Oud 15-02-2003, 15:22
Ciskaatje
Avatar van Ciskaatje
Ciskaatje is offline
goed ik zal proberen uit te leggen wat mijn 'probleem' is

Psychologie en filosofie zijn dus de studies die me tot nu toe het leukst lijken
alleen beiden hebben een groot nadeel denk ik

als je psychologie gaat studeren, dan kan je met je beroep nog veel kanten op
alleen welke kant je ook opgaat, je komt met mensen in aanraking die problemen hebben,
en ik weet niet of ik dat wel wil.. Ik wil mensen graag helpen, tips en advies geven, maar ik weet niet of ik het leuk vind om elke dag met mensen te praten die problemen hebben.
Je moet zoiets wel heel leuk vinden wil je er vrolijk bij blijven (of je moet wel heel objectief blijven bij de mensen)

Maar filosofie, filosofie lijkt me in zekere zin ook niet goed..
Veel zekerheden zijn dan geen zekerheden meer, en ik denk dat je heel erg moet oppassen om daar soms niet te ver in door te gaan..

nouja, het nadeel bij filosofie is misschien kleiner dan dat bij psychologie denk ik. Want het nadeel bij filosofie, dat kan je proberen om nog in de hand te houden.
Maar van de andere kant lijkt de studie psychologie me tot nu toe weer leuker..

dus mijn vraag is, wat zouden jullie doen?
en voor de mensen die filosofie of psychologie studeren, hebben jullie niet last / zijn jullie niet bang voor een vd nadelen die ik heb genoemd?
__________________
~*knuff* voor jessiej, mijn niet-vriendin ~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-02-2003, 16:43
de ijsprinses
Avatar van de ijsprinses
de ijsprinses is offline
Ik studeer psychologie, en ik heb geen last van dat 'probleem'. Zoals ik er nu over denk wil ik geen klinisch psycholoog worden, maar er zijn zo veel afstudeerrichtingen. Als je kiest voor iets als Arbeids en Organisatie psychologie krijg je niet te maken met mensen die iets vreselijks hebben meegemaakt. Zo zijn er meer richtingen.
Ik weet nu ook nog niet of ik iets met mijn studie ga doen. Als ik klaar ben heb ik een universitaire opleiding afgerond en dat is voor heel veel functies al genoeg. Je laat dan zien dat je een bepaald denkniveau hebt en wat je gestudeerd hebt maakt dan niet veel uit. Ik heb dus gekozen voor een leuke studie, en niet voor een beroep dat ik persee later wil.
Er zijn best veel mensen die hun studie psychologie combineren met (een aantal vakken van) filosofie. Je leert bij filosofie op een heleboel manieren denken en dat is bij iedere studie handig.

Ik zou als ik jou was meer informatie zoeken over deze studies, praat met je decaan, bezoek een opendag waar je alles kunt vragen. Als je goed weet wat de studies inhouden en wat je er allemaal mee kunt doen kun je, lijkt mij, een beter keuze maken. Succes!
Met citaat reageren
Oud 16-02-2003, 02:43
Drizzt
Drizzt is offline
Zoals ijsprinses al zegt, het is echt niet zo dat je per definitie met mensen met problemen in aanraking komt als je psychologie studeert. Er zijn zo veel richtingen.. denk aan sociale psychologie, arbeids- en organisatiepsychologie, psychonomie, methodenleer.. Ik denk dat het beeld wat jij van een psycholoog hebt gebaseerd is op het algemene beeld dat men doorgaans van psychologen heeft.. de therapeut of klinisch psycholoog.

Ga gewoon naar open dagen, vraag informatie aan en je komt er vanzelf uit
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren kunstmatige intelligentie of twinfo (wi + informatica)
I love stars
9 04-03-2008 12:37
Studeren psychologie-studie
Sanoeske
23 27-08-2005 15:51
Psychologie De Chemie van de Angst
Snakeboy
4 01-03-2004 11:54
Algemene schoolzaken Twee studies tegelijk?
Verwijderd
30 30-11-2003 17:17
Psychologie Psychologie gestudeerd?
Bambino
36 13-04-2003 22:14
Algemene schoolzaken Twee studies tegelijk..
Joyce-b
56 20-01-2003 21:52


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:01.