Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-09-2014, 21:06
Lijanne
Lijanne is offline
Beste scholieren leden,

Ik heb de laatste tijd moeilijkheden om mijzelf volledig te kunnen accepteren. Ik ben redelijk zeker van mijn geaardheid, maar kan het toch niet hardop zeggen of zelfs het juiste woord schrijven in dit forum. Het is vervelend om te 'liegen' tegen je vrienden en familie, dit ook omdat je weet dat zij het allang al weten, maar er niet over tegen je beginnen te praten. Als hier mensen zijn met dezelfde problemen of hulp kunnen bieden ontvang ik graag berichten (:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2014, 22:03
Verwijderd
Heb je één van de standaardgeaardheden (holebi of aseksueel), of iets afwijkends wat niet echt door de maatschappij wordt geaccepteerd?
Met citaat reageren
Oud 29-09-2014, 22:13
Lijanne
Lijanne is offline
Nee, dat is ook zo 'rottig' aangezien het 'alleen maar' vrouw-vrouw is, wat over het algemeen nog wel geaccepteerd wordt, maar het mij ondanks dit als nog niet lukt te accepteren
Met citaat reageren
Oud 29-09-2014, 23:27
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Waarom durf je het niet hardop te zeggen? Of waarom vind jij het zo'n probleem? Is dat omdat je dan niet meer "normaal" bent en alle verwachtingen (huisje boompje beestje oid) die je van het leven hebt verandert? Ben je bang voor de reacties van anderen? Of is het gewoon het label dat erbij komt kijken, en de verwachtingen daarbij?
Ik ben zelf biseksueel, maar ik heb daar nooit moeite mee gehad, dus ik probeer je te begrijpen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2014, 17:43
Verwijderd
Waarom wil je het hardop zeggen? Het is maar geaardheid. Accepteren of niet maakt weinig uit want dat verandert toch niets aan de situatie.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2014, 00:22
Lijanne
Lijanne is offline
Ja, het klinkt misschien onlogisch maar daar wordt het echt van. Het is meer het label waar ik mee zit en vervelende woorden die misschien van vrienden te horen zal krijgen waarvan ik wel zou weten dat ze het als grap bedoelen maar alsnog rottig is.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2014, 06:27
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Dat iets niet uitspreken omdat het dan echt is, ken ik wel. Dat is niet zo vreemd.

Ik ben als eerste bij mijn beste vriendin uit de kast gekomen. Ze bleef vaak slapen en ik was bang dat ze niet meer met me in een bed wilde liggen. Dat heb ik toen ook gezegd, maar ze vond het onzin en was blij dat ik haar in vertrouwen had genomen.
Misschien voor jou ook een idee om met een goede vriend(in) te praten? Dan hoef je er nog niet uit te gooien "ik ben lesbisch", want dat is je eigen proces en moet je doen wanneer jij er klaar voor bent, maar je kan wellicht vertellen dat je (vrijwel zeker) op vrouwen valt. Maar dat je bang bent voor flauwe grapjes of dat je niet zeker weet of je wel exclusief op vrouwen valt (als dat zo is, dat kan ik niet opmaken uit je verhaal). Of praat met een zus/broer. En ooit komt de dag dat je het hardop kan zeggen, maar die dag moet je zelf uitzoeken en dat mag helemaal op je eigen tempo.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2014, 06:29
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Overigens zei ik ook niet dat ik biseksueel was, ik heb gezegd dat ik verliefd was op een meisje. Dat label heb ik er later zelf op geplakt.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Leeftijd van de aarde volgens de Bijbel
Verwijderd
422 30-01-2007 11:22
Huiswerkvragen: Exacte vakken [ANW] Oeratmosfeer van de aarde.. Help!
Jaimy15
3 06-11-2006 21:02
Levensbeschouwing & Filosofie aantrekkingskracht aarde
Orpheo
10 27-02-2006 11:48
Levensbeschouwing & Filosofie aarde buitenste binnen???
Hernuel Fan
43 04-07-2005 20:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Astroide knalde zojuist bijna op de aarde
NL
3 07-12-2003 12:16
Levensbeschouwing & Filosofie De mens is een virus in het lichaam Aarde
Verwijderd
34 04-03-2003 23:36


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:18.