Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2002, 20:02
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
“Nee joh, dat kan helemaal niet!”, roept Charlie. En ook Saskia schudt haar hoofd. “Je zult het je wel verbeeld hebben. Ik geloof niet dat hij zoiets zou doen.” Ik haal mijn schouders op. “Toch weet ik zeker dat ik iets gehoord heb.” “Dawn, denk je nou echt dat Alex zoiets zou doen? De leukste leraar van de school!” “Dan zal het wel niet”, antwoord ik en ik sta op. “Wat ga je doen? Ben je nu boos?”, vraagt Saskia. Ik schud mijn hoofd. “Nee, ik moet even een boek naar de bibliotheek brengen. Ik ben zo terug!” Als ik om kijk zijn Charlie en Saskia druk in gesprek en ik weet zeker dat ze het over Alex hebben.

Het doet pijn. Mijn idealen over liefde en romantiek waren al de grond in geboord en nu weet ik ook dat er geen beste vriendinnen bestaan die je begrijpen of geloven. Ik weet wel dat ik niet mijn eigen naam heb genoemd, maar als ze zo reageren durf ik dat niet eens meer. Ze geloven het niet. Ze denken dat Alex, die leuke, lieve en stille Alex, zulke dingen niet doet. Ha, ze moesten eens weten! Maar ze zullen het nooit weten, want ze geloven het toch niet. Denk maar niet dat ik ze nog iets ga vertellen. Dat is alleen maar zonde van mijn tijd. Die kan ik wel ergens anders voor gebruiken. Bijvoorbeeld hoe ik Alex moet ontlopen. Hoe ik zijn lessen niet meer hoef te volgen…
Ik wil het niet meer! Ik kan het gewoon allemaal niet meer. Elke nacht lig ik wakker en als ik slaap, heb ik nachtmerries. Elke keer neem ik mezelf voor om tegen hem te zeggen dat hij moet stoppen, maar als ik eenmaal voor hem sta, krijg ik medelijden met hem. Ik vind hem ondanks alles toch een aardige man. Hij lijkt altijd spijt te hebben. Als ik hem nou gewoon ontwijk in de gangen, dan zal het toch vanzelf wel overgaan? Het is hier zo groot, hij zal me heus niet gaan zoeken. Maar hoe ik onder die lessen uit moet komen, weet ik nog niet. Nederlands is verplicht en dus ook voor mij. Als ik het aan iemand vertel, hoef ik vast niet meer te komen. Maar als zelfs mijn beste vriendinnen mij niet geloven, wie gelooft me dan wel? Niemand toch?
Soms doen het leven en de bijkomende radeloosheid zo’n pijn dat ik gewoon niet meer weet wat ik er aan moet doen. Ik weet het soms even niet meer en dan zou ik graag gewoon mijn ogen sluiten en weg dromen. Een vlucht uit de werkelijkheid. Maar ik moet altijd weer wakker worden en trouwens, de laatste tijd kan ik niet meer dromen. Dromen heten nu nachtmerries. Nachtmerries heten nu Alex.

Ik kijk naar het boek in mijn handen. Het gaat over een meisje dat niet weet hoe ze met problemen om moet gaan. In feite zou ik het kunnen zijn, want ik weet het ook niet. Ik ben al bij de schoolbibliotheek. Ik heb mijn automatische piloot weer aan gezet. Daar ben ik de laatste tijd erg goed in. Niet alleen als ik loop, maar ook als ik weer moet nablijven bij Nederlands. Of tijdens de bijlessen van Alex. Of als ik hem tegen kom in de gang. Of… in de bibliotheek…

Geschrokken blijf ik staan. Ik weet wat er gebeurd als ik nu verder loop. Dan roept hij me, dan moet ik bij hem komen en dan wil hij me spreken. Zegt hij. Ik wil me omdraaien en weglopen, maar het lijkt wel alsof ik versteend ben. Ik kan geen stap meer verzetten. Ik zie hoe hij zich omdraait, hoe hij zijn oog op mij laat vallen en nog steeds loop ik niet weg. Ik wil hier weg, maar het is al te laat. Hij komt naar me toe…

“Dag Dawn.” Ik zwijg. “Goed dat ik je zie. Ik heb je repetitie nagekeken en er zaten een hoop fouten in.” We hebben niet eens een repetitie gemaakt. “Kom even mee, dan kijken we er samen naar.” Hij legt zijn hand op mijn schouder. Help me, help me! Langzaam duwt hij me de bibliotheek uit. Een dwingende duw en ik kan me er niet aan onttrekken. Is er niemand die me ziet? Help! Maar natuurlijk ziet niemand het. Alex is populair op school en hij legt altijd armen om zijn leerlingen heen. Ook om zijn collega’s. Niemand vindt dat raar, zo is hij nou eenmaal. Maar waarom gedraagt hij zich dan anders bij mij?

“Zo Dawn.” Hij sluit de zware blauwe deur. We zijn in zijn werkkamer. De sleutel steekt in het slot en hij draait hem om. “Natuurlijk gaat het niet over je repetitie. Ga zitten.” Mijn knieën trillen. Ik ben zo bang! Waarom komt er niemand binnen? “Je hebt het aan iemand verteld!” Hij komt op de rand van het bureau zitten. “Dawn? Je hebt het verteld!” Ik schud mijn hoofd. “Nee, niet waar”, stamel ik. Hij legt zijn hand in mijn haar en aait me. Zachtjes, alsof hij me met respect wil behandelen. Wat nou, respect? Dat woord staat niet in zijn woordenboek. “Je weet wat er met je gebeurt als je het verteld. Dan gaan we er een gezellige middag van maken.” Hij grijnst. Wat is er nou grappig? Hij pakt mijn handen en laat ze langs zijn benen gaan. “Wat komt je figuur toch mooi uit in deze broek, Dawn…”

Volkomen verdwaasd loop ik door de gang. Het boek dat ik weg wilde brengen, heb ik in zijn werkkamer laten liggen. Ik ga niet terug. Ik ga echt niet terug! Hij brengt het zelf maar weg. Het is niet mijn schuld, het is zijn schuld. Het is niet mijn schuld, het is zijn schuld… Waarom geloof ik er niet in? Het is toch wel mijn schuld? Ik zie er te uitdagend uit, dat zegt hij zelf! Ik moet maar eens andere kleren gaan dragen, misschien dat hij dan ophoudt. Ik haat hem en ik vind hem aardig. Misschien moet je eens verstandig nadenken, Dawn. Ik kan niet meer nadenken. Ik wil het wel, maar mijn gedachten zijn vertroebeld door zijn woorden. Door zijn handen. Zijn warme, zachte handen, die overal kunnen komen. Zou hij zich nou nooit schuldig voelen?

Dit verhaal is niet autobiografisch
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-01-2002, 20:03
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Het is maar een stukje, ik moet nog meer schrijven, maar ben vastbesloten om er mee verder te gaan. Is het wat?
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 20:29
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Ik vind het heel mooi geschreven.

Je kunt je goed inleven in Dawn.
Het is ook goed dat er extra nadruk is gelegd met schuingedrukte letters op hoe bang en machteloos ze is.

Ga er zeker mee door!



[Dit bericht is aangepast door E.v.a (27-01-2002).]
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 20:37
Skatertjuh13
Skatertjuh13 is offline
erg mooi!!

ga er zeker mee door
__________________
I'll keep the ring, till I die...
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 20:58
godcalledsicktoday
godcalledsicktoday is offline
doorgaan...
__________________
¤~*vlaaaa invasie in aantocht, vannilevla-warriors, houdt uw 2 smaken aardbeien/vanille- & hopjes-vlapakken gereed :p*~¤
Met citaat reageren
Oud 25-01-2002, 21:36
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
zeker doorgaan
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 15:04
laula
Avatar van laula
laula is offline
Je weet wat er met je gebeurt als je het verteld.

Spelfoutje

Maar wel goed geschreven, je leeft echt met de hoofdpersoon mee

x
Lau
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 15:30
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
goed geschreven enzo..
maar lijkt een beetje op dat waargebeurt verhaal laatst op teevee
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 20:36
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
goed geschreven enzo..
maar lijkt een beetje op dat waargebeurt verhaal laatst op teevee

Oh, welk dan? Heb ik namelijk niet gezien! En de rest: bedankt voor de reacties! Lau, bedankt voor je spelfoutje!
Ik heb weer een stuk tekst, ik zal het even plaatsen. Tegenwoordig schrijf ik mijn verhalen in delen en niet in chronologische volgorde, omdat ik soms echt hele scenes in mijn hoofd heb zitten die ik er uit moet schrijven, zeg maar. Daarom is dit weer een stuk verderop in het verhaal:


Vervolg

De stralend blauwe lucht en de geur van de natuur zorgen er altijd voor dat ik me vrolijk ga voelen. Nu lig ik in het gras en ik kauw op een takje. De eerste zonnestraaltjes van dit jaar schijnen op mijn gezicht en ik voel de warmte. Misschien word ik wel bruin! De vogels zitten alweer in de bomen en fluiten hun hoogste lied. Er zitten knoppen aan de struiken en in het gras staan bloemen. Het wordt nu écht lente! Een nieuw seizoen… nieuwe kansen…
De wolken drijven over me heen. Ik zie dieren. Een leeuw en een adelaar. En ik zie een Griekse god, ik denk dat het Zeus is die op ons neerkijkt. Die ons in de gaten houdt. We hebben het met geschiedenis nu over de klassieke oudheid. Ik vind dat een heel leuk onderwerp. De geschiedenis van Griekenland en Italië, die mythen… het fascineert me. Het is zo onvoorstelbaar dat er tweeduizend jaar geleden echt een wereld was die zoveel op de onze leek. Waar de vrouwen ook ondergeschikt waren aan de mannen. Zouden er toen ook mannen als Alex zijn geweest? ‘Zeus weet alles’, stond in mijn leerboek. Dan weet Zeus dus ook hoe ik me nu voel. Dan kent Zeus Alex ook. Arme Zeus.

Vandaag heb ik Charlie en Sas en de rest van mijn schoolwereld achter me gelaten. Ik had geen zin om naar school te gaan, zeker niet na gisteren. Ik voelde me zo vies en ik was zo bang dat ik niet naar school durfde te gaan. Thuis weten ze dat natuurlijk niet, want ik heb gewoon gedaan alsof ik naar school zou gaan. Doen alsof ik ziek ben, werkt niet bij hen. Dat hebben ze meteen door.


[Dit bericht is aangepast door Anneee (26-01-2002).]
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 26-01-2002, 21:40
Ilsch
Avatar van Ilsch
Ilsch is offline
ik vind het leuk om te lezen. Nou jah, leuk is beetje vaag woord.. leuk geschreven, zodat je zo door leest..

en die film weet niet meer hoe ie heet, was 2 weken trg ofzo op rtl4 als waargebeurd verhaal..
Met citaat reageren
Oud 27-01-2002, 19:22
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
ik vind het leuk om te lezen. Nou jah, leuk is beetje vaag woord.. leuk geschreven, zodat je zo door leest..
Dat was de bedoeling Dank je wel!

__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 19:13
Verwijderd
Je had gelijk, het is inderdaad wel angstaanjagend. Vooral omdat het ook echt zo kan gebeuren. zoals je het omschrijft, klinkt het heel erg realistisch. Goed gedaan meid
Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 20:00
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Citaat:
Sleeping Beauty schreef:
goed geschreven enzo..
maar lijkt een beetje op dat waargebeurt verhaal laatst op teevee

Jah klopt, was pas geleden op rtl4:

"Deceived By Trust"

Mooie film overigens, net als dit verhaal.

Met citaat reageren
Oud 28-01-2002, 21:55
Aafster
Avatar van Aafster
Aafster is offline
wow wat een geweldig verhaal.. wat errug zeg.. zeker afmaken dit verhaal!
u go girl!!!!!!!!!!
kuz
__________________
Doej lieve randy roar :(
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 09:37
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
funny-1 schreef:
wow wat een geweldig verhaal.. wat errug zeg.. zeker afmaken dit verhaal!
u go girl!!!!!!!!!!
kuz

Dank je Ik ben al weer verder aan het schrijven, maar ik vraag me af of ik het niet te dramatisch aan het maken ben
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 12:23
Aafster
Avatar van Aafster
Aafster is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Dank je Ik ben al weer verder aan het schrijven, maar ik vraag me af of ik het niet te dramatisch aan het maken ben

nou ik hoop het gauw weer verder te kunnen lezen.. en als je hem heelmaaln af heb wil je hem dan naar me mailen? ik vind hem echt heel goed
dikke kuz
__________________
Doej lieve randy roar :(
Met citaat reageren
Oud 29-01-2002, 14:27
Dark Enchantress
Dark Enchantress is offline
Ik vind t een heel goed verhaal en ik ben zeker benieuwd hoe t verder gaat
__________________
Yearning for days of yore in elysian daydreams
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 08:01
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik zit nu een beetje met het begin. Hoe moet ik het laten beginnen? Zoals ik dus al eerder zei, schrijf ik niet in chronologische volgorde. Ik zal weleens wat pogingen plaatsen
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-01-2002, 15:19
Verwijderd
Super mooi geschreven, t blijft boeien, als je weer een stuk hebt, plaats het dan maar, ik ben benieuwd!
Met citaat reageren
Oud 31-01-2002, 20:47
Eva*
Avatar van Eva*
Eva* is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Ik zit nu een beetje met het begin. Hoe moet ik het laten beginnen? Zoals ik dus al eerder zei, schrijf ik niet in chronologische volgorde. Ik zal weleens wat pogingen plaatsen

Ik vind het stuk dat je bovenaan deze topic hebt gezet eigenlijk een prima begin.

Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 10:40
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
E.v.a schreef:
Ik vind het stuk dat je bovenaan deze topic hebt gezet eigenlijk een prima begin.

Ja? Misschien wel...
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 15:38
Aafster
Avatar van Aafster
Aafster is offline
Citaat:
Anneee schreef:
Ja? Misschien wel...


het ozu zonde zijn als je niet verder gaat... amar je moet het niet in een keer schrijven .. telkens gewoon een stukkie.. en dat word uiteindelijk een geweldig verhaal.. koop aguw ,meer te kunnen lezen!
kuz
__________________
Doej lieve randy roar :(
Met citaat reageren
Oud 07-02-2002, 16:13
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
ik vind het ook super geschreven. Maar was nou de bedoeling dat wij een titel gingen bedenken, of zei je dat er gewoon bij. Ik heb namelijk geen idee voor een titel, sorry.
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 12:29
ducky
ducky is offline
mooi verhaal hoor... Echt iets dat je door blijft lezen. Leuk is dat
zeker mee doorgaan, ben benieuwd wat Dawn gaat doen...
Met citaat reageren
Oud 09-02-2002, 13:11
punkyfish
punkyfish is offline
heel erg mooi verhaal, en Dawn is mooie naam ghe doooorgaan!
__________________
...amen...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-02-2002, 08:51
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Thank you all!
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 10-02-2002, 19:18
ducky
ducky is offline
Ga je nog meer van je verhaal posten, vind het echt goed! En ben benieuwd verder...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2002, 15:56
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
ducky schreef:
Ga je nog meer van je verhaal posten, vind het echt goed! En ben benieuwd verder...

ja! Waar blijft het vervolg?
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap 17-jarige amsterdammer sluit zich aan bij sekte
rubenrtv
46 09-02-2004 11:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:27.