Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2007, 23:02
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 30-05-2007 @ 22:32 :
Schietpartij VS om te weinig chilisaus
30 mei 2007, 16:43 (5 reacties)

WASHINGTON (ANP) - De combinatie van vrij vuurwapenbezit, een erg kort lontje en een onstilbare trek in chilisaus werd de manager van een fastfoodrestaurant in de Amerikaanse stad Miami woensdag bijna fataal.

Een klant die om tien zakjes van de rode saus had gevraagd, ontstak in blinde woede toen een medewerker hem zei dat er slechts drie bij de prijs waren inbegrepen.
Is dan ook wel een kneus van een medewerker.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Advertentie
Oud 31-05-2007, 10:51
Verwijderd
Eigen schuld, dikke bult?
Oud 31-05-2007, 11:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 31-05-2007 @ 11:51 :
Eigen schuld, dikke bult?
Denk ik wel. In Amerika neergeschoten worden is hetzelfde als in Belgie van de sokken gereden worden door debielen, of mensen niet kunnen verstaan in Limburg, of het koud hebben op de noordpool. Het zijn gewoon dingen die sowieso zullen gebeuren.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 31-05-2007, 19:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 30-05-2007 @ 17:36 :
Nederland deed toch hetzelfde met Al Manar?
Ik weet dat je een hekel hebt aan soapseries, maar het verbieden van een zender waar voornamelijk soaps met liefdesverhalen op te zien is en het verbieden van een zender waar antisemitische filmpjes wordt getoond is vergelijken van appels met peren (bv clips te zien op memri tv).

(Affijn, heb de zender al Manar in Israel gezien maar ik versta geen Arabisch dus ik kan helaas geen review geven over de zender. Had alleen begrepen dat ze het toen over Olmert hadden.)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 31-05-2007, 20:55
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
GroenLinks-Statenlid Braam bekent ongeldige stem
Uitgegeven op donderdag 31 mei 2007 om 20:01:52

(Novum) - Het Noord-Hollandse Provinciale Statenlid van GroenLinks Cheryl Braam heeft toegegeven dat ze dinsdag een ongeldige stem heeft uitgebracht bij de verkiezingen voor de Eerste Kamer. Daardoor liep GroenLinks een zetel mis.

Braam zei donderdag in een verklaring dat ze zich vergiste doordat ze gespannen was 'door omstandigheden van persoonlijke aard'. Toen ze doorhad dat ze een foute stem had uitgebracht, raakte ze in paniek en besloot meerdere hokjes in te vullen. Het werden er zeven. Hierdoor werd haar stem ongeldig.

Braam zegt zich niet gerealiseerd te hebben wat de gevolgen van haar ongeldige stem waren. Door haar fout kreeg GroenLinks uiteindelijk niet vijf, maar vier zetels in de Eerste Kamer. Aanvankelijk ontkenden alle GroenLinks-Statenleden de ongeldige stem te hebben uitgebracht.

Fractievoorzitter van GroenLinks in Noord-Holland Harmen Binnema betreurt de gang van zaken, maar heeft er respect voor dat Braam haar fout heeft toegegeven. De fractie zal de ontstane situatie bespreken. GroenLinks-jongerenorganisatie Dwars stelde dinsdag nog dat de boosdoener moet worden geroyeerd.
http://forum.scholieren.com/newreply...readid=1586125

Wat een doos als dit waar is (want ik geloof er niks van, om eerlijk te zijn). Maareh,.. wat is dit nu voor een lullige reactie van Dwars? Sinds wanneer mag je geen ongeldige stem uitbrengen? Of ben je verplicht zwaar loyaal te zijn aan je eigen partij? Ken genoeg leden die soms niet op hun eigen partij stemmen. Beetje dictatoriaal gedrag, als je het mij vraagt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 31-05-2007, 20:58
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Ik vond de reactie van die fractievoorzitter echt een koningsactie. Iedereen ontkende het destijds en hij vond het min of meer verraad, ondanks dat hij niet wist wie het gedaan had, met een hoop andere semi-dreigende taal.

Vrij vertaald zei de man daarmee dus "Hallo, ik heb geen flauw benul wat er binnen mijn fractie afspeeld en ben een leider van drie keer niks. Tevens praat ik te vroeg met de pers en praat mijn mond voorbij."
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 01-06-2007, 10:00
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Het was gisteren World No Tobacco Day:
http://www.who.int/tobacco/communica.../wntd/2007/en/
"Tobacco is the second major cause of death in the world. It is well known that half the people who smoke regularly today – about 650 million people – will eventually be killed by tobacco. Equally alarming is the fact that hundreds of thousands of people who have never smoked die each year from diseases caused by breathing second-hand tobacco smoke"

En in dat kader waren er verschillende activiteiten. Zoals in Iran:



(op het eerste plaatje wordt een sigaret gestenigd. Ja, dat had ik niet meteen zo gezien, dus daarom zeg ik het er maar bij)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-06-2007, 10:02
Verwijderd
Een zionistische sigaret zeker.

Lijkt me trouwens dat ze zich eerder om heroïne en HIV druk moeten maken in Iran dan om sigaretten...
Oud 01-06-2007, 10:18
Verwijderd
Heb je cijfers hierover Mephostophilis?

Verder is het een leuk initiatief. Tijdens de bedevaart worden erook symbolisch 3 duivels gestenigd. Men gooit stenen naar een 3 pilaren. De sigaret is hier in dit geval ook de 'duivel' of iig het slechte.
Oud 01-06-2007, 10:19
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 31-05-2007 @ 20:12 :
Ik weet dat je een hekel hebt aan soapseries, maar het verbieden van een zender waar voornamelijk soaps met liefdesverhalen op te zien is en het verbieden van een zender waar antisemitische filmpjes wordt getoond is vergelijken van appels met peren (bv clips te zien op memri tv).
Naja, als het waar is waarom de tv zender gesloten is, kan ik Chavez, ondanks de kritiek van de Westerse wereld, wel begrijpen.
Oud 01-06-2007, 11:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 01-06-2007 @ 11:19 :
Naja, als het waar is waarom de tv zender gesloten is, kan ik Chavez, ondanks de kritiek van de Westerse wereld, wel begrijpen.
lol
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-06-2007, 11:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Belgisch leger jaagt op processierups
Uitgegeven: 1 juni 2007 11:55
Laatst gewijzigd: 1 juni 2007 12:00

BRUSSEL - Het Belgische leger wordt vanaf maandag ingezet in de strijd tegen de eikenprocessierups in Belgisch Limburg. Het gaat om het gebied ten zuiden van het Nederlandse Weert en ten westen van Sittard.
ANP

Het gaat in eerste instantie om 24 militairen van de landmacht. De plaag is al zover dat bestrijden met biologische middelen niet meer mogelijk is.

"Vanaf nu is enkel nog het wegbranden van de rupsen effectief", aldus de brandweercommandant van Maaseik vrijdag in Het Belang van Limburg. De korpsen in het gebied krijgen gemiddeld tien tot zeventig oproepen per dag, meest van particulieren.
http://www.nu.nl/news/1097655/21/Bel...essierups.html

In land X hebben ze oorlog en in land Y de processierups
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-06-2007, 11:23
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 01-06-2007 @ 12:19 :
lol
Hoezo? Als een tv zender een staatsgreep steunt, is het toch een gevaar (voor de democratie)?
Oud 01-06-2007, 11:27
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 01-06-2007 @ 12:23 :
Hoezo? Als een tv zender een staatsgreep steunt, is het toch een gevaar (voor de democratie)?
Ow. Ik dacht dat je doelde op de soapseries.

Er waren overigens twee zenders de lucht uit gehaald. Chavez zegt wel meer gare dingen dus als hij zegt dat ze een staatsgreep propageren dan neem ik dat eerder met een korreltje zout dan wanneer de eerste de beste Venezulaan die ik tegen kom dat zou zeggen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-06-2007, 11:29
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Parool, 31-05-2007

Omstreden controles Schiphol onwettig

PAUL VUGTS

AMSTERDAM - De Hoge Raad maakt een eind aan de hoogst omstreden 'honderdprocentscontroles' op Schiphol, waarbij alle reizigers uit met name Suriname en de Antillen 'in de lichaamsholtes' bevoeld worden.

Nadat de Nationale Ombudsman de strenge controles tot tweemaal toe had als 'vernederend' had veroordeeld en nadat het Amsterdamse gerechtshof had geoordeeld dat de controles onrechtmatig zijn, heeft de Hoge raad dat oordeel deze week in stand gelaten.

Sinds ongeveer drieënhalf jaar controleert de douane op de luchthaven alle reizigers die aankomen vanuit de Nederlandse Antillen, Aruba, Suriname en Venezuela zeer streng, dus ook de reizigers tegen wie geen enkele verdenking van drugssmokkel bestaat.

De 'honderdprocentscontroles' zijn ingesteld omdat de regering een eind wilde maken aan de grote toename van het aantal smokkelaars dat drugs in of op het lichaam Nederland binnen bracht. Vanaf het begin was op de maatregel hevige kritiek omdat op het vliegveld 'mensonterende toestanden' het gevolg zouden zijn. Daarbij moeten alle reizigers zich uitkleden en wordt vervolgens 'de integriteit van het lichaam' stelselmatig geschonden. Passagiers worden in de anus en de vagina betast. De Hoge Raad vindt deze vorm van 'lijfsvisitatie' onwettig.

------------------


Hadden we hier niet onlangs een discussie over; maar dan refererend naar - ik geloof - de VS waarin er gesproken werd over vergaande controles? Ik haalde toen NL aan. Hier nog een bevestiging.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-06-2007, 11:31
Verwijderd
. Meestal werden blanke reizigers niet onderzocht, heb ik me laten vertellen.
Oud 01-06-2007, 12:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 01-06-2007 @ 12:31 :
. Meestal werden blanke reizigers niet onderzocht, heb ik me laten vertellen.
Gelukkig echter: "De Hoge Raad vindt deze vorm van 'lijfsvisitatie' onwettig."
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 01-06-2007, 17:55
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 01-06-2007 @ 12:23 :
Hoezo? Als een tv zender een staatsgreep steunt, is het toch een gevaar (voor de democratie)?
De zender is niet gesloten vanwege steun aan een massademonstratie tegen Chavez, maar vanwege onafhankelijke berichtgeving die zich niet stoorde aan de propaganda van Chavez (waarvan de beschuldiging over een 'staatsgreep' nog een goed voorbeeld vormt).
Citaat:
Gatara schreef op 01-06-2007 @ 13:07 :
Gelukkig echter: "De Hoge Raad vindt deze vorm van 'lijfsvisitatie' onwettig."
Godzijdank dus geen uitspraak tegen profiling in opsporing, want anders konden de anti-drugseenheden van de douane wel opdoeken.

Verder had er al lang een einde kunnen zijn aan die 100% controles als de landen waarop gecontroleerd werd bereid waren geweest de drugshandel aan te pakken. Dat was men echter niet, waardoor Nederland gedwongen is zelf de smokkel aan te pakken. Op een gegeven moment was gewoon een vast percentage van de reizigers een smokkelaar. Op een bepaald punt gemiddeld 6 drugssmokkelaars per vlucht die de KLM verzorgde.*

Dat visitaties niet meer mogen betekend overigens wel dat er meer mensen onschuldig dagen vast zullen zitten op de verdenking van drugssmokkel totdat ze 'schoon' verklaard worden. Ik weet niet of dat nu zo'n goede ontwikkeling is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 01-06-2007, 21:03
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-06-2007 @ 18:55 :
De zender is niet gesloten vanwege steun aan een massademonstratie tegen Chavez, maar vanwege onafhankelijke berichtgeving die zich niet stoorde aan de propaganda van Chavez (waarvan de beschuldiging over een 'staatsgreep' nog een goed voorbeeld vormt).
.
Vooralsnog zie ik hier geen bewijzen van.
Oud 01-06-2007, 23:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 01-06-2007 @ 22:03 :
Vooralsnog zie ik hier geen bewijzen van.
Chavez is degene die zal moeten bewijzen dat zijn opleggen van censuur correct was. Elke aanwijzing ontbreekt dat hij andere reden had om het station te sluiten dan zijn politieke tegenstanders de mond snoeren.

Überhaupt, Chavez gebruikt geweld tegen diezelfde tegenstanders. Het is volslagen irrationeel om te verwachten dat hij voor censuur terug zou schrikken en een tv station om een echte reden zou sluiten als hij fysiek geweld en onderdrukking al toepaste. Ook het feit dat het moment dat het kanaal op zwart ging het vervangen werd door een propagandakanaal dat prompt begon met lofliederen over Chavez...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 02-06-2007, 10:01
Verwijderd
Voor wie zou Chavez dat moeten bewijzen? De rest van de wereld? En waarom? Bush had plannen om Al Jazeera te bombarderen en komt daar makkelijk mee weg en Chavez is een vreselijke dictator omdat hij weigert een tv-zender nog te laten bestaan. Maar hey, hij is op de kabel nog te zien. Net zoals in Nederland commerciele zenders uitsluitend op de kabel te zien zijn. Onze publieke kanalen komen overigens net zo goed met 'propaganda', heb je ooit zondags nederland 1 of 2 gezien?
Oud 02-06-2007, 10:34
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-06-2007 @ 11:01 :
Voor wie zou Chavez dat moeten bewijzen? De rest van de wereld? En waarom?
Nou ja, je weet toch? Bewijslast en dat soort dingen? Simpel checken of iets geen verzinsel is? In het geval van Chavez ligt de onderdrukking er zo dik bovenop dat op voorhand duidelijk is dat hij censuur wilde.
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-06-2007 @ 11:01 :
Bush had plannen om Al Jazeera te bombarderen en komt daar makkelijk mee weg
En jij had het onterecht gevonden als er bommen vielen op Al Jazeera, omdat Bush geen argument had waarom. Waarom geloof je Chavez dan wel op zijn woord, terwijl bekend is dat de man de grootste onzin uitslaat en alles zal zeggen om aan steun of legitimiteit te komen?
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-06-2007 @ 11:01 :
Maar hey, hij is op de kabel nog te zien.
Bron?
Citaat:
Kenjirro schreef op 02-06-2007 @ 11:01 :
Onze publieke kanalen komen overigens net zo goed met 'propaganda', heb je ooit zondags nederland 1 of 2 gezien?
Hoezeer ik het persoonlijk ook betreur, de wetten die uitzendorganisaties die een halve dag vullen met kerkelijke propaganda, zijn wel democratisch tot stand gekomen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 02-06-2007, 11:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dijksma stopt subsidie moslimscholen

AMSTERDAM - Staatssecretaris Sharon Dijksma van Onderwijs stopt op 1 augustus met de subsidie aan drie islamitische basisscholen in Amsterdam.

Dat heeft ze de Tweede Kamer laten weten. De zeshonderd leerlingen moeten op zoek naar een andere school. Het personeel is ontslag aangezegd. Het bestuur van de scholen moest vorig jaar aftreden na gerommel met de administratie. Bovendien zou het onderwijs onder de maat zijn. Een andere onderwijsinstelling wilde de scholen overnemen maar de gemeenschappelijke medezeggenschapsraad van de drie scholen wees het overnamevoorstel af. De overnamekandidaat wilde de islamitische identiteit waarborgen, maar de ouders vonden die toezegging onvoldoende.
De gemeente Amsterdam heeft met schoolbesturen afspraken gemaakt over een zo soepel mogelijke overgang naar andere scholen.
Dijksma vindt het jammer en onbegrijpelijk dat de overname is afgeketst, zei ze zaterdag in het Radio I-journaal. Ze wil wettelijke mogelijkheden om eerder in te grijpen al de Onderwijsinspectie constateert dat het niet goed gaat op een school.

http://www.ad.nl/binnenland/article1410344.ece

Goede actie, maar toch moet ergens een fout in dit artikel staan, zoals ik het nu lees is een PVDA'er handelend aan het optreden tegen misstanden in het onderwijs.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 02-06-2007, 22:59
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Geweld bij G8 honderd agenten gewond

ROSTOCK - Bij een demonstratie in het Noord-Duitse Rostock tegen de G8-top van rijke geïndustrialiseerde landen is het zaterdagmiddag tot een gewelddadige confrontatie gekomen tussen politie en tweeduizend linkse autonomen. Bij de rellen raakten 100 agenten gewond.



Volgens een woordvoerder van de politie zijn enkele agenten er slecht aan toe. Aan de rand van de demonstratie bekogelden veelal gemaskerde autonomen de politie met stenen, flessen en molotovcocktails, aldus lokale media. Auto's werden vernield en de ramen van een bankgebouw ingegooid. De politie gebruikt de wapenstok en zet traangas in.
Over slachtoffers onder de demonstranten of arrestaties is nog niets bekend. Volgens een organisator van de demonstratie is het inmiddels weer was rustiger.

Minder mensen
De demonstratie in de havenstad trekt veel minder mensen dan verwacht. De politie spreekt van ongeveer 25.000 demonstranten, de organisatie van bijna 80.000 deelnemers. Vooraf waren autoriteiten en organisatie uitgegaan van een opkomst van zeker 100.000 betogers.
De G8-top begint woensdag in de nabijgelegen badplaats Heiligendamm.

http://www.ad.nl/buitenland/article1411254.ece

Ja ja, je verbeterd de wereld immers door andermans spullen te vernielen en andere mensen te verwonden. Die beroepscriminelen komen er nog mee weg dat de politie geen zwaardere wapens inzet als er gewonden vallen aan hun kant.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 03-06-2007, 09:31
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
Politie verijdelt aanslag op vliegveld New York
UTRECHT/WASHINGTON - 02-06-2007 - De Amerikaanse justitie heeft vier personen uit Guyana en Trinidad en Tobago in staat van beschuldiging gesteld die een aanslag wilden plegen op de internationale luchthaven John F. Kennedy van New York. De aanslag had een radicaalislamitische achtergrond.

Dat is zaterdag door het ministerie van Justitie bekendgemaakt. Onder de arrestanten is een voormalige parlementariër uit Guyana. De andere verdachte uit Guyana werkte op de luchthaven bij de afhandeling van vrachten.

De mannen zouden brandstoftanks en een pijpleiding op de belangrijkste Newyorkse luchthaven hebben willen opblazen. Door de explosies zou heel het vliegveld in de lucht zijn gevlogen, stelde een van de aangeklaagden in een opgenomen gesprek. Hij voorspelde weinig overlevenden.

Het plan, waaraan vorig jaar werd gewerkt, zou al ver voor een mogelijke uitvoering zijn ontdekt. Volgens de federale recherche FBI is er geen gevaar geweest voor het publiek of het vliegverkeer.
© Tiscali/ANP

"Door de explosies zou heel het vliegveld in de lucht zijn gevlogen" Ze hebben waarschijnlijk zelf iets teveel amerikaanse actiefilms gekeken...
Durft er nog iemand te zeggen dat moslims zwaarder screenen bij een sollicitatie bij een "risicobaan" discriminatie is?
Oud 03-06-2007, 13:36
Verwijderd
http://www.baroeg.nl
In de nacht van zaterdag 2 juni op zondag 3 juni bereikte het bestuur van Baroeg het trieste nieuws dat één van onze bezoekers in Baroeg na een woordenwisseling met een andere bezoeker dermate was geslagen dat hij aan zijn verwondingen is overleden. Wij willen allereerst ons medeleven betuigen aan de familie en vrienden van het slachtoffer.

Baroeg zal uiteraard verder al haar medewerking verlenen om het politieonderzoek zo goed mogelijk te laten verlopen. Als gevolg hiervan zal Baroeg per direct, vanaf zondag 3 juni, tot nader order met een duur van minimaal twee weken gesloten zijn. Alle geplande dansavonden, cafeavonden en concerten in die periode komen daarmee dan ook te vervallen. We houden jullie via deze site en het forum op de hoogte van eventuele veranderingen.

Het nieuws dat dit in Baroeg heeft kunnen gebeuren is voor ons een enorme schok. In Baroeg komt zelden tot nooit agressie voor en wij betreuren de gang van zaken zeer. Het bestuur beraadt zich op verdere maatregelen om dit in de toekomst te voorkomen.

Het bestuur van Baroeg
Zondag 3 juni 2007


van rtv rijnmond

Zeer ernstig gewond bij vechtpartij
Bij een vechtpartij in de nacht van zaterdag op zondag bij een jongerencentrum aan de Spinozaweg in Rotterdam-Lombardijen is een nog onbekende man zeer ernstig gewond geraakt. Dat meldt de politie.

uitgegeven: 13:06 03-06-2007 gewijzigd: 13:06 03-06-2007

Het slachtoffer werd met een barkruk op zijn hoofd geslagen. Hij is in zeer kritieke toestand naar het Erasmus MC gebracht.

De recherche onderzoek de zaak. Er zijn nog geen verdachten opgepakt.

Laatst gewijzigd op 03-06-2007 om 13:43.
Oud 03-06-2007, 14:53
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Duizend gewonden bij rellen Rostock

Bij rellen in de aanloop naar de G8- bijeenkomst in Duitsland zijn ongeveer duizend mensen gewond geraakt. De rellen braken gisteren uit in het centrum van Rostock. Daarbij raakten 433 agenten en 520 demonstranten gewond.

De organisatoren vinden dat de politie buitensporig veel geweld heeft gebruikt tegen demonstranten. Ook vinden ze dat advocaten die arrestanten bijstonden zijn gehinderd in hun werk.

De politie zegt dat er 125 relschoppers zijn opgepakt. Volgens de organisatie waren het er 165.De meesten zijn weer vrij. De G8-top begint woensdag in Heiligendamm, niet ver van Rostock.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...ABF0287A4.html

Och, och, wat een provocatie van de politie. Het tuig had natuurlijk ondergehinderd de stad met de grond moeten gelijk maken en zonder reactie de halve politiemacht het ziekenhuis in moeten slaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 04-06-2007, 12:13
jompo
Avatar van jompo
jompo is offline
Citaat:
hookee schreef op 03-06-2007 @ 10:31 :
© Tiscali/ANP

"Door de explosies zou heel het vliegveld in de lucht zijn gevlogen" Ze hebben waarschijnlijk zelf iets teveel amerikaanse actiefilms gekeken...
Durft er nog iemand te zeggen dat moslims zwaarder screenen bij een sollicitatie bij een "risicobaan" discriminatie is?
Jij hebt een moslimradar? Dus jij weet precies wie moslim is en wie niet? Goed van jou
__________________
Watchin' the ships roll in, then you watch them roll away againnnn, Liliannn
Oud 04-06-2007, 12:16
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
hookee schreef op 03-06-2007 @ 10:31 :
© Tiscali/ANP

"Door de explosies zou heel het vliegveld in de lucht zijn gevlogen" Ze hebben waarschijnlijk zelf iets teveel amerikaanse actiefilms gekeken...
Durft er nog iemand te zeggen dat moslims zwaarder screenen bij een sollicitatie bij een "risicobaan" discriminatie is?
Nee, dat zou geen discriminatie zijn, als we dan ook gaan screenen op conservatief rechts tuig bij beleidsfuncties
Oud 04-06-2007, 15:22
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
T_ID schreef op 03-06-2007 @ 15:53 :
Duizend gewonden bij rellen Rostock

Bij rellen in de aanloop naar de G8- bijeenkomst in Duitsland zijn ongeveer duizend mensen gewond geraakt. De rellen braken gisteren uit in het centrum van Rostock. Daarbij raakten 433 agenten en 520 demonstranten gewond.

De organisatoren vinden dat de politie buitensporig veel geweld heeft gebruikt tegen demonstranten. Ook vinden ze dat advocaten die arrestanten bijstonden zijn gehinderd in hun werk.

De politie zegt dat er 125 relschoppers zijn opgepakt. Volgens de organisatie waren het er 165.De meesten zijn weer vrij. De G8-top begint woensdag in Heiligendamm, niet ver van Rostock.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2007...ABF0287A4.html

Och, och, wat een provocatie van de politie. Het tuig had natuurlijk ondergehinderd de stad met de grond moeten gelijk maken en zonder reactie de halve politiemacht het ziekenhuis in moeten slaan.
Ben jij er geweest?
__________________
Oud 04-06-2007, 15:29
Verwijderd
Citaat:
suvórov schreef op 04-06-2007 @ 16:22 :
Ben jij er geweest?
Het is toch algemeen bekend dat een significant deel van de 'demonstranten' er puur heen gaat om rotzooi te trappen.
Oud 04-06-2007, 15:33
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-06-2007 @ 16:29 :
Het is toch algemeen bekend dat een significant deel van de 'demonstranten' er puur heen gaat om rotzooi te trappen.
Ik stond bovenop de rellen met een vreedzaam blok en zelfs wij zijn uitgedaagd door de massaal aanwezige politie. De hele demonstratie van 2/3 uur lang is vreedzaam verlopen totdat op het eindpunt er een heel leger aan gewapende agenten in strijd-houding stond. Ik ben van mening dat de rellen niet ontstaan waren als de politie een passieve houding aan had genomen.
__________________
Oud 04-06-2007, 15:35
Verwijderd
Citaat:
suvórov schreef op 04-06-2007 @ 16:33 :
Ik stond bovenop de rellen met een vreedzaam blok en zelfs wij zijn uitgedaagd door de massaal aanwezige politie. De hele demonstratie van 2/3 uur lang is vreedzaam verlopen totdat op het eindpunt er een heel leger aan gewapende agenten in strijd-houding stond. Ik ben van mening dat de rellen niet ontstaan waren als de politie een passieve houding aan had genomen.
Je kunt moeilijk van die agenten verwachten dat ze er relaxed bij gaan staan. En nogmaals, een deel van de demonstranten gaat er puur heen om te rellen.
Oud 04-06-2007, 15:39
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-06-2007 @ 16:35 :
Je kunt moeilijk van die agenten verwachten dat ze er relaxed bij gaan staan. En nogmaals, een deel van de demonstranten gaat er puur heen om te rellen.
Nogmaals, je kan moeilijk oordelen als je er niet bij bent geweest. Er werd geprovoceerd. Klaar.
__________________
Oud 04-06-2007, 15:41
Verwijderd
Citaat:
suvórov schreef op 04-06-2007 @ 16:39 :
Nogmaals, je kan moeilijk oordelen als je er niet bij bent geweest. Er werd geprovoceerd. Klaar.
Tuurlijk, die agenten willen supergraag bekogeld worden met stenen.
Oud 04-06-2007, 15:43
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
suvórov schreef op 04-06-2007 @ 16:33 :
Ik stond bovenop de rellen met een vreedzaam blok en zelfs wij zijn uitgedaagd door de massaal aanwezige politie.
Riight.. Vanmorgen een prachtige foto van hoe 'vreedzame demonstraten' zich voorbereid hadden door een supermarktkarretje gevuld met stenen om te gooien met zich mee hadden genomen. Elke G8 top draaide tot nu toe om de ongebreidelde agressiviteit van antiglobalisten. Een goed deel van die antiglobalisten maakt zich geregeld schuldig aan (zware) criminaliteit, zoals bijvoorbeeld de mislukte moordaanslag op de hoofdredacteur van Bild, maar jij wilt beweren dat het door de politie kwam?

Vind je het erg als ik dat niet geloof?
Citaat:
suvórov schreef op 04-06-2007 @ 16:33 :
De hele demonstratie van 2/3 uur lang is vreedzaam verlopen totdat op het eindpunt er een heel leger aan gewapende agenten in strijd-houding stond.
Als gestoorde criminelen met molotovcocktails naar ze gooien, blame them. Wees blij dat ze niet terug schoten zoals die Italiaanse agent vorige G8 top toen een relschopper hem wilde vermoorden.
Citaat:
suvórov schreef op 04-06-2007 @ 16:33 :
Ik ben van mening dat de rellen niet ontstaan waren als de politie een passieve houding aan had genomen.
Dan was de stad geplunderd en was de politie, net als bij elke G8 top, toch aangevallen.

Het mag niet zo zijn dat een groep hardcore criminelen en asocialen die in het normale leven vaak al volstrekt nutteloos zijn de samenleving enorme schade berokkenen. Zoiets moet bestreden worden om de mensen te beschermen.

Je zal maar de eigenaar zijn van die auto eerder hier op de foto... Ja hoor, vreedzame demonstratie voor een goed doel.. Right..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 04-06-2007, 16:10
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
suvórov schreef op 04-06-2007 @ 16:39 :
Nogmaals, je kan moeilijk oordelen als je er niet bij bent geweest. Er werd geprovoceerd. Klaar.
Eenzijdig voorstellen van de feiten hé.

De politie zal vast wel geprovoceerd hebben (in de ogen van de demonstranten) en ik betwijfel niet dat er daadwerkelijk een aantal agenten naar uitkeek om 'er eens in te vliegen'.

Aan de andere kant betwijfel ik ook niet dat er Autonomen waren die enkel en alleen om het geweld daarheen gingen.
Oud 04-06-2007, 16:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Dit citaat uit een artikel van de Belgische metro van vandaag, vat het goed samen, denk ik:

“Tienduizend overwegend jonge demonstranten waren afgezakt naar Rostock om hun ongenoegen over de neveneffecten van de globale economie kracht bij te zetten. (…) De aanvallen op de gevestigde orde waren meestal ludiek en bijzonder kleurrijk. Een kleine groep zogenaamde “Autonomen” knoopte echter aan bij de traditie van gewelddadig protest, die de hele beweging een slechte naam heeft bezorgd. De fanatici – volledig in het zwart om identificatie te bemoeilijken – gingen de massaal aanwezige politie te lijf met flessen en losgewrikte stoeptegels, en de reactie van de ordediensten was stevig.”
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Oud 04-06-2007, 16:21
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
perfectme schreef op 04-06-2007 @ 17:10 :
Eenzijdig voorstellen van de feiten hé.

De politie zal vast wel geprovoceerd hebben (in de ogen van de demonstranten) en ik betwijfel niet dat er daadwerkelijk een aantal agenten naar uitkeek om 'er eens in te vliegen'.

Aan de andere kant betwijfel ik ook niet dat er Autonomen waren die enkel en alleen om het geweld daarheen gingen.
Die black bloc liep de gehele demonstratie al mee. Er zijn tactieken om te isoleren en de zware confrontatie te minimaliseren of naar een andere plek te leiden maar toch heeft de politie daar niet voor gekozen.

Nu is het beeld wat de media domineert dat er heftige rellen waren, terwijl het overgrote deel van de protesten vreedzaam en succesvol verliepen. Toevallig dat dit de staat goed uitkomt, gezien de beeldvorming van de protesten door de overgrote massa nu redelijk negatief is.
__________________
Oud 04-06-2007, 16:22
Verwijderd
Duidelijk een complot van de staat en media ja.
Oud 04-06-2007, 16:23
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
suvórov schreef op 04-06-2007 @ 17:21 :
Die black bloc liep de gehele demonstratie al mee. Er zijn tactieken om te isoleren en de zware confrontatie te minimaliseren of naar een andere plek te leiden maar toch heeft de politie daar niet voor gekozen.

Nu is het beeld wat de media domineert dat er heftige rellen waren, terwijl het overgrote deel van de protesten vreedzaam en succesvol verliepen. Toevallig dat dit de staat goed uitkomt, gezien de beeldvorming van de protesten door de overgrote massa nu redelijk negatief is.
He, je hebt het begrip 'perceptie' ontdekt en dan nog wel dat overheden zich daar van bedienen

Die Autonomen verzieken het voor velen, dat is waar, maar misschien moet de beweging daar eens iets aan doen?
Oud 04-06-2007, 16:23
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-06-2007 @ 17:22 :
Duidelijk een complot van de staat en media ja.
Een duidelijk geweldige oneliner van deze intellectuele grootheid.
__________________
Oud 04-06-2007, 16:25
Verwijderd
Huh raar, anarchisten en antiglobalisten worden niet serieus genomen door intellectuelen.
Oud 04-06-2007, 16:29
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
perfectme schreef op 04-06-2007 @ 17:23 :
He, je hebt het begrip 'perceptie' ontdekt en dan nog wel dat overheden zich daar van bedienen

Die Autonomen verzieken het voor velen, dat is waar, maar misschien moet de beweging daar eens iets aan doen?
Ik ben zelf ook een 'autonoom', maar je kan niet iets uit doen op iets dat ondergronds door een bepaalde groep mensen georganiseerd wordt. Bovendien ben ik ook niet geheel tegen geweldloosheid, maar de manier en context van deze actie was zo onbenullig en contra-productief dat ik hem verwerp. Ik blijf er overigens wel bij dat de groep voor een groot deel handelde door de provocatie. Iedereen die ik gesproken heb uit elke hoek van de beweegredenen waardoor mensen naar Rostock kwamen waren het daar mee eens.

Het verhaal dat op een gegeven moment wel ging is dat er demonstranten waren die van de black bloc de zonnebrillen en shawls aftrokken.
__________________
Oud 04-06-2007, 16:30
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 04-06-2007 @ 17:25 :
Huh raar, anarchisten en antiglobalisten worden niet serieus genomen door intellectuelen.
Okè.
__________________
Oud 04-06-2007, 16:32
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
suvórov schreef op 04-06-2007 @ 17:29 :
Ik ben zelf ook een 'autonoom', maar je kan niet iets uit doen op iets dat ondergronds door een bepaalde groep mensen georganiseerd wordt. Bovendien ben ik ook niet geheel tegen geweldloosheid, maar de manier en context van deze actie was zo onbenullig en contra-productief dat ik hem verwerp. Ik blijf er overigens wel bij dat de groep voor een groot deel handelde door de provocatie. Iedereen die ik gesproken heb uit elke hoek van de beweegredenen waardoor mensen naar Rostock kwamen waren het daar mee eens.

Het verhaal dat op een gegeven moment wel ging is dat er demonstranten waren die van de black bloc de zonnebrillen en shawls aftrokken.
Wat denken jullie dan eigenlijk te bereiken met geweld? De verwezenlijkingen die in het collectief geheugen blijven hangen zijn allemaal geweldloos ...

Ik vind het iets te gemakkelijk om alle schuld bij de autoriteiten te leggen. Als je je onherkenbaar maakt, dan heb je - mijns inziens - iets te verbergen en provoceer je ook.
Oud 04-06-2007, 16:35
Verwijderd
Citaat:
suvórov schreef op 04-06-2007 @ 17:29 :
Ik blijf er overigens wel bij dat de groep voor een groot deel handelde door de provocatie. Iedereen die ik gesproken heb uit elke hoek van de beweegredenen waardoor mensen naar Rostock kwamen waren het daar mee eens.
Nogal wiedes, zo geeft dat mooi een rechtvaardiging voor het geweld. Zij begonnen, meester.
Oud 04-06-2007, 16:38
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
perfectme schreef op 04-06-2007 @ 17:32 :
Wat denken jullie dan eigenlijk te bereiken met geweld? De verwezenlijkingen die in het collectief geheugen blijven hangen zijn allemaal geweldloos ...

Ik vind het iets te gemakkelijk om alle schuld bij de autoriteiten te leggen. Als je je onherkenbaar maakt, dan heb je - mijns inziens - iets te verbergen en provoceer je ook.
Waarom 'jullie'? Elke autonoom beslist voor zichzelf welk middel hij gebruikt. Als de G8 met de aankomende blokkades te stoppen valt dan is dat in elk geval een noemenswaardige prestatie.
__________________
Oud 04-06-2007, 16:40
perfectme
Avatar van perfectme
perfectme is offline
Citaat:
suvórov schreef op 04-06-2007 @ 17:38 :
Waarom 'jullie'? Elke autonoom beslist voor zichzelf welk middel hij gebruikt. Als de G8 met de aankomende blokkades te stoppen valt dan is dat in elk geval een noemenswaardige prestatie.
Omdat je zelf zegt dat je deel uitmaakt van die autonomen. Ik wil dus wel eens weten waarom geweld de oplossing zou zijn?
Oud 04-06-2007, 16:42
Verwijderd
Citaat:
suvórov schreef op 04-06-2007 @ 17:38 :
Waarom 'jullie'? Elke autonoom beslist voor zichzelf welk middel hij gebruikt. Als de G8 met de aankomende blokkades te stoppen valt dan is dat in elk geval een noemenswaardige prestatie.
In het fictieve geval dat je met demonstraties de G8 zou kunnen stoppen, wat zou je daar dan precies mee bereiken?
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 06-09-2007 14:07
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 09-04-2007 17:12
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah'
T_ID
500 20-03-2007 12:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 18-07-2005 00:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 02-06-2005 14:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:08.