Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Dat ligt er echt aan. Soms amper een uur, andere dagen (vooral in het weekend) soms wel 10 uur. Het ligt aan hoe ik me voel, wat er allemaal in mijn hoofd omgaat. Of ik het warm of koud heb kan ook meehelpen. En soms ben ik iets aan het doen en wil ik gewoon niet slapen, terwijl over 5 uur de wekker al gaat, dus dan is het 'opzettelijk.'
Oh en soms word ik wakker van herrie. Van de buren, of als er buiten gewerkt wordt, of als er iemand in dit huis teveel lawaai maakt. Hier heeft vast iedereen wel eens last van. Tja, ik weet het eigenlijk niet. ![]() |
![]() |
|
wel interessant
![]() Ik wordt regelmatig wakker met het gevoel van 'ik heb het zo druk gehad vannacht'.... ![]() voel me verder niet depressief overigens. Ik slaap meestal een uur of 7 op een nacht (23.00 uur slapen en 5.45 uur eruit) maar ben dan soms wel moe als ik savonds thuis kom en val wel eens achter de tv in slaap. in het weekend vind ik het ook heerlijk om uit te slapen omdat ik wel het gevoel heb moe te zijn van mn week. |
![]() |
|
Ik slaap meestal negen à tien uur. Toen ik twee jaar geleden in mijn eindexamenjaar zat sliep ik altijd tien uur per nacht, ik moet om de één of andere reden altijd echt veel slapen omdat ik anders overdag steeds in slaap val. Ik weet niet wat het is maar bij voorkeur slaap ik dus echt echt echt heel veel. Meestal droom ik trouwens ook heel veel, ik ben wel druk in mijn nachten.
|
Ik heb wekkers nodig, meerdere keren, voor ik mezelf uit bed kan hijsen. Maar ik heb genoeg ervaring met depressie om te weten dat dit een ander soort lamlendigheid is. Er zou gewoon wat meer ritme in mijn week moeten komen, maar daar ben ik te nonchalant voor.
|
Verwijderd
|
Op dit moment slaap ik gemiddeld zo'n 7 uur per nacht, wat voor mij veel te kort is... Ik denk wel dat het van invloed is op hoe ik me voel, want als ik meer slaap, voel ik me een stuk beter (logisch, maar ik bedoel ook psychisch). Ik weet ook dat ik eigenlijk zo'n 11 uur slaap nodig heb, maar dat is doordeweeks en met een klein kind zelden haalbaar. Ik heb over het algemeen geen problemen met in slaap vallen, maar wel met doorslapen en volgens mij ook niet 'diep slapen' (je hoeft maar naar me te wijzen en ik word wakker).
Ik vind het een beetje raar dat in het artikel overmatig slapen ook onder insomnia valt...want volgens mij betekent insomnia 'slapeloosheid', overmatig slapen lijkt me het tegenovergestelde. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|