Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Bekijk resultaten poll: Kopieer/download jij wel eens muziek??
JA tuurlijk 82 77.36%
soms 19 17.92%
1 keer gedaan 0 0%
nooit 5 4.72%
Aantal stemmers: 106. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-11-2003, 12:49
roliroli
roliroli is offline
Wat zouden platenlabels kunnen doen om het kopieren van CD's tegen te gaan? Natuurlijk, de cd's goekoper maken, maar die kunnen nooit zo goedkoop worden als de gratis alternatieven op internet of sharepages. Suggesties?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2003, 12:56
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
tuurlijk doe ik dat.. zo leer ik nieuwe muziek kennen, en als ik een cd echt goed vind koop ik m..

de cd's zijn gewoon veel te duur.. 20 euro wat ze moeten doen is de cd's goedkoper maken, dan zou ik er iig meer kopen
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 13:07
Silent Enigma
Silent Enigma is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 21-11-2003 @ 13:56:
tuurlijk doe ik dat.. zo leer ik nieuwe muziek kennen, en als ik een cd echt goed vind koop ik m..

de cd's zijn gewoon veel te duur.. 20 euro wat ze moeten doen is de cd's goedkoper maken, dan zou ik er iig meer kopen
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 13:11
roliroli
roliroli is offline
Weet ook iemand welke beveiligingen er op cd's zitten???
En, zijn er nog andere meningen, de vorige had ik zelf ook al bedacht.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 13:36
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Ik download best veel muziek, maar als ik de muziek van een bepaalde band dan echt mooi vind koop ik wel eens de cd.
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 13:43
86dagreed
Avatar van 86dagreed
86dagreed is offline
elke week zo'n topic. super.
zo kom je nog wel een keer aan je posts.

Ik bezit niet de financiele middelen om alles te kopen wat ik wil;ik kopieer.
__________________
Never judge a book by its movie.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 13:47
pimomes1987
Avatar van pimomes1987
pimomes1987 is offline
Citaat:
86dagreed schreef op 21-11-2003 @ 14:43:
Ik bezit niet de financiele middelen om alles te kopen wat ik wil;ik kopieer.
Voor mij geld dat ook. Die ceedees zijn veels te duur Ik zou alleen nog ceedees kopen voor de albumart (slechte printer, vandaar ) of goodies die je er bij krijgt.
__________________
Van de maan af gezien zijn we allemaal even groot.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 14:26
Daevrem
Daevrem is offline
Eigenlijk moet je sowiezo geen CDs kopen. Die platenlabels zijn al veel te groot en machtig. Dat is niet alleen slecht voor de kunst maar ook voor de maatschappij. Kijk maar eens naar onze kinderen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 15:18
Ocharme ik
Avatar van Ocharme ik
Ocharme ik is offline


Ik heb nog nooit gekopierd, waarschijnlijk als enige, en ik zal ook nooit kopieren, ook dat als enige, waarschijnlijk, ik heb gewoon teveel respect voor de artiest en kan niet genieten van gekopierde cd's klinkt dom maar ik voel mij dan altijd zo schuldig....

Maar toch zijn de cd's echt wel te duur, ik koop er redelijk veel en voel dat echt in mijn geldzakje... maak die cd's goedkoper, dan is er weer een groot wereldprobleem opgelost

Met vriendelijke groet

Ozark Henry
__________________
"There's a crack in everything, that's how the light gets in"
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 15:21
*sunrise1986*
Avatar van *sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Ik moet eerlijk bekennen dat ik de afgelopen jaren maar weinig cd's heb gekocht. Simpelweg omdat het veel makkelijker en goedkoper (ff zoeken en downloaden maar) is. Als ze de prijs zouden verlagen dan zou ik vast veel meer cd's kopen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 15:24
mixtape
Avatar van mixtape
mixtape is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 21-11-2003 @ 13:56:
tuurlijk doe ik dat.. zo leer ik nieuwe muziek kennen, en als ik een cd echt goed vind koop ik m..

de cd's zijn gewoon veel te duur.. 20 euro wat ze moeten doen is de cd's goedkoper maken, dan zou ik er iig meer kopen
Ja precies.
Ik koop wel de gebrande CD's die ik echt goed vind en geregeld draai. That is, zodra ik geld heb of zodra ik de CD tegen kom voor een redelijke prijs (€10 bijv.)
__________________
jaaaaa jaaa
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 15:27
Verwijderd
muziek downloaden doe ik altijd en vind ik het hip koop ik het cd'tje wel, als het tenminste een redelijke prijs heeft

kopiëren doe ik niet, simpelweg omdat ze altijd mislukken bij mij en ik gebruik ze toch niet omdat ik stiekem toch de 'echte' cd wil mét het boekje
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:16
Cameo
Avatar van Cameo
Cameo is offline
tegenwoordig koop ik alleen maar.. mits voor een vriendelijk prijsje( ook wel 2e hands) Zo'n gekopieerd schijfje zegt me niet zo veel.. ik word geil van orginele cd's.
__________________
Als daar maar geen poëzie van komt..
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:19
Daevrem
Daevrem is offline
Ozark Henry, heel leuk dat je z'n rechtvaardigheidsgevoel hebt, dat heb ik ook. Ik weet niet precies welke CDs en van welk label je CDs koopt maar het kan ook zo zijn dat jouw zuurverdiende geld dat jij graag uit respect aan die artist wilt 'geven' door de platenmaatschappij juist gebruikt wordt artisten uit te buiten en te onderdrukken.

Citaat:
poorleno schreef op 21-11-2003 @ 16:27:
muziek downloaden doe ik altijd

kopiëren doe ik niet
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:24
Verwijderd
ja tuurlijk copiëren.
Maarja opzich ben ik het er niet mee eens, dus als ik rijk ben ga ik alle cd's weer int origineel kopen...
Maarja die cd's moeten gewoon goedkoper gemaakt worden, want die bands verdienen toch al zat.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 21-11-2003 @ 17:19:
wat nou kutjeee?!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 16:52
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Niet voor niets een minidisc gekocht.
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 17:02
Verwijderd
natuurlijk

dit is al zo vaak geweest....
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 21-11-2003, 17:16
Verwijderd
Als je echt iets om muziek geeft koop je gewoon cd's.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 17:24
INViCTuS
Avatar van INViCTuS
INViCTuS is offline
Ik geef ook om muziek en koop ook ceedees.

Alleen de muziek die ik dan op ceedee fik is in de winkel niet verkrijgbaar! Livesets koop je niet. en popmuziek is knaak.
__________________
PRIMA!
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 17:46
DaKonium
Avatar van DaKonium
DaKonium is offline
ik download zo'n 5 albums in de week, en koop alle gave en betaalbare shit die ik in m'n handen krijg.

vooral het aspect 'betaalbaar' heeft invloed op m'n koopgedrag, de prijzen van de cd's die ik koop liggen nooit boven de 15 euro, als je cd's voor onder de 20 euro wil moet je maar geen top40 luisteren hee.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 17:52
Blenderhead
Avatar van Blenderhead
Blenderhead is offline
ik blijf branden, boekjes boeien me vrij weinig tot niets...
__________________
You see us coming and you all together run for cover! WE'RE TAKING OVER THIS TOWN
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 18:00
]{ing
Avatar van ]{ing
]{ing is offline
Citaat:
wouszer schreef op 21-11-2003 @ 18:16:
Als je echt iets om muziek geeft koop je gewoon cd's.
dat zeg ik ook altijd als ik me weer af heb laten zetten voor een album! toch wel fijn dat ik ook 'echt iets om muziek geef' terwijl ik geen cd's koop..
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 18:19
Verwijderd
Cd's zijn gewoon te duur, en de oplossing is om de prijzen zo te maken dat de mensen het over hebben voor een cd met boekje. Ik vind persoonlijk prijzen tussen de 16 en 21 euro veels teveel, zoveel vind ik het geleverde product niet waard. Voor 10 euro zou ik alles origineel kopen, nu maar een gedeelte als ik het echt graag wil hebben
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 19:33
Verwijderd
(uitgekauwd)
CDs zijn te duur, dus download ik.
Nu wil het toeval dat ik langharig werkschuw tuig ben en ik dus toch geen CDs zou kopen tot ik een vast inkomen heb dus de platenbazen hoeven de komende tijd niet op me te rekenen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-11-2003, 19:45
Fjall
Avatar van Fjall
Fjall is offline
sinds ik een baan heb koop ik bijna alles... meestal download ik eerst de cd om hem te luisteren.

op internet en bij shows is bijna elke cd wel voor 12 tot 14 euro te krijgen. Dus dat is ook best te doen btw.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 19:46
Daevrem
Daevrem is offline
Citaat:
poorleno schreef op 21-11-2003 @ 17:39:
wat nou kutjeee?!

Downloaden is kopie-eren.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Daevrem schreef op 21-11-2003 @ 20:46:
Downloaden is kopie-eren.
nou ik vind van niet, dus miep niet zo

&downloaden is toch tja, meh net iets anders dan kopiëren vind ik hoor. ach jee
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 20:43
Verwijderd
Technisch gezien is downloaden inderdaad kopieeren, maar ik vind dat het toch iets anders is.

Als je een internet stream ript, en op cd brandt, ben je dan ook aan het kopieeren / illigaal bezig?
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 20:54
Unique Clone
Avatar van Unique Clone
Unique Clone is offline
Citaat:
eXo schreef op 21-11-2003 @ 21:43:
Technisch gezien is downloaden inderdaad kopieeren, maar ik vind dat het toch iets anders is.

Als je een internet stream ript, en op cd brandt, ben je dan ook aan het kopieeren / illigaal bezig?
Volgens mij wel, ik denk dat rippen zelf al niet legaal is.
__________________
The Return
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 21:04
Verwijderd
Volgens mij wel. Althans, de radiostations zelf hebben er vaak geen problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 21:15
Daevrem
Daevrem is offline
Kopieren is in nederland ook niet verboden, enkel het aanbieden. Want het recht op een back-up, kopie voor in de auto enz wordt door rechters in nederland belangrijker gevonden dan het copyright. Maar ik ben geen rechtsgeleerde dus ik weet het fijne er niet van.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 21:16
Fjall
Avatar van Fjall
Fjall is offline
rippen/streamen/downloaden, allemaal illegaal. zolang je de bands maar support door tshirts/shows te bezoeken enzo is het minder van belang. als echter je hele cdcollectie uit gebranden of gedownloade cds bestaat moet je toch echt eens te raden gaan bij jezelf wat je hier nu mee bereikt....
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 21:17
Fjall
Avatar van Fjall
Fjall is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 21-11-2003 @ 22:15:
Kopieren is in nederland ook niet verboden, enkel het aanbieden. Want het recht op een back-up, kopie voor in de auto enz wordt door rechters in nederland belangrijker gevonden dan het copyright. Maar ik ben geen rechtsgeleerde dus ik weet het fijne er niet van.
kantlijn: je moet dan WEL het origineel in je bezit hebben. en dat is dus bij 99% niet het geval.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 21:45
Daevrem
Daevrem is offline
Ik weet niet zeker of dat moet, wel voor het back-up argument. Het is in de rechtzaal nogal moeilijk te bewijzen dat iemand de back-up niet heeft, vandaar dat het misschien altijd legaal is maar dat noemen we eigenlijk gedogen. Ik heb me ooit door iemand die er vermeend verstand van had laten vertellen dat het in nederland niet verboden was.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2003, 22:00
Verwijderd
Ik download alles.

Scheelt geld en tijd.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-11-2003, 13:23
alpha
Avatar van alpha
alpha is offline
Ja ik kopieer. Maar ik koop ook heus wel muziek. Ik ben iemand die eerst een beetje kennis moet maken met een groep voordat ik een cd koop. Daarnaast heb ik ook cd's met de muziek die we met de combo spelen en dat werkt gewoon niet als dat allemaal op andere cd's staat. Moet ik ook toegeven dat het gewoon duur is, kopen.
__________________
I like to say what I want to say
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 13:31
Verwijderd
Ik download vrijwel alles (alleen af en toe struin ik even in de Mediamarkt ), omdat ik niet de financiële middelen heb om elke keer een cd van 20 euro te kopen...
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 13:38
Verwijderd
Kopen is leuker
Met citaat reageren
Oud 22-11-2003, 13:46
Kazanka
Avatar van Kazanka
Kazanka is offline
Downloaden van mp3's is legaal. Alleen uploaden is illegaal...
__________________
IN HET SPROOKJESBOS IS HET OOK WELEENS HOMMELUS !! Arthur Schopenhauer is geniaal.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 12:45
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Uiteraard download ik altijd mijn mp3s.
Bijna elke bandsite heeft stuk of 5mp3s zelf.
Snap dat hele gedoe rondom downen ook niet.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 13:43
paco de taco
Avatar van paco de taco
paco de taco is offline
ik heb ja natuurlijk gedaan, maar dan heb ik het over downloaden en niet cd's branden. vaak koop ik wel gewoon originele cd's ofja bijna alleen maar, en tegenwoordig eigenlijk alleen maar lp's die zijn ook nog goedkoper als cd's
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 13:46
Sweet Revenge
Sweet Revenge is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef op 21-11-2003 @ 13:56:
tuurlijk doe ik dat.. zo leer ik nieuwe muziek kennen, en als ik een cd echt goed vind koop ik m..

de cd's zijn gewoon veel te duur.. 20 euro wat ze moeten doen is de cd's goedkoper maken, dan zou ik er iig meer kopen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2003, 13:52
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
ikkebenikke schreef op 23-11-2003 @ 14:46:
tapes kosten een euro of 2
en een cd meestal rond 8-10 euro en dat vnid ik wel een redelijke prijs.
En afdingen/korting vragen helpt ook nog.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 21:54
sgt. Fire
Avatar van sgt. Fire
sgt. Fire is offline
Je moet tegenwoordig een tweede hypotheek op je huis nemen om een aantal cd's te kunnen kopen!

daarom vink de actie van Band Zonder Banaan wel strak, hun cd verkopen voor de prijs van een frikandel
__________________
0B3y Y0uR /\/\As73r
Met citaat reageren
Oud 26-11-2003, 22:38
Amnesiac84
Avatar van Amnesiac84
Amnesiac84 is offline
Citaat:
ddeftones schreef op 21-11-2003 @ 22:17:
kantlijn: je moet dan WEL het origineel in je bezit hebben. en dat is dus bij 99% niet het geval.
Je mag ook nummers downloaden of kopieren voor educatief gebruik... Vanaf het moment dat ik dat weet hou ik me dagelijks 24 uur bezig met educatie!!

Ach, platenmaatschappijen gaan gewoon niet met hun tijd mee! Het is hun eigen schuld dat ze nu zo'n verlies (lees: mindere winst) lijden en niks kunnen beginnen tegen programmas als KaZaA! ze hadden er iets beter en iets eerder op moeten inspringen, meteen na het ontstaan van Napster al...
__________________
##SPAM## http://www.infinitetelevision.com ##SPAM##
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht over downloaden van ding
Psycholord
47 02-05-2008 15:18
Software & Hardware Muziek kopiëren naar MP3.
Manon15
9 14-09-2007 12:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Internetaanbieders gedaagd om klantgegevens
Bluesman
66 13-05-2005 13:48
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Student vervolgd voor omzeilen beveiliging
Gatara
3 11-10-2003 13:47
Software & Hardware cd's branden
Verwijderd
20 09-10-2003 00:27
Muziek Kent iemand een programma ergens te downloaden voor muziek van de clips????
The_Eagles
6 04-05-2003 23:04


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.