Oud 16-03-2020, 00:20
Alicia31
Alicia31 is offline
Hallo allemaal,
ik zit in 5 havo en ik moet mij voor 1 mei hebben ingeschreven bij een hogeschool. Ik weet al wat voor studie ik wil doen, international business, maar ik weet nog niet of ik de studie wil doen bij de hva of bij windesheim zwolle. Op het moment zit ik er aan te denken om naar de hva te gaan, maar ik heb er niet zo goede verhalen over gehoord. Wat zijn jullie ervaringen met deze scholen? Ook vraag mij af of international business vooral gefocust is op talen of op economie, omdat ik niet heel goed ben in eco en ik mij afvraag of het dan wel te doen is.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-03-2020, 13:55
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Hallo allemaal,
ik zit in 5 havo en ik moet mij voor 1 mei hebben ingeschreven bij een hogeschool. Ik weet al wat voor studie ik wil doen, international business, maar ik weet nog niet of ik de studie wil doen bij de hva of bij windesheim zwolle. Op het moment zit ik er aan te denken om naar de hva te gaan, maar ik heb er niet zo goede verhalen over gehoord. Wat zijn jullie ervaringen met deze scholen? Ook vraag mij af of international business vooral gefocust is op talen of op economie, omdat ik niet heel goed ben in eco en ik mij afvraag of het dan wel te doen is.
Het is vrij economisch. Daarom heb ik ook niet voor IB gekozen. Wat betreft de scholen zou ik niet weten. Heb je de open dagen bezocht?
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 16-03-2020, 18:12
Alicia31
Alicia31 is offline
Citaat:
Het is vrij economisch. Daarom heb ik ook niet voor IB gekozen. Wat betreft de scholen zou ik niet weten. Heb je de open dagen bezocht?
Ik was vorig jaar naar de open dagen van Windesheim en Hva geweest en ik zou deze week eigenlijk gaan proefstuderen bij de Hva, maar dat gaat niet meer door vanwege corona.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2020, 22:42
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Ik was vorig jaar naar de open dagen van Windesheim en Hva geweest en ik zou deze week eigenlijk gaan proefstuderen bij de Hva, maar dat gaat niet meer door vanwege corona.
Je denkt erover om naar de Hva te gaan, blijkt uit je vorige bericht. Waarom zou je deze kiezen, ondanks de slechte "reviews" (er zal vast iets zijn dat je aantrekt)? En ga je ook op kamers?
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 17-03-2020, 01:04
Alicia31
Alicia31 is offline
Citaat:
Je denkt erover om naar de Hva te gaan, blijkt uit je vorige bericht. Waarom zou je deze kiezen, ondanks de slechte "reviews" (er zal vast iets zijn dat je aantrekt)? En ga je ook op kamers?
Ik zat eraan te denken om naar Hva te gaan, omdat het daar mogelijk is om twee talen te leren, ik heb interesse in Frans en Spaans, maar bij Windesheim valt er alleen te kiezen tussen Frans of Duits. Ook is het bij de Hva mogelijk om een double degree in het buitenland te doen in het vierde jaar, wat mij ook heel erg aanspreekt. Bovendien is het dichterbij dan Zwolle. En ik ga waarschijnlijk niet op kamers.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2020, 08:35
Verwijderd
Citaat:
Het is vrij economisch. Daarom heb ik ook niet voor IB gekozen.
In een normale IB studie zit vrijwel geen economie. Ik heb de website van Windesheim even bekeken, letterlijk geen enkel economisch vak in het eerste jaar en daarna zie ik er ook niets van. Hoe kom je in hemelsnaam bij de claim dat het vrij economisch is?
Met citaat reageren
Oud 19-03-2020, 21:00
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
In een normale IB studie zit vrijwel geen economie. Ik heb de website van Windesheim even bekeken, letterlijk geen enkel economisch vak in het eerste jaar en daarna zie ik er ook niets van. Hoe kom je in hemelsnaam bij de claim dat het vrij economisch is?
Open dag bezocht...
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 19-03-2020, 21:01
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
https://www.studiekeuze123.nl/studie...s-hbo-bachelor
Staat letterlijk:
"Je wordt opgeleid tot een economisch goed onderlegde allrounder, zodat je in de internationale zakenwereld goed kunt functioneren. Daartoe besteed je veel aandacht aan economische vakken, communicatie, vreemde talen en andere culturen."

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een opleiding in diezelfde richting, maar meer gericht op de communicatie/vreemde talen etc. en minder op economie.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 20-03-2020, 08:07
Verwijderd
Citaat:
https://www.studiekeuze123.nl/studie...s-hbo-bachelor
Staat letterlijk:
"Je wordt opgeleid tot een economisch goed onderlegde allrounder, zodat je in de internationale zakenwereld goed kunt functioneren. Daartoe besteed je veel aandacht aan economische vakken, communicatie, vreemde talen en andere culturen."

Ik heb uiteindelijk gekozen voor een opleiding in diezelfde richting, maar meer gericht op de communicatie/vreemde talen etc. en minder op economie.
Dat is dan een opmerkelijke fout van studiekeuze, want zoals gezegd zit er geen enkel economisch vak in die studie. Zie hier de vakken van het eerste jaar.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2020, 16:16
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Dat is dan een opmerkelijke fout van studiekeuze, want zoals gezegd zit er geen enkel economisch vak in die studie. Zie hier de vakken van het eerste jaar.
Bedankt voor de link, maar ik zeg alleen wat mijn eigen ervaring is, aangezien ik bij meerdere open dagen voor deze studie ben gaan kijken. That's all c;
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 22-03-2020, 21:06
Verwijderd
Maar je omschrijving van die ervaring klopt niet. Er zijn geen economische vakken in die studie. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

Het is dus slecht advies om tegen iemand die daar specifiek om vraagt ten onrechte te vertellen dat het een economische studie is.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2020, 10:05
FishStick007
Avatar van FishStick007
FishStick007 is offline
Citaat:
Maar je omschrijving van die ervaring klopt niet. Er zijn geen economische vakken in die studie. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?

Het is dus slecht advies om tegen iemand die daar specifiek om vraagt ten onrechte te vertellen dat het een economische studie is.
Als ik info krijg bij open dagen en iemand vraagt over de studie waar ik naar toe ben geweest, dan deel ik mijn ervaring. Ik zeg dus niks "ten onrechte" of wat dan ook, het is een persoon (ik) die haar ervaring deelt. Geen advies, maar een beleving van mijzelf.
Nu hoef ik daar niet over te gaan discussiëren, dus einde discussie.
__________________
People say nothing is impossible, but I do nothing every day
Met citaat reageren
Oud 23-03-2020, 13:14
Verwijderd
Het is wel ten onrechte, want het is onjuist. Natuurlijk was het goed bedoeld van je, daar twijfel ik echt niet aan. Maar onjuist.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Deel je ervaringen met andere forummers!
autodropje
140 05-10-2005 11:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:53.