Oud 13-02-2019, 23:49
Lost451
Lost451 is offline
Hallo allemaal,

Ik zit nu in HAVO 5 en ik wil heel graag luchtverkeersleider worden. Nou weet ik dat het een hele strenge selectie is dus de kans dat ik aangenomen wordt heel klein is. Mijn plan B is om kunstmatige intelligentie te studeren op de universiteit. Ik heb Economie & Maatschappij als profiel en vroeg me af wat de beste optie is om op de universiteit te komen. Is dat via HBO en dan proberen mijn propedeuse te halen, of 2 jaar lang op het VWO zitten en dan zo op de universiteit te komen. Een nadeel van het 2 jaar op VWO zitten ik heb naar namelijk niet zo veel zin in en als ik via de HBO-P route ga ben ik een jaar eerder op de universiteit. Dit is best wel een lastige dilemma voor mij en heb er al een tijdje over zitten piekeren

Met vriendelijk groet,

Nick
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2019, 06:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Zoek uit of je via de HBO P route niet alsnog ook vakken op vwo niveau nodig hebt, vaak is dat wel namelijk. Via het vwo is ook goedkoper dan via het HBO.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 08:09
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Ik gok dat je wel bepaalde vakken op VWO niveau gedaan moet hebben, zoals Wiskunde B. Kijk eens wat de toelatingseisen zijn voor de studie.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 09:02
Verwijderd
De toelatingseisen zijn tot mijn verbijstering niet zo streng: iedere Vwo-opleiding en iedere HBO-propedeuse is goed genoeg, in ieder geval in Tilburg (de eerste die op google tegenkwam). Ik zou ook verwachten dat op zijn minst een gedegen Wiskunde-achtergrond nodig was. Het lijkt me dat dat in ieder geval meer dan handig is. Waarschijnlijk heb je nu de "gemakkelijkste" Wiskunde gezien je profiel (ik weet niet zeker hoe die wiskunde momenteel heet ).

AI lijkt me een opleiding die een groot inzicht, gevoel voor logica, verbanden leggen en dergelijke vereist. Volgens mij is Wiskunde B inderdaad het vak dat deze zaken het meeste stimuleert/traint. Ik zou niet te lichtzinnig denken over even via een gemakkelijke HBO propedeuse aan die studie beginnen en VWO mét wiskunde B lijkt me een veel betere basis. Maar tegelijkertijd: als jij zelf denkt dat je goed scoort op de punten uit de eerste zin van deze alinea, waarom niet?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 13:12
Verwijderd
Bij LVNL werken als luchtverkeersleider is vooral extreem goed procedures kunnen opvolgen, nooit afwijken van deze procedures, en heel erg goed tegen stress kunnen.

Ik heb het, tot ik m'n huidige functie kreeg, heel erg vaak overwogen. Waren we wel buren geworden.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 22:47
Lost451
Lost451 is offline
Citaat:
Bij LVNL werken als luchtverkeersleider is vooral extreem goed procedures kunnen opvolgen, nooit afwijken van deze procedures, en heel erg goed tegen stress kunnen.

Ik heb het, tot ik m'n huidige functie kreeg, heel erg vaak overwogen. Waren we wel buren geworden.
Heb je ook ooit meegedaan aan de selectie? En hoe groot is eigenlijk de kans dat je aangenomen word?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2019, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Heb je ook ooit meegedaan aan de selectie? En hoe groot is eigenlijk de kans dat je aangenomen word?
Nee. Ik heb wel bepaalde testen gedaan waarvan vergelijkbare versies afgenomen worden voor het beroep luchtverkeersleider en daar scoor ik altijd als uitstekend geschikt op voor dit werk omdat ik bij ernstige stresssituaties m'n gevoel kan wegdrukken en m'n rationaal het kan laten overnemen zonder ernstige consequenties zoals geestelijk trauma. Daarom heb ik het ook serieus overwogen, omdat ik dit toch al wist.

Ik wilde ooit graag treinmachinist worden en ik heb vrijwillig meegewerkt aan diverse grote onderzoeken over dit onderwerp/met geestelijke issues gedeald waardoor je ook aan tests onderworpen werd.

Ik denk dat de kans voor een gemiddelde Nederlander niet zo groot is, maar als je toegelaten wordt tot de opleiding wel redelijk groot is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Wanneer heb je een grotere kans om een leidinggevend functie te krijgen?
ItsJusper
3 27-04-2015 15:18
Psychologie Geef niet op
Columbia
3 06-10-2008 15:55
Studeren University College #5
SchelefrieS
500 18-02-2008 20:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap [STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen.
Verwijderd
110 21-09-2006 01:04
Algemene schoolzaken Blijven zitten.
Verwijderd
111 12-03-2005 21:20
Algemene schoolzaken van Havo naar Vwo...?
heaven or tha hell
39 07-06-2004 15:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:42.