Oud 11-02-2020, 17:48
lola33
lola33 is offline
haiii,
Ik zit in 3gymnasium en moet binnenkort een profiel kiezen. Ik heb een beetje een dilemma. Wat moet ik doen? Ik doe zowiezo als N&G.

-Als eerste moet ik een taal kiezen: Grieks (7,3), duits (8,6), of frans (8,0). Latijn wil ik zowiezo niet. Als ik grieks kies, blijf ik op het gymnasium en dat is wel mooi voor je diploma. Maar je hebt er echt helemaal niks aan grieks. Wordt grieks heel moeilijk in de bovenbouw? Als ik geen Grieks kies ga ik voor duits of frans en ga ik naar vwo. Dat maakt mij niet zoveel uit. Wat is makkelijker in de bovenbouw? Duits of frans?
Dus zou ik Grieks, Duits, of frans kiezen?

- Ten tweede moet ik nog een profielkeuzevak kiezen. Ak (7,5) of Natuurkunde (8,0). Ik vind ak veel leuker, maar dat is wel altijd heel veel leren. Hoe is Ak in de bovenbouw? Natuurkunde vind ik niet geweldig.. maar ik heb er wel veel meer aan. Hoe is natuurkunde in de bovenbouw?
Dus zou ik Natuurkunde of ak kiezen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-02-2020, 19:12
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Ten eerste: bij beide vakken krijg je in de bovenbouw amper nieuwe stof. De bedoeling is dat je vaardigheden (lezen schrijven luisteren kijken) beter worden. Daarop wordt je ook getoetst op je examen. Dus kies het vak waar je het best in bent qua vaardigheden.

Ten tweede is ak ook wat meer presenteren, en ga je Wat dieper op de stof in die je in de onderbouw hebt gehad. Over natuurkunde kan ik echter niks nuttigs vertellen. Succes!
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 11-02-2020, 19:19
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Wat is makkelijker in de bovenbouw? Duits of Frans?
Dat maakt niet zoveel uit. Welke van de 2 vind je als taal het aantrekkelijkst om te leren?
Citaat:
Hoe is natuurkunde in de bovenbouw?
Naast een verdieping van de onderwerpen die je tot nu toe hebt gezien worden in de bovenbouw onderwerpen behandeld als trillingen en golven. elektrische en magnetische velden, straling en gezondheid (radioactiviteit, kern- en vervalreacties, stralingsdosis, geneeskundige toepassingen), zwaartekracht (toepassing: beweging van hemellichamen in een cirkelbaan), sterren en een aantal eigenschappen daarvan, relativiteit en kwantumwereld. Relativiteit beschrijft wat er gebeurt bij snelheden in de buurt van de lichtsnelheid, kwantumwereld beschrijft straling als iets dat uit energiepakketjes is opgebouwd en waarbij het golfgedrag van deeltjes wordt behandeld. Mocht je in de bovenbouw door willen gaan met natuurkunde, dan is het raadzaam om ook Wiskunde B te kiezen..
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren natuurkunde en scheikunde bij profiel
gertgertgert
4 09-03-2018 15:01
Algemene schoolzaken natuurkunde en scheikunde bij profiel
gertgertgert
1 08-03-2018 21:43
Studeren Hulp gevraagd bij talen (profielkeuze EM)
Emieletje
4 06-04-2011 19:41
Studeren M&O of NLT ??
mn*
4 31-01-2010 18:03
Studeren Wiskunde D, goede keuze?
sthing
7 22-04-2008 22:43
Studeren Profielkeuze: moeilijk, kunnen jullie meedenken?
iThink
12 21-05-2006 14:54


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.