Oud 23-05-2006, 01:08
-Octavius-
-Octavius- is offline
Pff,

Ik voel me intens verdietig en wil graag mijn verhaal kwijt, ookal leest niemand het, en wordt deze topic dicht gegooid, ik zal me waarschijnlijk al een stukje opgeluchter voelen..

Oké van af het begin, ik heb zo'n 22 maanden een vriendin, bijna 2 jaar, het is echt een leuke meid, spontaan, grappig, ziet er goed uit, sex is goed, alles is goed, behalve tussen ons..
In het eerste jaar hebben we amper ruzie gemaakt en zijn we zoveel tijd bij elkaar geweest dat ze op een duur 5/6 dagen per week bij me sliep en iedereen ons waarschuwde dat we zo op elkaar uitgekeken raken, maar zo verliefd als we waren negeerde we het, we sliepen bij elkaar, ze was altijd bij me zelfs al was ik huiswerk aan het maken of gewoon ergens wat ging eten met een vriend van me, ze was er altijd.
Tot na ongeveer 14/15 maanden het bergafwaarst ging, snel bergafwaarts.. We kregen om alles ruzie, kleine dingen zoals "je staat op mijn t-shirt, dat doe je altijd etc etc" of "je klonk zo onenthousiast aan de telefoon, dat doe je altijd etc etc". We zagen elkaar nog steeds vaak, maar gesprekken hadden we niet echt meer, we sleipen bij elkaar deden leuke dingen samen maar als ik een gepsrek wilde aanknopen werdt dat meteen afgeketst.
En ik wist dat het mis ging met der, ouders gescheiden, en dat nam nogal de nodige ruzie mee met haar ouders en vooral haar moeder. Die wilde ze nooit meer zien, ik als begrijpend vriendje was er natuurlijk voor der, ze sliep nog steeds bij ons, maar ze weigerde iets te vertellen erover tot ik op een nacht waarbij ze voor de 5de nacht achter elkaar spontaan huilend tegen me aan kroop er een punt achter gezet hebt en der half gedwongen om met me te praten (want hey!, ik blijf der vriendje en daar moet je mee kunnen praten toch).. Toen heeft ze me half verteld wat er aan de hand was en het was inderdaad de drama thuis. Alleen wat er daarna gebeurde was niet erg prettig voor mij, ik werdt de schuldige van alles, ze reageerde alles op mij af, en ze deed steeds extremer (me slaan, zeggen dat ze me haat etc etc). Ik wist me geen raad, maar elke keer heb ik haar tot bedaren gebracht en haar rustig in mijn armen gehouden tot ze stil was en weer rustig deed.
Weken en maanden ging dit door, tot op een dag ze me een sms stuurde me "ik heb iets gedaan waar ik erg spijt van hebt, en ik weet dat je me nu gaat haten" . Ze had met een andere jongen afgesproken en die had haar half gezoend, ze zaten tegen elkaar op zijn bank een film te kijken -aii, geen fijne herinneringen- iets in me brak denk ik want sindsdien ben ik niet meer verliefd op der, we hebben 't uitgepraat en 't was weer even zoals in het begin, ze deed vriendelijk, aardig, spontaan, lachte met me en we deden leuke dingen samen dit vooral omdat ze spijt betuigde dat ze dat gedaan had. De week die daarop volgde ging 't weer slecht, wederom kregen we een enorme ruzie, met scheldwoorden van haar kant, duwen, etc etc. alleen dit maal kon ik haar niet rustig krijgen en kwam haar vader naar boven gestormd, die mij de schuld van alles gaf en me weg stuurde..
Ik heb die dag echt een hele dag in de kou in een park gezeten met de tranen over mijn wangen (ik ben 20, ik weet 't, sorry)..
De hele dag niets meer van haar gehoord en zij stuurde ook niets, tot ze me belde en huilend aan de telefoon vroeg of ik langs wilde komen, waar ze wederom der spijt betoog en beloofde dat alles goed zou komen, wederom zwichte ik daar voor.
De dagen daarom ging 't weer mis, en wederom kregen we ruzie, om niets, zoals we altijd kregen.. alleen dit maal heb ik de knoop door gehakt en ben ik weg gelopen, richting mijn auto, richting huis. Ditmaal belde der vader op om te zeggen dat zijn dochter enorme spijt had en of ik alsjeblieft terug wilde komen, nogmaals deed ik dat..
Tot op de dag van vandaag is ze nog steeds mijn vriendin, alleen vanavond ging 't weer mis.
Ik ging samen met haar en een vrined van mij naar de bioscoop, ik reed de auto en haalde mijn maat op, en daarna gingen we langs haar huis, toen ze de auto instapte zei ze *hmmppf* ofzo, en toen ik vroeg hoe het ging gaf ze helemaal geen antwoord meer, eindelijk in de biosaangekomen loopt ze van ons weg en gaat vrolijk tegen iedereen daar doen, en als ik weer wat vroeg of bij haar wilde staan duwt ze me weg of negeert ze me, woordenwisselingen wederom.
Na de film waarin ze nog wel 1 keer mijn hand vastpakt (liefste wat ze gedaan eeft in dágen, ik krijg geen kus meer, geen knuffel, geen omhelsing of wat dan ook) liepen we samen naar buiten omdat mijn maat naar het toilet was. Ik vroeg haar wat er aan de hand was en eindelijk vertelde ze me iets, ik had nooit intresse in der en vond nooit iets goeds, vond al haar vriendinnen stom, vod al haar kleren lelijk, haar vader kut etc.. ik vond blijkbaar heel der leven kut.
Ik stond perplex. werkelijk, ik wist neit wat me overkwam en bleef doorvragen, maar meer wilde ze er neit over kwijt, ik weer zeggen dat dat helemaal niet het geval is etc.
Toen in de auto, zegt ze helemaal niets meer, ik sta voor haar huis, zet de auto stil en loop nog even een stukje mee, maar ze rent weg, ik hou haar tegen en vraag wat er aan de hand is, toen begon ze te huilen en me te duwen, ik probeer haar te bedaren maar ze probeerd 10 keer weg te lopen (hysterisch) maar ik hou haar stevig vast.. tot ze dingen zegt die ik liever niet herhaal, ik laat haar los en het laaste wat ik hoorde was "GORE KLOOTZAK"..
ik kan je vertellen wanneer je vriendin dat gemeend tegen je zegt dat dat inslaat als een bom, het voelt alsof je ogen de tranen niet meer kunnen stoppen en alsof je machteloos toekijkt hoe iemand met een hamer je hart kapot slaat.

Ik weet niet wat nu verder, en natuurlijk geeft dit verhaal lang niet het complete beeld, en natuurlijk heb ik ook dingen gedaan of gezegd, en ben ik niet heilig.. maar dit is wat ik heb meegemaakt.. alleen nu weet ik het niet meer,
Ik hou ontzettend veel van dat meisje, maar iedereen in mijn omgeving zegt dat ik er mee moet stoppen om mezelf de pijn te besparen, maar dat is zo ontzettend lastig..
De gedachtes van alleen zijn zonder haar geven me een extreem slecht gevoel..
Alleen wat als ik nu weer wacht, tot ze misschien morgen een verontschuldiging aanbied, of gewoon doorgaat doen met het ik doe expres kut tegen jou en aardig tegen de rest van de wereld- .. sorry. maar dat kan ik denk ik niet aan..

Pff, naja, dit is een beetje mijn verhaal, voel me machteloos en verdrietig, een relatie van 2 jaar opgeven is niet echt iets waar ik achtersta, maar missschien heb ik geen andere keuze..
ALs iemand het leest, bedankt, en anders geen probleem..
Ohw en het laatste waar ik op zit te wachten is een sarcastische/synische reactie die probeerd grappig te zijn.. Sorry, dan heb ik liever dat je niets post..

Met vriendelijke groet,

-Octavius-
__________________
*Tomaten zijn onze vrienden!*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-05-2006, 01:20
***
*** is offline
Ik zou er een punt achter zetten, als je niet eens meer fatsoenlijk met elkaar kunt communiceren is het end zoek.
Succes iig.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 01:41
Chosen
Avatar van Chosen
Chosen is offline
Wtf gast.... Ik zou er a la minute een punt achter zetten. Wat moet je nou met zo'n meisje? Daar ga je alleen maar zelf kapot aan! Dus ze gaat eerst vreemd (want dat is het eigenlijk), en vervolgens ben jij de gore klootzak? Sodemieter dan toch gauw een eind op. Je bent jong zat, en er zijn genoeg andere leuke meiden die wel normaal tegen je kunnen doen.

Plus dat ik denk dat je vrienden het ook leuker zullen vinden om eens samen met jou, en dan zonder haar erbij iets leuks te gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 02:12
Nictel
Nictel is offline
Pff wat een verhaal.

Het is duidelijk dat je veel om haar geeft, maar als ik het zo lees ben je een beetje haar boksbal geworden. Ze gebruikt je alleen maar om al haar eigen problemen op jou af te reageren zonder ook maar een seconde aan jouw gevoelens te denken.

Het is een beetje als eerst sorry zeggen en dan pas slaan. Of wel er totaal niets van menen.

Dat het lastig is om er een punt achter te zetten begrijp ik maar dat je dat moet doen lijkt mij ook wel duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 02:22
Sangria
Avatar van Sangria
Sangria is offline
pfff.. wat een verhaal.. het is idd duidelijk dat jij heel veel om haar geeft en dr wil helpen, maar mensen die niet geholpen willen worden kan je ook niet helpen..

miss moet je n break voorstellen.. begrijp dat er n punt achterzetten voor jou heel moeilijk is, maar ze moet echt begrijpen dat ze dit niet zomaar iemand aan kan doen.. laat ze maar weer wat moeite voor je gaan doen want nu behandelt ze je echt als een voetveeg..

sowieso, je slaat je vriendje niet.. wat is dat voor resectloos gedrag?!?!
__________________
It's good to be in love, it really does suit you..
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 02:31
vedetje
vedetje is offline
Waw, wat een verhaal, en dan dacht ik dat ik drama in mijn leven had.

Het doet me eerlijk waar pijn om te lezen hoe iemand een ander zo mee kan slepen in de afgrond, want dat is je vriendin aan het doen met je.

Als je niet meer kan praten met haar, kan je het ook niet meer uitpraten, en ook al hou je enorm veel van haar, het is niet jouw plicht om haar door haar persoonlijke problemen te trekken. Een moeilijke les die ik zelf heb geleerd is dat je niemand KAN helpen als die niet WIL dat je hem helpt, en ik vrees ervoor dat in jouw geval je vriendin geen hulp wil.

Blijkbaar reageert ze al haar angsten en woede af op jou, de woede die ze tegenover haar moeder voelt krijg jij, maar ik denk dat ze ook ergens voor een deel een trauma eraan moet hebben overgehouden i.v.m. verlaten, want, als ze jouw echt zo'n gore klootzak vond, dan brak ze wel zelf de relatie af... verlatingsangst?

Uit ervaring weet ik hoeveel pijn het doet iemand los te laten, vooral als beide personen elkaar nog graag zien.
Want ondanks alles ben ik er wel van overtuigd dat ze je nog graag ziet, maar ze ligt zelf te zwaar overhoop om het te kunnen uiten: Hoe kan je een ander graag zien als je jezelf niet meer graag ziet?

Maar ik raad je aan haar los te laten...
Wees eerlijk tegen haar, en zeg het haar, zeg haar dat je ze nog doodgraag ziet, maar dat je er kapot door aan het gaan bent (want als je haar niet graag zag, dan kon het je helemaal niet raken).
Neem afstand van haar, misschien kan je kijken of het lukt met een pauze in te lassen, en laat haar het iniatief nemen om de relatie te herstellen.

Je vriendin moet eerst haarzelf vinden, ze moet eerst werken aan haarzelf, zichzelf herstellen, dan pas kunnen jullie samen de relatie herstellen...
__________________
El corazón tiene razón que el razón no tiene
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 08:14
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
klote zeg.
ik herken t wel een beetje, gelukkig niet in mn huidige relatie,maar zo'n overdreven meisjes/vrouwen reactie.Echt belabberd is dat.

ik zou er een punt achter zetten,maar dat is niet makkelijk.

sterkte hoor.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 09:37
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
wow echt een 'mooi' verhaal... Ik begrijp denk ik helemaal dat je haar niet los wilt laten; je wilt haar helpen..maar ze wil je hulp niet aannemen. Dat is zo ongeveer het meest machteloze gevoel wat je kunt hebben heb ik ook zelf ervaren. Misschien is het beter om haar gewoon eens een periode met rust te laten. Als ze het goed komt maken probeer haar te negeren (hoe moeilijk ook). Zwicht niet te snel en als ze het blijft volhouden zou je erover na kunnen denken om een keer goed samen te praten en misschien alles écht te veranderen. Houd ze het niet vol.. tsja zoek een andere leuke meid die jou wel waard is!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 10:07
CoveredEyes
Avatar van CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik begrijp heel goed dat een relatie van bijna 2 jaar moeilijk is om op te geven, maar damn, ik lees alleen maar over ruzies, slaan, hysterisch doen. Ik ken je verder niet, maar ik weet nu al zeker dat jij beter verdient als die griet.

''een relatie van 2 jaar opgeven is niet echt iets waar ik achtersta, maar missschien heb ik geen andere keuze..''

Maar je staat er wel achter dat ze jou zo behandelt? Wanneer ga jij voor jezelf opkomen?
__________________
And I'll be holding your hand 'cause it's never too late!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 10:24
it is anoli
it is anoli is offline
Citaat:
vedetje schreef op 23-05-2006 @ 02:31 :

Want ondanks alles ben ik er wel van overtuigd dat ze je nog graag ziet, maar ze ligt zelf te zwaar overhoop om het te kunnen uiten: Hoe kan je een ander graag zien als je jezelf niet meer graag ziet?

Maar ik raad je aan haar los te laten...
Wees eerlijk tegen haar, en zeg het haar, zeg haar dat je ze nog doodgraag ziet, maar dat je er kapot door aan het gaan bent (want als je haar niet graag zag, dan kon het je helemaal niet raken).
Neem afstand van haar, misschien kan je kijken of het lukt met een pauze in te lassen, en laat haar het iniatief nemen om de relatie te herstellen.

Je vriendin moet eerst haarzelf vinden, ze moet eerst werken aan haarzelf, zichzelf herstellen, dan pas kunnen jullie samen de relatie herstellen...
idd, maak het uit en vertel waarom enzo. en dan kijken hoe ze reageert daarop en misschien kan het dan altijd nog goedkomen. en zij mag dan ook wel initiatief nemen voor een eventueel herstel
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 10:31
fractuur
fractuur is offline
Jongen, als je dit uitmaakt geef je geen relatie van twee jaar op, maar van een jaar. Als ik het goed begrijp ben jij jezelf nu al een jaar kapot aan het maken door dit meisje te willen benaderen. Je bent een lieve jongen, en je verdient gewoon een lief meisje. Ik denk dat dit verhaal je al ontzettend geschaad heeft (mbt relaties) laat dat niet met de dag erger worden en maak het uit. Deze week nog. Succes!
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 10:44
groovy
Avatar van groovy
groovy is offline
Ik zou echt proberen van haar af te gaan en het zo voor een langere tijd te houden.

Je bent jezelf niet meer, bent alleen maar met haar bezig, dit verdien je niet. Ze behandelt je als voetveeg. En als ze je belt of je ajb wilt terugkomen, bedenk dan dat er niets veranderd is, dat het weer net zo wordt als anders.

En het doet ook heel veel pijn om je vriendin op te geven en de relatie, maar de relatie die je nu hebt, wil je daar voor eeuwig mee doorgaan?

Jij wilt terug naar de relatie die je had, want die was ook geweldig, maar ik denk dat dat meisje van die tijd er niet meer is..en het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar als ik jou was, zou ik al het contact verbreken, desnoods je gsm uitzetten.

Kun je er niet met je ouders over praten? Dat zij je kunnen 'tegenhouden' als je weer terug wilt gaan naar haar. En eigenlijk zou zij in therapie moeten..

Je kunt wel voorstellen dat je het nog 1 laatste keer met haar wilt proberen, als ze weer excuses komt aanbieden, maar dat die laatste keer alleen komt als ze in therapie is.

In ieder geval heel veel sterkte, probeer vooruit te kijken; als je het met haar uitmaakt, komt er een keer een meisje op je pad die wel zo lief voor je is als jij verdient, die je in je waarde laat en je niet gebruikt als 'voor erbij'. Want zo ziet je huidige vriendin je nu, hoe pijnlijk het ook is.

Je eigenwaarde en zelfrespect gaat eraan, is er al aan, dus doe er iets aan en kies voor jezelf!

Heel veel sterkte...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 13:55
Verwijderd
Op een of andere manier krijg ik het idee dat deze meid je aan het uittesten is. Kijken of je wel echt van haar houdt ofzo.
Ik zou haar zeggen dat jij haar iets wil zeggen (nee, niet praten, want dat komt ze er waarschijnlijk weer tussendoor)
Zeg dat je heel veel van haar houdt en haar graag bij je hebt maar dat ze moet ophouden met zo te doen en dat ze niet moet denken dat ze omdat je van haar houdt, dit soort dingen kan flikken. Vraag haar daarna maar om een oplossing.
Ik zou hier heel duidelijk in zijn en het is heel goed en lief van je dat je er voor haar wilt zijn, maar dat wil niet zeggen dat ze alles mag flikken bij je.
Probeer ook bij jezelf na te gaan of deze relatie je nog de energie oplevert die je wil, of dat het energie van je vreet zonder dat er iets tegenover staat. Is vaak wel een goede graadmeter.

En waarom 'Sorry' zeggen als je verteld dat je gehuild hebt? Ik vind het doodnormaal dat als je je kut voelt en pijn hebt je even een flink potje jankt!
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 14:13
Smokin'
Smokin' is offline
Nee ze ziet je niet meer graag vriend. Ze test je niet, en als dit haar vorm van testen is dan is ze een enorme whack-job waar je uberhaupt niet bij moet zijn.

Hoevaak moet dit meisje jou nog een pak rammel geven voordat je het licht ziet. Elke keer behandeld ze je als crap en jij komt terug voor een nieuwe aframmeling. Dat is dom, want daardoor heeft ze haar respect voor je verloren. Als zij jou onterecht uitscheld dan moet je op je strepen staan en haar niet lief gaan troosten. Daar kan een meisjes toch geen respect voor opbrengen?

Zij wil weglopen en je houd haar vast? Waar ben je nou mee bezig. Dit is zo duidelijk als het maar kan. Als een meisje hysterisch doet en wil weglopen dan moet jij ook weglopen. ASAP. Je moet de wet opleggen, je eigen regels. Als zij je uitmaakt voor rottte vis en allemaal onwaarheden evrtelt moet jij zeggen: ja doe maar normaal anders nok ik hem.(niet letterlijk maar dat moet de opstelling zijn) En als ze dan doorgaat dan moet je ook echt gaan. Maar jij gaat nooit weg en je zet haar nooit op haar plaats en dat weet ze.

Ze heeft problemen thuis? Vast en zeker, maar dat is niet de reden waarom ze over jou heen walst. het is enkel de oorzaak voor haar hysterische buien. De reden waarom ze over je heen walst is dat ze geen respect voor jou heeft.

Het eerste jaar altijd bij elkaar en nooit zelfs maar een kleine ruzie? Dat is nooit goed. Het betekent dat A) jij haar altijd haar zin geeft en ze langzama haar respect voor jou verliest, of B) dat zij jou altijd je zin geeft en dat ze hierdoor onderhuids alles opkropt en pas na lange tijd alles eruit komt.

Deze opstelling:

"Ik wist me geen raad, maar elke keer heb ik haar tot bedaren gebracht en haar rustig in mijn armen gehouden tot ze stil was en weer rustig deed."

Had je moet laten varen naarmate haar extreme gedrag vaker voorkwam. Je had moeten zeggen: Lieverd als je niet normaal doet is het klaar. Bam.

Je had je eigenbelang als leidraad moeten nemen, dat doet zij immers ook.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 14:35
JJ13
Avatar van JJ13
JJ13 is offline
wat ene verhaal! wat ik zo lees, geef jij meer om haar dan zij om jou. ook al is het moeilijk, ik zou er een punt achter zetten, zo kan het toch niet doorgaan? het maakt jou ook kapot.
__________________
a heart that hurts, is a heart that beats...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 15:53
Toet0r
Avatar van Toet0r
Toet0r is offline
Ik herken de relatie van mn broer hier een beetje in, zijn vriendin kan ook ontzettend uitvallen en gemeen doen en dat is momenteel voor de zoveelste keer uit, maar nu moet er echt iets veranderen anders gaat het niet verder. Nu zie ik hoe moelijk mn broer het er mee heeft en haar helemaal niet kwijt wilt want hij houdt zoveel van dr maar het gaat gewoon niet langer op deze manier. En dat is bij jullie ook zo. Kan je je vriendin niet voorstellen met iemand te gaan praten? Misschien dat dat helpt Wil ze totaal niet meer luisteren etc dan kan je jezelf de pijn inderdaad het beste besparen en er een punt achter zetten. Misschien dat dat haar ook tot inkeer brengt en ze wel veranderd.
Sterkte ermee, geen makkelijke situatie!

en je kan toch best huilen als een jongen van 20? Iedereen heeft wel eens verdriet, dat kan je beter uiten dan in je houden en daarnaast zijn huilende jongens ook nog eens onweerstaanbaar
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 16:36
love is life
love is life is offline
Je hoopt dat ze terug wordt zoals in het begin van jullie relatie. Ik denk dat je dat eerst moet loslaten voor je er definitief een punt achter zet. Want eerlijk gezegd denk ik niet dat ze nog zal worden zoals ervoor. Ze heeft volgens mij teveel meegemaakt en beeld zich sommige dingen in.
ik zou er ook een punt achter zetten, maar ik kan me best inbeelden dat het niet zo gemakkelijk is ...
maar ik wen sje allessinds al veel succes
__________________
...I don't want to be anything other than what I've been trying to be lately...
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Smokin' schreef op 23-05-2006 @ 14:13 :
Nee ze ziet je niet meer graag vriend.
Hm, voor de rest van het verhaal ben ik het met je eens, maar deze zin verklaart niet waarom ze dan nog jankend aan de telefoon haar spijt betuigt en vraagt of ie langs wil komen.

OT: Raar meisje, trouwens, als ik dit zo lees.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-05-2006, 18:14
Myuki
Avatar van Myuki
Myuki is offline
Wow, dat meisje is erg ingewikkeld...

Je wil liever geen relatie van twee jaar opgeven, maar zou je dan verder met haar kunnen denk je? Zou je met haar kunnen trouwen, kindjes krijg enz. Op deze manier lijkt me van niet. Misschien help je haar zelfs door het uit te maken, ze moet begrijpen dat er grenzen zijn...

Heb je een idee van hoe ze zo is gekomen, wat voor opvoeding heeft ze gehad?

[edit]volgens mij zijn jullie niet goed voor elkaar (ook al doe je zo je best)
__________________
To eu zèn

Laatst gewijzigd op 23-05-2006 om 20:30.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 18:31
Nyawa
Alsjeblieft, luister naar je omgeving en maak het uit. Je wordt hier al een jaar lang door gesloopt en dat kan gewoon zo niet langer, anders ga je er echt kapot aan. Ik begrijp dat je van haar houdt, maar ik geloof niet dat dat nog wederzijds is als ik lees hoe ze zich gedraagt. Ze gaat vreemd, ze slaat je... Als je echt van iemand houdt doe je zoiets niet imo. Maak er een einde aan, leg goed en duidelijk uit waarom, en als ze weer zo hysterisch reageert kun je later altijd nog een brief schrijven zodat je echt de kans krijgt om alles duidelijk te maken. Ook al heb je veel problemen thuis, dat mag nooit een excuus zijn om je vriend zo te behandelen.

Kun je het niet aan om het definitief uit te maken en lukt dat je niet, hou dan in ieder geval een break. Laat haar zelf haar problemen thuis oplossen, want jij kunt haar daar niet bij helpen. Misschien, als het haar lukt om dat te doen, en ze begrijpt dat er grenzen zijn en ze die niet meer overschrijdt, dat je de relatie later weer op zou kunnen pakken.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 18:49
Mustang_Sally
Avatar van Mustang_Sally
Mustang_Sally is offline
Je vriendin heeft duidelijk een hoop problemen, maar dit zijn problemen waar ze zelf uit moet zien te komen, zonder jou in de afgrond mee te slepen.
Het lijkt wel alsof ze op de rand van een depressie staat. Ze voelt zich slecht, vindt zichzelf slecht, gelooft niet dat iemand om haar geeft (ze voelt zich verlaten?), ze weet de reden van die gevoelens waarschijnlijk niet en ziet jou als oorzaak.
Ik geloof wel dat ze nog veel om je geeft, maar gewoon frustraties heeft die ze niet kan controleren.
Volgens mij beseft ze niet echt wat ze je aandoet. Ze moet dus eens wakker geschud worden. Ik denk dat wanneer je haar vertelt hoe intens ongelukkig je je op dit moment voelt, en hoe diep je in de put zit door haar gedrag (eigenlijk hetgeen je hier verteld hebt), dat ze wel door zal hebben wat ze je aandoet. Vertel haar dat je het niet meer aankunt om op zo'n manier bij haar samen te zijn, en dat zowel jij als zij tijd nodig hebben om tot jezelf te komen. Ik zou dan ook afstand van haar nemen, hopelijk kan zij via therapie deze persoonlijkheidsproblemen oplossen.
__________________
mais oui! / wie zijde gij?
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 19:23
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
Volgens mij vind ze jouw als vanzelfsprekend. Je bent er voor haar no matter what. Dat weet ze. Dat gebruikt ze. Ze gebruikt het om zich af te reageren op jouw en ze rechtvaardigt het door al haar persoonlijke drama. En jij vindt het blijkbaar legitiem.

Kappen dus. Dat gedrag moet je niet meer pikken.Zeg wat jij vindt van de hele situatie. Zeg dat je van haar houdt en dat ze jouw moet geloven in wat je zegt. Zeg dat het anders gewoon over is. EN DOE DAT DAN OOK!

Laat maar eens zien dat jij er niet vanzelfsprekend er bent.

en om heel eerlijk te zijn, had ik haar gedumpt, het is de bedoeling dat je gelukkig bent in een relatie, niet dat je zelf de afgrond in wordt meegesleept.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 20:22
.:zonnetje:.
Avatar van .:zonnetje:.
.:zonnetje:. is offline
Mensen die je het meeste lief heb, doe je het meeste pijn.


Het is zeker geen excussen voor wat ze doet, zeker niet. Misschien moet je als zei dat ook echt wil, een keer heel goed met elkaar gaan praten en elkaar een tijdje met rust laten. Ze zal op ten duur toch wel weten wat ze mist. En zo niet dan is het beter om er een punt achter te zetten.
Heel veel su6 veder
groetjes tessa
__________________
ik heb dyslexie :)
Met citaat reageren
Oud 23-05-2006, 22:30
-Octavius-
-Octavius- is offline
Heyhey,

Bedankt voor de vele lieve reacties, dat stel ik echt heel erg op prijs, had niet echt gedacht dat iemand heel mijn verhaal zou lezen..
Oké sinds gisteren heb ik niets meer van der gehoord en ook niets meer laten weten.. Iedereen in deze topic schijnt het er over eens te zijn, dat het over moet zijn.. oké.. nu vandaag denk ik dat ook, voel me er beter bij als ik er aan denk, maar als ik er dan zie, spreek, of ze sms't ofzo dan zwicht iki waarschijnlijkw eer, hoe sterk ik ook in mijn schoenen ga staan, als ze gaat huilen dan denk ik weer dat 't goed komt, misschien hebben jullie gelijk (zeer waarschijnlijk wel) dat t over moet zijn, en als ik écht heel erg diep in mijn hart kijk ben ik ook niet echt meer verliefd, want ik heb geen gevoel meer bij der behalve dat ik der niet kwijt wil en dat ik het neit aankan om haar met iemand anders te zien..
Ik laat haar nu gewoon met rust, morgen nog, en die dag erna, als ik niets meer van der hoor weet ik genoeg, en anders.. ja dan hou ik jullie op de hoogte, maar nogmaals hartstikke bedankt voor al jullie reacties dat betekend écht heel erg veel voor me!
Ik had dit verhaal 2 keer getyped en twijfelde heel erg om dit met de buitenwereld te delen, maar het heeft me echt goed gedaan, en dan die reacties.. echt hartstikke bedankt..

-Octavius-
__________________
*Tomaten zijn onze vrienden!*
Met citaat reageren
Oud 24-05-2006, 07:45
Verwijderd
Hoe oud is ze?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-05-2006, 08:49
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Ik eb een paar belangrijke punten uit je verhaal op een rijtje gezet die voor mij niet passen binnen een goede relatie.

1: Jullie hebben bijna contstant ruzies om niets
Een ruzie binnen een relatie is normaal, hoort er mischien zelfs wel bij, maar op de manier waarop jij beschrijft hoe het gaat is het gekmakend. Ik heb het idee dat geen van jullie iets kan doen zonder het gevoel te hebben dat de ander erbij meekijkt en er een oordeel over velt, waardoor de ander zich weer aangevallen voelt.

2: Ze slaat je
Als ik met opzet geslagen zou worden door mijn vriendin (dus buiten stoeien of iets dergelijks om) zou het gelijk over zijn. Je hoort niet te slaan, is een teken van machteloosheid en afkeer.

3: ze heeft iemand anders gezoend
Als je principiëel geweest was, had je het toen uit moeten maken. Het zoenen van iemand anders, in wat voor toestand dan ook zou voor mij betekenen dat het einde relatie was.

4: ze kan haar beloftes niet houden
Telkens belt ze op, biedt ze haar excuses aan en zegt dat ze niet meer in haar vorige buien zal vervellen. Maar dit gebeurt nooit voor lange tijd. Steeds weer vervalt ze in haar oude buien, ontstaan er weer ruzies en escaleert het steeds meer.

5: jouw vertrouwen in haar lijkt weg te zijn
In jouw post komt naar voren dat je zielsveel van je vriendin houdt, hoe ze ook doet. Dat je toch voor haar zal zwichten, ondanks alles wat ze je aangedaan heeft.
Maar kan je haar nog wel vertrouwen? Steeds weer stelt ze je teleur, komt ze niet na wat ze beloofd heeft, kwetst ze je weer.


Ik zou als ik jou was nu (en zelf veel eerder) voor jezelf kiezen. Zij lijkt je kapot te maken, weet dat je toch bij haar terug zal komen, ondanks de dingen die zij doet, zegt of juist níet zegt.
Wat je in je laatst post beschrijft is een goed begin. Laat het nu maar van haar af komen. Laat haar voorlopig even rusten en zorg dat je jouw eigen gevoelens een beetje op orde krijgt.

Al hebben jullie bijna twee jaar een relatie en is opgeven van iets dat ooit zo mooi was ontzettend moeilijk, maar wat toen was, dat is nu niet meer.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 03:27
jansepansekever
Avatar van jansepansekever
jansepansekever is offline
Ik herken je verhaal, want een vriendin van mij gedraagt zich heel herkenbaar zoals jouw vriendin.

Ik denk dat het misgaat bij de wederzijdse afhankelijkheid. Als je elkaar zo vaak ziet en zo belangrijk voor elkaar wordt, dat kan alleen goed gaan als je niet van de ander verwacht dat die jouw problemen oplost. Als je niet van jezelf houdt, of niet zelf je problemen op kunt lossen en dat heil dan bij een ander zoekt, overvraag je de ander. Dat doet zij bij jou. Omdat ze zo afhankelijk is van je, gaat ze ervan uit, nee eist ze van jou dat jij haar problemen oplost (niet helemaal letterlijk, maar als ze zich op jou afreageert, is dat zodat zij zich beter voelt en jij dus haar shit opvangt).

Dat is geen gelijkwaardige relatie meer. Jij bent ook afhankelijk van haar, en daarom is het moeilijk haar op te geven. Ik begrijp het heel goed. Ik weet bijna zeker dat als een van jullie het uitmaakt, de kans groot is dat jullie toch weer bij elkaar komen.

Dat is geen ontmoediging, want de enige manier hoe je hier uit kunt komen, is haar opgeven. Zij moet leren dat ze alleen gelukkig kan zijn door al die dingen die ze van jou verwacht zelf te doen. Immers weet je zelf als enige waar je behoefte aan hebt. Als ze van jou verwacht dat je die behoeftes bevredigt, zal ze steeds teleurgesteld worden.

Je moet het niet uitmaken omdat je niks meer van haar wilt pikken (het is natuurlijk erg dat ze je zo behandelt, maar het gaat om wat er achter zit). Je moet het uitmaken omdat jullie allebei onafhankelijk gelukkiger kunnen zijn.

Zij zal ook wakker geschud worden als je haar echt verlaat, ze gaat er namelijk vanuit dat dat nooit zal gebeuren. Dus als je het uitmaakt, doe het dan goed. Geen half om half aandachttrek-gedoe. Je moet het echt willen en haar duidelijkmaken.
Als je het nu nog niet echt uit wilt, dan kan je nog even wachten. Uiteindelijk zal het wel zo kut worden dat je wel moet.

Mijn vriendin heeft zich al in meerdere lange relaties (3) zo gedragen. Maar soms minder extreem (meestal zonder het slaan, maar wel heel erg emotionele claim en aantrekken en afstoten en ruzie maken om niets en haar vriend overal de schuld van geven en helemaal de grond in boren). Met de eerste ging het helemaal uit doordat hij haar heeft laten zitten (toen ging het weer aan, maar de tweede of de derde keer verliet hij haar voorgoed). Bij de tweede ging het uit omdat ze dr zelf een beetje genoeg van had. Die jongen was eigenlijk precies zo als zijzelf en ze maakten elkaar compleet gek. Ze zijn langzamerhand uitelkaar gegaan, voornamelijk omdat zij een andere potentiele kandidaat had.
Die derde daar is ze nogsteeds mee samen. Ze wilt het allang niet meer, maar ze kan niet zonder hem. Als er een vervanger zou komen (daar is ze eigenlijk wel steeds naar op zoek) denk ik dat ze hem vrij makkelijk zou dumpen. Tot die tijd is ze nog afhankelijk van haar huidige vriend.
(Ik wil niet zeggen dat jouw vriendin hetzelde is, hoor.)

Misschien denken jullie, waarom is zij nog mijn vriendin? maar ze heeft het er zelf ook moeilijk mee. Ze is heel lief en ze wilt ook niet gemeen doen, maar toch gebeurt het steeds weer. Ik heb wel het idee dat ze groeit. Des te meer ze gelukkig is met haar leven en bepaalde dingen kan vergeven en vergeten, des te minder ze behoefte heeft aan iemand die alles voor haar oplost. maar dat zal logisch zijn.
__________________
Zoals ik altijd zeg. Gelijkhebbend en wel.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 10:19
underthabridge
Avatar van underthabridge
underthabridge is offline
I'd say you're a bit slow on the uptake. Je had er echt al lang een punt achter moeten zetten.
__________________
En toch heb ik gelijk.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 13:46
Kaa
Avatar van Kaa
Kaa is offline
Ik denk niet dat het probleem is dat jullie niet om elkaar geven. Zij zoekt je telkens weer op en weet wel beter, ze WIL wel bij je horen. En jij geeft veel om haar en pikt alles wat ze doet.
Ik denk dat het probleem ligt bij het feit dat je vriendin teveel zelfmedelijden heeft. En ergens is dat heel erg egoistisch. Zeker tegenover jou, omdat jij op dit moment alle klappen opvangt. Wa tik uit je verhaal opmaak is dat jullie nooit fatsoenlijk praten. Probeer eens te verwoorden wat jij van de situatie denkt, hoe jij haar ziet, wat je voelt. Laat haar desnoods dit topic lezen. Maar ben er zeker vand at ze echt luistert naar wat je zegt. En maak haar ook duideiljk dat als ze niet openstaat voor jouw visie en gevoelens, ze je kwijt is. Want zo kan jij onmogelijk leven, hoeveel je ook om iemand geeft, uiteindelijk ga je toch voor jezelf kiezen, want op deze voet kan niemand doorgaan. Probeer haar beide benen op de grond te krijgen, daar komt het op neer. Ze zit nu in een neerwaartse spiraal van hysterie, angst en boosheid. Dat zou doorbroken moeten worden. Ook zij moet voor haarzelf kiezen en zich niet laten verzwelgen door de problemen van haar omgeving (en ouders).

Succes in ieder geval
x kaa
__________________
*Signature*
Met citaat reageren
Oud 25-05-2006, 17:54
Verwijderd
dat jij het zolang hebt volgehouden: respect

over tot de orde van je eigen leven, ff pijn lijden, maar wel voor jezelf opkomen.

succes
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 11:02
WRONGLIKEGOD
WRONGLIKEGOD is offline
Citaat:
*** schreef op 23-05-2006 @ 01:20 :
Ik zou er een punt achter zetten, als je niet eens meer fatsoenlijk met elkaar kunt communiceren is het end zoek.
Succes iig.
ja zal ik ook doen..
__________________
Hoi ik ben anna en ik weet geen leuke signature maar ik houd van roze.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 13:16
Dromertje
Dromertje is offline
Jij bent te goed voor woorden.. en dat meisje is jou doodgewoon niet waard. Zet er een punt achter en leef je eigen leven!! Laat je leven niet verzuren door zo'n persoontje.. In het begin zal het hard zijn, maar na verloop van tijd ga je blij zijn dat je de knoop hebt doorgehakt!
Met citaat reageren
Oud 26-05-2006, 13:52
Roos
Avatar van Roos
Roos is offline
Dat meisje heeft problemen die jij niet kan oplossen. Ze kan haar gevoelens niet uiten, ze is snel (verbaal en lichamelijk) aggressief, ze gaat vreemd, ze heeft weinig eigenwaarde.

Jij bent keer op keer geduldig geweest, maar op een gegeven moment is je geduld op. Waarom zou het deze keer wel goed gaan, als het al zovaak mis is gelopen? Wat is er nu anders, waardoor de relatie opeens zal opbloeien?
Ik zie het niet... ze zal het je waarschijnlijk allemaal beloven, maar de vraag is of je dat nog gelooft (je wilt het geloven, maar dat is wat anders).
__________________
Ach meid, hij komt heus wel over je heen..!
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 11:55
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
Roos schreef op 26-05-2006 @ 13:52 :
Dat meisje heeft problemen die jij niet kan oplossen. Ze kan haar gevoelens niet uiten, ze is snel (verbaal en lichamelijk) aggressief, ze gaat vreemd, ze heeft weinig eigenwaarde.
Dat wilde ik nou ook zeggen. Ze heeft problemen die jij niet in je eentje voor haar kunt oplossen, hoe graag je dat ook wilt. Ze zou er zelf (en waarschijnlijk met een psych) aan moeten werken.
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 13:00
RHCP_NAC
Avatar van RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Je had haar al een hele tijd geleden moeten dumpen, ik weet dat het even moeilijk is maar je moet jezelf niet naar beneden laten trekken door iemand anders, dat is niemand waard!
__________________
I’d say the purpose of life is joy in the present moment, and anyone who tells you different is a lying conniving asshole. -- Pat Condell over religie.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 14:18
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
-Octavius- schreef op 23-05-2006 @ 22:30 :
*knip*
Ik zou wel even duidelijk zijn en het écht uitmaken.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 27-05-2006, 14:33
vosje16
Avatar van vosje16
vosje16 is offline
Het is allemaal begonnen toen haar ouders zijn gescheiden? Dan heb ik de indruk dat ze daar nog niet helemaal overheen is en dat ze misschien best eens met een psycholoog gaat praten in plaats van alles op jou af te reageren...
Met citaat reageren
Oud 27-05-2006, 19:20
it is anoli
it is anoli is offline
Citaat:
vosje16 schreef op 27-05-2006 @ 14:33 :
Het is allemaal begonnen toen haar ouders zijn gescheiden? Dan heb ik de indruk dat ze daar nog niet helemaal overheen is en dat ze misschien best eens met een psycholoog gaat praten in plaats van alles op jou af te reageren...
vind ik een hele goeie tip
een psycholoog kan haar misschien het beste helpen (ook al zou de scheiding niet de oorzaak zijn)

maar het probleem is hoe je haar daar naartoe moet krijgen..dat is meestal wel een probleem bij mensen die een psycholoog nodig hebben.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Het Grote-Lucht-Je-Hart-Topic #65
Verwijderd
498 06-08-2006 15:57
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Psychologie Automutilatie
miekmuis
64 26-09-2002 17:56
Psychologie vol liefde & verdriet --> gevoelloos ???
Palmboompje
2 17-04-2002 14:16
Verhalen & Gedichten Kritiek (dus niet reageren als je niet tegen kritiek kan!)
Tantalus
31 02-02-2002 11:36
Psychologie Eenzaamheid.. onzekerheid.. verdriet [autobiografie]
Pinkeltje
5 15-12-2001 14:56


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:46.