Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2006, 14:34
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Heej allemaal, ik weet niet of ik dit het beste op school en studie neer kan zetten of op contact gezocht.. Maar hier mijn vraag..

In September 2006 start ik met de opleiding Pedagogiek in Nijmegen.
Vandaag heb ik uitleg gekregen over "vrijstellingen" voor het eerste jaar die je moet bewijzen aan de hand van een port folio (voor een uiteindelijk assessment).

Het gaat hierbij om de competentie ontwikkelingsstimulering.
Als ik de bewijzen heb dat ik dit beheers, krijg ik 15 studiepunten en mag ik op niveau 2 beginnen wat inhoud dat je een aantal "vakken" sneller doorloopt.

Wat ik nu precies wil weten is of iemand toevallig bewijzen heeft moeten verzamelen voor de competentie ontwikkelingsstimulering, en wat voor soort bewijzen je hiervoor kunt gebruiken? Want ook daar zijn weer eisen aan verbonden.

Ik heb wel een vaag idee hoe en wat maar zou graag nog even wat meer uitleg/tips willen van iemand die er ervaring mee heeft.

Sorry voor mij lange (misschien onduidelijke??) verhaal..
Alvast bedankt!!
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Advertentie
Oud 18-05-2006, 15:48
marrel
Avatar van marrel
marrel is offline
Ik neem aan dat je wel te horen hebt gekregen welke competenties je aan moet tonen? De zwaarst wegende dingen zijn meestal reflecties en toetsen, maar ook verslagen, uitgewerkte opdrachten, werkstukken of video's o.i.d. Het belangrijkste is over het algemeen een goede reflectie/toelichting.
__________________
Bij gebrek aan beter, een .
Oud 18-05-2006, 16:17
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Dat zijn deze..


-Competentie 1: Contact leggen met jeugdigen en hun opvoeders, zich orienteren op behoeften en vragen die betrekking hebben op het opvoedingsproces en deze in dialoog met jeugdigen en hun opvoeders analyseren en diagnosticeren.
- Competentie 2: Op basis van de analyse en een diagnose en in daloog met jeugdigen en hun opvoeders doelen formuleren en een plan van aanpak ontwerpen gericht op optimalisering van het opvoedingsproces.

- Competentie 3: Methodisch het ontworpen plan van aanpak uitvoeren: professioneel opvoeden en pedagogisch begeleiden van jeugdigeren en hun opvoeders en evalueren.


maar ik heb stage gehad in speciaal onderwijs dus geen contact gehad met de ouders van de kinderen..
alleen met de kinderen zelf dus.. nu moet ik een ander alternatief zoeken denk ik.. misschien mijn vorige stage (groep 1/2)
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Oud 19-05-2006, 16:21
Ingetjuhh
Avatar van Ingetjuhh
Ingetjuhh is offline
Deze mag dicht.
Ik heb antwoord!
__________________
Maar verliefd zijn is veel leuker....
Oud 19-05-2006, 17:25
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
__________________
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:05.