Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-06-2006, 08:06
Azzurra
Azzurra is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 13-06-2006 @ 11:54 :
„Moslims zijn burgers, geen broeders”

Prof. Baart neemt voor Protestants Nederland afstand van abrahamitische oecumene

DORDRECHT - „Het is onjuist ....blabla

http://www.refdag.nl/artikel/1263929/

jeeeeemineeee wat een kortzichtige onzin!!!!! echt echt echt, zo'n prof zou gewoon geen les mogen geven. Hier aan de univ krijgen wij les over de islam van een pater, die er met zoveel liefde over kan vertellen! hij benadrukt juist de vele overeenkomsten en misverstanden alleen over formuleringen.
__________________
Violins and Happy endings
Advertentie
Oud 14-06-2006, 08:36
Verwijderd
Ik begrijp het probleem niet. Die hoogleraar neemt op basis van een bepaalde leer - die niet deugt, maar daar ben je theoloog voor - zo'n houding in. Het lijkt er niet op alsof hij met een persoonlijke vete tegen de Islam bezig is. Ik kan geen 'absolute onzin' vinden in zijn betoog.
Oud 14-06-2006, 08:47
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
Azzurra schreef op 14-06-2006 @ 09:06 :
jeeeeemineeee wat een kortzichtige onzin!!!!! echt echt echt, zo'n prof zou gewoon geen les mogen geven. Hier aan de univ krijgen wij les over de islam van een pater, die er met zoveel liefde over kan vertellen! hij benadrukt juist de vele overeenkomsten en misverstanden alleen over formuleringen.
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Is het een pater die afgestudeerd is op islamkunde?
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 14-06-2006, 08:50
Relief
Avatar van Relief
Relief is offline
Citaat:
Snees schreef op 14-06-2006 @ 09:36 :
Ik begrijp het probleem niet. Die hoogleraar neemt op basis van een bepaalde leer - die niet deugt, maar daar ben je theoloog voor - zo'n houding in. Het lijkt er niet op alsof hij met een persoonlijke vete tegen de Islam bezig is. Ik kan geen 'absolute onzin' vinden in zijn betoog.
Dat stukje over broeders heeft wel wat, maar dat stuk waar hij de verschillen aankaart, dat is pas onzin. Het leuke is dat hij zich voordoet als een deskundige terwijl hij hoogleraar Nieuw Testament is.
__________________
"Mijn psychiater zegt dat ik schizofreen ben. Wij vinden van niet!"
Oud 14-06-2006, 08:58
Verwijderd
Het is dan ook een schande dat hoogleraren theologie nog steeds de titel 'professor' mogen voeren.
Oud 14-06-2006, 10:30
kalinho
Avatar van kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Deventer moordzaak toch niet heropend
dinsdag 13 juni 2006 11:13

Deventer moordzaak toch niet heropend
Justitie start geen nieuw onderzoek naar de Deventer moordzaak. Een 'oriënterend vooronderzoek' dat afgelopen weken is verricht, wijst Ernest Louwes, de man die al voor de moord is veroordeeld, aan als dader.


Louwes blijft volhouden onschuldig te zijnHet Openbaar Ministerie (OM) was dat oriënterend onderzoek gestart nadat opiniepeiler Maurice de Hond nieuwe feiten op tafel had gelegd die een andere dader aan zouden wijzen. Louwes zou onschuldig zijn (bekijk de site van De Hond over de zaak).

Bewijs
Naar aanleiding van de conclusies van het onderzoek heeft het college van Procureurs-Generaal besloten dat de zaak niet opnieuw wordt bekeken. Minister Piet Hein Donner (Justitie, CDA) had al besloten dat Louwes niet zou worden vrijgelaten (lees ook Deventer moordzaak: Ernest Louwes niet vrij).

Tijdens het vooronderzoek kwamen alleen maar meer bewijzen zoals DNA- en bloedsporen naar boven die de schuld van Louwes bevestigen. De Deventer moordzaak is al twee keer door de Hoge Raad behandeld. Jacqueline Wittenberg (60) werd in september 1999 vermoord in haar huis in Deventer. De fiscaal jurist Ernst Louwes, die was benoemd tot executeur-testamentair van de miljoenenerfenis van de overleden man van Wittenberg, kreeg twaalf jaar cel voor de moord. Maar Louwes heeft altijd volgehouden dat hij onschuldig is. Maurice de Hond steunt hem (lees ook Nieuwe verhoren in Deventer moordzaak).






________________________________________________

Ik heb toch het gevoel dat hij nu nog een aantal jaar onschuldig vast zit. Zowieso vond ik zn reactie toendertijd toen hij alsnog veroordeeld werd oprecht, en ook het bewijs rammelt aan alle kanten.
__________________
Das ook lef....om een heel volk uit te moorden; en daarna plastic speelgoedpoppetjes van te maken....Hebben ze in Duitsland toch nooit echt aangedurfd
Oud 14-06-2006, 11:10
Azzurra
Azzurra is offline
Citaat:
Snees schreef op 14-06-2006 @ 09:36 :
Ik begrijp het probleem niet. Die hoogleraar neemt op basis van een bepaalde leer - die niet deugt, maar daar ben je theoloog voor - zo'n houding in. Het lijkt er niet op alsof hij met een persoonlijke vete tegen de Islam bezig is. Ik kan geen 'absolute onzin' vinden in zijn betoog.
dit bijvoorbeeld:
Citaat:
Moslims hebben een heel ander wereldbeeld dan christenen, zei prof. Baart. Ze zien een tweededing in de wereld, in het ene gedeelte heerst de Koran en het andere gedeelte moet nog veroverd worden. „De islam moet een topreligie zijn. Allah is toch groter, de moskeeën zijn het hoogste. Christenen worden gedoogd, zolang zij de opmars van de islam niet hinderen.”
ondanks het feit dat hij natuurlijk een christen is zou hij toch best wat meer open kunnen staan, zodat hij zou zien dat 'de' islam in essentie precies hetzelfde is als 'het' christendom, en dat het juist wel broeders zijn, zoals ook meerdere malen in de koran wordt benadrukt.
En de uitspraken die hij hier doet zijn alleen gebaseerd op zeer fundamentalistische conservatieve opvattingen. Hij gebruikt het woord allah ook verkeerd, allah betekent gewoon god in het arabisch, arabische christenen en joden gebruiken hetzelfde woord. Daarbij geloven moslims ook in jezus, en ze geloven dat christenen en joden in dezelfde god geloven als zij... daarom kun je in het nederlands ook gewoon het woord god gebruiken. anders benadruk je alleen maar weer het wij<>zij gevoel, en dat is naar mijn mening niet gewenst. maar ja uit het stukje blijkt dat dat nou juist wel zijn bedoeling is, en dat ergert me.



Citaat:
Wat moet ik me hierbij voorstellen? Is het een pater die afgestudeerd is op islamkunde?
ja cool he!

Citaat:
Het is dan ook een schande dat hoogleraren theologie nog steeds de titel 'professor' mogen voeren.
waarom? ligt er maar net aan van welke invalshoek ze doceren wat mij betreft... In de zin van godsdienst wetenschappen vind ik het wel zinvol, de christelijke theologie is toch belangrijk in de geschiedenis en heeft ook nu nog invloed.
Maar ik ben er inderdaad ook niet voor om conservatie-zwaar gelovigen die niet openstaan voor discussie als professor te benoemen.
__________________
Violins and Happy endings
Oud 14-06-2006, 12:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2006 @ 09:58 :
Het is dan ook een schande dat hoogleraren theologie nog steeds de titel 'professor' mogen voeren.
Het is idd een beetje alsof je mensen les gaat geven in fictie. Ik eis van diezelfde universiteit dan ook dat ik als groot fan wordt aangesteld als hoogleraar Star Trek-fysica.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-06-2006, 12:32
Verwijderd
Citaat:
Azzurra schreef op 14-06-2006 @ 12:10 :
ondanks het feit dat hij natuurlijk een christen is zou hij toch best wat meer open kunnen staan, zodat hij zou zien dat 'de' islam in essentie precies hetzelfde is als 'het' christendom, en dat het juist wel broeders zijn, zoals ook meerdere malen in de koran wordt benadrukt.
En de uitspraken die hij hier doet zijn alleen gebaseerd op zeer fundamentalistische conservatieve opvattingen. Hij gebruikt het woord allah ook verkeerd, allah betekent gewoon god in het arabisch, arabische christenen en joden gebruiken hetzelfde woord. Daarbij geloven moslims ook in jezus, en ze geloven dat christenen en joden in dezelfde god geloven als zij... daarom kun je in het nederlands ook gewoon het woord god gebruiken. anders benadruk je alleen maar weer het wij<>zij gevoel, en dat is naar mijn mening niet gewenst. maar ja uit het stukje blijkt dat dat nou juist wel zijn bedoeling is, en dat ergert me.
Dat zijn geen feitelijke fouten, meer een 'ongewenste' instelling. Als je het over verschillende opvattingen tussen geloven hebt, lijkt het me logisch om verschillende namen voor goden te gebruiken. Moslims beschrijven Jezus wel, maar ze geloven niet dat hij de heiland is die gekomen is om de mensheid van alle zonde te ontdoen en naar het paradijs te brengen. Je hebt gelijk dat die man geen stap richting integratie zet, maar dat maakt hem niet minder geschikt als theoloog.
Oud 14-06-2006, 12:37
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-06-2006 @ 01:36 :
Spiraal van geweld na aanval op Palestijns strand
Overigens, om nog even op dit artikel terug te komen:

"Israël niet achter aanslag strand"

Israël zegt niet verantwoordelijk te zijn voor de explosie op een strand in de Gazastrook, waarbij zeven Palestijnen omkwamen. Volgens minister Peretz van Israël blijkt uit onderzoek dat er geen Israëlische granaat is ontploft.

In eerste instantie leek het te gaan om een afgezwaaide Israëlische granaat en maakte Israël nog excuses. Maar volgens Peretz gaat het om een oude Israëlische granaat die per ongeluk ontplofte of anders om een explosief dat door de Palestijnen zelf is geplaatst.

De explosie op het strand leidde ertoe dat Hamas het 16 maanden oude bestand met Israël opzegde.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...D3930E0C4.html
Tevens:
http://www.gooieneemlander.nl/nieuws....ece?secId=693

Zelf een landmijn ingraven, die opblazen met een gezin er bovenop en dan roepen dat een ander het heeft gedaan en dat aangrijpen voor geweld.

Human Rights Watch is het niet eens en geeft Israël er toch de schuld van, maar als er uit slachtoffers metaal is verwijdert dat wordt gebruikt in landmijnen en niet in artilleriegranaten dan is HRW toch wel dom bezig om dat te beweren.

Van de zeven rond die tijd afgeschoten granaten zijn er zes teruggevonden, neergekomen in onbewoond gebied, een zevende werd als eerste afgeschoten, enkele minuten voor de ontploffing, waardoor een afzwaaier ook is uitgesloten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-06-2006, 13:14
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-06-2006 @ 13:37 :
Overigens, om nog even op dit artikel terug te komen:

Human Rights Watch is het niet eens en geeft Israël er toch de schuld van, maar als er uit slachtoffers metaal is verwijdert dat wordt gebruikt in landmijnen en niet in artilleriegranaten dan is HRW toch wel dom bezig om dat te beweren.

Van de zeven rond die tijd afgeschoten granaten zijn er zes teruggevonden, neergekomen in onbewoond gebied, een zevende werd als eerste afgeschoten, enkele minuten voor de ontploffing, waardoor een afzwaaier ook is uitgesloten.
Als er 1 niet is teruggevonden die enkele minuten voor de inslag was afgeschoten, waarom is de kans op een afzwaaier dan uitgesloten? Juist niet lijkt me toch? Granaten doen er nou eenmaal enige tijd over voor ze hun doel bereiken (afhankelijk van de afstand natuurlijk).

Overigens bestaat er volgens mij geen landmijn die zo krachtig is dat ie in een keer een compleet gezin omzeep helpt, dus een landmijn lijkt me niet mogelijk.

Ik acht overigens de Hamas wel in staat dit compleet in scene gezet te hebben om een excuus te hebben voor het opzeggen van het bestand.. De waarheid zullen we nooit weten denk ik.
Oud 14-06-2006, 13:41
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 14-06-2006 @ 14:14 :
Als er 1 niet is teruggevonden die enkele minuten voor de inslag was afgeschoten, waarom is de kans op een afzwaaier dan uitgesloten?
Omdat granaten niet zover af kunnen zwaaien dat ze later neerkomen dan granaten die erna zijn afgeschoten.

Citaat:
Pruttelpot schreef op 14-06-2006 @ 14:14 :
Overigens bestaat er volgens mij geen landmijn die zo krachtig is dat ie in een keer een compleet gezin omzeep helpt, dus een landmijn lijkt me niet mogelijk.
Als het ging om een zware mijn of een mortiermijn dan kan dat best hoor.

Citaat:
Pruttelpot schreef op 14-06-2006 @ 14:14 :
De waarheid zullen we nooit weten denk ik.
Met dit onderzoek denk ik dat we er al voor een groot deel uit zijn. Dat metaal bewijst dat het niet van Israël kwam, Fatah legt geen mijnen en wat de Hamas verdraait wel vaker zaken om er beter van te worden. Hamas is niet te bewijzen als zijnde opzettelijke schuldige, maar alle alternatieve zijn wel uit te sluiten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-06-2006, 13:44
Verwijderd
Vertrouw jij Israëlisch onderzoek dan? Ik niet... ook geen onderzoek van Hamas, maar dat terzijde.
Oud 14-06-2006, 13:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2006 @ 14:44 :
Vertrouw jij Israëlisch onderzoek dan? Ik niet... ook geen onderzoek van Hamas, maar dat terzijde.
Ik ga ervan uit de de doktoren in het ziekenhuis van Gaza-stad de verklaring tegen spreken als het verzonnen is dat er uit slachtoffers ander metaal dan van artilleriegranaten is gehaald.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-06-2006, 13:47
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-06-2006 @ 14:46 :
Ik ga ervan uit de de doktoren in het ziekenhuis van Gaza-stad de verklaring tegen spreken als het verzonnen is dat er uit slachtoffers ander metaal dan van artilleriegranaten is gehaald.
Misschien doen ze dat ook wel, heb jij met ze gesproken?
Oud 14-06-2006, 13:50
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-06-2006 @ 14:41 :
Omdat granaten niet zover af kunnen zwaaien dat ze later neerkomen dan granaten die erna zijn afgeschoten.
Als je al zegt dat die granaten later waren teruggevonden, hoe weten ze dan zo zeker waneer die granaten precies ontploft zijn?

Denk dat een afzwaaren zeker nog tot de mogelijkheden behoort. Zeker aangezien er dus een van de 7 projectielen niet teruggevonden is.

Ook kan ik me best voorstellen dat bij het begin van de oefening een fout is gemaakt met het richten oid en een paar graden hoger of lager maakt vele kilometers verschil verteld discovery channel met enige regelmaat.
Oud 14-06-2006, 13:55
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-06-2006 @ 14:46 :
Ik ga ervan uit de de doktoren in het ziekenhuis van Gaza-stad de verklaring tegen spreken als het verzonnen is dat er uit slachtoffers ander metaal dan van artilleriegranaten is gehaald.
Sinds waneer is een docter expert in het aanwijzen van het soort explosief? De kracht bij een inslag waarbij zoveel mensen omkomen doet toch wel vermoeden dat het projectiel zelf in vele duizenden fragmenten ligt.

Nooit geweten dat forensisch onderzoek door geneeskundigen gedaan dient te worden.
Oud 14-06-2006, 13:57
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-06-2006 @ 13:37 :
Zelf een landmijn ingraven, die opblazen met een gezin er bovenop en dan roepen dat een ander het heeft gedaan en dat aangrijpen voor geweld.

Ze hebben die 'mijn' natuurlijk niet zelf opgeblazen. Los van de vraag wie het heeft gedaan, dachten zij blijkbaar ook dat Israel het had gedaan, en die gedachtegang is gezien het verleden heel logisch.

Het lijkt me trouwens sterk dat hamas een mijn plant op een gebied waar Palestijnen picknicken.
Oud 14-06-2006, 13:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 14-06-2006 @ 14:50 :
Als je al zegt dat die granaten later waren teruggevonden, hoe weten ze dan zo zeker waneer die granaten precies ontploft zijn?
Tja, als de inslagen van die andere zes wel bekend zijn..

Wie weet was bij het inrichten van het bombardement die eerste juist wel verder van het strand af gericht, maar niemand geeft om dat soort details omdat het IDF toch per definitie als onwaar bekeken wordt.

Citaat:
Mephostophilis schreef op 14-06-2006 @ 14:47 :
Misschien doen ze dat ook wel, heb jij met ze gesproken?
Niet, maar dan weten de media hen over het algemeen prima te vinden. Het is niet alsof er pro-Israël bericht wordt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-06-2006, 13:59
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 14-06-2006 @ 14:57 :
Niet, maar dan weten de media hen over het algemeen prima te vinden. Het is niet alsof er pro-Israël bericht wordt.
Maar de media zeggen het niet, de media zeggen dat Peretz het zegt. Dat Peretz het beweert, lijkt me wel redelijk conform de waarheid.
Oud 14-06-2006, 14:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 14-06-2006 @ 14:57 :
Het lijkt me trouwens sterk dat hamas een mijn plant op een gebied waar Palestijnen picknicken.
Nou.. met de interne machtstrijd en de enorm afnemende steun aan de Hamas.... de Hamas heeft op het moment echt agressie van Israël nodig om zichzelf te kunnen rechtvaardigen. Ze hebben dus best een motief om iets als dit in scene te zetten.

Abbas heeft overigens ook een onderzoek gelast, de uitkomsten daarvan wil ik ook nog wel eens zien.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-06-2006, 14:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Het AD beging overigens een flater die ik jullie niet wil onthoudenL

http://www.ad.nl/buitenland/article403327.ece

Deze foto:

Kreeg dit onderschrift mee:
"Twee van de Palestijnse kinderen die afgelopen vrijdag omkwamen bij het blooedbad op een strand in de Gazastrook. ANP Photo"

__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-06-2006, 14:14
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
hahahaha, die is mooi.
Oud 14-06-2006, 14:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
De Stem, 14-06-2006

Jongeren slaan arts en verjagen ambulance

Van onze verslaggever

Woensdag 14 juni 2006 - AMSTERDAM - Een groep van ongeveer twintig jongeren
heeft gisteren buiten het Amsterdamse De Miranda-zwembad een hulpverlenende
arts geslagen en een ambulancebemanning weggejaagd.
De Marokkaanse jongens gooiden onder andere een fiets tegen de ambulance,
bedreigden de broeders en sloegen een vrouwelijke arts van het VU-ziekenhuis
in haar gezicht. Na afloop van de rel, waarbij nog een politieagent de bril
van zijn gezicht werd getrokken, maar geen arrestaties werden verricht,
kreeg de arts van de politie het advies de volgende dag vanwege de kans op
wraakneming 'maar beter niet te gaan zwemmen'. De VU-arts probeerde een
onwel geworden jongen te helpen, die onder invloed van alcohol was en niet
aanspreekbaar. De jongen, die bij de groep hoorde, was eerder al onwel
geworden in het zwembad en door andere bezoekers op het droge geholpen. Toen
een vrouw hem daar de pols voelde, werd zij in haar gezicht geslagen, waarop
een vechtpartij volgde, die door de 'buurtregisseur' van de politie werd
gesust. Nadat de jongen door zijn vrienden buiten het zwembad was gebracht,
zakte hij weer in elkaar. Toen er een ambulance arriveerde, schopten de
jongeren tegen de wagen en bekogelden die. De ambulance ging er vervolgens
vandoor. "Omdat het een allochtoon is, rijden ze weer weg", riepen de
jongens hem na, en ook: 'racisten'.

Toen de VU-arts hen vroeg een tweede ambulance ongemoeid te laten, werd ze
geslagen. De nieuwe ambulance, die werd begeleid door drie politieauto's,
hoefde evenwel geen hulp te verlenen, omdat de dronken jongen inmiddels was
opgeknapt. De politie verrichtte geen arrestaties. Wel vonden er volgens de
VU-arts schermutselingen plaats, waarbij een jongen er met de bril van een
agent vandoor ging. Volgens aanwezigen was de sfeer in het zwembad 'erg
grimmig'. "Toen wij moeders na lang zoeken een fijn plekje hadden gevonden
voor onze picknick, werden we door de Marokkaanse jongens ter plekke naar
een andere plek gebonjourd, onder de woorden: Rot op moeders." Zowel het
ambulancepersoneel als de VU-arts hebben aangifte gedaan.


-------


Goh wat stoer

ook zeer racistisch natuurlijk dat ambulancepersoneel eerste hulp verleend en nadat ze bekogeld en gemept werden, weggingen.


en waarom doet de politie niks?
Oud 14-06-2006, 14:56
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-06-2006 @ 15:06 :
Het AD beging overigens een flater die ik jullie niet wil onthoudenL

http://www.ad.nl/buitenland/article403327.ece

Deze foto:
[afbeelding]
Kreeg dit onderschrift mee:
"Twee van de Palestijnse kinderen die afgelopen vrijdag omkwamen bij het blooedbad op een strand in de Gazastrook. ANP Photo"

lol
Oud 14-06-2006, 14:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 14-06-2006 @ 14:55 :
Sinds waneer is een docter expert in het aanwijzen van het soort explosief? De kracht bij een inslag waarbij zoveel mensen omkomen doet toch wel vermoeden dat het projectiel zelf in vele duizenden fragmenten ligt.
aan de hand van de scherven die je verzamelt, kan nagegaan worden van wat voor een soort granaat of ander geschut deze afkomstig is.
Oud 14-06-2006, 15:03
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-06-2006 @ 15:58 :
aan de hand van de scherven die je verzamelt, kan nagegaan worden van wat voor een soort granaat of ander geschut deze afkomstig is.
Ja, duh, maar sinds waneer doet medisch personeel dat?
Oud 14-06-2006, 15:31
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 14-06-2006 @ 16:03 :
Ja, duh, maar sinds waneer doet medisch personeel dat?
tis niet hun taak, maar aangezien velen een tijdje in het leger hebben gezeten, hebben ze meer kennis van scherven enzo dan een Nederlandse dokter, zo lijkt mij

Maar affijn, je reageert op T_IDs uitspraak en ik weet niet of doktoren actief ook hebben meegedaan in het natrekken van de scherven. Zoals ik al zei, lijkt me dat niet behoren tot hun taak
Oud 14-06-2006, 15:36
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-06-2006 @ 15:56 :

Jongeren slaan arts en verjagen ambulance

en waarom doet de politie niks?
Daar is die wapenstok voor
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 14-06-2006, 17:41
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-06-2006 @ 15:56 :
De Stem, 14-06-2006

Jongeren slaan arts en verjagen ambulance


Oud 14-06-2006, 17:45
Menahem
Avatar van Menahem
Menahem is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-06-2006 @ 15:56 :
*verhaal*
Inplaats van nóg een ambulance te sturen hadden ze de 2e keer een busje ME'ers moeten sturen
__________________
All work and no play makes Jack a dull boy
Oud 14-06-2006, 17:51
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gatara schreef op 14-06-2006 @ 15:56 :
en waarom doet de politie niks?
Enig idee wat voor rel er zou onstaan als ze een marrokaan van zijn tanden af helpen of omver schieten, zelfs al is het nog zo terecht?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 14-06-2006, 19:33
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 14-06-2006 @ 14:57 :
Het lijkt me trouwens sterk dat hamas een mijn plant op een gebied waar Palestijnen picknicken.
Nou het zou bepaald niet de eerste keer zijn dat Palestijnse militanten zich hoegenaamd niets aantrekken van wat er met de Palestijnse burgers gebeurt. Ze rijden ook voortdurend met auto's vol wapens door woonwijken (zodat als zij door een raket worden getroffen meteen ook een paar huizen stuk zijn), ze maken bommen midden in dorpen, en schieten op Israëlische soldaten van achter groepen kinderen.

Het kan trouwens ook een oude Israëlische mijn zijn, bedenk ik me, van een van de oorlogen.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com

Laatst gewijzigd op 14-06-2006 om 22:51.
Oud 15-06-2006, 14:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Als het echt Israël was dan was de Hamas bovendien niet zo snel op hun beslissing terug gekomen:

Hamas wil opnieuw wapenstilstand

De Palestijnse Hamasregering is opnieuw bereid tot een staakt-het-vuren met Israël. Ook wil Hamas militante Palestijnen in Gaza oproepen geen raketten meer af te vuren op Israël.

Israël moet in ruil wel toezeggen een einde te maken aan beschietingen op doelen in de Gazastrook en op de Westelijke Jordaanoever.

Sinds februari vorig jaar gold er een staakt-het-vuren tussen de Palestijnen en Israël, maar Hamas zegde dit vorige week op nadat zeker zeven Palestijnen omkwamen bij een explosie op een strand. Volgens Hamas is Israël daarvoor verantwoordelijk. Israël ontkent da

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2006...7EDD839A5.html

Kan best dat ze bang zijn dat iemand zal ontdekken dat de Hamas er achter zat en dat van de daken gaat schreeuwen. Het is onlogisch om zo snel weer een bestand te willen als dat niet zo was, zo hebben ze zich immers nog nooit gedragen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 15-06-2006, 14:31
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-06-2006 @ 15:28 :

Kan best dat ze bang zijn dat iemand zal ontdekken dat de Hamas er achter zat en dat van de daken gaat schreeuwen. Het is onlogisch om zo snel weer een bestand te willen als dat niet zo was, zo hebben ze zich immers nog nooit gedragen.
Nou kerel, beetje vertrouwen. Misschien bedoelen ze het wel echt goed.

De tijd zal het uitwijzen
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 15-06-2006, 14:50
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-06-2006 @ 15:28 :


Kan best dat ze bang zijn dat iemand zal ontdekken dat de Hamas er achter zat en dat van de daken gaat schreeuwen. Het is onlogisch om zo snel weer een bestand te willen als dat niet zo was, zo hebben ze zich immers nog nooit gedragen.
Ze hebben immers ook nog nooit deel uitgemaakt van een regering. Ik denk eerder dat ze zijn gaan nadenken na eerder in blinde woede dat akoord afgeblazen te hebben nadat Israel in eerste instantie toegaf.

Ik denk dat ze zelf ook wel begrijpen dat als ze doorgaan met israel beschieten ed ze helemaal nooit een kans krijgen op verbetering, zeker niet nu zein de regering zitten.
Oud 15-06-2006, 16:00
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Klacht tegen NS blijkt verzonnen

Een artikeltje in NRC Handelsblad dat was geschreven door een lezer en waarin stond dat een Canadese oorlogsveteraan een hoge boete had gekregen toen bleek dat hij geen treinkaartje had, blijkt te zijn verzonnen.

Het stukje leidde tot verontwaardiging in binnen- en buitenland en tot kritiek op het harde boetebeleid van de NS. In het buitenland vond men de schoffering van de oorlogsveteraan het bewijs dat Nederland spijkerhard is en dat regels belangrijker zijn dan rechtvaardigheid.

De lezer schreef het stukje uit onvrede met het boetebeleid van de NS. Een ander die 'getuige' was, heeft ook gelogen.
Oud 15-06-2006, 18:02
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Als de regels =/= rechtvaardigheid, zijn dan de regels niet goed toch?
__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 15-06-2006, 18:22
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 15-06-2006 @ 19:02 :
Als de regels =/= rechtvaardigheid, zijn dan de regels niet goed toch?
Uberhaupt al het idee dat een oorlogsveteraan geen kaartje hoeft te kopen en dat als ie vervolgens beboet wordt men dat als voorbeeld gebruikt om aan te geven hoe wij regeltjes gebonden zijn.

Tuurlijk slaathet boete beleid nergens op van de NS. Maar denken dat een oorlogsveteraan niet hoeft te betalen en heilig is is natuurlijk ook onzin.
Oud 15-06-2006, 20:15
Verwijderd
Nijmeegse universiteit verwijdert pedofiele student

Uitgegeven: 15 juni 2006 20:07
Laatst gewijzigd: 15 juni 2006 20:18


NIJMEGEN - De Radboud Universiteit Nijmegen heeft een student orthopedagogiek van de opleiding verwijderd omdat hij zich als pedofiel kenbaar heeft gemaakt. Dat heeft de universiteit donderdag bekendgemaakt.

De man is volgens een woordvoerder van de universiteit lid van de nieuwe politieke partij voor pedofielen PNVD en heeft zich in de media en op de faculteit nadrukkelijk geprofileerd als pedofiel.

Vertrouwensklimaat

Het college van bestuur vindt dat een pedofiele student orthopedagogiek inbreuk doet op het vertrouwensklimaat tussen volwassene en kind. Ook is het bestuur zich er van bewust dat het verantwoording schuldig is aan de ouders van kinderen.

Het college van bestuur is volgens de woordvoerder bevoegd om op basis van het universiteitsregelement de betreffende student te weren van de opleiding.

Een orthopedagoog houdt zich bezig met de opvoeding van probleemkinderen.

http://www.nu.nl/news/755682/10/Nijm...e_student.html

Hehehe :raven:
Oud 15-06-2006, 20:39
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Gelijk hebben ze. Ben zowiezo van mening dat pedofielen niet met kinderen zouden mogen werken.
Oud 15-06-2006, 23:15
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 15-06-2006 @ 17:00 :
Geen wonder dat ze die Canadees steeds niet konden vinden.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Oud 15-06-2006, 23:37
Blood Fire Rage
Avatar van Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 15-06-2006 @ 21:39 :
Gelijk hebben ze. Ben zowiezo van mening dat pedofielen niet met kinderen zouden mogen werken.
Dan lok je het ook wel een beetje uit

__________________
Stelling onderbouwen aub.
Oud 16-06-2006, 12:04
Verwijderd
'John de Mol wil samen met Berlusconi Endemol kopen'

Uitgegeven: 16 juni 2006 07:48

AMSTERDAM - Talpa van John de Mol en het Italiaanse bedrijf Mediaset van Silvio Berlusconi willen samen het aandelenbelang kopen van Telefonica in Endemol. Dat schrijft Het Financieele Dagblad vrijdag. De twee zouden een consortium willen vormen om zo het 77%-belang van Telefonica in de televisieproducent over te nemen.

Volgens de krant, die zich baseert op bronnen rond de verkoop van Endemol, zou Talpa in de transactie slechts een minderheidsbelang willen nemen.


Mediaset, voor 35 procent in handen van de familie Berlusconi, beheerst het Italiaanse tv-landschap en de advertentiemarkt. Ook in Spanje is het concern groot. Vorig jaar zei voorzitter Fedele Confalonieri dat Endemol een prachtige acquisitie zou vormen.

Het consortium rond Mediaset is volgens de bronnen bereid circa EUR 14 per aandeel Endemol te betalen, ruim EUR 1 boven de beurskoers. Daarmee wordt het bedrijf gewaardeerd op EUR 1,75 mrd. Telefonica haalde Endemol zes jaar geleden voor EUR 5,5 mrd van de beurs.

Beurs

Het telecombedrijf bracht een gedeelte vorig jaar terug naar de beurs. De op de beurs genoteerde aandelen vallen buiten een mogelijke transactie. Toch is de koers de afgelopen tijd snel gestegen.

Telefonica heeft meermalen gezegd dat Endemol niet tot de kernactiviteiten behoort. Sinds de lock-up op 22 mei 2006 afliep zijn er diverse overnamegeruchten verschenen over de televisieproducent. Onder meer de namen van Sony en Time Warner zijn daarbij genoemd. Tijdens de aandeelhoudersvergadering vorige week herhaalde de inmiddels vertrekkende bestuursvoorzitter Agut dat Endemol niet tot de kernactiviteiten van Telefonica behoort, maar dat het Spaanse telecomconcern geen haast heeft met de verkoop.

Andere kandidaat-kopers voor de televisieproducent zijn volgens Het Financieele Dagblad het Spaanse mediaconcern Vocento, eigenaar van kranten en televisiestations in Spanje, en een financiele partij. Ook zou er belangstelling zijn van een groep rijke particulieren uit het Midden-Oosten.

http://www.nu.nl/news/755827/32/%27J..._kopen%27.html
Oud 16-06-2006, 13:07
Verwijderd
‘Deense premier bron cartoonrel’

Van onze verslaggeefster Nanda Troost

AMSTERDAM - De Deense premier Anders Fogh Rasmussen is de hoofdverantwoordelijke voor de uitbarsting en escalatie van de Deense spotprentenaffaire. Dat menen twee Deense schrijvers die daarover een boek hebben gepubliceerd.

De auteurs nemen het in De Spotprenten-crisis, een onderzoek naar de achtergrond en verantwoordelijkheid tevens op voor de imams. Volgens Tøger Seidenfaden en Rune Engelbreth Larsen hebben de Deense moslimleiders geprobeerd de crisis te bezweren.

Het conservatieve dagblad Jyllands-Posten publiceerde in september twaalf spotprenten over de profeet Mohammed. Jyllands-Posten zegt dat het de tekeningen heeft geplaatst om de zelfcensuur onder kunstenaars als het gaat om de Islam aan de kaak te stellen. Volgens de Islam is het verboden de profeet af te beelden.

De tekeningen leidden tot veel protest in de moslimwereld. Bij acties tegen Deense ambassades vielen doden. Het Deense bedrijfsleven liep miljoenen euro’s mis door een boycot die werd afgekondigd en waarvan vooral Deense zuivelproducenten de dupe werden.

De Deense regering heeft altijd geweigerd excuses aan te bieden voor de publicatie. Premier Fogh Rasmussen heeft herhaaldelijk gezegd, dat in Denemarken vrijheid van meningsuiting geldt en hij niets te zeggen heeft over de media. Aanvankelijk weigerde hij een groep ambassadeurs uit moslimlanden te ontmoeten.

Volgens Seidenfaden en Engelbreth Larsen heeft de premier ‘de Deense publieke opinie maandenlang misleid en gemanipuleerd door onjuiste informatie te geven over de eisen die de diplomatieke vertegenwoordigers uit de moslimlanden stelden’. De diplomaten zouden hebben geëist dat de regering juridische stappen nam tegen Jyllands-Posten. Maar volgens de auteurs wilden de diplomaten alleen dat de regering de krant zou berispen.

In februari van dit jaar heeft de Deense regering toegezegd dat er een onderzoek zou komen naar de rol die de Deense imams in de affaire hebben gespeeld. Wanneer dit onderzoek wordt gehouden is echter niet bekend.

De rol van de imams is omstreden. De vooraanstaande moslimleider Abu Laban zou met gespleten tong hebben gesproken. Tegenover Deense media keurde hij de rellen af, terwijl hij in het Midden-Oosten moslims opriep zich bij de protesten aan te sluiten. Na de spotprentenaffaire besloot Abu Laban definitief terug te keren naar de Palestijnse gebieden.

Seidenfaden en Engelbreth Larsen verdedigen ook de reizen van de moslimleiders naar de Arabische wereld. Volgens hen ‘speelden deze geen grote rol in het aanzetten tot de wereldwijde woede tegen Denemarken. De Deense imams deden meer om de situatie te sussen dan om haar te doen escaleren’.


http://www.volkskrant.nl/buitenland/...ron_cartoonrel

Hmmmmm...
Oud 16-06-2006, 13:21
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Verhouding Turkije met EU op scherp

Turkije heeft de verhouding met de EU en Cyprus op scherp gezet. Het land blijft weigeren om Cypriotische schepen toe te laten in Turkse havens.

De Europese Unie dreigde deze week om de onderhandelingen over toetreding af te breken als Turkije de schepen niet zou toelaten. Maar premier Erdogan wil eerst dat de internationale gemeenschap de Turkse zeggenschap over Noord-Cyprus erkent en dat het isolement van het eilanddeel wordt opgeheven.

Premier Erdogan heeft gezegd dat de Turken zullen vechten voor erkenning, ook al brengt dat de toetreding tot de Europese Unie in gevaar.
Die turken zijn gek geworden.

Zie ook Netwerk van gisteren:
http://www.netwerk.tv/index.jsp?p=it...twerk&a=231926

Laatst gewijzigd op 16-06-2006 om 13:29.
Oud 16-06-2006, 14:01
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
De no-claimregeling in de zorg wordt niet aangepast. Het kabinet vindt dat de vorig jaar ingevoerde regeling goed is. Mensen kunnen geld terugkrijgen als ze minder dan e. 255 aan zorgkosten maken. Huisartsenbezoeken tellen niet mee.
Oud 16-06-2006, 14:42
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 16-06-2006 @ 14:21 :
Die turken zijn gek geworden.

Hoezo?
Oud 16-06-2006, 14:56
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Aanslag moskee Bagdad met schoenbom

In een van de belangrijkste moskeeën van Bagdad zijn zeker tien mensen om het leven gekomen bij een aanslag. Een zelfmoordenaar blies zichzelf op door middel van explosieven, die vermoedelijk in zijn schoenen waren verborgen.

De Burutha-moskee was op 7 april al het toneel van een zware aanslag door vier zelfmoordenaars. 85 mensen werden toen gedood. Waarschijnlijk kon de dader vandaag aan de beveiliging ontsnappen door de bom in zijn schoenen te dragen.

Het doelwit van de aanslag, de sjiiet al-Saghir, bleef ongedeerd. De man, die ook parlemetslid is, stond op het punt om een preek te houden in de moskee.
Moslims die moslims afmaken uit naam van allah blijft apart.
Oud 16-06-2006, 14:57
Pruttelpot
Avatar van Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 16-06-2006 @ 15:42 :
Hoezo?
"wil eerst dat de internationale gemeenschap de Turkse zeggenschap over Noord-Cyprus erkent"

Daarom. Dat heeft geen enkel land in de wereld gedaan en er is geen enkele reden om dat wel te doen volgens mij.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 30-06-2007 10:06
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:48.