Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-04-2003, 20:02
Joris
Avatar van Joris
Joris is offline
Zoals de topictitel zegt. Ik ga bijles geven aan een meisje uit 4vwo voor het vak WiskundeA.

Ikzelf zit in 6VWO en sta vrij goed voor dit vak, dus qua kennis kan het niet echt fout zitten.

Maar nou is mijn vraag of iemand mij tips kan geven hoe ik het beste mijn kennis kan overdragen. Mijn eigen plan was om de stof die niet gesnapt wordt eerst goed uit te leggen, en dan een aantal opgaven te maken... Om vervolgens een tussentoets haar alleen te laten maken om te kijken of ze het snapt.

Heeft iemand nog andere tips voor mij?
__________________
!@#$%^&**_+= || Ik heb een nick om op meetings te mogen komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2003, 20:13
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Joris schreef op 24-04-2003 @ 21:02:
Zoals de topictitel zegt. Ik ga bijles geven aan een meisje uit 4vwo voor het vak WiskundeA.

Ikzelf zit in 6VWO en sta vrij goed voor dit vak, dus qua kennis kan het niet echt fout zitten.

Maar nou is mijn vraag of iemand mij tips kan geven hoe ik het beste mijn kennis kan overdragen. Mijn eigen plan was om de stof die niet gesnapt wordt eerst goed uit te leggen, en dan een aantal opgaven te maken... Om vervolgens een tussentoets haar alleen te laten maken om te kijken of ze het snapt.

Heeft iemand nog andere tips voor mij?
Misschien is het ook een idee om haar zelf de stof door te laten nemen aan de hand van de samenvatting van het desbetreffende hoofdstuk en de voorbeelden die worden genoemd. Wat je ook kunt doen is haar na het afronden van een hoofdstuk een door jou opgestelde toets over dat hoofdstuk te laten maken om zo te zien of ze de stof voldoende beheerst.
Ik wens je alvast veel succes toe met het geven van de bijlessen. Ik geef zelf sinds oktober 1990 bijles in wis-, natuur- en scheikunde op v.m.b.o.,- h.a.v.o.- en v.w.o.-niveau. Mocht je toevallig interesse hebben in het uitwisselen van ervaringen, dan kun je me bereiken via mijn e-mailadres arno.van.asseldonk@hetnet.nl.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 10:52
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
er in ieder geval voor zorgen dat ze alles geprobeerd heeft te maken, zodat ze echt gericht vragen kan stellen. dat lijkt me het verstandigste. en daarna inderdaad wat sommen hardop laten maken, zodat je mee kan kijken of ze het snapt.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Hoe geef je bijles?
silkex
7 27-06-2013 19:03


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.