Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2019, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Tering jongens wat een sfeer hier. Doe eens effe normaal man.


Hier zeer onverwachte goede ontwikkelingen!
Advertentie
Oud 21-09-2019, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Jij maakt het hier juist gloeiend heet!
I know right!
Oud 21-09-2019, 23:44
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
I know right!
Oud 22-09-2019, 04:37
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:


Hier zeer onverwachte goede ontwikkelingen!
Mooi. Mag ook wel eens.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 22-09-2019, 08:06
Verwijderd
Citaat:
Hier zeer onverwachte goede ontwikkelingen!
Oud 22-09-2019, 20:15
Verwijderd
Citaat:


Hier zeer onverwachte goede ontwikkelingen!
Toch niet..
Oud 22-09-2019, 21:39
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 22-09-2019, 21:44
Verwijderd
Wat kut.
Oud 23-09-2019, 18:14
Verwijderd
Jep, wel heb ik meer medestanders gevonden, en dat is aan de ene kant goed, maar ook gevaarlijk. Maar met mijn nieuwe man heb ik wel echt een fantastische sparringpartner gevonden.
Oud 25-09-2019, 10:31
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Nog 2½ dag. Schiet mooi op met alles overdragen en afronden wat ik nog had liggen
Merk wel dat er steeds meer mensen beseffen dat ik er nog maar een paar dagen ben, mensen moeten opeens allemaal dingen van me
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-09-2019, 11:37
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Wat ga je hierna doen Wolter?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 25-09-2019, 11:37
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Ik ben klaar voor vandaag, na zo'n 17 uur. Leuk man.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Oud 25-09-2019, 12:25
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Wat ga je hierna doen Wolter?
Zelfde functie op papier als wat ik nu doe!
Houdt concreet in wat minder grote en lange projecten, kleiner team, minder lagen binnen het bedrijf. En ik zal oa worden ingezet om het (teken)technische niveau naar een hoger plan te brengen en zaken meer te stroomlijnen/automatiseren.
Is het bedrijf van mijn voormalige directeur die mij hier 9 jaar terug ook aangenomen heeft
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-09-2019, 12:31
Verwijderd
Citaat:
Zelfde functie op papier als wat ik nu doe!
Houdt concreet in wat minder grote en lange projecten, kleiner team, minder lagen binnen het bedrijf. En ik zal oa worden ingezet om het (teken)technische niveau naar een hoger plan te brengen en zaken meer te stroomlijnen/automatiseren.
Is het bedrijf van mijn voormalige directeur die mij hier 9 jaar terug ook aangenomen heeft
Binnen een jaar ben je er drie keer zo gek als bij VD.
Oud 25-09-2019, 12:34
Verwijderd
Waarom?
Oud 25-09-2019, 12:35
Verwijderd
Zelfontwikkeling jeeeeej Toffe coach getroffen die me goed aan het denken zet en ik mag een hele gave cursus gaan doen. <3
Oud 25-09-2019, 13:00
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Waarom?
Vraag ik me ook af ja.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-09-2019, 13:03
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Ga mezelf toch 4 dagen per week laten werken nu. Die 3 werkdagen met 10 - 11 uur zijn me te vermoeiend en ze zitten echt vol.
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Oud 25-09-2019, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Waarom?
Omdat mensen van Org A naar Org B gaan in de veronderstelling dat sores niet meegaat maar sores gaat altijd mee want:
- Sectorsores
- Persoonlijke sores

Een heleboel van de problemen die werknemers op hun werk ervaren liggen voor een groot gedeelte bij de werknemer zelf bijvoorbeeld. Daar hoort werkdruk ook bij. De werkgever kan je opdrachten blijven geven maar het is gewoon aan jezelf om je poot stijf te houden.
Oud 25-09-2019, 18:15
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Wat fijn dat je dat voor mij invult alvast

Ik weet namelijk 100% zeker dat ik geen projecten van >€1.000.000,- meer ga doen met een looptijd van meer dan anderhalf jaar, iets waar ik bij mijn huidige werkgever behoorlijk tegenaan ben gelopen dat dat niets iets is voor mij.

Vergadercultuur en lagenstructuur met een organisatie van <40 medewerkers is heel anders dan eentje van >1.200. En daarbij heb ik mij er al op ingesteld dat zaken zoals ICT een stuk minder voorgekauwd zijn en dat je zelf meer je mond open moet trekken als je dingen gedaan wilt krijgen.

Maar dat het in een kleine organisatie wel weer makkelijker gaat omdat je daar niet eerst je leidinggevende moet vragen, die weer toestemming nodig heeft van zijn leidinggevende waarna de boekhouder een aanvraag bij ICT moet doen waar die aanvraag ook weer 2 of meer lagen door moet voordat ze bij jou terugkomen of X echt is wat je nodig hebt en toch niet toevallig Y, waarna ze een incompleet apparaat leveren waar je vervolgens 2 maanden of langer bezig bent om te zorgen dat alles goed draait. Om zo maar een voorbeeld uit de praktijk te noemen

En de persoonlijke sores neem ik inderdaad mee en dat zijn zaken waar ik van weet dat het valkuilen zijn. Die blijf je houden en dat blijven punten waar je de aandacht op moet blijven vestigen, net als de personeelstekorten en vergrijzing in mijn sector waar de opdrachtgevers nog steeds denken dat alles voor de prijzen uit de crisis gemaakt kan worden.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 25-09-2019, 20:12
Verwijderd
Citaat:
Wat fijn dat je dat voor mij invult alvast
Ik vul dit voor iedereen in, want zo werkt het gewoon in de praktijk. Niet alle problemen hoeven meegenomen te worden, maar ik kan me eigenlijk niet echt heugen dat mensen na een jaar nog steeds net zo blij waren als eerst.

En je doet die projecten nu nog niet misschien. Maar er sluipt er een binnen, het hoeft maar even wat minder te gaan met de economie en tja, werk is werk, er is niets te kiezen.
Oud 25-09-2019, 20:46
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Het 'vanuit thuis inlog systeem' is geüpdatet, met als gevolgd dat ik nu zelf m'n email alleen in internet explorer kan checken en daarvoor alleen met token kan inloggen

Ik snap die token en alles wel voor patiëntendossiers enzo maar voor m'n email en verplicht explorer
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 25-09-2019, 20:49
Verwijderd
Verplicht IE? Okay, dat is onnodig. Installeer deze extensie voor Chrome: https://chrome.google.com/webstore/d...jbdenadd?hl=nl
Oud 25-09-2019, 20:49
Verwijderd
Werkt niet op Chromebooks.
Oud 25-09-2019, 21:13
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Oké ga ik morgen proberen! Baie dankie!
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 27-09-2019, 12:47
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Alles klaar en overgedragen, nu alleen nog sleutels, telefoon en laptop inleveren, handen schudden en klaar
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 27-09-2019, 12:48
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Nice
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 27-09-2019, 17:35
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Alles klaar en overgedragen, nu alleen nog sleutels, telefoon en laptop inleveren, handen schudden en klaar
Heb je nog stiekem op iemands bureau gekakt?
__________________
Who's this jabroni?
Oud 27-09-2019, 17:38
Holland Oates
Avatar van Holland Oates
Holland Oates is offline
Het is nu poepweer, dus het is rustig op m'n werk. Openingstijden worden volgende maand ook ingekort. Aan de ene kant kak, want geen omzet en we hebben een aantal medewerkers die we maar minimaal mogen inzetten. Maar aan de andere kant ook wel weer chill, want ik ben nu management en kan nu gewoon zeggen 'heeee, wil jij uren maken? Neem mijn dienst maar!'
Dus ik lig vandaag een dagje extra te maffen op de bank.
__________________
Who's this jabroni?
Oud 28-09-2019, 12:48
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Hebben we na maanden eindelijk weer een compleet team, stopt Mn favoriete Duitse op het hoogtepunt van de drukte dit jaar, blijkt de Poolse die 6 weken geleden begonnen is 16 weken zwanger te zijn en gisteren kwam een van onze thuiswerkende part-timer langs met een enorme buik waar over 3 maanden een koter uitkomt. Heel tof voor hen maar fuck mijn leven, kan dit hele sollicitatiegezeik weer opnieuw beginnen...
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 28-09-2019, 13:57
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
blijkt de Poolse die 6 weken geleden begonnen is 16 weken zwanger te zijn
Dit is ook echt wel heel gefucked
Oud 28-09-2019, 14:47
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
Dit is ook echt wel heel gefucked
Ik vind het niet zozeer fucked van haar. Dit kan gewoon hier en ik vind t ook ontzettend goed dat zo is. Als ze het had verteld was ze wss niet aangenomen, maar dat dit nu aan de hand is, is niet iets waar ze op wordt aangekeken en ze krijgt met liefde verlof en ze mag ook absoluut terugkomen en dat er zo mee wordt omgegaan is heel goed en gewoon zoals het hoort als je meer gelijkheid wilt tussen man en vrouw.
Vanuit een organisatorisch punt is het gewoon niet optimaal en baal ik een beetje , maar haar kijk ik er niet anders om aan.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 28-09-2019, 14:59
Verwijderd
Je mag er in Nederland ook niet naar vragen Dat wordt mogelijke werkgevers ook aangerekend als ze veroordeeld worden.
Oud 28-09-2019, 16:46
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Nee dat is, maar ik heb het (overigens vrij ongefundeerde) gevoel dat zwangweschapsdiscriminatue in Nederland in meerdere mate voor komt dan hier en wellicht ook vaker onbestraft blijft. Maar dat is eigenlijk ook maar een ongefundeerd gevoel.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 28-09-2019, 16:48
zoef de haas
Avatar van zoef de haas
zoef de haas is offline
Overigens bevestigd de reactie van PM dat gevoel eigenlijk wel.
__________________
It's not lost, it's kept frozen in frost
Omdat t kan!
Oud 28-09-2019, 16:52
Verwijderd
Yeah
Oud 28-09-2019, 22:11
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Dit is ook echt wel heel gefucked
Het is lastig ja, maar het is ook belangrijk dat er kinderen geboren worden. Ik snap het probleem ermee niet zo, het is normaal en goed dat er kinderen geboren worden, uiteindelijk is dat ook in het belang van de maatschappij. Het is nu eenmaal zo dat dat bij vrouwen van een bepaalde leeftijd gebeurt, laten we dat zo veel mogelijk goed ondersteunen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 28-09-2019, 23:17
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Eens. Ik denk dat ik het vooral gefucked vind omdat ik echt voor openheid ben. Ik vind dat zwangerschap inderdaad geen rol moet spelen in wel/geen baan. Ze weet dat ze zwanger is, maar verzwijgt het bewust bij dr sollicitatie. Het trieste is dat het misschien een soort van nodig is om de baan te krijgen. Maar fair is het niet. Een baas denkt te weten waar hij aan toe is wanneer hij iemand aanneemt. Als dit er dan net een paar weken later uitkomt, kan ik het me ook best voorstellen dat je not amused bent. Ik zou tijdens mijn zwangerschap het denk ik benoemen of niet solliciteren. Maar dat ben ik: ik ben naief en heb teveel idealen; ik zal het zelf maar alvast zeggen.
Oud 01-10-2019, 06:04
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Eerste werkdag bij nieuwe werk. Ik ben benieuwd
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 01-10-2019, 09:01
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Veel succes!
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Oud 01-10-2019, 15:21
Mema
Avatar van Mema
Mema is offline
Voor een cursus in de UK ben ik vandaag op reis gegaan. Vanochtend om half zes opgestaan zodat ik we met de vlucht om 10.15 in newcastle zouden arriveren. Inmiddels zit ik al twee uur in een bus vanaf midlands east :') vertraging op vluchthaven, daarna redirection flight plan en nu dus bus. TOP ERVARING.
Planning is dat we over ruim een uur aankomen met dus ruim zes uur vertraging. en in de bus geen bier of eten. Overigens ook geen andere levensmiddelen.
__________________
Wie/Wat is ertur?
Oud 02-10-2019, 00:49
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Eerste dagje na verlof gehad (ja wat snel) en wat een drama was die waarnemer. Maar goed, gelukkig ben ik daar bijna vanaf.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 02-10-2019, 07:06
Verwijderd
Succes iedereen met nieuwe banen, terugkomsten van verlof en cursussen!

Een collega die ik best hoog had zitten, is bij nader inzien toch niet zo slim. De moslima's moeten gewoon met kerst werken want ze vieren geen kerst, het is belachelijk dat ik met sinterklaas moet werken omdat ik een klein kindje heb en ze is boos omdat ze geen antwoord krijgt op een vraag die ze niet gesteld heeft. Ondertussen gaan we van 6 naar 4 begeleiders waarvan 1 gisteren begonnen is en de overige twee zijn nog niet vervangen. Onze fantastisch goede teamleider stopt ermee en ouders zijn nog steeds niet tevreden. Ik moet soms onthouden dat ik een uitdaging wel tof vind. Hopelijk wordt het wat rustiger in mijn hoofd als we verhuisd zijn. Pffff.
Oud 02-10-2019, 07:34
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Uitdaging is ook leuk, maar dit klinkt wel een beetje als chaos.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Oud 02-10-2019, 08:06
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Succes iedereen met nieuwe banen, terugkomsten van verlof en cursussen!
Dankje!

Het is back to basics hier, heel erg wennen. Ik zie echt zo veel mogelijkheden hier. Wel op een heel ander vlak dan ik gewend was, maar dat was juist ook waar ik naar op zoek was
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 02-10-2019, 12:59
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Klinkt goed Wolter
Oud 02-10-2019, 12:59
Positive mind
Avatar van Positive mind
Positive mind is offline
Citaat:
Succes iedereen met nieuwe banen, terugkomsten van verlof en cursussen!

Een collega die ik best hoog had zitten, is bij nader inzien toch niet zo slim. De moslima's moeten gewoon met kerst werken want ze vieren geen kerst, het is belachelijk dat ik met sinterklaas moet werken omdat ik een klein kindje heb en ze is boos omdat ze geen antwoord krijgt op een vraag die ze niet gesteld heeft. Ondertussen gaan we van 6 naar 4 begeleiders waarvan 1 gisteren begonnen is en de overige twee zijn nog niet vervangen. Onze fantastisch goede teamleider stopt ermee en ouders zijn nog steeds niet tevreden. Ik moet soms onthouden dat ik een uitdaging wel tof vind. Hopelijk wordt het wat rustiger in mijn hoofd als we verhuisd zijn. Pffff.
Dat klinkt ook gewoon ruk.
Oud 02-10-2019, 14:27
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Klinkt goed Wolter
Zo voelt het ook
En ik weet dat het pas twee dagen is, maar merk wel dat de sfeer hier stukken relaxter is en heb al flink wat voordelen van een kleinere organisatie ondervonden. Pak de boel echt snel op en zit op dezelfde golflengte als mijn projectleider
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 02-10-2019, 14:58
Verwijderd
Het is ook wel enorm chaos en onduidelijk en ruk op mijn werk. Probleem is dat het op dit moment nergens goed geregeld is. Overal gaan collega's lopen, niet alleen bij ons. Collega vertrekt naar een grotere organisatie waar ze al vier keer dezelfde vacature heeft gezien en die kwam nu weer voorbij, maar dan voor meer uren dan bij ons. Ze vraagt zich dan ook niet af waarom die vacature al vier keer voorbij komt. De organisatie waar ik bij zit is echt heel fijn en neemt haar werknemers heel serieus, dat is wel al echt enorm welkome afwisseling tegenover waar ik vandaan kom. Ik merk wel dat het echt enorm vermoeiend is dat het nooit ophoudt en dat ik me wel eens afvraag wat ik zou gaan doen als ik uit de zorg weg zou gaan. Als we zometeen weer een eigen huis hebben en dat loopt allemaal, moet ik wel eens wat zaken gaan overwegen want ik hou dit geen 10 jaar vol.
Oud 02-10-2019, 19:26
Verwijderd
Carrièreswitch, jup. Zit er aan te komen, laten we dat samen doen Caro!
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Onzin Werkende mensen, assemble! #24
zeehond23
500 26-05-2015 11:37


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.