Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2019, 11:07
Verwijderd
Heuj, promotie per 1-1-2020!
Advertentie
Oud 06-11-2019, 11:53
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Gefeliciteerd
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 06-11-2019, 12:04
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ha beter! Gefeliciteerd! Ga je dan ook ander werk doen of verandert je salaris alleen?
Oud 06-11-2019, 12:17
Verwijderd
Ik vind het maar meh. Het geeft lucht dat er andere opties zijn en dat die bespreekbaar zijn met Jos. Het werk an sich stelt echt drie keer niks voor, maar de randzaken zijn erg intensief. Dat is een manier van werken die ik niet gewend ben en ik moet flink schakelen. Ik weet niet of dit op lange termijn ook leuk blijf vinden. De organisatie waar ik voor werk, loopt wel lichtjaren voor op andere zorgorganisaties. Dat is écht een verademing en ik maak er dankbaar gebruik van. Vooralsnog is dit prima, maar ik ben benieuwd of ik er over een jaar nog zit.
Oud 06-11-2019, 13:26
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik heb bij zowel mijn huidige werkgever als bij mijn oude werkgever meer uren aangeboden gekregen. Met mijn oude werkgever ga ik sowieso niet in zee. Het werk daar is voornamelijk puinruimen omdat kernzaken al niet goed geregeld zijn. Projecten lopen slecht en er wordt weinig aan gedaan aangezien ze ook wel betaald krijgen als projecten niet heel goed lopen. Ik ga niet zo goed op die cultuur. Ik had samen met een oud-leidinggevende een hervormingsplan voor een lopend project geschreven waardoor het project tegen dezelfde kostprijs en met hetzelfde rendement veel effectiever uitgevoerd kan worden. Nu blijkt dat ze daar niets mee gaan doen omdat diegene inmiddels niet meer op kantoor werkt en het uitrollen van het oude plan makkelijker is. Maar dat is dus gewoon starre bullshit. En niet in het belang van de cliënten en daar baal ik dan van. Misschien dat ik meer uren bij mijn huidige werkgever ga draaien, maar daar loopt nog overleg over.

Ik kan er echt gewoon tering slecht tegen dat er zo makkelijk en slecht met zorggeld omgegaan wordt. Cliënt staat duidelijk niet voorop en dat vind ik enorm frustrerend.
Oud 06-11-2019, 15:41
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Sorry, je verzoek kan niet gehonoreerd worden, als je niet eerst een teleporter uitvindt.
Daar was Zoef de haas toch al zeker een decennia mee bezig? Mssn kunnen jullie info delen
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 06-11-2019, 17:36
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Citaat:
Daar was Zoef de haas toch al zeker een decennia mee bezig? Mssn kunnen jullie info delen
Ze schiet niet echt op! En nu zit ze met d'r gat in Spanje ook nog!
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 06-11-2019, 17:36
Tigerly
Avatar van Tigerly
Tigerly is offline
Mijn huidige klus heeft gevraagd of of nog wat langer op freelance basis wil blijven. Ik zeg DIKKE prima.
__________________
nthn3d: Wat is rollenspel? Dat je gewoon ligt te rollen of stoeien ofwat?
Oud 06-11-2019, 18:01
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Ze schiet niet echt op! En nu zit ze met d'r gat in Spanje ook nog!
Ja ijsjes eten met Aardbei en die andere! Dik verdiend

En dikke prima met je freelance-shizzle
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 06-11-2019, 19:57
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
ik Stimuleer vooral heel erg andere mensen om een teleporter voor me te maken, maar ik ben het vooralsnog niet eens met het concept ‘ jezelf vernietigen en ergens anders weer opnieuw opbouwen’ (even grof gezegd) dus de techniek is nog niet naar mn zin. Hier moeten jullie dus nog even op wachten als jullie t van mij laten afhangen #kusjeuitspanje
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 06-11-2019, 21:07
Verwijderd
Citaat:
Ha beter! Gefeliciteerd! Ga je dan ook ander werk doen of verandert je salaris alleen?
Het is niet zo zwart-wit als ik het nu schets, maar ik deed het andere werk al lang en krijg nu het salaris dat daar bij hoort. Het is bij ons niet zo hard afgebakend allemaal.
Oud 08-11-2019, 11:29
Verwijderd
"Hallo, heb je X al gedaan? Dit duurt wel erg lang. Graag spoedig een reactie "

STEEK DIE ACHTERLIJKE SMILEY ERGENS WAAR DE ZON NIET SCHIJNT, ONZEKERE KUT.
Oud 08-11-2019, 11:31
Verwijderd
Drie keer raden wie er NIET spoedig een reactie krijgt.
Oud 08-11-2019, 11:32
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Ik zou alleen een ‘’ terugmailen.
Oud 08-11-2019, 11:33
Verwijderd
FUCK DIE SHIT.

Laatst gewijzigd op 08-11-2019 om 20:10.
Oud 08-11-2019, 11:33
Verwijderd
Oud 08-11-2019, 11:34
Verwijderd
Zo wil ik dan het liefste doen.
Oud 08-11-2019, 11:35
Verwijderd
Niet qouten doe maar
Oud 08-11-2019, 11:42
Verwijderd
Ja, ik ben er echt van overtuigd (en kan hier ook wel wat literatuur - niet wetenschappelijk hoor - voor aanleveren) dat je dat soort mensen meteen moet ontslaan. Precies om te voorkomen wat er bij jou ontstaat. Mensen die wél hun werk fatsoenlijk willen doen raken gedemotiveerd door dit soort mensen. Vind het altijd verbijsterend hoe bij zoveel bedrijven/sectoren ze dit maar gewoon laten gebeuren.

Nee het is niet leuk om iemand te moeten ontslaan. Maar het is veel kutter als je steeds opnieuw op zoek naar nieuwe mensen moet omdat ze het niet leuk vinden om bij je te werken wegens slechte teamsfeer en zo.

Waar ik zeg ontslaan kun je natuurlijk ook intern herplaatsen of zoiets lezen. Wij hebben echt een heel leuk team dat erg goed samenwerkt. Wij hebben ook in de loop der jaren meerdere mensen er uit geflikkerd. Van inderdaad gewoon ontslag tot stimuleren om zelf elders werk te zoeken (slechte beoordeling geven, wat je bij ons gewoon salaris kost, dossier opbouwen en dat laten merken, letterlijk aangeven dat het beter zou zijn als ze elders gaan werken). Gewoon de bijl er in.
Oud 08-11-2019, 11:43
Verwijderd
Er zijn Uberhaupt geen mensen te krijgen die bij ons willen werken, dus dan maar dit.
Oud 08-11-2019, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Daar was Zoef de haas toch al zeker een decennia mee bezig? Mssn kunnen jullie info delen
Ze heeft me voorwaardelijk onterft als ik het niet op tijd voor elkaar krijg
Oud 08-11-2019, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Ja, ik ben er echt van overtuigd (en kan hier ook wel wat literatuur - niet wetenschappelijk hoor - voor aanleveren) dat je dat soort mensen meteen moet ontslaan. Precies om te voorkomen wat er bij jou ontstaat. Mensen die wél hun werk fatsoenlijk willen doen raken gedemotiveerd door dit soort mensen. Vind het altijd verbijsterend hoe bij zoveel bedrijven/sectoren ze dit maar gewoon laten gebeuren.
Ik kan er niet teveel over zeggen maar ik heb ook diverse collega's die het zichzelf dusdanig moeilijk maken op het moment dat dit nu toch wel de uitkomst gaat zijn. Ik ben het wel eens met het huidige compromis. Het is relatief makkelijk om iemand te ontslaan, als er maar correct geacteerd wordt. We moeten als werknemers ook eens eerlijk zijn en simpelweg gesprekken aanvragen met de personen én leidinggevenden, of met alleen leidinggevende. Hoger gaan als dat niet werkt.

Werkt bij mij tot nu toe altijd. Soms moet je een lange adem hebben, maar als ik ze dan langzaam steeds meer zie wegkwijnen in hun disfunctioneren terwijl ze steeds meer kuttaken krijgen die je alleen kan verkloten als je het gewoon niet doet maar wel binnen je werkzaamheden/functie passen, dan heb je binnen notime een zaak voor ontslag en in dit soort gevallen, maken we er ook nog eens zaak van dat er geen recht is op WW.... Oh en ik hou dus ook alle incidenten bij die er voorvallen. Probleem is alleen dat management daar vaak weinig tot niets mee doet en zonder dat je een medewerker regelmatig aanspreekt en ook dingen zoals trainingen aanbiedt om om te gaan met persoonlijkheidsissues die je hebt, is je de dossier waardeloos.

Ik merk zelf heel vaak dat er geen normale gesprekkencyclus is of dat er een cultuur heerst waarin dit soort dingen niet besproken worden. In bedrijven met winstoogmerk is dit veel meer aan de hand dan in sectoren waar een bepaalde mate van autonomie hoort bij de "belangrijkste" professionals in het vakgebied, zoals doktoren in de zorg, docenten in het onderwijs. Ambtenarenorganisaties zijn vreemd genoeg dan weer veel minder democratisch en veel meer "dienstvaardig" ten opzichte van het gezag.

Ik vind de voordelen van het makkelijk kunnen ontbinden van een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd niet opwegen tegen de nadelen, want werkgevers kunnen doen waar ze zin in hebben in die situatie.

Citaat:
Nee het is niet leuk om iemand te moeten ontslaan. Maar het is veel kutter als je steeds opnieuw op zoek naar nieuwe mensen moet omdat ze het niet leuk vinden om bij je te werken wegens slechte teamsfeer en zo.
Ik vind dat we als maatschappij een functie hebben om mensen te rehabiliteren. Als ze mij kunnen veranderen, dan moet dat ook met anderen kunnen me dunkt.

Citaat:
Waar ik zeg ontslaan kun je natuurlijk ook intern herplaatsen of zoiets lezen. Wij hebben echt een heel leuk team dat erg goed samenwerkt. Wij hebben ook in de loop der jaren meerdere mensen er uit geflikkerd. Van inderdaad gewoon ontslag tot stimuleren om zelf elders werk te zoeken (slechte beoordeling geven, wat je bij ons gewoon salaris kost, dossier opbouwen en dat laten merken, letterlijk aangeven dat het beter zou zijn als ze elders gaan werken). Gewoon de bijl er in.
Ja goeie; dat nuanceert ook je eerdere verhaal ontzettend Soms past iemand niet binnen de functie, niet binnen het gebouw, niet binnen het team, niet binnen de organisatie, niet binnen de sector of zelfs niet binnen het vakgebied.

Of binnen Het Leven, maar ja, je kan niet alles gevallen helpen.
Oud 08-11-2019, 21:21
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Citaat:
Of binnen Het Leven, maar ja, je kan niet alles gevallen helpen.
Hier is mijn baan voor!
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 09-11-2019, 18:18
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik werk tegenwoordig in een chocolaterie en het is awesome
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 09-11-2019, 18:25
Bobbelkop
Bobbelkop is offline
Citaat:
Ik werk tegenwoordig in een chocolaterie en het is awesome
Maak jij dan ook die chocoladedingen enzo?
Oud 09-11-2019, 18:39
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Maak jij dan ook die chocoladedingen enzo?
Afgezien van slagroomtruffels niet! De rest maakt de baas. Ik heb vandaag wel een stuk of 200 verse chocoladeletters in staan pakken
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Oud 10-11-2019, 21:12
Verwijderd
Pffff krijg weer mails met leugens. Ze hebben het echt niet zo op vrouwe Justicia.

Dit is eindig, hoe dan ook, dit is eindig, wat er ook gebeurt, dit is eindig, adem in, adem uit.

Ik heb geen idee hoe blij ik zal zijn wanneer dit achter de rug is. En hoe groot het gat van de realiteit gaat zijn.
Oud 10-11-2019, 21:23
Verwijderd
Citaat:
Hier is mijn baan voor!
Oud 12-11-2019, 15:09
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dan probeer je een leuk project op te zetten en krijg je bij een mail met verzoek om informatie terug dat ze alleen willen communiceren met iemand boven mij

Kinderachtig hiërarchisch gedoe.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 12-11-2019, 15:11
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Dan probeer je een leuk project op te zetten en krijg je bij een mail met verzoek om informatie terug dat ze alleen willen communiceren met iemand boven mij

Kinderachtig hiërarchisch gedoe.
dat is zo kinderachtig!
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 12-11-2019, 19:39
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Jeuj. Positief jaargesprek. Mag iig Mig een haar blijven maar ook kans op vast contract

En meer salaris
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.
Oud 12-11-2019, 20:59
Fleming
Proficiat
Oud 12-11-2019, 23:53
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Jeuj. Positief jaargesprek. Mag iig Mig een haar blijven maar ook kans op vast contract

En meer salaris
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 13-11-2019, 15:55
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Gefeli, Regenboog!

Ot: Een of andere naaitrut van NS heeft gisteren foto's lopen sturen van een dichte winkel en 'dit was 12:02!'. De winkel moet 12 uur open, maar m'n collega heeft fucking bewijs dat hij er om half 12 was en als je binnen bent kan het luik helemaal niet dicht zijn.
De foto was ook duidelijk 's avonds gemaakt. Ik weet niet wie deze snol is, maar ik hoop dat ze het een keer bij mij probeert te flikken.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 13-11-2019, 16:24
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn collega boven me heeft nu gemaild om de info maar niet zonder te vermelden dat ik het natuurlijk overlegd had en bevoegd ben op dat gebied
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 13-11-2019, 17:15
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Gefeli, Regenboog!

Ot: Een of andere naaitrut van NS heeft gisteren foto's lopen sturen van een dichte winkel en 'dit was 12:02!'. De winkel moet 12 uur open, maar m'n collega heeft fucking bewijs dat hij er om half 12 was en als je binnen bent kan het luik helemaal niet dicht zijn.
De foto was ook duidelijk 's avonds gemaakt. Ik weet niet wie deze snol is, maar ik hoop dat ze het een keer bij mij probeert te flikken.
Wat een kutwijf
Oud 13-11-2019, 18:35
Regenboog
Avatar van Regenboog
Regenboog is offline
Citaat:
Gefeli, Regenboog!

Ot: Een of andere naaitrut van NS heeft gisteren foto's lopen sturen van een dichte winkel en 'dit was 12:02!'. De winkel moet 12 uur open, maar m'n collega heeft fucking bewijs dat hij er om half 12 was en als je binnen bent kan het luik helemaal niet dicht zijn.
De foto was ook duidelijk 's avonds gemaakt. Ik weet niet wie deze snol is, maar ik hoop dat ze het een keer bij mij probeert te flikken.
Wat een gezeik zeg. Afgezien dat ze dus ongelijk had: net of je altijd precies om sluitingstijd dicht bent.

Vaak genoeg gehad dat ik om 10 over sluit nog klanten binnen gad staan. En wat komt een nstrut dan zeiken zeg. Of was t van nsretail?

En Tnx! ^^
__________________
Ik zie alleen wat je niet doet, waar je niet bent. Ik hoor alleen wat je niet zegt.

Laatst gewijzigd op 13-11-2019 om 20:14.
Oud 13-11-2019, 20:05
Verwijderd
Citaat:
Gefeli, Regenboog!

Ot: Een of andere naaitrut van NS heeft gisteren foto's lopen sturen van een dichte winkel en 'dit was 12:02!'. De winkel moet 12 uur open, maar m'n collega heeft fucking bewijs dat hij er om half 12 was en als je binnen bent kan het luik helemaal niet dicht zijn.
De foto was ook duidelijk 's avonds gemaakt. Ik weet niet wie deze snol is, maar ik hoop dat ze het een keer bij mij probeert te flikken.
hij liegt, hij lag te beffen in het magazijn
Oud 13-11-2019, 20:07
Verwijderd
Citaat:
Gefeli, Regenboog!

Ot: Een of andere naaitrut van NS heeft gisteren foto's lopen sturen van een dichte winkel en 'dit was 12:02!'. De winkel moet 12 uur open, maar m'n collega heeft fucking bewijs dat hij er om half 12 was en als je binnen bent kan het luik helemaal niet dicht zijn.
De foto was ook duidelijk 's avonds gemaakt. Ik weet niet wie deze snol is, maar ik hoop dat ze het een keer bij mij probeert te flikken.
Ik heb gisteren geklikt op Twitter over een buschauffeur van Arriva die een ellenlang telefoongesprek aan het houden was.

Communicatie met de verkeersleiding: Prima. Helemaal goed. Handsfree bellen is echter even afleidend als niet handsfree bellen. Mensen zijn gewoon heel slecht in multitasken op deze manier. Je dwaalt met je gedachten naar het gesprek.

Maar, anyway, dus dat. Maar zo liegenbeesten is ook echt heel suf
Oud 13-11-2019, 20:23
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Als je echt iemand een fout ziet maken mag je daar best wat van zeggen. Maar dan moet het dus wel waar zijn.
Citaat:
Wat een gezeik zeg. Afgezien dat ze dus ongelijk had: net of je altijd precies om sluitingstijd dicht bent.

Vaak genoeg gehad dat ik om 10 over sluit nog klanten binnen gad staan. En wat komt een nstrut dan zeiken zeg. Of was t van nsretail?

En Tnx! ^^
Ze is stationsbeheer ofzo? Ik snap er geen klote van. En rond deze tijd van het jaar komt er toch bijna niemand, dus die paar minuten maken echt geen kut uit.

Citaat:
hij liegt, hij lag te beffen in het magazijn
Hij is homo, dus dat lijkt me niet. Dan zou 'ie meteen gaan kotsen. :')
__________________
Who's this jabroni?
Oud 13-11-2019, 20:53
Verwijderd
Hij doet net alsof!!1!!111!!!
Oud 14-11-2019, 08:59
Verwijderd
Okay, 50 uur naar m'n pensioenpot extra gedaan, das 1250 euro man
Oud 14-11-2019, 12:44
Verwijderd
Ik hoor op dit moment mezelf praten in mijn hoofd als ik terug kijk, naar alle meetings, gesprekken, overleggen etc. De shit hits the fan. Tja, het enige dat ik nu kan doen, is er bij staan en naar kijken.

Holy shit, waar ben ik in beland echt...
Oud 14-11-2019, 12:57
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Is er geen mogelijkheid om naar wat anders te zoeken zonder dat het je problemen oplevert?
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 14-11-2019, 16:58
Verwijderd
Stuur je binnenkort even een PM. Qua herkenbaarheid stop ik nu even met dingen delen hier.
Oud 14-11-2019, 17:02
Verwijderd
Er zijn meerdere mensen om me heen die zeggen dat ik moet doorstoten tot een bepaalde positie waarbij mensen me wel MOETEN waarderen. Ik lachte dat eerst altijd weg, maar nu denk ik dat ze serieus zijn.

Morgen ga ik zeggen dat ze mij directeur moeten noemen whwuhwuwhauhahahahahahahauwhwuhauahuaha ahahahahahaha ja ja alles weglachen hihi kutclown
Oud 14-11-2019, 18:39
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Stuur je binnenkort even een PM.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 14-11-2019, 20:44
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Morgen oefenen met m'n opleider ik ben bang dat ie gaat vragen wat ik in hemelsnaam de afgelopen vijf jaar heb gedaan en dat ie me de opleiding uit zet.


Hoe maak je ook alweer die paranoïde smiley

Edit: Ohja
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 14-11-2019, 20:52
Verwijderd
Gaat juist prima gaan morgen
Oud 14-11-2019, 21:02
Verwijderd
Ik heb morgen een benoemingsadviescommissie en dat is zeg maar het laatste irreguliere werk wat ik doe (en heb er tot nu toe zo'n 20 gedaan) waar ik nog steeds zenuwachtig voor word. En het is fantastisch om iets te zeggen te hebben over mogelijke kandidaten op managementposities maar dat maakt het voor mij ook dat het voelt als een zware verantwoordelijkheid.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Werkende mensen, assemble! #24
zeehond23
500 26-05-2015 11:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.