Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-05-2006, 14:34
Sindrosi
Sindrosi is offline
Hey,

volgend jaar ga ik naar VWO 4, NT. Nu willen mijn ouders dat ik een Enrico Benetti tas koop, nu is mijn vraag...is die niet te groot of heb je echt zo'n grote tas nodig.....

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2006, 14:37
Verwijderd
Ik zou zeggen dat je tas echt niet groter hoeft te zijn dan in de derde. En koop gewoon een tas waarvan jij denkt dat hij handig, fijn en mooi is.
Enrico Benneti heeft verschillende maten tassen Maar zo'n grote rugzak zou ik wel betitelen als 'te groot', maar volgens mij lijkt zo'n tas gewoon groot, omdat er overal vakjes, ritsjes en gespjes zitten. Eastpack tassen zou ik betitelen als 'precies goed', goede kwaliteit, mooi formaat, niet te veel gefrummel met ritsen, gespen etc.

Maar goed, ga eens langs een paar tassen winkels en zoek
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:39
Sindrosi
Sindrosi is offline
Ik heb niet in de 1e, 2e en 3e op een 'normale' middelbare school gezeten....maar op een soort nieuwe school en daar hadden we geen beoeken of huiswerk.....dus ik heb geen flauw idee hoe groot die tassen in de 1e 2e enzo waren
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Sindrosi schreef op 17-05-2006 @ 15:39 :
Ik heb niet in de 1e, 2e en 3e op een 'normale' middelbare school gezeten....maar op een soort nieuwe school en daar hadden we geen beoeken of huiswerk.....dus ik heb geen flauw idee hoe groot die tassen in de 1e 2e enzo waren
Je hebt in de V&D zo'n campus-shop, die is er nu volgens mij al wel, daar kan je allemaal dingen kopen die je nodig gaat hebben in het nieuwe schooljaar. Vaak ook tassen. Dat zijn hele normale schooltassen, die zijn ook niet te groot of te klein
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 14:54
Sindrosi
Sindrosi is offline
Oke, heel erg bedankt!
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 15:43
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Eastpak tassen zijn prima.
__________________
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Miracle schreef op 17-05-2006 @ 16:43 :
Eastpak tassen zijn prima.
de meeste mensen hebben die wel zo ongeveer
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:16
Verwijderd
Ik was in de eerste ook bang dat ik veels te veel boeken kreeg voor mijn verjaardag een super grote kipling omdat ik die graag wilde .

Vorig jaar in 4VWO NT had ik gewoon een schoudertas en nu heb ik sinds kerst een eastpack en alles past er prima in

Ik zou zeggen: zoek een mooie tas uit, kies voor een schouder of rugtas, zoek iets wat je echt mooi vindt en je doet er jaren mee
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:16
Morri
Morri is offline
Het ligt er ook aan wat je allemaal mee wilt nemen. Zelf laat ik bijvoorbeeld geen boeken op school liggen en wil ik altijd mijn map e.d. bij me hebben, een eastpak zou voor mij te klein zijn. Maar als ik naar mijn klasgenoten kijk dan moet dat zeker lukken, als je ziet hoe klein de tassen van sommigen zijn...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Morri schreef op 17-05-2006 @ 17:16 :
Het ligt er ook aan wat je allemaal mee wilt nemen. Zelf laat ik bijvoorbeeld geen boeken op school liggen en wil ik altijd mijn map e.d. bij me hebben, een eastpak zou voor mij te klein zijn. Maar als ik naar mijn klasgenoten kijk dan moet dat zeker lukken, als je ziet hoe klein de tassen van sommigen zijn...
Ik heb ook al mijn boeken thuis liggen, verschrikkelijk als er ook maar iets op school ligt. Ik heb wel regelmatig mijn vrij dikke map bij me (met al mijn samenvattingen e.d) en ik neem altijd alles mee naar school (boek-schrift-antwoordenboekje). Omdat mijn tas soms de dag door zwaar is stop ik af en toe iets in mijn kluis tijdens de dag, maar verder niet

Naar mijn idee is een eastpack prima

Maar eigenlijk denk ik dat het het beste is om iets te kiezen wat je mooi vind, waar jij je lekker bij voelt en waar genoeg in past
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:20
Verwijderd
Citaat:
Morri schreef op 17-05-2006 @ 17:16 :
Het ligt er ook aan wat je allemaal mee wilt nemen. Zelf laat ik bijvoorbeeld geen boeken op school liggen en wil ik altijd mijn map e.d. bij me hebben, een eastpak zou voor mij te klein zijn. Maar als ik naar mijn klasgenoten kijk dan moet dat zeker lukken, als je ziet hoe klein de tassen van sommigen zijn...
Eastpak te klein voor boeken en een map?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-05-2006 @ 17:20 :
Eastpak te klein voor boeken en een map?
Dat had ik ook soms (vwo, N&G). Ik had in principe een eastpak maar op sommige dagen kon het er echt niet in en dan had ik mijn Kipling (kleinste formaat schooltas, zonder zijvakken) nog achter de hand maar dat gebeurde niet vaak dat ik die nodig had.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-05-2006 @ 17:28 :
Dat had ik ook soms (vwo, N&G). Ik had in principe een eastpak maar op sommige dagen kon het er echt niet in en dan had ik mijn Kipling (kleinste formaat schooltas, zonder zijvakken) nog achter de hand maar dat gebeurde niet vaak dat ik die nodig had.
Ik wil nog zo'n kleinformaat kipling in een hippe kleur, want die zijn opzich wel leuk en inderdaad net iets groter
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:30
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-05-2006 @ 17:28 :
Dat had ik ook soms (vwo, N&G). Ik had in principe een eastpak maar op sommige dagen kon het er echt niet in en dan had ik mijn Kipling (kleinste formaat schooltas, zonder zijvakken) nog achter de hand maar dat gebeurde niet vaak dat ik die nodig had.
Jeetje
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:37
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-05-2006 @ 16:43 :
Eastpak tassen zijn prima.
Ja, mocht je geen problemen hebben met de prijs.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:46
Verwijderd
Citaat:
*Juliah* schreef op 17-05-2006 @ 17:37 :
Ja, mocht je geen problemen hebben met de prijs.
Ze gaan echt járen mee, lijkt me de prijs wel waard.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:51
MightyMarcel
Avatar van MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Sindrosi schreef op 17-05-2006 @ 15:39 :
en daar hadden we geen beoeken of huiswerk.....
Dat is geen school, dat is Vakantie.
__________________
Aut Caesar aut nullus
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 16:53
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 17-05-2006 @ 17:51 :
Dat is geen school, dat is Vakantie.
Misschien zit ze wel op Slash21 ofzo, die school waar ze alleen maar met portfolio's werken en waar je zelf bedenkt wat je gaat doen. Dan is het logisch dat je geen huiswerk hebt
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 17-05-2006, 17:12
Sindrosi
Sindrosi is offline
Klopt, ik zit op slash 21....maar das geen vakantie hoor(vooral niet als meneer 'leerproces'weer eens begint te zeiken......maar wat je doet daar ligt aan jezelf...ik werk er altijd heel hard en dan hou je lekker tijd over om eigen onderzoeken te doen....... en mij ntijd daar wordt flink ingekort door latijn en grieks enz...het ligt ook een beetje aan jezelf of je dan huiswerk hebt....ik neem meestal wiskundige, scheikundige, natuurkundige en biologie achtige opdrachten mee naar huis... die zijn het leukst
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 18:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-05-2006 @ 17:46 :
Ze gaan echt járen mee, lijkt me de prijs wel waard.
Klopt. Mijn Kipling was binnen een jaar al stuk en nog duurder ook. Mijn Eastpak heb ik al sinds 3vwo dus die gaat nu al voor het zesde jaar mee
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 18:14
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Miracle schreef op 17-05-2006 @ 16:43 :
Eastpak tassen zijn prima.
Daar heb ik vijf jaar mee kunnen lopen en hij doet het nog steeds (min of meer)
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 18:56
Morri
Morri is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 17-05-2006 @ 19:08 :
Klopt. Mijn Kipling was binnen een jaar al stuk en nog duurder ook. Mijn Eastpak heb ik al sinds 3vwo dus die gaat nu al voor het zesde jaar mee
Dat is dan ook toeval, mijn kipling heb ik nu voor het 4e jaar en ziet er nog bijna als nieuw uit. Ik ben er juist heel tevreden over. En ik hoor meer verhalen van mensen die hem echt 6 jaar gehad hebben en hem gewoon aan een klein zusje/broertje gegeven hebben omdat hij nog goed was.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 19:18
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-05-2006 @ 17:46 :
Ze gaan echt járen mee, lijkt me de prijs wel waard.
Dat geloof ik wel, maar mijn (wat grotere) EB tas ging ook jaren mee.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Morri schreef op 17-05-2006 @ 19:56 :
Dat is dan ook toeval, mijn kipling heb ik nu voor het 4e jaar en ziet er nog bijna als nieuw uit. Ik ben er juist heel tevreden over. En ik hoor meer verhalen van mensen die hem echt 6 jaar gehad hebben en hem gewoon aan een klein zusje/broertje gegeven hebben omdat hij nog goed was.
Mijn tas is inderdaad ook oersterk en ik heb hem zeker 3 jaar intensief gebruikt en vele kampen en cursussen is het mijn tas geweest.

Het lijkt mij trouwens ontzettend stom als je niet een eigen schooltas mag maar die van broer/zus verplicht moet gebruiken. Als je naar de middelbare school gaat krijg je ene nieuwe rugtas en die gebruik je dan lekker zes/vijf/vier jaar naar mijn idee .
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 19:54
Barones
Avatar van Barones
Barones is offline
ik zelf heb ook eastpack. Past alles prima in hoor

in de brugklas had ik een kipling maar ik vind ze zo.... groot overkomen. Ik zou voor eastpack gaan maar ik denk dat je gewoon zelf in de winkel moet kijken wat je mooi vindt

Laatst gewijzigd op 17-05-2006 om 20:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-05-2006, 20:57
Belgarath
Avatar van Belgarath
Belgarath is offline
Trunk&Co.
Voor de rest: naarmate het jaar vordert ga je steeds minder boeken meezeulen is mijn ervaring
Kipling en Eastpack zijn natuurlijk ook goeie merken.

Als je trouwens je boeken op moet halen aan het begin van het schooljaar, zou ik meerdere tassen meenemen of een sterke jongen, want al je boeken passen noway in 1 tas. En als ze dat wel passen, til je je een breuk.
__________________
The brown rat looks questioningly at its corpse. Squeak? SQUEAK. The ghost of the rat nods sadly, and disappears down a nearby sewer.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Belgarath schreef op 17-05-2006 @ 21:57 :
Trunk&Co.
Voor de rest: naarmate het jaar vordert ga je steeds minder boeken meezeulen is mijn ervaring
Kipling en Eastpack zijn natuurlijk ook goeie merken.

Als je trouwens je boeken op moet halen aan het begin van het schooljaar, zou ik meerdere tassen meenemen of een sterke jongen, want al je boeken passen noway in 1 tas. En als ze dat wel passen, til je je een breuk.
Of je doet ze in een boodschappen tas en laat je moeder je halen, of je gaat met de bus naar huis
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 21:04
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 17-05-2006 @ 22:02 :
Of je doet ze in een boodschappen tas en laat je moeder je halen, of je gaat met de bus naar huis
Inderdaad, zo deden wij dat ook.

Overigens is eastpack inderdaad prima. Mijn ervaring is ook dat je steeds minder boeken meeneemt.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 20:57
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Mijn eastpak is na 2 jaar uitmekaar gevallen... dus dat was zonde van t geld. Nu heb ik een schouder flap tas van de van Haren. Lekker cheap en er past genoeg in.
Maar ik maak dan ook nooit huiswerk en ik heb ook nooit boeken bij me, die tas heb ik voor het lunchpakket
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 10:08
kiss_the_sky
kiss_the_sky is offline
Eastpak tassen zijn goed, daar zie je de meeste mensen mee lopen.
__________________
So which is your favourite Beatles album? 'Tough one. I think I'd have to say 'The best of the Beatles'.'
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 10:30
Nyawa
Ik vind Eastpack nog steeds ideaal, na zes jaar nog niets mee aan de hand.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 10:31
fractuur
fractuur is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 17-05-2006 @ 17:30 :
Jeetje
Ik liet er dan gewoon boeken uit.
__________________
.. zegt de liberaal.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 12:12
grandmommy
Avatar van grandmommy
grandmommy is offline
ik heb een tas van conversie, ik geloof dat die net zo groot is als eastpaks. deze tas is de helft van een eastpak-prijs en gaat bij mij langer mee dan 'n eastpak.

ben ik trouwens de enige waarbij de hoeken die aan de onderkant zitten al-tijd slijten en kapotgaan? hoe duur de tas ook is, ik doe er nooit zo lang mee als mensen in mijn omgeving, terwijl ik er toch echt niet ruw mee omga of iets dergelijks.
__________________
Peanutbutter Motherfucker
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 13:59
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
ik heb denk ik nu al 8 jaar een eastpack en die doet het prima. De 1e die ik had was na 2 jaar ook kapot, maar ging er dan ook niet zo zuinig mee om. Maar mijn 2e doe ik nu al 6 jaar mee!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 18:38
OwL
Avatar van OwL
OwL is offline
Als mijn boeken niet meer in me tas passen, dan dump ik ze in m'n kluisje... want als een bergbeklimmer door de school

(en ik heb een normal eastpack)

Op die tassen schijnt 35 jaar garantie te zitten, ook zonder bon
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 18:42
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Het enige wat nu kapot gaat aan mijn eastpak is dat de rug aan de binnenkant los is aan de onderkant en dat het stiksel van een van de schouderbanden heel erg zichtbaar is nu. Het trekt alleen niet verder en het is al jaren zo dus ik kan er mee leven. Verder gaat ie al jaren mee. Mijn Kipling was na een jaar al stuk omdat er en gat in het voorvak zat.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-05-2006, 18:54
Shadyboy-Ray
Avatar van Shadyboy-Ray
Shadyboy-Ray is offline
Ik zit nu in 4vwo ook NT. Ik heb nog wel ergens zo'n grote kipling liggen, maar die heb ik op de helft van de 3e klas in een kast geflikkerd, en toen pakte ik gewoon zo'n klein (eastpak formaat) brunotti tasje. Meer ruimte heb ik dit jaar niet nodig, ik laat de boeken die ik niet nodig vind gewoon thuis(al denken mijn leraren daar nog wel eens anders over).

Mijn advies luidt daarom: koop niet een te grote tas, tenzij je alle delen van de Dikke van Dale mee wil nemen naar Nederlands:
__________________
Never underestimate the power of denial...
Met citaat reageren
Oud 19-05-2006, 18:57
Spawn
Spawn is offline
Tas..
wie neemt dat mee naar school dan*-) ik niet hr
laura wel(A)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Wat voor tas heb jij volgend jaar?
Thella
13 17-06-2009 11:47
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Wilders: "Verbied koran"
Donald Duck
478 25-08-2007 20:57
Vrije tijd Opmerkelijke sportberichten.
EmilioFCG
500 04-07-2004 12:32
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 11:07
Verhalen & Gedichten Heb jullie tips voor mijn verhaal?
Selina
7 10-12-2002 22:10
ARTistiek Begin van iets
zand
5 07-11-2001 13:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:29.