsten...
Ze komen wel met het leuke verhaal dat het slecht is voor je dat je andere ermee tot last ben en dat wil ik heus niet ontkennen, maar laten we eerlijk zijn, het draait hier gewoon om de poen!...

En Dys IDD, ik rook er meer dan 3 per dag, ik rook er 12! bewust roken heet dat, het leuke eraan is, dat ik het geen probleem vind dat ik rook, ik heb geen grote mond, smak niet bij het eten, val geen mensen lastig, steel niet, gebruik geen overmatig drugs en eens in de 2 weken drink ik es een glaasje alcohol en effe voor de info; we weten allebei dat ik het er niet over heb gehad om ook maar te stoppen met roken!...

ik vraag me alleen af waar de info staat over het niet-roken in de trein enz, al weet ik wel dat er over gepraat is enzo over het niet-roken bij festivals enzeuj...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 21:41
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Citaat:
Kirk22 schreef:
Roken heeft geen nut en je bent dom en asociaal als je het doet.
Onderbouw die fantastische stelling dan eens. Waarom ben je in jezusnaam asociaal als je rookt? Zolang je er voor zorgt dat anderen er niet al te veel last van hebben... en sommige mensen stellen zich gewoon gigantisch aan.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 22:03
Verwijderd
ik vind roken niet lekker
het stinkt het is ongezond en het is duur

als mensen het willen doen, dat is hun keus, maar graag zo dat ik er geen last van heb.
Mijn vriend rookt ook en meestal zoen ik 'm net na een sigaret niet. Nja maar ik vind wel dat iedereen het zelf moet weten, maar ik zodra ik er last van heb dan kan ik er ook best wta van zeggen vind ik. En al die anti-reclame enzo, ik vind eht wel goed, maar ja misschien niet helemaal in verhouding tot alcohol etc...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 22:32
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
M@rco schreef:


Onderbouw die fantastische stelling dan eens. Waarom ben je in jezusnaam asociaal als je rookt?
Zal ik het even voor hem onderbouwen? Ik zal het gefaseerd doen, dan kunnen extraverte (ik kies nu voor een eufemisme) mensen als jij het ook volgen:

Wie rookt, streeft een vorm van genot na.
In een sigaret bevindt zich tabak.
Tabak is een genotsmiddel.
Sub-conclusie: roken is een vorm van zelfbevrediging.
Is er één act te noemen die meer solitair is dan dat? Waarbij men zich meer van de buitenwereld afsluit dan daarbij?
"Sociaal" wil globaliter zeggen: rekening houdend met elkaar. "Asociaal" is het tegendeel.
Conclusie: wie rookt, is asociaal.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 22:35
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
M@rco schreef:

1) Zolang je er voor zorgt dat anderen er niet al te veel last van hebben...
2) en sommige mensen stellen zich gewoon gigantisch aan.
1) Voor wie goed leest: déze woorden zijn pas ècht asociaal.
2) Zie 1).
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 22:49
emperor crono
Avatar van emperor crono
emperor crono is offline
als ze maar niet mijn kant op blazen
Nee maakt me niet zo heel veel uit, alleen vind ik dat je als enige roker in een grote groep niet-rokers zit, je dan ook bereid moet zijn om even niet te roken. (tenzij je weet dat niemand bezwaar heeft)
__________________
Beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2002, 22:59
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
pienie schreef:
aangezien de sigaretten rond 2003 5 Euro moeten gaan kosten...er veel te veel reclame op tv komt over 'stoppen met roken' je bijna nergens meer MAG roken, ze de rokers cabines in de treinen willen verbieden enz enz enz...dat we het nog niet over de leuke zinnen op de pakjes zelf hebben gehad...

Je hebt er zelf voor gekozen om te roken, dus ik heb geen medelijding met je. (En dan zeggen ze dat niet-rokers aanstellen.)
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 01:09
Verwijderd
Citaat:
pienie schreef:
aangezien de sigaretten rond 2003 5 Euro moeten gaan kosten...er veel te veel reclame op tv komt over 'stoppen met roken' je bijna nergens meer MAG roken, ze de rokers cabines in de treinen willen verbieden enz enz enz...dat we het nog niet over de leuke zinnen op de pakjes zelf hebben gehad...

maar roken is ook ongezond... je berokkent je omgeving schade, en het is medisch gezien een harddrug...

Is roken echt een slechte verslaving?!, naar mijn id is dat iets wat mensen al een hele HELE poos doen, en ik vind eerder dat de overheid wat meer aan de drugs omloop en verkoop mag gaan doen...

ja, want het is dus een harddrug... en cocaïne werd ook al door de inca's gebruikt, is cocaïne dus ook goed? De romeinen gebruikten opium, ach, opium wordt al zó lang gebruikt, dat moet dus maar goedgekeurd worden?

Waarom stort de overheid zich niet eens in de gokverlsaving?!, drankverslaving?!, medecijnverslaving?!, drugsverslaving?!, dan mensen lastig vallen die toch nog terug kunnen vallen op die paar sigaretten per dag...

maar daar stort de overheid zich ook wel op. Er zijn alleen minder alcohol-, gok-, medicijn-, en drugsverslaafden dan er rookverslaafden zijn...


Niet rokende mensen kunnen zich eit voorstelle dat misschien die 3 peuken per dag heel wat uitmaken ivb met stress en dergelijke...

als je dan eens gewoon minder stresserig gaat doen


Zelfs een dokter heeft op tv gezegd dat een paar peuken per dag heus zo slecht niet zijn, andere mensen beweren van wel...

1 dokter heeft gezegd dat t zo slecht nog niet is, veel mensen beweren dat het dat wel is... die dokter heeft nog geen revolutie ontketend bij mijn weten... als je extreem stresserig bent, kun je beter soms roken ja... maar ja, t is ook wel goed stom om zo stresserig te gaan doen...


En die paar glazen bier en wijn dan per dag?!, is dat dan opeens niet slecht voor je lever?!...

jahoor, dat is het wel... daarom zijn er ook foldertjes over alcoholmisbruik, en staat er steeds 'geniet, maar drink met mate', en lees je overal dat je beter niet kunt drinken...


ik weet niet of dit hier hoort, anders: SORRIEJ!!!!!!!!!!!!...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2002, 01:33
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Roken is a-sociaal... want ik ken weinig tot geen mensen die mij ooit vragen of ik 't erg vind dat hun een sigaret op steek... en er zijn ook genoeg mensen die rustig doorroken als je vraagt of ze dat niet willen doen als ik erbij ben... dan krijg je de o zo sociale opmerkingen "Stel je niet aan" "dan ga je maar ergens anders zitten" etc.

Kijk dat de staat veel verdient aan de accijns... ik vind 't best... verbieden levert niemand wat op... dat de pakjes steeds duurder worden... ook mooi... als 't zo door gaat zal roken over een paar decennia niet meer zo gewoon zijn (men zal wel overstappen naar iets anders) En roken brengt schade toe aan de gezondheid... best... maar zoals vele hier boven zeggen... hou 't bij je eigen gezondheid... ik heb totaal geen behoefte aan die vieze rook in me neus en in me keel...

Wat ik me altijd afvraag... waarom begin je met roken... wat geeft mensen ign 't idee om ooit een tweede sigaret op te steken... de eerste is bij iedereen vies... dat weet ik bijna zeker...
en natuurlijk is dat bij zoveel dingen... maar waarom doe je zo wereldvreemd en denk je niet "goh gister zag ik op TV nog beelden van longkanker door roken" of "me opa doet bijna niks anders meer dan hoesten" of "Bij me moeder in de woonkamer was 't plafond al weer na een jaar geel uitgeslagen... en de rest zit waarschijnlijk in d'r longen"...
zulke gedachte komen toch echt niet bij me op bij bijvoorbeeld dat 2de kopje koffie... want de eerste was wel vies... maar veel nadeligs zit er niet aan vast...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol soft- harddrugs
stickie
76 07-03-2006 10:13
Liefde & Relatie Stiefbroertje rookt wiet binnenshuis
Timmert
52 05-10-2005 20:07
Verhalen & Gedichten -Verhaal-
Redhair
430 21-09-2005 13:54
Drugs & Alcohol hoe oud? Waarom?
Fantôme
53 10-02-2005 15:20
De Kantine Hoe staan jullie tegenover het niet roken?
Secreet
4 07-09-2002 18:42
Huiswerkvragen: Exacte vakken Doping
juutje_17
8 06-04-2001 13:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:14.