Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2011, 23:20
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Ja ik had vandaag een afspraak bij de orthodontist ben het helemaal vergeten dit is mijn eerste keer mijn vraag is krijg ik een boete? zo ja hoeveel ongeveer?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2011, 00:22
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
artikel 25: wees altijd op tijd bij je orthodontist xD

je moet waarschijnlijk de afspraak betalen (alleen de kosten van dat uur waarschijnlijk 15 euro ofzo niet de spullen die zouden worden gebruikt of de beugel!!!)
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 00:51
Verwijderd
Waarschijnlijk doen ze bij de eerste keer vergeten niet zo moeilijk, dat is in elk geval mijn ervaring. Gewoon even bellen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 00:54
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
het zou maar een wet worden xD
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 07:08
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Meestal is het zo dat je 1 maal een afspraak kan vergeten, doe je het nog een keer dan brengen ze het gewoon in rekening.

Dat is echter een beleid, geen vaste regel, ze mogen je gewoon het concult in rekening brengen. Dus; die 20 minuten die jij er niet was, moet wel de orthedontist betaald worden.

Je betaald dan echter wel minder dan normaal, omdat er normaal foto's gemaakt zouden zijn, metingen en dergelijke, deze betaal je natuurlijk niet.

Beetje afhankelijk van je ortho zit je wel snel aan de 100e voor niet op komen dagen.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 08:29
Verwijderd
Bij mij moet je geloof ik iets van 30 euro betalen als je je afspaak bent vergeten. Ik heb alleen geen idee of dat echt gebeurd aangezien het op een bordje bij de balie staat.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 09:45
Verwijderd
Even bellen en je excuses maken, als het de eerste keer is, willen ze het nog wel eens door de vingers zien. Maar verder is het vrij standaard dat je dan de kosten van het consult moet betalen, normaal worden die vergoed (mogelijk afhankelijk van je verzekering), maar in geval van 'verzuim' moet je die zelf betalen. Die kosten verschillen, 't is afhankelijk van hoeveel tijd de orthodontist nu mis is gelopen (want in die tijd dat jij niet bent gekomen hád hij anderen kunnen helpen). Een afspraak van 10 minuutjes is goedkoper dan een afspraak van 2 uur, natuurlijk.

Maar bel dus gewoon even, bied je excuses aan en vraag wat de consequenties zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 10:45
Verwijderd
Voordeel van even bellen is ook dat de orthodontist niet denkt "hmpf, dat meisje vindt het ook niet boeiend of ze op komt dagen" maar in plaats daarvan "och ja, een keer vergeten, kan gebeuren".
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 16:57
Fashion Icone
Fashion Icone is offline
Ik heb vandaag in de ochtend gebeld en mijn excuses aangeboden de receptioniste aan de telefoon zij dat ik geluk had en iemand vandaag zijn afspraak heeft afgezegd dus ben vandaag om tien voor twee naar de orthodontist gegaan en heb geen boeten te hoeven betalen ik heb echt geluk gehad
Heel erg bedankt voor jullie reacties.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 18:23
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vandaag in de ochtend gebeld en mijn excuses aangeboden de receptioniste aan de telefoon zij dat ik geluk had en iemand vandaag zijn afspraak heeft afgezegd dus ben vandaag om tien voor twee naar de orthodontist gegaan en heb geen boeten te hoeven betalen ik heb echt geluk gehad
Heel erg bedankt voor jullie reacties.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2011, 21:13
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
Citaat:
Ik heb vandaag in de ochtend gebeld en mijn excuses aangeboden de receptioniste aan de telefoon zij dat ik geluk had en iemand vandaag zijn afspraak heeft afgezegd dus ben vandaag om tien voor twee naar de orthodontist gegaan en heb geen boeten te hoeven betalen ik heb echt geluk gehad
Heel erg bedankt voor jullie reacties.
zoals ik al zei is dat geen boete -.-
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 06-03-2011, 16:03
Knoop24
Knoop24 is offline
Ik ben het laatst ook vergeten, kreeg geen rekening. Ik denk dat ze inderdaad niet zo moeilijk doen over één keer.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 14:25
saadiie
Avatar van saadiie
saadiie is offline
Citaat:
Ik ben het laatst ook vergeten, kreeg geen rekening. Ik denk dat ze inderdaad niet zo moeilijk doen over één keer.


Hmm, dat denk ik ook.
__________________
Kan b3ik.
Met citaat reageren
Oud 07-03-2011, 15:08
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
we zijn allemaal mensen ik heb ook wel eens gehad dat ze mij de verkeerde tijd had doorgegeven... maar ik leg ook geen rekening bij hun neer
maar ja als je nou elke keer te laat komt of niet dan denk ik dat ze het ook wel zat worden...
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 11:47
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ik ben het laatst ook vergeten, kreeg geen rekening. Ik denk dat ze inderdaad niet zo moeilijk doen over één keer.
Nadat die beul van een ortho mijn volledige kiezenpartij gebroken heeft bij het verwijderen van de beugel ben ik nooit op de laatste controleafspraak geweest (lees de 2e van 2 controles na het verwijderen van de beugel)

kosten consult: 32.80 op naam van mijn vader.

Kosten aanmaning nu: 1584.37 op mijn naam.

moet ik betalen; volgens de rechter wel omdat "ondanks naam vader toch dienst voor u geweest"

wees maar niet zo zeker over je zaken.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 08-03-2011, 16:06
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
Citaat:
Nadat die beul van een ortho mijn volledige kiezenpartij gebroken heeft bij het verwijderen van de beugel ben ik nooit op de laatste controleafspraak geweest (lees de 2e van 2 controles na het verwijderen van de beugel)

kosten consult: 32.80 op naam van mijn vader.

Kosten aanmaning nu: 1584.37 op mijn naam.

moet ik betalen; volgens de rechter wel omdat "ondanks naam vader toch dienst voor u geweest"

wees maar niet zo zeker over je zaken.
huh ik snap he tniet moet je nou 1584.37 betalen of zo iets? (wat me sterk lijk)
wat een achterbaks mens als ze je dit aandoet!
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 08:40
Adore
Avatar van Adore
Adore is offline
Citaat:
huh ik snap he tniet moet je nou 1584.37 betalen of zo iets? (wat me sterk lijk)
wat een achterbaks mens als ze je dit aandoet!
Da's niet sterk, da's een feit.

Als je niet op afspraak verschijnt en je ortho / tandarts / welke therapeut dan ook brengt die kosten in rekening, dan mag dat.
Als je van mening bent dat dit niet terecht is en je betaalt niet, dan gaat je zaak vanzelf van incasso naar deurwaarder naar rechter.
Intussen lopen de kosten flink op. Als de rechter dan van mening is dat het je eigen verantwoordelijkheid was en je alsnog verplicht wordt om te betalen, dan heb je ineens een flink hogere rekening.

Dat is niet achterbaks, dat is zoals het loopt. Het is wel heel vervelend, tijdrovend en duur.
Met citaat reageren
Oud 09-03-2011, 16:43
olha1
Avatar van olha1
olha1 is offline
Citaat:
Da's niet sterk, da's een feit.

Als je niet op afspraak verschijnt en je ortho / tandarts / welke therapeut dan ook brengt die kosten in rekening, dan mag dat.
Als je van mening bent dat dit niet terecht is en je betaalt niet, dan gaat je zaak vanzelf van incasso naar deurwaarder naar rechter.
Intussen lopen de kosten flink op. Als de rechter dan van mening is dat het je eigen verantwoordelijkheid was en je alsnog verplicht wordt om te betalen, dan heb je ineens een flink hogere rekening.

Dat is niet achterbaks, dat is zoals het loopt. Het is wel heel vervelend, tijdrovend en duur.
dus terwijl ik maar een 15 euro zou moeten betalen is het voor arPos 1500 euro?
terwijl de ortho maar een uurtje kwijt is?

dit vind ik wel best sielig om te doen!
__________________
i'm going to be the pirate king
one piece - Luffy
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 11-03-2011, 07:38
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Da's niet sterk, da's een feit.

Als je niet op afspraak verschijnt en je ortho / tandarts / welke therapeut dan ook brengt die kosten in rekening, dan mag dat.
Als je van mening bent dat dit niet terecht is en je betaalt niet, dan gaat je zaak vanzelf van incasso naar deurwaarder naar rechter.
Intussen lopen de kosten flink op. Als de rechter dan van mening is dat het je eigen verantwoordelijkheid was en je alsnog verplicht wordt om te betalen, dan heb je ineens een flink hogere rekening.

Dat is niet achterbaks, dat is zoals het loopt. Het is wel heel vervelend, tijdrovend en duur.
Half half, de het verhaal klopt wel, de constructie met incassokosten op incassokosten niet, maar wil je daarin gelijk krijgen moet je alsnog op tijd zijn met je bezwaren.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 11-03-2011, 09:53
anne11112
Avatar van anne11112
anne11112 is offline
ik was de eerste keer ook vergeten

bij mij werd er geen probleem van gemaakt, dus moesten we ook niet te betalen...
Jammer genoeg kwam ik bij de 5e keer ofzo een uur te laat*haat aan digitale klokken* toen moest ik wel betalen. Dat was iets in de €13.75 ofzo. Valt mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Ortho afspraak vergeten
Jassu
5 28-04-2014 21:51
De Kantine The sound of saai. #436
Missy
500 25-11-2008 18:42
Algemene schoolzaken te laat komen
sportbabe
49 10-04-2003 16:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:06.