Oud 12-12-2002, 20:38
Elisaaa
Elisaaa is offline
Wat vinden jullie daar nou van? Als je ouders zeggen: je krijgt je rijbewijs van ons als je tot je 18e niet rookt.

Trouwens leuk verhaal daarover: broer van mijn vriend werd een week voor hij 18 werd gesnapt door zijn moeder, en kon vervolgens de hele mikmak zelf betalen. SUKKEL!!! Die ene sigaret (vond ie niet eens lekker) koste hem ongeveer 2000 gulden.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-12-2002, 20:39
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Stom, als je dan eenmaal je rijbewijs hebt kun je alsnog beginnen met roken... vind ik een heel hypocriete regeling en ik snap ook niet dat ouders zoiets doen
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 20:42
qghp
qghp is offline
Nee ik snap het ook niet goed.
Je kan het er beter 1 keer goed met je kind over hebben en alle gevolgens van roken bespreken en hem daarna zelf laten beslissen.

Nu lijkt het net of je niet rookt voor je ouders , maar ze moeten je duidelijk maken dat je het moet laten omdat het beter voor jezelf is.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 20:45
Breg
Avatar van Breg
Breg is offline
stom, de meeste jongeren gaan hierdoor niet ineens niet-roken, maar gaan het alleen stiekem doen.

Mijn ouders doen het ook niet. Ze vinden dat ik het zelf moet weten als ik wil roken, moet ik dat vooral doen.
Maar ik ben nu 15 en heb nog nooit van mn leven een sigaret gerookt (zelfs niet geprobeerd) en heb er ook totaal geen behoefte aan. Dus mijn ouders hoeven me ook geen belofteste doen om me van het roken af te houden....
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 20:52
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
nee, en ik zou dit niet eens willen

op school hadden ze een keer iets dat als ej tijdens je hele schoolloopbaan neit zou roken je een x aantal gulden kreeg.
wel moest je eens in de zoveel tijd bloed laten afnemen om t te laten controleren.

heb t niet gedaan omdat ik dit echt een megadom plan vind om mensen niet aan het roken te laten gaan, dat kan ik uit mezelf ook wel.

mn ouders zeiden altijd dat ik moest doen wat ik zelf wilde mbt roken en ik ben er nooit aan begonnen, kon dr vorger ook slecht tegen doordat ik astma had, maar zelfs zonder dit zou ik niet aan het roken gegaan zijn.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 21:01
Shock
Avatar van Shock
Shock is offline
Fout....
Ik vind dat je die verantwoordelijkheid zelf moet hebben, alsof tegenwoordig overal wat tegen over moet staan...
Als ik wil roken kan ik dat (al is het buiten) gewoon doen, ik verkanker dan m'n eigen gezondheid.
__________________
Bier is niet voor vrouwen, olé olé olé © Adore | Ik praat alleen maar lief: Huppel, huppel, seks, huppel, huppel. Kut. | Ik ben een gruwel.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 21:15
PV
PV is offline
ik zou dr wel blij mee zijn roken doe k toch nie.. wel geprobeerd maar das ook alles..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 21:17
Verwijderd
Citaat:
Esmée schreef:
Stom, als je dan eenmaal je rijbewijs hebt kun je alsnog beginnen met roken... vind ik een heel hypocriete regeling en ik snap ook niet dat ouders zoiets doen
mijn ouders doen het niet, precies om die reden.

Maar ik had het niet erg gevonden als ze mn rijbewijs wel zouden betalen, als ik tot mn 18e niet rook, want roken wil ik toch nooit aan beginnen..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 21:18
WishfulDreaming
Avatar van WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
De mijne zeggen zoiets niet neej, vind het inderdaad ook een beetje dom. Maar ook stom van die jeugd die het dan stiekem gaat doen. Dat vind ik pas echt dom
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 21:29
Dwarfie
Dwarfie is offline
Ik vind het een goede regeling, ik kreeg zelf €450 als ik voor m'n 18de niet zou roken. En dat is me prima gelukt.

Ik vind het een goede regeling, tot je 18de ben je denk ik namelijk veel makkelijker te beïnvloeden door je omgeving, je probeert wat uit, etc. Ik denk dat je vanaf je 18de (verschilt per persoon natuurlijk, maar je moet nou eenmaal een maatstaf hebben) veel sterker in je schoenen staat, dat je het dan makkelijker kunt weigeren én meer op de hoogte bent van de gevaren ervan.

En als je het stiekem zou doen, tja, als jij je ouders op die manier wilt belazeren moet je dat vooral doen. Ik vind dat absoluut niet kunnen tegenover je ouders.
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 21:31
a new noise
a new noise is offline
roken is zowiso belachelijk , maja daar zal ik nooit iedereen van kunnen overtuigen
__________________
The best thing since canned vegetables.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 22:00
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Mijn ouders doen dit wel.. maar overigens de helft van m'n rijbewijs...
En ik mag wel af en toe roken zolang ik maar niet verslaafd raak (dus dat ik niet meer zonder kan). Proberen mag dus gewoon wel.
Ik vind het opzich wel een goeie regeling.. ik vind roken wel lekker, maar zou het niet te vaak doen/willen.
Dat vinden me ouders okay, en ze willen me dus belonen daarvoor... ach tis naar mijn idee meer zoiets van: je moet toch een rede zoeken om je kinderen te sponsoren.

Ohw ja bedenk me ineens... ik mag ook geen scooter kopen.. daar zijn m'n ouders ook erg op tegen... (dus tegen scooters over het algemeen)
__________________
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 22:10
Verwijderd
hebben mijn ouders ook gedaan, vind ik niks mis mee, ik moet niks van roken hebben, rookt goor en smaakt smerig als je met iemand zoent die rookt dus ik heb zelf niet gerookt en heb rijlessen op hun kostte
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 22:23
Mara
Mara is offline
Mijn ouders doen dat ook, maar m'n ma zegt dat als ik daarna alsnog ga roken dat ik dan alles moet terugbetalen..
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 22:31
Thomas
Thomas is offline
Ik heb mijn rijbewijs op die manier gehaald! Koste me helemaal niets!!!
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 22:32
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Mijn ouders hebben ook zo'n regeling geloof ik... maar of het helpt? Ehm, nee
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 22:40
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
Ik vind het een goede regeling, ik kreeg zelf €450 als ik voor m'n 18de niet zou roken. En dat is me prima gelukt.

Ik vind het een goede regeling, tot je 18de ben je denk ik namelijk veel makkelijker te beïnvloeden door je omgeving, je probeert wat uit, etc. Ik denk dat je vanaf je 18de (verschilt per persoon natuurlijk, maar je moet nou eenmaal een maatstaf hebben) veel sterker in je schoenen staat, dat je het dan makkelijker kunt weigeren én meer op de hoogte bent van de gevaren ervan.

En als je het stiekem zou doen, tja, als jij je ouders op die manier wilt belazeren moet je dat vooral doen. Ik vind dat absoluut niet kunnen tegenover je ouders.
Dit vind ik - in tegenstelling tot de voorgaande - een heel verstandige reactie.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 22:43
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Stom, als je dan eenmaal je rijbewijs hebt kun je alsnog beginnen met roken... vind ik een heel hypocriete regeling en ik snap ook niet dat ouders zoiets doen
Ouders vrezen de puberteit waar zoveel zaken worden 'uitgeprobeerd' , dat ik het op zich helemaal geen slechet regeling aangezien je op je 18e toch wel de puberteit hebt verlaten en een wat sterkere geest hebt ontwikkeld als iemand van 15 of 16.
__________________
Twee gekken die zeiden: "Wij 3-en, zijn alle 4 een soort van genieën"- spreek wartaal, doe raar - Iets geks geen bezwaar - Geniale fantasmagorieën -
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-12-2002, 22:45
Krugdinho
Avatar van Krugdinho
Krugdinho is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Stom, als je dan eenmaal je rijbewijs hebt kun je alsnog beginnen met roken... vind ik een heel hypocriete regeling en ik snap ook niet dat ouders zoiets doen

niks aan toe te voegen...
__________________
Guess who's back
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 22:48
Denise84
Avatar van Denise84
Denise84 is offline
als iemand wil roken, doet hij/zij dat toch wel (danwel stiekem)
__________________
(geen signature)
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 22:57
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Esmée schreef:
Stom, als je dan eenmaal je rijbewijs hebt kun je alsnog beginnen met roken... vind ik een heel hypocriete regeling en ik snap ook niet dat ouders zoiets doen
Ik wel. Ze hebben je dan netjes tot de volwassenheid gebracht, en de stommiteiten die je daarna begaat, zijn dan per definitie (en wettelijk) meer jouw dan hun probleem (al zullen ze zich altijd zorgen blijven maken).
Het heeft niets met hypocrisie te maken, althans niet bij de ouders of op het gebied van de regeling. Je zou hooguit kunnen zeggen dat het kind dat na zijn/haar 18e gaat roken, hypocriet is: het heeft alleen niet gerookt om geld te kunnen opstrijken. Bah, wat een laag-bij-de-grondse houding.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 23:00
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
Denise84 schreef:
als iemand wil roken, doet hij/zij dat toch wel (danwel stiekem)
Ok, maar stiekem roken is een vorm van liegen, die haaks staat op de vertrouwensrelatie tussen jou en je ouders. Bij een dermate slechte relatie zijn er twee schuldige partijen: het kind en de ouders. Het kind liegt, omdat de ouders het slecht hebben opgevoed.
Goed opgevoede kinderen liegen niet. Willen ze roken, dan doen ze dat. Dan maar geen rijbewijs.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 23:02
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
MeelFriek schreef:
Mijn ouders doen dat ook, maar m'n ma zegt dat als ik daarna alsnog ga roken dat ik dan alles moet terugbetalen..
Begrijp je nu niet dat het die mensen helemaal niet om het geld gaat?
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 00:03
Conan the Librarian
Conan the Librarian is offline
Hebben m'n ouders mij ook gezegd. En misschien heeft het onbewust inderdaad wel meegeholpen aan mijn ik-ga-nooit-van-m'n-leven-roken-instelling. Ik weet het niet.

Wat ik wel weet, is dat ze het wel degelijk zouden betalen, ookal rookte ik m'n longen zwarter dan zwart, met hun medeweten. En dat ze dat heel jammer zouden vinden. En dat ik haast alleen al daarom niet rook.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 04:09
Zoulou
Avatar van Zoulou
Zoulou is offline
slaat ook nergens op
__________________
Rock is dead they said? Long live Rock!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2002, 04:09
Zoulou
Avatar van Zoulou
Zoulou is offline
én ik rook achter het stuur
__________________
Rock is dead they said? Long live Rock!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 08:25
Verwijderd
Citaat:
Elisaaa schreef:
Wat vinden jullie daar nou van? Als je ouders zeggen: je krijgt je rijbewijs van ons als je tot je 18e niet rookt.

Trouwens leuk verhaal daarover: broer van mijn vriend werd een week voor hij 18 werd gesnapt door zijn moeder, en kon vervolgens de hele mikmak zelf betalen. SUKKEL!!! Die ene sigaret (vond ie niet eens lekker) koste hem ongeveer 2000 gulden.
Die wedenschap heb ik nu al een aantal jaren staan: er is nog geen sigaret in mijn mond gewees en ik heb er geen behoefte aan. Ik ga winnen!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 08:29
Cryptic Winterstorm
Avatar van Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Sigaretten zijn vies, ik zou er geen problemen mee hebben, om het niet te doen.
Overigens heb ik mijn rijbewijs toch gekregen, terwijl ik wel eens gerookt heb (om "stoer" te doen) en gewoon ook een scooter gehad enz.

Ben beetje verwend, maar kan d'r ook niks aan doen. Er stond iig niks tegenover, om mijn rijbewijs op kosten van in mijn geval mijn oma te halen.
__________________
I have a dream.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 09:41
Tox
Avatar van Tox
Tox is offline
*krijgt zijn rijbewijs al niet meer *
__________________
In the end we will not remember the words of our enemies, but the silence of our friends
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 09:50
Verwijderd
Hmm mijn ouders weten toch wel dat ik niet ga roken, naja ik ben nu al 18, maar daarvoor wisten ze ook al dat ik niet zou gaan roken.
Ik heb nooit zo'n afspraak met m'n ouders gemaakt daarover en m'n rijbewijs betalen ze sowieso.
M'n moeder zit nu ook de hele tijd zo van: "hey moet je niet eens rijlessen nemen?" Maar ik heb er om de 1 of andere reden niet zoveel behoefte aan.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 09:52
Verwijderd
Ik moest het sowieso zelf betalen en ervoor werken. Jullie zijn verwend :/
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 10:30
Verwijderd
Roken begin je om stoer te doen,
want je vind het in het begin helemala niet lekker..

rokers zijn stom
niet rokers zijn cool


Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 12:29
poecilotheria
poecilotheria is offline
ik rook en ik heb het toch gekregen

nee maar die regel vind ik op zich niet zo verkeerd......je hebt dan nog altijd gastjes die het geheim (proberen te) houden tot hun 18 zodat ze hun rijbewijs krijgen en kunnen roken kijk dan heeft het geen nut maar ik ken ook veel mensen die daardoor nooit aan roken zijn begonnen dus voor die is het zeker nuttig....

dat is natuurlijk niet te voorzien dus ik vind het wel een goede regel....(al ben ik blij dat die bij mij niet van toepassing was!)
__________________
onze vader die uit de hemel schijt, onze moeder die ons dagelijks brood snijdt. geef ons maar dagelijks friet, en vergeet vooral de mayonaise niet!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 13:37
Mr.Oizo
Avatar van Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mwah... niet roken is natuurlijk beter, maar ik vind die regeling maar nix. Dan beginnen ze toch gewoon na hun 18e
BTW: Tegenwoordig luisteren zo weinig jongeren nog naar hun ouders (DIT ZOUDEN ZE EENS WAT VAKER MOTTEN DOEN!!!) en roken ze voor hun 18e toch stiekem (al is het maar een paar keer ofzow en niet voor vast, dat maakt voor mij geen verschil).
__________________
Mr.Oizo als vaste forummer: 27-04-2000 - 13-11-2006. Daarna passief lid geworden.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 14:28
Elisaaa
Elisaaa is offline
Citaat:
rokers zijn stom
Citaat:
niet rokers zijn cool
Precies! ik ben stoer want ik rook niet.....

Overigens... mijn ouders hebben wel zo'n regeling gemaakt. Maar ik was sowieso al behoorlijk anti-roken, dus kwam het alleen maar mooi uit.
Persoonlijk vind ik die regels eigenlijk helemaal niet zo stom. Het is gewoon een manier om je kinderem te behoeden de fout te maken om te gaan roken. En als je (als ouder) dan een tegenprestatie wil leveren, is dat toch niet verkeerd?
En of je het dan wel of niet stiekem doet, das volgens mij een kwestie van vertrouwen en ook iets wat je ouders je (hoogstwaarschijnlijk) hebben geprobeerd mee te geven. Trouwens... 9 van de 10 keer komen ze er toch echt wel achter.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 14:41
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Ik vind het achterlijk, naderhand kan je dus wel roken,
of gewoon stiekem.
Praat er als ouder idd een keer goed over,
leg de gevolgen ed uit,
maar ga geen stomme beloningen voor het niet roken geven..

Naja, mijn ouders hebben dat niet gedaan..
Maar goed, waarschijnlijk kan ik later niet eens auto rijden.
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-12-2002, 16:16
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
Betamethason schreef:
Ik vind het achterlijk, naderhand kan je dus wel roken,
of gewoon stiekem.
Praat er als ouder idd een keer goed over,
leg de gevolgen ed uit,
maar ga geen stomme beloningen voor het niet roken geven..

Naja, mijn ouders hebben dat niet gedaan..
Maar goed, waarschijnlijk kan ik later niet eens auto rijden.
Ik denk dus dat je na je 18de een veel weloverwogener keus kunt maken. Je bent volwassener, staat sterker in je schoenen, bent meer bekend met de gevolgen, etc. Iedere rationeel denkende mens maakt dan de keus om niet te roken, denk ik. Waarom zou je immers in godsnaam gaan roken na je 18de? Het is dan helemaal niet stoer meer, je vrienden zitten je niet op te jutten, etc. De "voordelen" die je eventueel eerst van het roken zag, zijn dan helemaal niet meer van toepassing, slechts de nadelen blijven over.
__________________
ok
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 16:19
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
Citaat:
Elisaaa schreef:

Trouwens leuk verhaal daarover: broer van mijn vriend werd een week voor hij 18 werd gesnapt door zijn moeder, en kon vervolgens de hele mikmak zelf betalen. SUKKEL!!! Die ene sigaret (vond ie niet eens lekker) koste hem ongeveer 2000 gulden.
ghehe mijn broer dan...
die had indd netjes tot zijn 18de niej gerookt
maar zat wel aan de drugs enzow en da wisten me ouders
mjuh hij rookte niej dus kreeg zijn rijbewijs
vonk eigenlijk oowk best wel vaag...
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 16:50
Verwijderd
Tis gewoon een stomme manier. Je kunt veel beter uitleggen waaróm roken slecht is, dan het gewoon proberen te kopen met een rijbewijs. Ik denk dat kinderen zelf verantwoordelijk genoeg zijn (als ze tenminste een beetje slim zijn, hehe ) om niet te gaan roken als ze goed geïnformeerd zijn.

Het is bekend dat er heel veel jongeren zijn die ondanks beloften van geld en rijbewijs tóch zijn gaan roken. Het helpt dus niks. Op het moment dat je een peuk aangeboden krijgt is de groepsdruk groot, en is de verleiding van het rijbewijs over vier jaar héél ver weg...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 17:34
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Ik heb het nut daarvan eigenlijk nooit echt begrepen.
Mijn ouders doen er niet aan, en dat vind ik toch wel erg jammer!
Maar zij weten ook best wel dat ik van m'n leven niet zou gaan roken, ik dénk er niet aan...
__________________
Vandaag is de eerste dag van de rest van mijn leven.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 17:50
Verwijderd
Citaat:
Breg schreef:
stom, de meeste jongeren gaan hierdoor niet ineens niet-roken, maar gaan het alleen stiekem doen.

Jep ik ken het idee, ik heb zelf ook een paar keer gerookt, maar ik vond het niets, daarna kreeg ik te horen dat mijn ouders wel aan die regeling doen, gelukkig dat ik ze niets verteld heb.. dan zou ik al dat geld zelf moeten dokken denk ik..

maar dat het hypocriet is, ja dat wel, mijn moeder rookte zelf heel erg en is toen gestopt maar nu is ze sinds een jaar ofzo steeds weer meer sigaretten van anderen aan het lenen en koopt ook steeds vaker zelf.. dan heb ik zoiets, als ze zo graag willen dat ik niet rook, moeten ze zelf ook niet roken, dan geven ze toch een verkeerd beeld vind ik...

Maar een ding blijf ik zeggen, roken is vies, wat rokers ook zeggen het is echt niet lekker, dat zit tussen hun oren ..
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 18:25
Esmée
Avatar van Esmée
Esmée is offline
Ik denk dat het weinig uitmaakt of je wel of niet al voor je 18e bent begonnen, omdat, als je het wil, je het toch wel gaat doen.. als je in je puberteit wel nieuwsgierig was, maar het niet hebt gedaan door die regeling, doe je het op je 18e wel.. roken is helemaal niet zo leeftijdsgebonden, tuurlijk je bent meer te beinvloeden op jongere leeftijd, maar als je het dan vies vindt ga je er heus niet mee door. Experimenteren hoort er sowieso bij, of je dat nou op je 14e of op je 18e doet.
__________________
Terug in NL!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 18:35
Verwijderd
Citaat:
Elisaaa schreef:
Wat vinden jullie daar nou van? Als je ouders zeggen: je krijgt je rijbewijs van ons als je tot je 18e niet rookt.

Trouwens leuk verhaal daarover: broer van mijn vriend werd een week voor hij 18 werd gesnapt door zijn moeder, en kon vervolgens de hele mikmak zelf betalen. SUKKEL!!! Die ene sigaret (vond ie niet eens lekker) koste hem ongeveer 2000 gulden.
juh die regeling heb ik met me ouders ook

als ik tot me 18e niet rook en niet drink krijg ik van hun mijn rijbewijs, anders niet.
maar eigenlijk vind ik het toch helemaal niet erg want ik hoef ook van mezelf helemaal niet te roken en te drinken
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 19:13
moenbase
Avatar van moenbase
moenbase is offline
Ik vond het wel makkelijker. M'n ouders wisten toch wel dat ik niet zou gaan roken...ik kan me ook niet eens een reden bedenken waarom ik zou gaan roken...maar ok, dat terzijde
__________________
Ik ben die uitzondering. "Rubbish, you're the one who's doomed to sink!"
Met citaat reageren
Oud 13-12-2002, 19:17
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Citaat:
Shock85 schreef:
Fout....
Ik vind dat je die verantwoordelijkheid zelf moet hebben, alsof tegenwoordig overal wat tegen over moet staan...
Als ik wil roken kan ik dat (al is het buiten) gewoon doen, ik verkanker dan m'n eigen gezondheid.
Tja, het is fout, en toch hebben mijn ouders me dezelfde voorwaarden gesteld.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 10:18
RoSaLiNi
Avatar van RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
(S)

Goed .
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 16:02
Kirk22
Avatar van Kirk22
Kirk22 is offline
foute motivatie.
Je moet je kinderen vertellen dat zij en hun omgeving er kanker van krijgen en dat het stinkt. Dat is een betere motivatie dan 1500 euro, want roken kost je uiteindelijk de waarde van een Ferrari.
__________________
You're either very brave or very stupid.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 16:48
The Crash Bash
Avatar van The Crash Bash
The Crash Bash is offline
Heb nog nooit gerookt en ga ook niet proberen.
Maarja als je langs een roker zit ergens krijg je het toch allemaal binnen.
__________________
What if tomorrow the war could be over? Isn't that worth fighting for? Isn't that worth dying for?Friends: Denise 01, Lionheart.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 18:37
RoSaLiNi
Avatar van RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Ik krijg van m'n ouders dus wel m'n rijbewijs als ik niet rook tot m'n 18e.
Het is niet zo dat ik denk "poeh, ik ga niet roken, want dan mis ik m'n rijbewijs". Als je echt wilt roken, doe je het toch wel stiekem.

Het is een beloning van m'n ouders, geen preventiemiddel.

Citaat:
kirk22 schreef:
foute motivatie.
Je moet je kinderen vertellen dat zij en hun omgeving er kanker van krijgen en dat het stinkt.
Waarom zou het een het ander moeten uitsluiten? Je kunt toch daarnaast vertellen dat je er kanker van krijgt?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2002, 18:39
Koen
Avatar van Koen
Koen is offline
M'n ouders doen er wel aan, maar het heeft bij mij niet mogen baten helaas.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Sisha-pen
Verwijderd
52 07-01-2015 20:18
Lifestyle Wat zou jij doen met 1000 euro?
RiRi95
66 10-10-2011 18:01
Lifestyle Dilemma's binnen je lifestyle :)
Verwijderd
66 24-10-2006 21:01
Eindexamens 2004 Wat krijg je als je slaagt?
reneebekkers
163 18-06-2004 11:04
Liefde & Relatie Niet roken; Rijbewijs
In_stilte
62 19-02-2004 21:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.