Oud 06-09-2004, 20:56
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Begin deze maand ben ik naar een andere school gegaan, wel gewoon voortgezet onderwijs maar niet in mn eigen woonplaats, het is ongeveer een uur reizen.
Wel woont er familie in de buurt en daarheen is het een kwartiertje/half uurtje vanaf mn school dus slaap ik daar 1-2 keer per week.
Nu heb ik vanaf 1 oktober recht op tegemoetkoming scholieren maar ik heb gewoon de basisbeurs aangevraagd, inwonend.
Iemand uit mn klas heeft precies hetzelfde alleen haar reistijd naar huis is langer en zij heeft zich in laten schrijven bij de gemeente waar familie van haar woont en tegemoetkoming scholieren uitwonend aangevraagd.
Weet iemand of ik dit nu ook kan doen, me inschrijven in de gemeente waar ik een paar keer logeer en uitwonende beurs aanvragen? Of zitten daar meer regeltjes/kosten aan verbonden?
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-09-2004, 22:05
little nemo
Avatar van little nemo
little nemo is offline
je moet een kopie van een contract laten zien en bij controles moet je ook afschriften kopieren waarop staat dat je geld overmaakt...maar als je dat gewoon faked dan kan het wel

niet erg netjes alleen beetje de staat gemeenschapsgeld afhandig maken...en ik maar belasting betalen

onee dat vraag ik altijd terug
__________________
ignorance is bliss
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 23:00
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
little nemo schreef op 06-09-2004 @ 22:05 :
je moet een kopie van een contract laten zien en bij controles moet je ook afschriften kopieren waarop staat dat je geld overmaakt...maar als je dat gewoon faked dan kan het wel

niet erg netjes alleen beetje de staat gemeenschapsgeld afhandig maken...en ik maar belasting betalen

onee dat vraag ik altijd terug
Ja, maar dat wil ik juist niet, iets 'faken'..
Daarom ging ik er ook vanuit dat ik gewoon recht heb op inwonende beurs, maar nu ik dat zo van een ander hoor die ook bij familie woont en niets betaald vroeg ik me af of ik daar dan ook niet recht op heb.
Maar volgens jouw uitleg zou ze nu dus fout bezig zijn?
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2004, 23:46
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Misschien is het legaal als je een huurcontract met je familie afsluit
Met citaat reageren
Oud 07-09-2004, 10:44
Verwijderd
Citaat:
EvilSmiley schreef op 06-09-2004 @ 23:46 :
Misschien is het legaal als je een huurcontract met je familie afsluit
Als je hen huur betaald, enz, dan is het dat vast wel.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 20:34
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 07-09-2004 @ 10:44 :
Als je hen huur betaald, enz, dan is het dat vast wel.
Dat kan wel ja, maar dat doet die ander dus ook niet. Ze vertelde dat dat niet nodig is omdat het familie is ofzo
Dan zou iedereen het zomaar kunnen aanvragen lijkt me.. dus er moeten wel nog wat regeltjes zijn, maar wat zijn die.

Zijn er trouwens geen kosten aan verbonden voor degene bij wie je gaat 'wonen' voor een paar dagen per week?
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 21:40
Verwijderd
Op deze manier hebben zich ooit 150 niet-nederlands-afkomstige-personen (goh wat ben ik netjes ) zich ingeschreven op hetzelfde adres, stond alleen een huurhuisje
Met citaat reageren
Oud 08-09-2004, 21:57
Liss
Avatar van Liss
Liss is offline
Citaat:
Dukko schreef op 08-09-2004 @ 21:40 :
Op deze manier hebben zich ooit 150 niet-nederlands-afkomstige-personen (goh wat ben ik netjes ) zich ingeschreven op hetzelfde adres, stond alleen een huurhuisje
Op deze manier? Ik schrijf me er niet alleen voor het geld in maar slaap er nu ook al een paar dagen per week, wil gewoon weten of ik er recht op heb of niet.
__________________
Everything should be made as simple as possible, but not simpler.
Met citaat reageren
Oud 09-09-2004, 22:25
Verwijderd
Je bent toch sowieso pas rechtsgeldig uitwonend als je minstens vierdagen per week op een adres doorbrengt anders dan je ouderlijk adres?
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 17:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Lafjuh schreef op 09-09-2004 @ 22:25 :
Je bent toch sowieso pas rechtsgeldig uitwonend als je minstens vierdagen per week op een adres doorbrengt anders dan je ouderlijk adres?
Maar ik bracht vorig jaar ook minstens 4 dagen per week door bij mn vriend (en bleef daar ook slapen). Had ik dan ook ergens recht op? Ik had dan geen bewijzen kunnen laten zien in de richting van geld overmaken, post ontvangen op dat adres, ed.
Met citaat reageren
Oud 11-09-2004, 18:18
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Goed, het is niet legaal wat je doet, aangezien je gewoon thuis woont en je dus eigenlijk gewoon de IB oplicht. Je moet, als je uitwonend bent, kunnen bewijzen dat je dat ook echt bent. Technisch gezien is het natuurlijk wel mogelijk om dit te "faken" zoals eerder al gezegd is, maar legaal is dat natuurlijk niet.

Een uitwonende beurs krijg je omdat je extra kosten krijgt op het moment dat je ergens anders woont, dat is bij jou niet aan de orde
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:21.