![]() |
||||
![]() |
Ik heb werkelijk geen id of een topic als dit al bestaat maar ik heb toch het id dat ik er ff eentje moet beginnen...
Op het s.com forum(Psychologie) staan veel topics over levensmoeheid, depresieve periodes etc. etc. De puberteit is een periode waarin jij als persoon verandert, zowel uiterlijk als in je denkwijze. Je zal het leven steeds meer zien zoals het is. Dit kan depresies, levensmoeheid en natuurlijk ook gewoon een dipje veroorzaken. Dat is een van de redenen waarom ik dit topic aanmaak want er zijn best veel topics over deze 3. Maar wat is een depresie nu precies? Bron: http://www.depressiecentrum.nl/ Citaat:
Een dipje heeft welliswaar dezelfde kenmerken als een depressie alleen zit het verschil hem in de lengte. Een depressie is een LANGE tijd van 'down' zijn terwijl een dipje tijdelijk is. Verwar deze twee dus niet... Bij een depressie is het vaak een goede zaak om hulp, danwel profesionele hulp te zoeken. Vrienden familie e.a. personen kunnen ook een prima oplossing zijn. Natuurlijk verschilt per persoon bij wie je hulp moet zoeken, vrienden of profesioneel... Het is wat je zelf het meest 'werkend' vindt. Er zijn veel topics al gemaakt over depresiviteit E.A. en hier zijn een aantal goede quotes; Citaat:
Citaat:
En even een kleine toevoeging, ja, posten mag hier inderdaad als je vragen e.a. hebt... Groeten, en zo nodig, sterkte justanothern00b Laatst gewijzigd op 06-02-2005 om 13:35. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 05-02-2005 om 21:09. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Zoals er al stond, een depressie is een 'ziekte' die jou in je dagelijkse leven in sommige opzichten niet goed in staat stelt om te functioneren. Ook is een depressie een lange periode van 'down' zijn.... Laatst gewijzigd op 06-02-2005 om 10:59. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
Ads door Google |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Maar goed, zoals freestyler al zei; Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
De puberteit is ook de tijd waarin psychische stoornissen aan het licht komen. Dus is het inderdaad gevaarlijk om te stellen dat het normaal is dat pubers aan dipjes en depressies lijden. Bij sommigen is het veel meer dan dat.
En het lijkt me alleen maar goed dat er aandacht aan besteed wordt, zelfs al is het een 'gewoon' dipje. Misschien zijn die dipjes 'puberaal', maar ze blijven vervelend en je kunt maar beter zorgen dat het niet uitdraait op een echte depressie. Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
alleen de hlupverlening is er niet voor niks Dat jouw vertrouwenspersoon je niet heeft geholpen is jammer natuurlijk, maar dat betekent niet dat alle vertrouwenspersonen waardeloos zijn. Die kunnen je misschien ook doorsturen. In bepaalde gevallen worden er ook medicijnen voorgeschreven, ik heb daar verder helemaal geen verstand van, maar om nou te zeggen "zoek maar een nieuwe vriendenkring, dat zal je erover heen helpen" gaat mij iets te ver
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik heb zelf een paar posts geleden ook gezegd dat familie en vrienden steun kunnen bieden. Dat staat echter niet in jouw geweldige advies hoor. ^ trouwens dat depressiezelftest vind ik ook maar stom eigenlijk ik geloof niet dat ik er ooit een score lager dan 17 heb gehaald. Bovendien gaat het zo erg uit van de situatie vroeger, en tjah wat is dan je nulsituatie? Die antwoorden zijn ook alles behalve genuanceerd.
Laatst gewijzigd op 06-02-2005 om 13:36. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Toen ik 16 was, was ik al depressief. Als ik in die tijd zo'n bericht tegen was gekomen, had ik mijn negatieve gedachten ("je bent een aansteller") alleen maar bevestigt gezien. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
er zou misschien wel een soort mededeling kunnen komen met symptomen (ookal zijn die verwarrend), links, tips, plaatsen waar je terecht kunt. Alleen dan goed door een forumbaas geschreven. Maar ik vind deze topic een beetje mensen de mond snoeren.
||
Citaat:
Ik vind je topic echt niet slecht of fout. Maar ik denk dat veel jongeren nog niet zo goed kunnen relativeren en hun eigen 'dip' of 'depressie' nog niet goed op waarde kunnen schatten (ik bedoel: wanneer het ernstig is of niet). Ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel. Ik weet niet zo goed hoe ik het uitleggen moet. Edit: en dat wat Freestyler zegt. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Ads door Google |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
als je tot de groep insiders behoort dat zal hier ook wel het geval zijn
||
![]() |
Citaat:
maar volgens mij ontstaat er dan hetzelfde probleem als op lucht je hart Als er opeens veel mensen posten verdwijnen posts heel snel uit het zicht. De topic wordt dan zo groot, waardoor je steeds moet bladeren en er ontstaat een soort groep insiders
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
|