Oud 20-03-2005, 14:52
devilcat
devilcat is offline
:






naar een foto ongeveer 15 minuten met houtskool.:



olieverf zelfportret vanaf de spiegel ongeveer 1 uur.



Commentaar is van harte welkom

aquarel ongeveer 45 minuten naar een foto:




geschilderd in real life voor me in acryl ongeveer 2 uur:


aquarel van me hond naar een foto :


houtskool tekening van mijn moeder en mijn hond in real life ongeveer 15 minuten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2005, 14:59
devilcat
devilcat is offline
dit is mijn hond :

Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 15:11
Verwijderd
over die eerste doe je vrij lang

terwijl je over de rest erg kort doet

ik vind het allemaal niet echt speciaal ofzo. En waarom heb je voor het portret olieverf gebruikt als ik vragen mag?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 15:33
CSN
Avatar van CSN
CSN is offline
Ik vind ze wel mooi, vooral de eerste twee.
__________________
I'M NOT YOUR MOTHER'S FAVORITE DOG
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 15:36
Lalala1111
Lalala1111 is offline
Ik vind ook die eerste twee toch wel 't meest geslaagd, en dan vooral die eerste.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 15:57
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
EZBlade schreef op 20-03-2005 @ 16:11 :
over die eerste doe je vrij lang

terwijl je over de rest erg kort doet

ik vind het allemaal niet echt speciaal ofzo. En waarom heb je voor het portret olieverf gebruikt als ik vragen mag?
dat was toen het enige wat ik had, goedkope waterlooplein olieverf
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 17:13
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Ik vind je werk er best leuk uitzien,bij die houtskool vind ik je poppetjes erg leuk. en je zelfportret rockt ook .
Dat aquarel hou ik persoonlijk niet zo van en vind het een beetje afgeragd zeg maar,maar dat kan ook aan mij liggen.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 19:43
Pay Per View
Avatar van Pay Per View
Pay Per View is offline
Boeit het plots hoeveel tijd je in je werk steekt ofzo?
__________________
I wanna kill every damn koala who won't f*ck to save his species!
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 20:11
dark_poetry
Avatar van dark_poetry
dark_poetry is offline
Citaat:
Pay Per View schreef op 20-03-2005 @ 20:43 :
Boeit het plots hoeveel tijd je in je werk steekt ofzo?
Persoonlijk vind ik tijd wel handig want zo kan je naar jezelf kijken en kijken hoe je je zelf ontwikkeld..nahja beetje vaag uit te leggen.
__________________
Do you remember what we tried to reach and build together? forever forever "schoonheid is ontzetting"onkruid vergaat niet"
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 20:16
Verwijderd
wat voor ras is je hond??
Met citaat reageren
Oud 20-03-2005, 21:19
devilcat
devilcat is offline
ruigharige Jack Russel
Met citaat reageren
Oud 21-03-2005, 20:51
devilcat
devilcat is offline













nieuwe snelle tekeningen HOUTSKOOL, naar foto's
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 17:44
@kie
Avatar van @kie
@kie is offline
>>olieverf zelfportret vanaf de spiegel ongeveer 1 uur<<

die vind ik echt mooi gemaakt joh, heel expressief en beweeglijk en er zit veel gevoel in!! Keep up the good work!
Met citaat reageren
Oud 22-03-2005, 18:20
brinta
brinta is offline
Citaat:
@kie schreef op 22-03-2005 @ 18:44 :
>>olieverf zelfportret vanaf de spiegel ongeveer 1 uur<<
ik vind het zelportret een beetje op n leeuw lijken...of iemand uit Cats ofzo... hm
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 17:48
Verwijderd
heb je dat zelfportret nat op nat gedaan? en dan eerst donker en dan licht?
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 17:54
@kie
Avatar van @kie
@kie is offline
Citaat:
brinta schreef op 22-03-2005 @ 19:20 :
ik vind het zelportret een beetje op n leeuw lijken...of iemand uit Cats ofzo... hm
tsja, ik weet niet hoe Devilcat eruit ziet .. maar het zou of geweldig kunnen lijken of juist niet .. maar dat is toch ook het mooie van kunst anders kun je dr net zo goed een foto van maken
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:03
brinta
brinta is offline
Citaat:
@kie schreef op 23-03-2005 @ 18:54 :
tsja, ik weet niet hoe Devilcat eruit ziet .. maar het zou of geweldig kunnen lijken of juist niet .. maar dat is toch ook het mooie van kunst anders kun je dr net zo goed een foto van maken
ja precies, t was ook geen kritiek maar meer vrije associatie van mij
Met citaat reageren
Oud 23-03-2005, 20:22
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
kwebbel schreef op 23-03-2005 @ 18:48 :
heb je dat zelfportret nat op nat gedaan? en dan eerst donker en dan licht?
ik heb dat rooie zelfportret eigenlijk heel " uit het niets " gemaakt.

Ik merk altijd dat ik van die momenten heb savonds dan moet ik INEENS schilderen, zo ook met dit portret.

Dus ik had nog wat waterlooplein bagger olieverf en >1< kwast.
van ongeveer 1 centimeter breedte.
Ik had op dat moment ook gen terpetine om de verf te verdunnen.

ik moest dus heel erg inproviceren ik had ook geen goeie kleuren om mijn gezicht realistisch te maken [ de kleuren]
ik had alleen een paar tubes verotte verf

Dus ik begon :

1 papieren blad in me hand met en kartonnetje.
Voor de spiegel moeilijk doen met een pijnlijke arm op een gegeven moment
en dan met de kwast [varkensharige] schetsmatig met verf op het papier aanbrengen hoe ik het wil hebben
dan eerst een dun laagje aanbrengen [dus eerst donkerrood]
dan ben ik met diezelfde donkerrode kwast in de witte verf overgegaan [had geen mogelijkheid de kwast schoon te maken]
en zo is het tot stand gekomen, laagje voor laagje ongeveer.
de witte/roze streken zijn als laatste opgebracht.

--//--
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-03-2005, 21:40
moon
Avatar van moon
moon is offline
Ik vind je tekeningen echt mooi! 1 klein kritiekpuntje, bij je zelfportret vond ik het een beetje lijken alsof je een snor had. Ik vind die witte strepen wat dat betreft en beetje zonde. Maar voor de rest vond ik ze allemaal mooi. En je hond...wat schattig!
__________________
wees jezelf er zijn al zoveel anderen (loesje)
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 14:08
Anetj
Anetj is offline
owww die 2e (in olieverf) is echt super!!! wil jij mij zo leren tekenen?? ik vind het echt mooi.. ik hou van dat soort schilderijen...
succes met de rest!!
__________________
It's like picking up trash in dresses.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 14:18
zarf
Avatar van zarf
zarf is offline
meid, zoals ik altijd al gezegd heb: je hebt talet!
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 16:03
Verwijderd
er zit echt supervette shit tussen, een paar dingen spreken me echt totaal niet aan, maar das meer een kwestie van smaak, relax dus
Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 19:14
devilcat
devilcat is offline
DANKJE DANKJE DANKJE!!

Met citaat reageren
Oud 24-03-2005, 21:48
Verwijderd
de eerste 2 zijn wel aardig, maar de rest gewoon slordige schetsen.. waarom post je die anyway?
En de tijd erbij zetten is niet nodig
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 00:19
devilcat
devilcat is offline
ik vind het geen slordige schetsen, ik vind die houtskool tekeningen kunstwerkjes opzich.
ik hou ervan om in een paar streken een karakter van een dier uit te beelden of van een mens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-03-2005, 00:21
devilcat
devilcat is offline
dan moetik erbij zeggen dat ik alleen de laatste 2 goed vind
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 09:13
Verwijderd
naja, moet je zelf weten, het was mijn vizie erop. En je eigen werk kunst noemen gaat wel ver
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 14:36
Euryalo
Avatar van Euryalo
Euryalo is offline
wauw..ik vind ze vet

*bewondert*
__________________
†-"Als ik alleen geloof wat ik begrijp, is mijn geloof net zo groot als mijn hoofd." Godfried Bomans -†
Met citaat reageren
Oud 25-03-2005, 14:38
devilcat
devilcat is offline
Citaat:
kazje schreef op 25-03-2005 @ 10:13 :
naja, moet je zelf weten, het was mijn vizie erop. En je eigen werk kunst noemen gaat wel ver
ik bedoel met "kunstwerkjes" niet letterlijk kunst, maar, meer zoals ik bijvoorbeeld iets " in elkaar geflanst" noem ik dan kunstwerkjes

ja hoe leg ik dit uit

ik bedoel dus niet " ik vind die 2 werkjes opzich al kunst"
nee ik bedoelde meer van " ik vind het wel leuke werkjes opzich"
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 07:20
Ninnoc
Ninnoc is offline
je zelfportret vind ik mooi, lekker veel textuur zeg maar.
(ik gebruik trouwens zelf lijnolie ipv terpetine, ik kreegvan terpetine altijd zon pijn in me kop, lijnolie droogt langzamer en is dikker (is olie) maar bevalt echt stukken beter)

de houtskooldingen zijn wel aardig maar niet meer dan dat, beetje voorstudie/schets/oefening achtig. ik vind de wolken niet echt mooi. verder kloppen de koeien niet helemaal, de koppen zijn wat bijv. groot. die van de zijkant is t best(qua kloppendheid, de rest is leuker vanwege compositie) al klopt bij die zn staart niet. n koeienstaart is niet aangeplakt zeg maar maar begint al op zn rug. en de voorpoten natuurlijk. maar goed de dieren zijn wel leuk mede omdat je leuke fotos hebt gebruikt.

stilleven aquarel -> waarom naar n foto? dit kan je makkelijk van real life schilderen en dan zie je t licht ed ook beter. ik vind dat bij deze t licht ook zeker beter kan, de doorzichtigheid en reflectie van bijv die kan, kan beter.

de acryl is al een stuk beter. misschien ligt het ook aan t materiaal (aquarel vind ik stinkend moeilijk) maar t licht en t plantje en de pot vind ik bij deze echt een grote vooruitgang bij de aquarel.

maar leuk dus
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 26-03-2005, 22:22
devilcat
devilcat is offline
dankjewel,
dat van die aquarel naar foto is puur toeval dat nou net die van een foto is, ik zag een foto en dacht "why not" dus zodoende maakte ik die .

Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik heb er zeker wat aan.

Die houtskool tekeningen, probeer ik in een paar lijnen beweging en karakter uit te drukken van die varkentjes, en voor mijn idee/gevoel hoeven de dieren ook niet 100% te kloppen , maar ieder zijn mening verschilt natuurlijk

Met citaat reageren
Oud 27-03-2005, 09:40
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
devilcat schreef op 26-03-2005 @ 23:22 :


Die houtskool tekeningen, probeer ik in een paar lijnen beweging en karakter uit te drukken van die varkentjes, en voor mijn idee/gevoel hoeven de dieren ook niet 100% te kloppen , maar ieder zijn mening verschilt natuurlijk

dat lukt je goed hoor daarom vind ik t oefening-schetsen zeg maar. altijd handig om veel van zulke te maken, je leert er veel van imo. alleen als t te erg misloopt qua anatomie stoort t mij maar dat ik voornamelijk bij de eerste koe van de 2de post met tekeningen, dat is echt zon clara bella (of whatever) koe
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 29-03-2005, 23:01
Lunatik
Avatar van Lunatik
Lunatik is offline
Hmm... helemaal met degene hierboven ergens eens. Wat boeit het hoelang je ergens over doet. Het gaat niet om de tijd die je er in steekt maar om hoe het eruit ziet.
Probeer eens acrylverf is mijn tip. Je schildert heel bewegelijk en daar is olieverf nou juist niet helemaal voor gemaakt. Acryl, vind ik, werkt lekkerder. Amsterdam is het studentenmerk en niet zo duur. Je hoeft alleen maar de basiskleuren + wit te kopen dan kan je alle kleuren maken. Je doet er redelijk lang mee.

Wat wil je hiermee gaan doen of doe je al iets hiermee? Ga er lekker mee door alleen oefening maakt je beter, verder boeken over anatomie of weet ik wat is altijd makkelijk. maar keyword is oefenen oefenen oefenen... Ik kan nu opeens dingen waarvan ik niet wist dat ik het kon. maar ben er nog laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang niet...... Andere mensen blijven altijd beter. Ach als je er maar lol in hebt en je werk dat uitstraalt.

suc6 als je vragen hebt ik hoor het wel
-x-
__________________
'Dat meisje dat rammelt als ze loopt'
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 22:18
devilcat
devilcat is offline
ja ik heb toch wel zo mijn onzekerheden :

* ik wil eigenlijk graag kunstenaar worden, maar, vaak zijn de opledingingen die leuk zijn voor - docent- beeldende kunst, maar ik wil GEEN docent worden!!!
en hoe ga ik mijn geld verdienen als ik het in het diepe gooi met kunst maken?

* verder lijkt mij kunstgeschiedenis ook geweldig, alleen WAT WORD JE DAARMEE, niet veel boeiends lijkt mij, ik vind de studie gewoon leuk maar ik kan me niks voorstellen qua banen.
en ik heb havo gedaan ben nu 19 jr en ik ben al bijna te laat denk ik voor scholen in september.

* Kunstacademies, om kunstenaar te worden,ja is leuk, alleen jammer dat er maar weinig tot geen academies meer zijn die nog echt uitleggen over technieken etc. maar meer van " Zoek het maar uit " [rietveld...]



DAmnit, waarom moeten we ook geld verdienen
Met citaat reageren
Oud 30-03-2005, 22:33
Lunatik
Avatar van Lunatik
Lunatik is offline
Zeg dat wel Rietveld... na breek me daar maar de bek niet over open. Ben ik niet erg positief over. Vriendinnetje van mij was 18 belde hen vroeg om info er werd haar gevraag hoe oud ze was en toen zeiden ze tegen haar dat ze als ze 20 was terug mocht bellen. Rotterdam vond ik leuk maar hoor er niet zulke goede verhalen over, HKU vond ik niet zo leuk maar hoor er wel goede verhalen over. Minerva is geweldig . Tja je kan het altijd proberen.... al is dat ook de reden dat ik geen autonoom wil doen ( dus gewoon kunstenaar) Is mij iets te vaag.... Ben ik ook niet echt het type voor. Maar je kan toch eerst kunstacademie proberen en dan desnoods een andere opleiding. In de tijd dat je kunstacademie doet kan je het beste stufi krijgen want het kost echt klauwen met geld. Ik wil hierna zelf ook nog communicatie of journalistiek of zo gaan doen... mocht het niks worden heb ik dat nog
__________________
'Dat meisje dat rammelt als ze loopt'
Met citaat reageren
Oud 31-03-2005, 07:03
Ninnoc
Ninnoc is offline
Citaat:
devilcat schreef op 30-03-2005 @ 23:18 :

en hoe ga ik mijn geld verdienen als ik het in het diepe gooi met kunst maken?

* verder lijkt mij kunstgeschiedenis ook geweldig, alleen WAT WORD JE DAARMEE, niet veel boeiends lijkt mij, ik vind de studie gewoon leuk maar ik kan me niks voorstellen qua banen.
en ik heb havo gedaan ben nu 19 jr en ik ben al bijna te laat denk ik voor scholen in september.
er bestaan kunstenaarsuitkeringen maar dat is wel op n houtje bijten.

kunstgeschiedenis (heb ik 1 jaar gedaan) kan je conservator enzo mee worden(niet echt heel boeiend idd) maar de opleiding is wel leuk maar wel vrij duf. veel jaartallen ed leren en hele blokken iconografie (fucking saai). er waren bij mij een aantal mensen die eigenlijk kunstenaar wilden worden en daarvan is toch een groot deel afgehaakt want t is echt een leer-studie absoluut niets doen. je bent voor opleidingen zonder toelating niet te laat hoor je kan je nog makkelijk inschrijven. ga overigens geen kunstgs aan de uva doen dat is te beroerd geregeld. vu schijnt al beter te zijn. het is echt kunstGESCHIEDENIS he.

ik zelf (geen kunstenaars-ambitie) zit nog na te denken om iets van restaurateur/ antiquair te gaan doen. maar ik kan niet echt opleidingen vinden in nederland. ik wil bijv graag iets met glas en zilverwerk ofzo doen maar dan moet je weer een praktische studie doen, dat is ook niets.
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 31-03-2005, 09:24
Verwijderd
Citaat:
devilcat schreef op 30-03-2005 @ 23:18 :
ja ik heb toch wel zo mijn onzekerheden :



* Kunstacademies, om kunstenaar te worden,ja is leuk, alleen jammer dat er maar weinig tot geen academies meer zijn die nog echt uitleggen over technieken etc. maar meer van " Zoek het maar uit " [rietveld...]



DAmnit, waarom moeten we ook geld verdienen
Bij ons (hku) wordt er anders best veel aan techniek voorgeschoteld En het is inderdaad ook zo dat je dingen zelf uit moet zoeken, uit eigen initiatief
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek Het arttopic van Rooster, met vanalles en nog wat van Rooster
Rooster
49 30-04-2009 13:42
ARTistiek Kunstige werkjes van LieveLizzie :)
LieveLizzie
8 19-11-2008 09:36
ARTistiek Nieuwe regels Knutselwerk, Simple Art en Fototopic
Verwijderd
11 13-03-2006 10:13
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen [NED] spreekbeurt
kitkat
4 27-03-2005 17:53
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie [ckv2] Mondriaan en de kerk van Domburg
Keyser Saus
2 20-10-2004 12:48
Verhalen & Gedichten De weg naar een nieuwe toekomst
MissyGeduld
2 21-09-2004 14:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:09.