Oud 14-12-2002, 18:44
RoSaLiNi
Avatar van RoSaLiNi
RoSaLiNi is offline
Zonde koen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2002, 11:22
Verwijderd
ging voor mij ook op.
Niet dat ik de behoefte had om ook maar een trekje te nemen...jech


Afijn, zo duur was het niet voor mijn ouders. Mijn broer en ik zijn beide in een maal geslaagd
Met citaat reageren
Oud 15-12-2002, 11:45
Verwijderd
Bij mijn broer hadden ze zo'n regeling om een etentje als hij zou hebben gerookt, dan moest hij dokken, en nu moesten mn ouders dus dokken. Mn broer is namelijk al 10 maanden 18 en heeft nog nooit gerookt.

Ik weet niet of ik zo'n regeling heb. Het zou wel fijn zijn, want dan krijg ik er iets voor als ik niet rook. Ik weet toch al dat ik nooit ga roken, maar als je er dan toch iets voor krijgt..

Maar mijn rijbewijs zou ik sowieso zelf moeten betalen..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 13:19
Mara
Mara is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Begrijp je nu niet dat het die mensen helemaal niet om het geld gaat?
Jawel, waarom denk je van niet dan? Door die puntjes? Dat zet ik altijd achter een bericht, een tick ofzo ...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 13:24
Verwijderd
Citaat:
******** schreef:
Ik moest het sowieso zelf betalen en ervoor werken. Jullie zijn verwend :/
Ja precies.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 15:04
Nighttime Bird
Avatar van Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Heb ik ook gehad. Heel positief, aangezien ik sowieso toch al niet van plan was (en ben) om te gaan roken. Mooi meegenomen dus.
__________________
groovie ghoulies are go!
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 17:05
heuhj
Avatar van heuhj
heuhj is offline
ik vind het best wel dom als je dan gaat roken eigenlijk... scheelt je veel geld... maar ik zou sowieso niet gaan roken...
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 19:46
Elisaaa
Elisaaa is offline
roken sux
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 20:07
Ik ben de Walrus!
Ik ben de Walrus! is offline
Wat maakt het nou uit dat geld eigenlijk niet de goede motivatie is om niet te roken. Als het voorkomt dat een kind gaat roken is het toch een geslaagde regeling.
Jongeren zijn in hun puberteit het meest kwetsbaar om te gaan roken, omdat ze er graag bij willen horen. Als ze weten dat het ze een bepaald bedrag kan kosten en het daarom niet doen, is dat toch prima. Als ze ouder zijn is de kans groot dat ze beseffen dat je ook niet moet roken omdat het slecht voor je is, ze kunnen dan een goed afgewogen beslissing maken. Door kinderen op deze manier te dwingen zo'n beslissing uit te stellen tot ze volwassen zijn, kan roken in veel gevallen voorkomen worden.
__________________
Wie het laatst lacht, heeft de grap niet begrepen..
Met citaat reageren
Oud 16-12-2002, 22:42
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Ik vind dat ONZIN. Geld moet niet de redenen zijn van niet roken, maar iets anders, bv je gezondheid (en nee, ik ga nu niet in discusie of roken ongezond is)
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 03:40
maar
Avatar van maar
maar is offline
Ik krijg van mijn ouders niet een rijbewijs omdat ik nooit gerookt heb tot een bepaalde leeftijd. Dat vind ik bijna net zo raar als een kind dat huisarrest krijgt als het een keer een onvoldoende heeft gehaald voor wiskunde, ondanks hard geleer..

Onderbouwing zou zijn dat roken en rijden werkelijk niks met elkaar te maken hebben en het dus enorm onlogisch is de twee te verbinden. Ten tweede vind ik dat ouders hun kinderen niet lekker moeten maken en de verantwoordelijkheid van die keuze aan hen over moeten laten. Als ze het vies vinden, gaan ze er echt niet mee door hoor, maar nu zullen ze het niet proberen in de periode dat iedereen dat doet en de helft 'afvalt', maar in de periode dat men of rookt, of niet. Ik kom niet helemaal uit mijn woorden, maar volgens mij is de kans groter dat je een 'blijver' bent als je op latere leeftijd begint, dan als je als tiener een keer een trekje neemt, er vanuit gaande dat het grootste deel van de mensen wel eens een keer een sigaret probeert. Nee, dit is onzin he

Ouders kunnen er in plaats daarvan beter bij dat kind van jongs af aan instampen dat roken slecht is, en natuurlijk zelf het goede voorbeeld geven. Dat zie je namelijk ook nog, rokende ouders die hun kind dat soort dingen beloven
Met citaat reageren
Oud 17-12-2002, 07:56
Q
Avatar van Q
Q is offline
Kinderen (dus mensen onder de 18) zijn te makkelijk te beinvloeden door mensen die roken of reclame. Daarom is het een goed plan, als je voor je 18e niet gerookt hebt dan zal je op en na je 18e er anders over nadenken dan 14,15,16 enz. Tevens is roken echt enorm slecht (ik kan het niet vaak genoeg zeggen) vooral als je in de groei zit en op school zit. (Verslechterd je concentratievermogen)

Sommige mensen hebben gewoon iets nodig om er vanaf te blijven, een soort doel om naar te streven, echt niets mis mee. Als je op je 18e wel rookt, dan ben zelf een stukje verantwoordelijker geworden en weet je hopelijk wat meer over de gevolgen van het roken.

ROKEN IS SLECHTER VOOR JOU EN JE OMGEVING DAN JE DENKT.

p.s. Mevrouw Maar, het is onzin wat je zegt . Mensen die op jongere leeftijd beginnen hebben later VEEL MEER moeite om te stoppen, niet alleen vanwege de verslaving maar ook om de sfeer en het gevoel rond het roken. Ze vinden het gezellig en het maakt een biertje of een maaltijd compleet. Alle gezellige momenten worden met een sigaret beleefd en sigaretten spelen dan zo'n belangrijke rol in de opvoeding van een kind dat ze later niet meer zonder kunnen. Kinderen weten nog niet wat slecht voor ze is daarom zijn de ouders er om het ze te leren. Toen ze zeiden dat je geen chloor mocht drinken moest je het zelf toen ook uitproberen? Dacht het niet. Goed je hebt de keuze, maar kom op, ouders houden veel van hun kind (ook al heb je dat niet in de gaten) en willen dat ze zo gezond en zo goed mogelijk leven. Sommige ouders hebben inderdaad niet het geld of de middelen om hun kind een rijbewijs te geven, daar moet je ook mee kunnen leven. Je kan immers niet verwachten alles te krijgen wat een ander ook krijgt.

Cheers.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Drugs & Alcohol Sisha-pen
Verwijderd
52 07-01-2015 20:18
Lifestyle Wat zou jij doen met 1000 euro?
RiRi95
66 10-10-2011 18:01
Lifestyle Dilemma's binnen je lifestyle :)
Verwijderd
66 24-10-2006 21:01
Eindexamens 2004 Wat krijg je als je slaagt?
reneebekkers
163 18-06-2004 11:04
Liefde & Relatie Niet roken; Rijbewijs
In_stilte
62 19-02-2004 21:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.