Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-05-2013, 10:51
dennis018
dennis018 is offline
miss een stomme vraag, maar weetiemand hoe je slagroom maakt?
vorige week maakte mn ma het voor me..
maar wil het nu zlef maken

heb 2 bakje gekocht, 1 van 125ml ongeklopte en 1 an 250ml ongeklopte..

weet iemand hoeveel suiker ik erbij moet doen, en hoeveel slagroom kan je van elk maken (gram?)

en moet het nou met de mixer of garde??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-05-2013, 10:59
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Kan met de mixer maar ook met de garde (met mixer extra goed opletten dat je niet te lang blijft kloppen). Suiker naar smaak toevoegen, ongeveer 1 - 2 eetlepels suiker per deciliter slagroom (bron).
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 11:00
Verwijderd
Het is heel simpel; je gooit het in een bakje en je gaat het kloppen . Dat is het. Kan met zowel mixer als garde, maar als je geen lamme hand wil en gewoon snel slagroom wil zou ik de mixer nemen, anders ben je wel even bezig . Suiker toevoegen naar eigen smaak. Je maakt ongeveer evenveel gram als dat je ml gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 11:10
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
In het bakje van 125 doe je ong. 5 theelepels suiker. Aanpassen als je dat te zoet of niet zoet genoeg vindt. Gebruik een mixer als je die hebt (scheelt een lamme pols). De slagroom is goed als je de beker waarin je het klopt kan omdraaien zonder dat het er uit valt maar dat is een beetje link als het nog niet stijf genoeg is! Veiliger is om af toe de mixer er uit te halen. De slagroom moet dan een beetje aan de mixer blijven plakken zodat je van die punten krijgt. Niet te lang door blijven kloppen want dan krijg je boter en kan je het weggooien. Ik weet niet hoeveel slagroom je dan hebt maar voor 1 persoon lijkt het me meer dan genoeg.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 11:27
dennis018
dennis018 is offline
OK thx, makkelijke te weten dat 125ml ong 125 gram word...

ik hou niet van nn lamme hand dus laat ik maar eenmixer gebruiken!
Moet je nog bepaalde bewegingen maken met de mixer (echt rammen/kloppen?) of er gewoon doorheen gaan?

en als t klaar is kan ik het dan gewoon in een magnetron bakje bewaren? (mijjn mixkom past niet in mn ijskast)
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 11:30
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Moet je nog bepaalde bewegingen maken met de mixer (echt rammen/kloppen?) of er gewoon doorheen gaan?

en als t klaar is kan ik het dan gewoon in een magnetron bakje bewaren? (mijjn mixkom past niet in mn ijskast)
Het is opgeklopte slagroom, dus houdt het zoveel mogelijk op kloppen met je mixer. Als je de slagroom bewaart heb je grote kans dat het inzakt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 15:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je kan met verse slagroom beter gewoon zoveel mogelijk opkloppen als je nodig hebt. Zeker als je nu twee pakjes hebt, gewoon eentje maken en eentje dicht bewaren. Als je het kloppen wil vergemakkelijken, kan je een zakje klopfix toevoegen, dan is het sneller goed.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 17:07
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
In het bakje van 125 doe je ong. 5 theelepels suiker. Aanpassen als je dat te zoet of niet zoet genoeg vindt. Gebruik een mixer als je die hebt (scheelt een lamme pols). De slagroom is goed als je de beker waarin je het klopt kan omdraaien zonder dat het er uit valt maar dat is een beetje link als het nog niet stijf genoeg is! Veiliger is om af toe de mixer er uit te halen. De slagroom moet dan een beetje aan de mixer blijven plakken zodat je van die punten krijgt. Niet te lang door blijven kloppen want dan krijg je boter en kan je het weggooien. Ik weet niet hoeveel slagroom je dan hebt maar voor 1 persoon lijkt het me meer dan genoeg.
ok thx, en hoe ''hard'' moet de mixer? moet je echt op de hardste stand en dan kloppen of zachtere stand?

en ik las ergens dat het beter is om slagroom te maken met poedersuiker klopte dat??
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 17:23
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Poedersuiker of gewone suiker maakt volgens mij niet veel uit. Als je een mixer met 2 snelheden hebt op de laagste stand, meer snelheden in het midden of daaronder. Niet op de hoogste stand, dat qua tijd bijna niks uit en voor je het weet kan je het weggooien.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 21-05-2013, 18:17
dennis018
dennis018 is offline
heb 3 standen, dan ga ik denk ik voor de middelste zo

ok thx dan doe ik gewone suiker!
Met citaat reageren
Oud 22-05-2013, 16:01
dennis018
dennis018 is offline
tis gelukt gisteravond! en t was qua smaak goed gelukt..

Echter vond ik de slagroom wel wat aan de ''dunne'kant

ik kon me de slagroom van mn ma vroeger heriinneren die was veel steviger en ook iets luchtiger

kan het zijn dat ik te lang of te kort heb geklopt? Of miss iets anders ''fout'' doe?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2013, 16:57
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Te kort geklopt dan denk ik. Had je gewone slagroom of light want light wordt bij mij ook nooit goed stijf.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 22-05-2013, 19:45
dennis018
dennis018 is offline
gewone, van de zaanse hoeve
Met citaat reageren
Oud 22-05-2013, 20:04
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Misschien toch klopfix proberen? Mijn slagroom wordt ook altijd luchtiger als ik hem maak met poedersuiker.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2013, 22:10
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
De beste manier om het te leren is om het een keer verkeerd te doen! Dus de volgende keer 2 kleine bakjes kopen en kijken hoe lang het duurt voor het slagroom wordt.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 23-05-2013, 19:52
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Misschien toch klopfix proberen? Mijn slagroom wordt ook altijd luchtiger als ik hem maak met poedersuiker.
thx voor de tip, heb t nu met poedersuiker gedaan en werd zoveeeeeeeel beter!!! was nu goed en lekker!!!!

die klopfix word het daarmee NOG luchtiger of is dat weer voor iets anders?
Met citaat reageren
Oud 26-05-2013, 12:57
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Van Klopfix wordt je slagroom eerder wat steviger, zodat je toefjes niet instorten, wanneer je deze op je taart hebt gespoten.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 30-05-2013, 10:20
Kali
Avatar van Kali
Kali is offline
Mijn moeder heeft me geleerd:
60 tellen op laagste stand
60 tellen op middelste stand
en dan kijken hoogste stand tot gewenste dikte
__________________
~*~ Scientia vincere tenebras ~*~
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-06-2013, 21:33
hanky123
hanky123 is offline
Mixen + suiker

Ooit heb ik in een hongergeile bui die slagroom opgeklopt met een vork ghahaa, dus dan moet het met een garde ook wel lukken. Suiker kan je er gewoon geleidelijk bij doen en dan steeds proeven of je het zoet genoeg vind. Heb je geen gevoel voor eten ofso? Je klopt tot je het dik genoeg vind en je strooit tot je het zoet genoeg vind. Iedereen heeft andere idealen. Daarom hebben ze zelfmaak slagroom in de winkel, want sommige mensen vinden die van de winkel te zoet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Seksualiteit De (cu2) sexvragenlijst
Some
41 25-04-2020 22:14
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Verhalen & Gedichten Achter de grote, gele deur.
Eend
500 30-01-2005 19:32
Verhalen & Gedichten verhaaltje:liefde op het tweede gezicht!? ( let op perspectiefwisseling!)
Ronella
2 08-05-2004 15:03
Verhalen & Gedichten Vervolgverhaal: Moordzaken
Vlooienband
14 31-01-2003 20:15
Drugs & Alcohol space cake, of andere gerechten...
slisje
18 20-03-2002 22:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:54.