Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2002, 19:03
Quincy
Quincy is offline
BRON: NOS-Nieuws

"Hallo vriendjes en vriendinnetjes." Deze bekende kreet waarmee Bassie en Adriaan 27 jaar lang het publiek in theater, zalen, sporthallen en op de televisie begroeten, zal binnenkort niet meer te horen zijn. De clown en de acrobaat vinden dat het welletjes is geweest.

De reden: "Ruzie?" "Nee", "Geen zin meer?" "Nee", "Is het niet leuk meer? "Nee", "Gezondheidsproblemen?" "Nee". De nu 67-jarige Bas van Toor en zijn 60-jarige broer Aad hebben, zoals ze zeggen, besloten te stoppen op het hoogtepunt van hun carrière.

Trots
Waarom dan wel? "We zitten nu 46 jaar in het vak en zijn er trots op dat we het nog steeds voor elkaar krijgen om volle zalen wat je noemt plat te krijgen. We zijn nog steeds fysiek in staat om ons tijdens de voorstelling voor 100 procent te geven en ervoor te zorgen dat ons publiek moe van het lachen de voorstelling verlaat. Maar er zal een tijd komen dat we dat niet meer kunnen. Wanneer dat komt weet niemand", luidt de verklaring van het populaire duo.

Bassie en Adriaan laten hun jeugdige fans niet meteen in de steek. "In goed overleg" hebben zij besloten om volgend jaar een afscheidstoernee van honderd optredens door Nederland te maken en op 4 januari 2004 de allerlaatste voorstelling te geven. "Wat we na die datum gaan doen? Allereerst een lange vakantie houden, misschien wel samen met onze vrouwen. En dan gaan we ons bezighouden met onze hobby's."

Solo
De gebroeders Van Toor zijn niet van plan om na de beëindiging van hun samenwerking uit de spotlights te verdwijnen. Zo wil Bassie gaan optreden als mondharmonica-solist. "Misschien blijf ik optreden als Bassie, maar dan solo. Een clown stopt niet, die gaat gewoon het hoekie om.'' Acrobaat Adriaan denkt erover een boek te schrijven of een tv-jeugdserie te maken.

Ook al gaan ze hun eigen weg en zullen ze misschien niet meer als clown en acrobaat door het leven gaan, ze zullen wel altijd als zodanig herinnerd en herkend worden. Adriaan: "Als ik nu de straat op ga, zeggen mensen meteen 'hee, Adriaan'." Bassie heeft hetzelfde, zelfs wanneer hij niet geschminkt is. "En als we samen lopen, is het helemaal raak, want zie je Bassie gaan dan komt Adriaan eraan", aldus de vrolijke clown die verantwoordelijk is voor meer van dat soort bekende uitspraken, zoals 'Allememachies' en 'Dat ga ik even aan de binnenkant van mijn ogen bekijken'.

Bassie en Adriaan maakten in de 27 jaar dat ze samenwerkten tien tv-series van 150 afleveringen, deden tientallen speciale tv-optredens, brachten dertig video's en twintig langspeelplaten uit. Ook werden tientallen boeken en tijdschriften over hun avonturen uitgebracht. Het duo gaf 6.000 voorstellingen, die werden bezocht door zes miljoen Nederlanders.

http://www.omroep.nl/nos/nieuws/binn...e_adriaan.html

Wat vinden juliie hier nou van? Onze sociale en educatieve opvoeders geven er de brui aan. Eerst Telekids nou dit? Het is een schande! Het Begin Van Het Einde Der Tijden is begonnen.

Wat houden we nog over? Het religieuze De Ark van Stekeltje en natuurlijk de overige 10000 japanse tekenfilms waarin ze niks beters te doen hebben dan hun vechtkunsten te tonen op hun tegenstanders.
Het zal de kleuterscholen verdomd veel moeite gaan kosten om die kinderen over te halen om in een kring te gaan zingen in plaats van elkaar te molestreren.
Wat is het volgende? De publieke zenders die commercieel gaan worden omdat er niemand meer NL1,2,3 op hun TV hebben ingesteld? Het klinkt vergezocht maar als de vergrijzing een beetje voorbij is zal het denk ik toch in die richting gaan lopen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2002, 19:08
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ja ik hoorde het

Ik zal ze missen, heb alle afleveringen minimaal 2 keer gezien, ik was gek op bassie en adriaan toen ik klein was.

*applaus*

petje af voor hun 2.
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:16
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Je kunt ze moeilijk dwingen om ermee door te aan, ze worden ook al een dagje ouder...
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:21
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
De heren zijn koel.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 19:45
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
tjee, jammer

maarja ze zijn intussen ook zo oud... Zolang ze oude uitzeningen maar herhalen
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 20:07
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ze hebben wel pensioen verdiend
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 20:48
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=263265

Op Films & TV. Dubbel is een beetje overbodig lijkt me. die andere was ook eerder, maar zonder bron
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 21:16
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
*gaat bandje luisteren*

jammer
Ik was vroeger een groot fan
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 21:33
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
ieke schreef:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=263265

Op Films & TV. Dubbel is een beetje overbodig lijkt me. die andere was ook eerder, maar zonder bron
Ja kheb het gezien, maar vind stiekem ook wel leuk dat ie hier staat
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 21:48
Quincy
Quincy is offline
ik vind dat het ook echt een leerzaam programma was.
hopelijk komt er een goede vervanger
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 22:04
Dutchian
Avatar van Dutchian
Dutchian is offline
Ik denk dat de meeste of dit forum toch wel wat bassie en adriaan hebben opgepikt Ik keer er vroeger ook vaak na en het was 1 van mijn favorieten programma's. Ik hoop (voor de jongeren) dat ze de herhalingen nog LANG mogen uitzenden,

Bassie & Adriaan hebben een zeer lange vakantie verdiend
__________________
It's a bitter sweet Symphony
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 22:20
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Citaat:
Dutchian schreef:
Ik denk dat de meeste of dit forum toch wel wat bassie en adriaan hebben opgepikt Ik keer er vroeger ook vaak na en het was 1 van mijn favorieten programma's. Ik hoop (voor de jongeren) dat ze de herhalingen nog LANG mogen uitzenden,

Bassie & Adriaan hebben een zeer lange vakantie verdiend
AMEN !
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 29-10-2002, 22:43
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Weer een jeugdtrauma minder.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 08:50
Mabo
Avatar van Mabo
Mabo is offline
Na jarenlang kindertjes vermaakt te hebben mogen ze nu van hun verdiende rust genieten...Er zijn nog genoeg afleveringen om de Kindernet-kijkertjes mee te plezieren want ze worden eeuwig herhaald tot vervelens van sommige bekende ouders toe. Van Angela Groothuizen mogen ze nou wel eens van de buis af...
Dag Bassie, Dag Adriaan...Dat was het dan al weer...
Er komt nu alleen geen volgende keer meer. benieuwd naar het boek of tv-serie van Aadje en de nieuwe cd van Bassie (die ook Japie was).

B & A is wel goed gemaakt... Altijd spannend...goede scripts en characters en een team van mensen die hun vak verstonden.
Beter dan sommige series die hedentendage gefabriceerd worden, en waar de normen en waarden die altijd op de achtergrond meespeelde, ver te zoeken zijn. Nu ben je aangewezen op de overdreven normen en waarden kindershows van de EO of het zinloos tekenfilmgeweld van Fox Kids en Yorkiddin. Kindernet wordt haast niet meer bekeken sinds de overstap naar Veronica dat nergens te onvangen is en nog steeds kijkcijfers heeft rond het meest ronde getal.
__________________
"Een kans Een ziel Een hart om te vergeven Om door te kunnen gaan Een doel Een liefde Een reden om te leven De wereld te verslaan" [Ferry van Leeuwen]
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 09:05
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Ja kheb het gezien, maar vind stiekem ook wel leuk dat ie hier staat
Vandaar. Het is ook wel leuk!

Ik vond het altijd wel heel erg leuk. Kwam er altijd mijn bed voor uit.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 11:50
Mabo
Avatar van Mabo
Mabo is offline
Ik ook..

Ik heb alle afleveringen ik weet niet hoe vaak gezien...
Toen ik jong was, was het meeste ook nog gewoon nieuw, vers van de pers en net gemaakt, nog nooit vertoond en dus was het echt spannend;""De volgende keer bij Bassie en Adriaan" maakte het extra spannend om de volgende keer weer te kijken, want op het moment supreme draaide ze het beeld weg en moest je de keer erna wel kijken hoe het afliep. En als je het dan toch miste was er nog altijd "De vorige keer bij Bassie & Adriaan".

Sommige series heb ik pas later gezien. "De Plaaggeest" is pas de laatste jaren weer een aantal x uitgezonden maar heeft lang op de plank gelegen. En "De huilende professor" die op Kindernet zondags om 9 uur werd uitgezonden, terwijl Kindernet in bijna heel Nederland een kanaal deelde met de BRTN die om 9 uur begon met Samson waardoor het signaal van Kindernet rond die tijd niet meer te ontvangen was. Pas later toen Kindernet al vele malen van kanaal op de kabel was verplaatst heb ik het kunnen zien. Leuk is ook dat Baron van Nimwegen (Paul van Gorcum) in deze serie ook de huil-prof. speelt. Hij doet overigens ook de stem van Grote Smurf in Nederland.
__________________
"Een kans Een ziel Een hart om te vergeven Om door te kunnen gaan Een doel Een liefde Een reden om te leven De wereld te verslaan" [Ferry van Leeuwen]
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 12:41
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
waaris kindernet nu eigelijk want zie het nooit meer en ben dan wel oud maar een bassie en adriaan verhaal zie ik er altijd nog steeds graag op
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 13:41
scara
scara is offline
Bassie en Adriaan waren ook in Belgie regelmatig te zien, en ik heb er altijd met plezier naar gekekekn.

Weer een stukje jeugdsentiment dat verdwijnt
__________________
[ krababelaskovitschka]
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 30-10-2002, 13:49
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
ieke schreef:
Kwam er altijd mijn bed voor uit.
Jij ook al
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 14:19
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:
Jij ook al
wie niet?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 14:38
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
autodropje schreef:
Jij ook al
Tja, het was gewoon leuk he? En als lief meisje wilde ik niets missen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 14:40
MissCzechMeOut
Avatar van MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Ik ken zelf nog veel liedjes van hun, als ik ze hoor zing ik zo mee :-/
__________________
Všude dobře doma nejlíp
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 14:46
Dr. Oetker
Avatar van Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
wat er ook gebeurt altijd blijven lachen

vroeger keek ik altijd naar hun hoewel ik het soms wel spannend vond.
maar bijna het enige wat ik me nog herrinner is B een-nul-nul met zn telefoon waarvan de antenne uit de jas kwam en zijn baas die altijd telefoons doorbrak
__________________
De man die bakt
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 15:00
Mabo
Avatar van Mabo
Mabo is offline
Citaat:
ikbenschipper1 schreef:
waaris kindernet nu eigelijk want zie het nooit meer en ben dan wel oud maar een bassie en adriaan verhaal zie ik er altijd nog steeds graag op
Het is wat ingewikkeld...

Veronica ging in 1995 commercieel, maar de vereniging stapte dit jaar uit de HMG die ook RTL4 en 5 onder haar hoede heeft.
Het oude Veronica ging door als Yorin en de Vereneging Veronica (van het tijdschrift, internetsite en Kink fm) kwam eerst op tmf en nu op een eigen zender terug op tv. Kindernet werd door Net 5 verstoten want het SBS-concern (SBS, Net 5, V8) had al Fox Kids.
Veronica addopteerde het, maar is vervolgens haast nergens in Nederland te zien omdat de overvolle kabelnetten de zender niet willen weergeven. Kindernet begon als zelfstandige dochter van TCC en kwam later onder hoede van Net 5 en is dus nu bij Veronica... Kijk even op je infokanaal van je kabelmaatschappij of ze veronica weergeven.
__________________
"Een kans Een ziel Een hart om te vergeven Om door te kunnen gaan Een doel Een liefde Een reden om te leven De wereld te verslaan" [Ferry van Leeuwen]
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 15:01
Mabo
Avatar van Mabo
Mabo is offline
Citaat:
Tweety2k schreef:
Ik ken zelf nog veel liedjes van hun, als ik ze hoor zing ik zo mee :-/
Okee...Maak af....

Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd.....
__________________
"Een kans Een ziel Een hart om te vergeven Om door te kunnen gaan Een doel Een liefde Een reden om te leven De wereld te verslaan" [Ferry van Leeuwen]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2002, 15:40
Quincy
Quincy is offline
Ohhhh!! dat gaat ik ff aan de binnenkant van mijn ogen bekijken!
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Weer een jeugdtrauma minder.
LOL
Met citaat reageren
Oud 30-10-2002, 17:19
Carpe Diem
Avatar van Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Ik vond ze wel vet..
Jammer voor de jeugd van tegenwoordig dat ze ermee kappen
__________________
What's wrong? Do you not like my mouth words?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2002, 13:57
AirRaid
Avatar van AirRaid
AirRaid is offline
Dag Bassie, Dag Adriaan
het is jammer stoppen
Dag Bassie, Dag Adriaan
zonde dat jullie gaan
__________________
Now light our darkest hour. Till all are one!!!!!
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 19:10
Sithan
Sithan is offline
"We hebben ook áltijd pech"

Als er volges mij iets is wat kenmerkend is voor onze generatie dan is t wel bassie en adriaan...ik vraag me echt af wie van de mensen van 0 -25 jr er nou echt nog nooit een aflevering van heeft gezien....
Maar ik geef ze groot gelijk dat ze stoppen ze zijn al onwijs oud.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 21:41
Verwijderd

Bassie en Adriaan met hun eigen circus (1982)
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 21:44
Verwijderd
ik vind ze niet echt een intelect hebben, stelletje schurken zijn het, zakkenvullers.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 22:08
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
jellerd schreef:
ik vind ze niet echt een intelect hebben, stelletje schurken zijn het, zakkenvullers.
GrrrrrrrrrrrrrrrrrrrOM
Bassie en Adriaan zijn LIEF

bwiwiwiwiwiwiwiwiiwiwiwiwi bwiwiwiwiwiwiwiwiwiwiiwi
(ik huil a la Bassie style omdat ze van TV af gaan)
Weer een jeugdsentiment minder De kinderen van tegenwoordig/toekomst verdienen ook bassie en adriaan inplaats van Ernst bobby en de Rest :@ Das pas nep.
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 22:10
Verwijderd
Citaat:
knijtert! schreef:
GrrrrrrrrrrrrrrrrrrrOM
Bassie en Adriaan zijn LIEF

bwiwiwiwiwiwiwiwiiwiwiwiwi bwiwiwiwiwiwiwiwiwiwiiwi
(ik huil a la Bassie style omdat ze van TV af gaan)
Weer een jeugdsentiment minder De kinderen van tegenwoordig/toekomst verdienen ook bassie en adriaan inplaats van Ernst bobby en de Rest :@ Das pas nep.
Ja, Ernst bobby en de Rest das zo nep... jasses
Met citaat reageren
Oud 01-11-2002, 23:17
Verwijderd
Ik vind ze verschrikkelijk, als kind ook al... bahbahbah ... ik ben blij dat ze opdonderen...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 13:20
Yamyam
Yamyam is offline
Ik vond ze ook altijd geweldig, heb vroeger veel gekeken.
Van de week een praatprogramma gezien met hun 2. Jeeeeej, dacht ik. Die zijn oud geworden; haha.
Ik droomde zelfs vroeger van ze als klein kindje.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-11-2002, 16:13
het dappere meisje
Avatar van het dappere meisje
het dappere meisje is offline
tsja ze kunnen toch niet eeuwig door blijven gaan

op een gegeven moment wordt bassie echt wel grijs hoor.

ik dacht trouwens dat ze allang gestopt waren, het valt me nog mee
__________________
Stoot je hoofd niet tegen de wolken
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 21:09
BBEM
BBEM is offline
things come and go and that's just the way it is
__________________
/ 4AGE POWER \
Met citaat reageren
Oud 02-11-2002, 21:12
Verwijderd
Citaat:
Rollo Tomasi schreef:
Weer een jeugdtrauma minder.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 01:02
Garp
Garp is offline
Toch jammer dat ze gestopd zijn. Ze waren een mooi paar. Echter het was denk ik wel tijd voor hun om te stoppen, hoewel ze wel ter allen tijde voor vermaak gezorgd hebben. Ik zal ze missen!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 01:19
Cleopatraan
Avatar van Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Tja, aan al het goede komt eens een eind. Ik heb me vroeger, en nu nog steeds bij herhalingen, altijd heel erg vermaakt bij Bassie en Adriaan. De boeven waren ook altijd leuk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Films, TV & Radio Bassie en Adriaan
FireCracker
57 03-11-2002 15:38


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.