Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2006, 11:02
Jane says
Avatar van Jane says
Jane says is offline
Mijn vriend en ik hebben een meningsverschil over wat een goede relatie is.
Volgens hem moet een koppel zoveel mogelijk samen doen en zoveel mogelijk dezelfde interesse's hebben.
Maar volgens hem hebben wij helemaal niet dezelfde interesse's en blijven wij alleen maar bij elkaar omdat we veel om elkaar geven en elkaar steunen als we het moeilijk hebben.

Volgens mij moet een koppel veel dingen samen doen, maar daarnaast nog een eigen leven leiden. Niet alles moet in het teken van de ander staan. En wij hebben inderdaad helemaal niet dezelfde interesse's, maar ik sta open voor de zijne en ik verwacht van hem hetzelfde.

Nu is inderdaad het probleem dat wij een vrij saaie relatie hebben. Als we afspreken is dat wegens tijd en geldgebrek altijd bij iemand thuis en eten we, kijken we tv, liggen we wat te suffen op bed,...
Met als gevolg dat we een beetje uitgekeken worden op elkaar.
Hij heeft naar zijn zeggen al genoeg gezocht naar dingen die we samen kunnen doen, maar blijkbaar zijn die er niet. En passen wij dus niet bij elkaar.

Ik vind het heel spijtig dat onze relatie daardoor zou stoppen want wat wij hebben is niet zomaar iets oppervlakkig. We zijn begonnen van beste vrienden, we kennen elkaar door en door, we geven heel veel om elkaar, we steunen elkaar als we het moeilijk hebben en we hebben toch wel een heel sterke band.
En ja, natuurlijk ben ik ook verliefd op hem.
Maar mss is dat niet genoeg voor een goede relatie?

Wat denken jullie? Wat is de beste oplossing om onze relatie te redden? Moeten we wat meer moeite doen om leuke dingen te zoeken? Of is het beter dat wij terug vrienden worden? (Wat voor mij erg moeilijk is)
__________________
Who's buying me a stairway to heaven?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2006, 11:30
Verwijderd
Het is interesses!

Je kunt wel moeite gaan doen om meer leuke dingen te doen, maar als je je daar echt moet voor inzetten zal dat waarschijnlijk steeds meer moeite gaan kosten, en bovendien hoeft het niet alleen van jouw kant te komen.
Hij loopt blijkbaar met het een ideaalbeeld van een relatie in zijn hoofd, en daar voldoe jij niet aan. En als hij er zo over denkt, komt het niet echt op me over of hij echt heel enthousiast is over jullie, en dat lijkt me niet fijn voor jou. Beetje 'tweede keus' gevoel..
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 12:23
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Ach, samen op bed liggen, beetje knuffelen: dat kan allemaal leuk zijn, en daar houd ik zelf ook wel van. Maar zorg gewoon dat je op vrijdagavond samen met je vriend en met wat andere vrienden uit gaat. Ga leuke dingen doen die niet veel geld kosten. Een paar drankjes in een cafe moet toch wel kunnen

Het is niet zo dat jij perce het initiatief moet nemen, maar heb het er wel eens over dat je het saai vindt worden, en ga daar dus ook wat aan doen.

En wat betreft die interesses...wat mogen dat dan zijn, zoiets als andere muzieksmaak? Doe nou maar niet te moeilijk over interesses, je groeit vanzelf wel naar elkaar toe, als je de dingen van een ander maar respecteert
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 12:37
Multilot
Avatar van Multilot
Multilot is offline
Ook zonder geld kun je erg leuke dingen doen!! Interesse en respect zijn de sleutelwoorden denk ik!
__________________
Lief zijn!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 17:40
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Vertrouwen in elkaar, humor, liefde, met elkaar kunnen praten, seks, respect, geven en nemen, op hetzelfde 'niveau' zitten en sommige interesses moeten wel 'matchen'. Daarnaast is het belangrijk elkaar te steunen en geïnteresseerd blijven in elkaar. Oh ja, een eigen leven naast het leven samen is voor mij ook belangrijk.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2006, 17:58
BrunetJuh
Avatar van BrunetJuh
BrunetJuh is offline
Wat hij zegt is niet waar. Ook al zijn jullie verschillend, dan kun je nog een sterke relatie hebben! Ga gewoon dingen doen die niet veel kosten! Er zijn zoveel opties!
__________________
move your body next to me
Met citaat reageren
Oud 21-02-2006, 16:54
Jane says
Avatar van Jane says
Jane says is offline
Niet dat het er nog iets toe doet, maar even ter informatie:
het is uit tussen ons.
blijkbaar zat er nog veel meer dwars
__________________
Who's buying me a stairway to heaven?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 08:32
Kindmeisje
Avatar van Kindmeisje
Kindmeisje is offline
Citaat:
Jane says schreef op 21-02-2006 @ 17:54 :
Niet dat het er nog iets toe doet, maar even ter informatie:
het is uit tussen ons.
blijkbaar zat er nog veel meer dwars
Da's klote ja.

Nou ja. Geldgebrek is geen reden om een saaie relatie aan te gaan. Ik heb ook niet zo veel geld, maar ik probeer het wel zo leuk mogelijk te maken met m'n vriend.

Films kun je downloaden of op maandag naar de bios met zo'n speciale actie, je kunt lekker koken, je kunt goedkoop uit eten, je kunt elkaar masseren, je kunt spelletjes doen, je kunt naar het strand, je kunt goede gesprekken voeren hoop ik voor je etc.

En dat van die interesses vind ik debiel. Ik hou ook niet van Age of Empires of van vage muziek of van actiefilms en Jensen, en toch ben ik behoorlijk gelukkig met mijn vriendje. En hij met mij, geloof ik.
__________________
So I take what is mine, and hold what is mine, suffocate what is mine, and bury what's mine.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 11:51
Verwijderd
Nee, koppels moeten verliefd zijn cq. van elkaar houden, niets meer en niets minder.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 12:29
Verwijderd
Citaat:
Jane says schreef op 21-02-2006 @ 17:54 :
Niet dat het er nog iets toe doet, maar even ter informatie:
het is uit tussen ons.
blijkbaar zat er nog veel meer dwars
Klote voor je. Succes
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 13:03
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 22-02-2006 @ 12:51 :
Nee, koppels moeten verliefd zijn cq. van elkaar houden, niets meer en niets minder.
Ben ik het niet mee eens. Ik kan nog zo gek op mijn vriend zijn maar als we nooit iets leuks doen krijg ik op een gegeven moment echt wel genoeg van zo'n relatie.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 13:03
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Jane says schreef op 21-02-2006 @ 17:54 :
Niet dat het er nog iets toe doet, maar even ter informatie:
het is uit tussen ons.
blijkbaar zat er nog veel meer dwars
sterkte!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2006, 22:03
Verwijderd
heej meis,
Ik ben het met jouw eens over die goede relatie hoor! Ik vind ook dat ieder nog een eigen leven moet hebben, anders ben je meer obsessief met elkaar bezig...
Maar om je relatie weer wat meer leven in te blazen zijn er zat dingen te doen hoor, een paar voorbeeldjes:
- 's avonds door een park wandelen, kletsen, enz.
- picknicken met zelfgemaakte hapjes
- samen koken
- met een ander stel spelletjes avonden houden

veel plezier!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 10:17
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
lise_smiles schreef op 22-02-2006 @ 23:03 :

veel plezier!
Veel plezier valt er nu niet meer te beleven hea, nu het uit is?
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 10:55
Verwijderd
Citaat:
lise_smiles schreef op 22-02-2006 @ 23:03 :
h
Maar om je relatie weer wat meer leven in te blazen zijn er zat dingen te doen hoor, een paar voorbeeldjes:
- 's avonds door een park wandelen, kletsen, enz.
- picknicken met zelfgemaakte hapjes
- samen koken
- met een ander stel spelletjes avonden houden

veel plezier!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 11:02
Verwijderd
Citaat:
Lente schreef op 22-02-2006 @ 14:03 :
Ben ik het niet mee eens. Ik kan nog zo gek op mijn vriend zijn maar als we nooit iets leuks doen krijg ik op een gegeven moment echt wel genoeg van zo'n relatie.
Klopt, als je niet meer "zo gek" bent op je vriend. Hee, dat was precies wat ik zei.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 12:02
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-02-2006 @ 12:02 :
Klopt, als je niet meer "zo gek" bent op je vriend. Hee, dat was precies wat ik zei.
die 'niet' van jou staat er bij mij niet bij dus ik zeg helemaal niet hetzelfde als jij.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2006, 12:09
flanke
flanke is offline
Het is bijzonder belangrijk in een relatie om elkaar vrijheid te geven.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-02-2006, 20:24
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Alles samen doen is misschien meer iets voor 50+

Wel jammer dat t nu uit is, maar je vindt vast wel iemand die nog beter bij je past.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie probleem in langdurige relatie
MinnieM
28 11-01-2008 18:44
Liefde & Relatie Goede relatie
-(L)-
5 22-05-2006 12:50
Liefde & Relatie Stelling: bij vreemdgaan is er altijd iets fout in de relatie
Muchacha
68 11-11-2005 17:29
Liefde & Relatie Weer een relatie met haar? Onzeker en een geschiedenis
Tadaada
8 02-05-2005 15:43
Liefde & Relatie Aantal maand goede relatie, toch verlangen naar..
ich_bin_ich
27 16-04-2005 01:41
Liefde & Relatie Voor een goede relatie met vriend is vader belangrijker dan moeder...
Gothic
9 15-06-2002 13:33


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:00.