Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2006, 21:02
Verwijderd
Wat heeft de tandarts allemaal al bij jou gedaan?
Verstandskiezen getrokken? Geboord (met verdoving?). Je doorverwezen naar de orthodontist?

En vind je de tandarts eng? Waarom?
Wanneer was je er voor het laatst?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 21:08
Verwijderd
Gaatjes vullen, foto's maken, naar de orthodontist gestuurd.
Ik vind de tandarts niet eng, vervelend is het, maar niet eng. Ik ben zo'n 5 maanden geleden nog geweest. Dat was wel grappig: ik wou een afspraak maken omdat ik dacht dat ik heel veel gaatjes zou hebben. Vroeg de assistent waarom dat zo zou zijn, dus ik zei dat ik dat niet wist. Oja, zei ze, ik zie het al, je bent al sinds 2000 niet meer bij de tandarts geweest! Oepsie. Maarja, ik vergat steeds een afspraak te maken en als ik eraan dacht, dan was dat meestal 's avonds. En eigenijk vond ik het ook niet zo nodig, totdat ik mijn gebid eens goed bekeek. Gelukkig had ik maar 1 gaatje .
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 21:10
Verwijderd
Vele jaren terug: doorverwezen naar de orthodontist.
Minder veel jaren terug: de assistentes dan: kies gevuld (geboord zonder verdoving, want die wilde ik niet).
Nog minder veel jaren terug: doorverwezen naar de kaakchirurg omdat mijn verstandskiezen er uit moesten (wat was dat een lul, zeg (die kaakchirurg dus) niet omdat ie m'n verstandskiezen er uit haalde, maar gewoon om de persoon die hij was).

Ik vind de tandarst niet vreselijk eng, maar ik ben er ook absoluut geen fan van. Foto's maken vind ik vreselijk, dan moet er zo'n ding in je mond en dat snijdt altijd zo. En al dat gedoe in je mond en koude lucht en koud water ed. En ik ben altijd bang dat ik gaatjes heb ed (met name omdat ik als de dood ben voor naalden... ). Laatste keer was ongeveer een half jaar terug oid.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 21:12
Mara
Mara is offline
Controle, doorverwijzing ortho, fluoridebehandeling. En zo'n wit laagje over m'n kiezen ivm diepe groeven?

[edit]Ik ben er niet bang voor, geen idee wanneer voor 't laatst. Controle enkele maanden terug.[/edit]

Laatst gewijzigd op 31-01-2006 om 21:14.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 21:14
Verwijderd
Citaat:
MeelFriek schreef op 31-01-2006 @ 22:12 :
fluoridebehandeling. En zo'n wit laagje over m'n kiezen ivm diepe groeven?
Dat heb ik ook ooit, in een nog veel verder verleden, gehad. En vast nog wel meer...maar de meeste dingen vergeet ik maar weer.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 21:15
Mara
Mara is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 31-01-2006 @ 22:14 :
Dat heb ik ook ooit, in een nog veel verder verleden, gehad.
Ik had een doos van een assistente die precies met zo'n ijzeren geval om m'n lip weg te houden op dat 'touwtje' drukte tussen je lip en tandvlees (voor onder je ondergebit, in het midden). Pijn!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 21:16
M@rco
Avatar van M@rco
M@rco is offline
Alleen geboord. De eerste keer met verdoving, maar dat was zo mogelijk nog vervelender dan het boren zelf, en bovendien had ik ook niet het idee dat het hielp De laatste keer had ik een miniscuul gaatje in een hoektand, en dat kon gewoon zonder verdoving.

Verder vind ik de beste man niet echt éng, maar ik ga er ook weer niet erg graag heen. Vind 't gewoon vervelend, zo'n man die in je mond peutert met een haakje.

En ik was er een jaar geleden voor het laatst. Morgenochtend ga ik weer.
__________________
What experience and history teach is this — that people and governments never have learned anything from history, or acted on principles deduced from it.

Laatst gewijzigd op 31-01-2006 om 21:44.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 21:17
Verwijderd
Ortho. verder niets. Mijn kiezen zijn gecield. Verder heeft ie een keer foto's gemaakt van mijn verstandskiezen. Meer niet. Ik heb een goed gebit
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 21:31
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Ik heb een beugel gehad maar dat deed de tandarts zelf, daar hoefde ik niet voor naar een orthodontist. Verder zijn er de nodige gaatjes gevuld (zonder verdoving), maar verder niks bijzonders. De laatste keer dat ik er was was geloof ik in december.

Oh, en ik ben er niet bang voor, maar ik vind het ook niet prettig.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 21:34
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Meerdere keren geboort zonder verdoving.
Die laatste keer was een ramp
Normaal was het hooguit 5 minuutjes boren en dan was hij klaar, eventjes pijn... maarja, dat is beter dan een paar uur met een lamme bek lopen van de verdoving
Laatste keer was hij ongeveer 20 minuten bezig
Ik ben niet bepaald kleinzerig, maar de tranen sprongen in m'n ogen

Vind hem niet eng, maar ik ga er ook niet met plezier naartoe ofzo.
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 21:49
rare kwast
Avatar van rare kwast
rare kwast is offline
doorgestuurd naar de ortho toen ik 12 of 13 was
we kregen fluoride behandeling ( en op school kreeg je toen nog iedere maandag van die bakjes waar je mee moest spoelen)

6 dagen geleden mn verstandskiezen getrokken.. had er 3
hij wilde er toen 1 doen en 9 feb. de andere 2 maar op mijn verzoek zijn ze alle drie tegelijk gegaan..
flink verdoofd (heeeeel erg ) niets van gevoeld en geen last gehad

mn tandarts wordt nu wat losser maar t was altijd een engerd maar ben niet echt bang maar met plezier erheen is nou ook weer een uiterste
__________________
Humor is een prachtige waterlelie die wortelt in het troebele water van verdriet.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 22:00
Verwijderd
Ehm... Ongeveer al mijn melkkiezen zijn gevuld. Eén melkkiesje kreeg een kroon. In mijn volwassegebid zijn inmiddels 5 (geloof ik?) kiezen gevuld, met verdoving. Verder ben ik doorverwezen naar een ortho, heb ik meerdere keren foto's gehad, fluoride behandelingen en weet ik wat nog meer.

Slecht gebid. Zit in de familie.

Vroeger had ik een hele vreselijke tandarts. Hij zat in een rolstoel en had daar een oranje vlaggetje aan zitten. Als er weer een gaatje gevuld moest worden vertelde hij over een schepje 'net zoals je in de zandbak hebt'. Ik vond hem onwijs kinderachtig...
Nu heb ik wel een aardigere tandsarts maar ik vind het nog steeds helemaal niks... Bang ben ik niet echt meer, maar dat geprut in mn mond vind ik vreselijk. Ik vind het echt niet prettig en duw altijd al die slangen en apparaten weg met mijn tong...

Maar goed, 14 december ben ik er voor het laatst geweest...
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 22:21
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
De tandarts heeft toen ik een jaar of 10 was 7 tanden en kiezen getrokken tijdens een halfjaarlijkse controle, omdat de orthodontist anders nog niet met mijn gebit aan de slag kon. Daarna heeft-ie me dus doorverwezen naar de orthodontist.
Anderhalf jaar geleden ben ik doorverwezen naar de kaakchirurg om mijn verstandskiezen te laten verwijderen.
Verder heb ik een paar keer een fluorbehandeling gehad en moet hij bijna iedere controle tandsteen verwijderen, maar dat was alles. Nog nooit een gaatje gehad ofzo *afkloppen*
Met citaat reageren
Oud 31-01-2006, 22:39
Verwijderd
Controle, meerdere malen foto's, fluoride behandeling tot m'n 18e, tandsteen weghalen eens in 1,5 jaar ongeveer, zo'n 4 melkkiezen gevuld, zo'n 8 a 9 vullingen gezet in mijn volwassen gebit waarvan 1 met verdoving, nepstuk aangemaakt op mijn linkervoortand waarbij ik 2 metalen 'stangetjes' heb moeten laten zetten om het nepstuk aan te bouwen (onderste helft was afgebroken toen ik tegen een muur was opgelopen, don't ask ), verder heb ik iets meer als een maand geleden mijn rechterverstandskiezen laten trekken bij de kaakchirurg (tandarts had me doorgestuurd dus) en in maart gaat de linkerkant.

Ik denk dat dat het zo'n beetje is, heb nogal een hopeloos gebit
de verzorging ervan is ook niet altijd top geweest over de jaren wat ook niet zo slim bleek met een zwak gebit.

Een hekel heb ik verder niet aan de tandarts, het is een aardige man en ik laat liever een gaatje fixen ipv ik er later last van ga krijgen oid. Leuk vind ik het natuurlijk niet om te gaan maar dat is waarschijnlijk ook omdat ik me elke keer afvraag wat er nu weer zal moeten gebeuren
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 07:40
mcflem
Avatar van mcflem
mcflem is offline
Twee tanden getrokken omdat er een bultje achter zat (toen was ik een kleuter)
Kiezen opgevuld (het zijn nog melkkiezen en ze zijn klein en beschadigen snel, extra bescherming dus)


Verder niets Ja gewoon controle en fluor. Maar ik heb nog nooit een gaatje ofzo gehad
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 09:15
Subject
Avatar van Subject
Subject is offline
Eén gaatje gehad.

Verder ben ik doodsbang voor de tandarts, de vorige keer viel ik bijna flauw.
__________________
Elu on ilus.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 09:23
Verwijderd
Tot m'n 15e had ik nooit wat, inmiddels ben ik de tel kwijtgeraakt aan gaatjes. Terwijl ik juist beter ben gaan poetsen Ongeveer de helft was met verdoving denk ik, de rest zonder. Vroeger natuurlijk fluorbehandelingen gehad (colasmaak..), en later tanden bijgepolijst, omdat de ene voortand langer leek dan de andere. Helaas geen beugel gehad, en mijn verstandskiezen beginnen net door te komen, dus dat is nog even afwachten...
Ik ben niet bang voor de tandarts, nou ja...een beetje dan.
Hij is ook een lul, want hij heeft 4 tandartsstoelen, en hij behandelt dan ook 2 of meer mensen tegelijk dan rent-ie dus serieus heen en weer van de een naar de ander.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 09:47
poetic_tragedy
Avatar van poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
hij heeft al heel vaak moeten boren (met dubbele verdoving). ook een keer tandsteen weggehaald.
onlangs zijn ook mijn verstandskiezen er uit gehaald, maar dat was in het ziekenhuis onder narcose.

ik ben wel bang voor de tandarts ja. ik was er 2 maanden geleden ofzo voor het laatst.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 09:55
flyaway
Avatar van flyaway
flyaway is offline
Een extra tand eruit gehaald, verder geen bijzondere dingen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 10:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
6x geboord, zonder verdoving. Allemaal in m'n melkgebit.
Volgende maand 7e keer. Eerste in dit gebit
Verder kreeg ik tot m'n 16e vaak zo'n fluoride behandeling.

Ik vind de tandarts niet eng, wel vervelend.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 10:26
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Fluorbehandelingen
foto's
4 gaatjes in melkgebit
wortelkanaalbehandelingen
stuk aan voortand maken
stiftand
noodkroon
6 gaatjes in m'n blijvend gebit en aankomende gaatjes in bijna alle tanden en kiezen (thanx pap en mam )
Boren meestal zonder verdoving
kroon
1 verstandskies getrokken, 2 gesneden


Toen ik 7 was viel ik mijn voortanden uit m'n mond, zat een paar jaar lang zo'n 1x per maand bij de tandarts.
Ben absoluut niet bang voor de tandarts maar ga liever met de hond wandelen
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen

Laatst gewijzigd op 01-02-2006 om 21:00.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 10:32
Verwijderd
Citaat:
Mushu schreef op 31-01-2006 @ 22:17 :
Ortho. verder niets. Mijn kiezen zijn gecield. Verder heeft ie een keer foto's gemaakt van mijn verstandskiezen. Meer niet. Ik heb een goed gebit
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 10:59
Dexter_M
Avatar van Dexter_M
Dexter_M is offline
geboord, tanden getrokken, tandsteen verwijderd. een nep tand er ingezet.
en me laten doorverwijzen om me tanden te laten bleken.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 11:01
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Alle kiezen van mn melkgebit gevuld.
Regelmatig tandsteen verwijderen.
Stuk aan mijn voortanden gemaakt (eerst noodoplossing, dus paar keer terugkomen).
Twee wortelkanaalbehandelingen (da's ook meerdere keren terugkomen met noodoplossingen tussendoor).
Doorverwezen naar de ortho.
Eén gaatje in mn vaste gebit gevuld (was onder mn beugel ontstaan ).

Boren zonder verdoving, ben niet bang voor de tandarts. Wel een beetje benauwd geworden voor de verdovingsspuiten van de tandarts en de ortho (ben verder helemaal niet bang voor injecties etc, maar in je mond doet wel zo'n pijn.. de spuiten voor wortelkanaalbehandelingen aan je voortanden zijn zeker geen pretje, en mn ortho heeft in één keer 13 spuiten gezet om sneetjes te maken tussen alle tanden (lipbanden ofzoiets doorsnijden zodat ze niet zo snel teruggroeien in de oude vorm), wat eigenlijk helemaal niet mag, boven en onder tegelijk..).
Maar ach, als het moet dan moet het en ga ik niet gillend ervandoor ofzo.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 11:04
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Heleboel gevuld toen ik net mijn blijvend gebit had. Kies getrokken (was kaakchirurg) en stuk neptand bij m'n voortand aangezet omdat ik wasd gevallen.

Heleboel au.
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 11:30
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Eerst stuurde hij me door naar de ortho
Die stuurde mij weer terug naar de tandarts om een stuk of 4 melktanden/kiezen te laten trekken. Dat was ook wel meteen het engste.

Verder heb ik nooit niks ergs gehad.
Vorige week was ik er voor het laatst. Foto's maken en verder was alles goed.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 11:30
MieX
Avatar van MieX
MieX is offline
Kiezen geseald, 3 gaten geboord (waarvan 2 met verdoving), foto's gemaakt. Verder heb ik altijd alleen maar controles gehad, ook nooit fluorbehandelingen, maar ik had dan ook enorm sterke melktanden (ik had een hekel aan poetsen dus deed t bijna nooit maar er zat nooit een gaatje in).

Ben 2 weken geleden voor het laatst geweest
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 11:41
Verwijderd
Zootje vullingen en wortelkanaalbehandelingen, later doorverwezen naar de kaakchirurg voor een apex-ressectie, tegenwoordig is het vrij rustig. En natuurlijk de gangbare shizzle zoals fluorbehandeling, tandsteen verwijderen en af en toe een stukje aan een kies zetten of bijvijlen als ik weer eens met m'n muil ergens tegenaan was gelopen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 12:47
Igorrrai
Avatar van Igorrrai
Igorrrai is offline
Geseald
Paar gaatjes moeten vullen
=> orthodontist
Daar moesten 4 kiezen voor worden getrokken. Eerste 2 gingen goed, laatste 2 gingen wat minder goed. M'n wortels zitten heel diep in de kaak en het onderste puntje werd niet verdoofd. 15 spuiten later was het nog niet verdoofd. ;x Ik kan je met zekerheid zeggen dat kiezen trekken als niet alles verdoofd is pijn doet.
Dan nog elk half jaar een fluoride behandeling, wat tandsteen verwijderen. Verder niets gehad. Moet alleen denk ik over een jaar ofzo naar de kaakchirurg voor m'n verstandskiezen. Dat dacht hij iig.
__________________
Ertur neger ik kom uit Geleen!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 13:06
Verwijderd
Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat er een gaatje gevuld moest worden, maar in mijn melkgebit is dat vast wel gebeurd.
Daarna niet meer. Alleen doorverwezen naar de orthodontist (niet dat dat zoveel nut had ) En af en toe eens een foto gemaakt.
En over mijn verstandskiezen wil ik niets weten, ik wacht wel tot hij erover begint
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 13:09
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
De tandarts niet zoveel, eigenlijk... Ik heb nooit gaatjes gehad en verstandskiezen en zo. De mondhygiëniste heeft meer met mij gedaan, fluoride en dat soort dingen. Dat vond ik allemaal niet zo erg, tandarts ben ik meestal binnen vijf minuten klaar en de mondhygiëniste is heel aardig. Ik heb wel altijd vrij veel tandsteen, maar dat heeft hij meestal zo weggehaald.

De tandarts heeft me wel een flink aantal jaren terug naar de ortho gestuurd. Was op zich ook wel nodig, maar dat vond ik echt verschrikkelijk. Beugels doen pijn, heel veel pijn. Elke maand kon ik een week niet eten

Mijn spalk laat ik er nooit uithalen, dat weet ik wel. Ik wil nooit meer terug naar die man
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 15:15
Onbekend
Onbekend is offline
Ik ben vanmorgen geweest en ik had, voor de verandering, een keer niks. Naja der moest wat lijm op me spalkje maar verder niets.

Ik heb wortelkanaalbehandelingen gehad. Etna'wat dat ook moge zijn' behandelingen gehad. Heeeel veel gaatjes gehad in zowel melk als blijvend gebit.
Niet te best dus.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 16:04
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Hij heeft:
- twee kiezen getrokken (ivm beugel)
- mij doorverwezen naar orthodontist
- 2 gaatjes gevuld (geboord met verdoving)
- zijn assistente opdracht gegeven mij een fluorhapje te geven (tot mijn 17e)
- heeft tandsteen verwijderd (elke keer dat ik er kom)
- spalkje verwijderd (die los zat)
- alle kiezen gesealed
- foto's gemaakt
- mij pijn gedaan tijdens de behandelingen.

Ik vind het een vieze vent, maar hij is niet eng, ik ben niet bang voor de tandarts.
Laatste keer was 3 jan., toen kwam ik voor het sealen van een verstandskies.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 16:19
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
De laatste keer heeft ze één verstandskies getrokken, waar een gaatje in zat.
Ik heb een aantal gaatjes, die ze geboord en gevuld heeft, zonder verdoving. Ook heb een aantal keer een speciale behandeling gehad om gaatjes te voorkomen.
Toen ik een jaar of 10/11 was heeft ze me doorgestuurd naar de orthodontist.

Ik vind het altijd best spannend om naar de tandarts te gaan, helemaal als ze iets gaat doen. Gewoon omdat het zeer doet of heel vervelend voelt. Als ze niks gaat doen en alles is goed, dan vind ik het wel gezellig.

Ik was er in oktober/november voor het laatst en ik zal waarschijnlijk binnenkort wel weer moeten.
__________________
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 17:08
Frostbite
Avatar van Frostbite
Frostbite is offline
Die van mij zegt altijd 'Ziet er goed uit. Tot over een halfjaar.'
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 19:05
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Boren zonder verdoving
Kiezen trekken ivm beugel
Doorsturen naar orthodontist
Doorsturen naar kaakchirug voor een kaak OK
Foto's maken
Consult mondhygienist regelen
Controle
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 19:19
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
-een blauwe tand eruit getrokken (ik weet het )
-nog een aantal tanden/kiezen (whatever) getrokken ivm een beugel
-mij doorverwezen naar een ortho
-tandsteen verwijderd
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 19:22
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
laatste keer dat ik was geweest had hij tandsteen verwijderd en toen mocht ik alweer weg. Wat maakt dat wel een kutgeluid trouwens: KGGGG KGGG KGGGGGG KGGGGG!
En jij je maar afvragen of ze gene glazuur aan het afschrapen zijn en of je zo nog wel tanden overhoudt.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 20:38
ook hallo
Avatar van ook hallo
ook hallo is offline
Ik mowet bijna altijd tandsteen laten weghalen, verder heb ik meer een teringhekel aan de orthodontist, dat was altijd kut

Ik ben niet echt bang voor de tandarts maar ben wel altijd blij als ik er vanaf ben
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 20:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tandarts heeft bij mijn mijn achterste kiezen (behalve mijn verstandskiezen) geseald en opgevuld omdat ze te diep zijn en ik er anders niet bij kan met mijn tandenborstel. Verder heb ik ooit een minigaatje gehad in mijn achterste kies wat ie geboord en gevuld heeft zonder verdoving. Deed eigenlijk geen zeer, was alleen een beetje een rotgevoel. Verder tandsteen verwijderen en fluor happen toen ik nog onder de 18 was. Hij heeft ook een keer foto's gemaakt toen ik net 18 was en dat vond ik ook maar irritant. Vooral omdat ik bang was wat ie tegen zou komen

Ik ben als de dood voor de tandarts, ik ben echt doodsbang en ik weet eigenlijk helemaal niet waarom. Het is vooral sinds in mijn verstandskiezen heb. Ik ben gewoon bang voor slecht nieuws. De vorige keer zei hij bijvoorbeeld dat 'mijn verstandskiezen er misschien ooit nog wel eens uit moeten' en dat vind ik echt te eng om aan te denken alleen al.

Ik heb een beetje hetzelfde als Thoughtful met dat van mijn verstandskiezen geloof ik
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 22:39
Verwijderd
gewone controles, kiezen geseald, 3 gaatjes gevuld, 1 afgebroken stukje van kies gevuld, foto's , fluoride.
Dat was het denk ik wel.
Opzich vind ik het niet erg. Alleen beetje jammer dat ik niet kan kiezen of ik met of zonder verdoving wil. Hij duwt voordat je het door hebt opeens die spuit in je mond of lip

Verder wel een aardige tandarts. Alleen beetje jammer dat ie vragen gaat stellen terwijl je niet kan antwoorden
Met citaat reageren
Oud 01-02-2006, 22:59
Verwijderd
Nouja, één van mijn voortanden is nep (een kroon heet dat volgens mij) maar verder heb ik nooit wat, geen gaatjes oid. Dus ik ben best tevreden.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 09:54
Verwijderd
Een gaatje gevuld (precies in een melkkies die niet vervangen wordt door een normale kies)
Stukje tand 'gemaakt' (2x, een keer omdat mijn broer mijn tanden stuk schopte en de andere keer omdat de ortho het oude stukje tegelijk met de slotjes afhaalde)
Doorverwezen naar de ortho dus
Fluoride dingen, met cola smaak

verder heb ik een goed gebit.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 11:43
FrantiC
Avatar van FrantiC
FrantiC is offline
geboord / gevuld (zonder verdoving)
foto's gemaakt
stuk of 4 kiezen getrokken
1 tand getrokken
naar de orthodontist gestuurd
een tand groter gemaakt zodat ik door kon gaan als voortand

en ik vind de tandarts niet eng ofzo, maar ik hou niet van boren
__________________
FrantiCticktickticktickticktock...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 19:42
Verwijderd
Geboord en gevuld zonder verdoving (ik wilde me niet aanstellen, maar de laatste keer was wel erg pijnlijk!)
Foto's gemaakt van de zenuw van mijn voortand (deze is namelijk beschadig nadat ik hard tegen een korfbalpaal gelopen was ). Deze zenuw is nog steeds niet goed, maar de tandarts weet niet wat te doen. Daarnaast is er een stukje van die tand "afgezaagd"
Verder foto's van mijn verstandskies maar ze hoeven er niet uit .
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 19:49
Verwijderd
beugel gezet, mn tanden gepijnigt met het aandraaien,tanden gelakt nog nooit gaatjes gehad
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 19:56
Fainne
Avatar van Fainne
Fainne is offline
de tandarts die heeft toen hij mijn hoektanden trok een stuk tandvlees/gehemelte meegenomen, na drie keer gefaalde verdoving toch maar geplombeerd en mijn wijsheidstanden zijn getrokken met verplegers die me bang aan het maken waren

en die heeft mij een brug gegeven, en een nachtbrug en het spleetje tussen m'n voorste tanden gedicht, 2 X
Met citaat reageren
Oud 02-02-2006, 22:35
♪
♪ is offline
Controle, sealen, enkele gaatjes gevuld, kies getrokken, beugelgebeuren gedaan, foto's gemaakt, dat fluording en ik geloof ook tandsteen verwijderd. Ohh, wat zal ze blij met me zijn (geweest).
Laatst begon ze ook over een minihoekje dat van mijn tand af is, dat ze dat een beetje bij zou kunnen werken, zodat het er weer mooi uit zag. Het valt mij/anderen amper op en heb er geen last van dus laat dan maar zitten.

Ohja, en verder is ze wel aardig, ze woont bij mij in de straat dus krijg altijd alle buurtnieuwtjes te horen als ik bij haar ben. Verder praat ze meer dan dan ze iets doet, maarja wat geeft het... Ik heb liever iemand die er de tijd voor neemt dan zo'n zeikerd die zoveel mogelijk mensen op een dag wil helpen. Verder ben ik nooit echt bang geweest voor de tandarts. Gaatjes vullen enz. vond ik wel altijd vervelend... dus keek op die momenten wel op tegen het tandarts bezoek, maar daar blijft het bij.

Laatst gewijzigd op 02-02-2006 om 22:38.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2006, 21:06
remy476
Avatar van remy476
remy476 is offline
ik vindt het jammer dat omze tandarts 3 (ja lees: drie) patienten tegelijk help ( en dus de hele tijd heen en weer moet rennen).

hij laat daardoor té veel aan zijn assistentes over ( heeft hij er ook 3 van rondlopen)

voor de rest is het wel ok daaroooooo
__________________
niet alleen =)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2006, 18:15
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Hij kijkt mijn tanden na, en heeft 1x geseelt.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.