Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2006, 19:21
Dís
Avatar van Dís
Dís is offline
ik heb een hond van 13 jaar, en elke keer met nieuwjaar als het vuurwerk lustig knalt wordt ze heel erg bang.
liefst wil ze weglopen,maar omdat alles dicht is kruipt ze weg in het kleinste hoekje.
ze heeft ook epilepsie maar krijgt elke dag haar pilletje,maar door dat vuurwerk krijgt ze elke keer een grote aanval en2 pilletjes helpen niet

dat ik niet naar het vuurwerk kan kijken geeft mij niet, maar ik ben wel bang dat ze er eens inblijft.

dus heeft iemand tips hoe hij zijn huisdier rustig houdt of kalmeert als er vuurwerk is?
__________________
Ice ice baby
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2006, 20:02
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Behalve proberen de ruimte zo donker en geluidsdicht mogelijk te houden kun je niet veel doen. Een jonge hond kun je nog proberen te trainen, maar als ze er echt bang voor zijn kun je oefenen wat je wilt, dat heeft soms weinig zin.

Je kunt bij de dierenarts ook om kalmeringspilletjes vragen. Onze hond kreeg die en hij durfde dan tenminste overdag even mee naar buiten om snel te plassen. Verder werd hij er suf en sliep dan bijna de hele dag. Hij heeft ze een paar jaar gehad, vorig jaar merkten we dat hij uit zichzelf al minder bang was, alsof de link "vuurwerk betekent angst" een beetje doorbroken was.

Sinds het najaar heb ik een kitten en ik denk dat ik met oud&nieuw niet thuis ben. Haar sluit ik maar op in mijn slaapkamer + gang, dat is het donkerst en het stilst.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 13:11
AngelLena
Avatar van AngelLena
AngelLena is offline
Hond krijgt een pilletje. Hij blijft wel wat nerveus, we zorgen ook dat er altijd iemand binnen blijft, maar verder negeren we z'n angst wel, is over de jaren een stuk minder geworden maar nog wel degelijk aanwezig.

Op zich kan je niet zo vreselijk veel aan die angst doen behalve kalmeringspil. Wat je zou kunnen overwegen is een training als het echt heel erg is. Aantal hondenscholen geven speciale vuurwerktrainingen die erop gericht zijn die angst te verminderen.
__________________
If you're trying to stay high then you're bound to stay low
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 13:18
mepsteen
Avatar van mepsteen
mepsteen is offline
hij begint gewoon blij te blaffen als het knalt.
__________________
I'm too old for this shit.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2006, 18:44
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
mepsteen schreef op 15-12-2006 @ 14:18 :
hij begint gewoon blij te blaffen als het knalt.
Die van ons ook


Zolang je maar niet zielig gaat doen naar dat beest, dan geef je hem/haar een reden om bang te zijn en al helemaal niet gaan belonen voor dat bange gedrag (dus geen brokjes geven oid om hem kalm te krijgen als hij aan het flippen is).
Als je zelf gewoon normaal blijft doen en er niet al te veel aandacht aan besteed beseft zo'n beest vaak dat er eigenlijk niets aan de hand is en gaat ie relaxed doen.

Bij oudere honden werkt dat meestal niet...
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2006, 17:31
~*kar*~
Avatar van ~*kar*~
~*kar*~ is offline
Citaat:
MTpower schreef op 15-12-2006 @ 19:44 :

Zolang je maar niet zielig gaat doen naar dat beest, dan geef je hem/haar een reden om bang te zijn en al helemaal niet gaan belonen voor dat bange gedrag (dus geen brokjes geven oid om hem kalm te krijgen als hij aan het flippen is).
Als je zelf gewoon normaal blijft doen en er niet al te veel aandacht aan besteed beseft zo'n beest vaak dat er eigenlijk niets aan de hand is en gaat ie relaxed doen.

dit is nog wel het belangrijkste...

en verder zijn er verschillende manieren, idd de pilletjes, maar daar worden ze suf van. je kan ze ook +- een maand van te voren trainen met een speciale cd, en er zijn homeopatische druppels te krijgen die perfect werken, en er zijn ook nog speciale verdampers met feromonen, die doen de hond denken aan mamma, broertjes, zusjes, melk en warmte. merk je zelf niks van, maar de hond/kat wordt lekker relaxed en absoluut niet suf.
__________________
c a r p e d i e m
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 08:03
Flowerless
Flowerless is offline
Citaat:
Dís schreef op 14-12-2006 @ 20:21 :
ik heb een hond van 13 jaar, en elke keer met nieuwjaar als het vuurwerk lustig knalt wordt ze heel erg bang.
liefst wil ze weglopen,maar omdat alles dicht is kruipt ze weg in het kleinste hoekje.
ze heeft ook epilepsie maar krijgt elke dag haar pilletje,maar door dat vuurwerk krijgt ze elke keer een grote aanval en2 pilletjes helpen niet

dat ik niet naar het vuurwerk kan kijken geeft mij niet, maar ik ben wel bang dat ze er eens inblijft.

dus heeft iemand tips hoe hij zijn huisdier rustig houdt of kalmeert als er vuurwerk is?
Toen wij nog een hond hadden hebben we die een keer bij mijn opa gebracht. Daar was het vrijwel stil qua vuurwerk. Ik weet niet of jij nog eventuele kennissen hebt waar het redelijk stil is bij oud en nieuw? Misschien is dat een optie.
Al die pilletjes bij een wat oudere hond brengt denk ik ook risico's met zich mee.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 16:02
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb ook 1 zeer angstige hond in huis, en ik blijf dit jaar speciaal thuis voor mijn Spaanse asielhond omdat ik nog geen idee heb hoe zij gaat reageren.
De angstige dieren negeer ik voornamelijk en stel ik op zijn tijd gerust (zonder te aaien) door heel rustig tegen ze te praten 'Niets aan de hand, meisje. Stil maar'. En dat werkt al jaren uitstekend.
Verder plak ik de brievenbussen af, om te vermijden dat jongeren rotjes naar binnen kunnen gooien. En verander ik op sommige plekken in de kamer de belichting en sluit ik alle gordijnen.
Muziek op, en dan lukt het meestal wel.

Bij de paarden is het een ander verhaal. Over het algemeen loop ik met de jonge dieren, omdat ik hier het handigste in ben. Kalmerende woorden, klein radiootje in stal, extra veel ruwvoer en ik sluit alle luiken zodat ze bij een eventuele bok niet met hun benen ergens in blijven hangen. Gaat inmiddels al bijna 13 jaar goed.
__________________
<3 Everyday I love you more....
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 22:18
pluk de nacht
pluk de nacht is offline
wij doen het altijd heel anders, niet zo donker en stil mogelijk. maar juist alle lichten binnen fel aan en de gordijnen dicht. en radio keihard aan, is misschien niet zo gezellig, maar de knallen en flitsen merken ze bijna niks meer van. op de keiharde uitschieters na, maar daar helpt een geruststellend woord voor. werkt bij ons perfect, bij zowel paarden als honden
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 11:52
juno
Avatar van juno
juno is offline
Onze kat was het rustigst als ze in de kast mocht.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 01:50
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Alle mensen wegjagen en het konijn naar binnen meenemen
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 02:32
MickeyV
MickeyV is offline
__________________
"Wen von den praktischen Juristen überfällt nicht manchmal das tiefe Gefühl der Leere und des Ungenügenden seiner Beschäftigung?" von Kirchmann
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 16:10
BleuEyes
Avatar van BleuEyes
BleuEyes is offline
Zoveel mogelijk de deuren dicht houden, tv aan voor de hond. Bij de paarden staat meestal de radio aan, lamp aan, en alle deuren dicht. Beetje eten in de box en dat gaat goed.
__________________
Je hebt een vriend, iemand die voor jou door vuur gaat, elke dag weer voor je klaar staat, voor altijd aan je zij**
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 20:44
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Heb je een hond die bang is? Dan is het belangrijk overdreven vrolijk te gaan doen.
Net of het allemaal een spelletje is. Dat is bewezen, en onze honden hebben nu met vuurwerk geen enkel probleem..
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 11:14
wizkid
Avatar van wizkid
wizkid is offline
Citaat:
Anki schreef op 26-12-2006 @ 21:44 :
Heb je een hond die bang is? Dan is het belangrijk overdreven vrolijk te gaan doen.
Net of het allemaal een spelletje is. Dat is bewezen, en onze honden hebben nu met vuurwerk geen enkel probleem..
Zover ik weet moet je juist niet anders gaan doen als normaal. Als jij heel overdreven vrolijk gaat doen en gaat rondspringen etc. denkt jouw hond waarschijnlijk dat er echt iets mis is. Ik denk dat je gewoon het beste normaal kunt doen dus feliciteren en lachen enzo mag natuurlijk wel maar je moet de hond gewoon negeren.
Onze basset heeft niet eens door dat er buiten vuurwerk is. De kleine pup heeft nu al een aantal knallen meegemaakt en als hij binnen in huis is begint hij te blaffen, als hij buiten is wordt hij wel bang en wil hij zo snel mogelijk naar huis.
De 2 jongste katten rennen snel de kelder in, de 2 oudste katten negeren het gewoon en slapen verder.
__________________
The world is a dangerous place, not because of those who do evil, but because of those who look on and do nothing. - Albert Einstein
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 08:43
Todo
Todo is offline
ik houdt me kamer deur open en creëer wat donkere plekken met me deken en kussens, daar kunnen me katten dan schuilen als ze bang worden voor vuurwerk. Als zijn ze de laatste paar jaar niet bang geworden van vuurwerk dat uiten afgaat. toch zet ik het op. je weet maar nooit.
__________________
LOWLANDS!!! (VDG) Sunshine Viridia Mo/E (1ste van me 8 chars in GW)
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 16:01
Anki
Avatar van Anki
Anki is offline
Citaat:
wizkid schreef op 27-12-2006 @ 13:14 :
Zover ik weet moet je juist niet anders gaan doen als normaal. Als jij heel overdreven vrolijk gaat doen en gaat rondspringen etc. denkt jouw hond waarschijnlijk dat er echt iets mis is. Ik denk dat je gewoon het beste normaal kunt doen dus feliciteren en lachen enzo mag natuurlijk wel maar je moet de hond gewoon negeren.
Onze basset heeft niet eens door dat er buiten vuurwerk is. De kleine pup heeft nu al een aantal knallen meegemaakt en als hij binnen in huis is begint hij te blaffen, als hij buiten is wordt hij wel bang en wil hij zo snel mogelijk naar huis.
De 2 jongste katten rennen snel de kelder in, de 2 oudste katten negeren het gewoon en slapen verder.
wat je zegt kan.. Maar wij doen het altijd zo, en al onze vijf honden worden er alleen maar vrolijk van, en hebben het vuurwerk nauwelijks in de gaten..
__________________
Tsja...nou zeg...
Met citaat reageren
Oud 29-12-2006, 20:55
Verwijderd
Citaat:
HvJ schreef op 20-12-2006 @ 17:02 :
...
Hoe reageren Icarus en Wodan erop?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 29-12-2006, 22:32
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Anki schreef op 26-12-2006 @ 21:44 :
Heb je een hond die bang is? Dan is het belangrijk overdreven vrolijk te gaan doen.
Net of het allemaal een spelletje is. Dat is bewezen, en onze honden hebben nu met vuurwerk geen enkel probleem..
Wat wizkid zegt, het is juist belangrijk dat jij rust en vertrouwen uitstraalt, zodat de hond weet dat er niets aan de hand is. Jij bent immers de baas en jij vindt dat er niks mis is, dus dan zal dat ook wel zo zijn. Zo denkt zo'n beest nou eenmaal
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 11:13
Wits
Avatar van Wits
Wits is offline
die vuurwerk-cd schijnt idd nog wel te helpen!

En verder ken k kennissen die hem elk jaaer reond oud & nieuw een paar dagen naar een hondenpension brengen omdat je daar geen vuurwerk hoort en die hond het op dat moment dus fijner heeft daar....

Onze hond is wel bang, maar ik doe idd of er niks aan de hand is en ga gewoon met hem lopen
Met citaat reageren
Oud 30-12-2006, 23:39
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
AlopiA schreef op 29-12-2006 @ 23:32 :
Wat wizkid zegt, het is juist belangrijk dat jij rust en vertrouwen uitstraalt, zodat de hond weet dat er niets aan de hand is. Jij bent immers de baas en jij vindt dat er niks mis is, dus dan zal dat ook wel zo zijn. Zo denkt zo'n beest nou eenmaal
dat ligt er aan hoe je doet.
Als je enthousiast gaat doen en daardoor zorgt dat je honden afgeleid zijn, kan het een hele goede manier zijn. Dus dat je continue met een balletje ofzo aan het spelen bent, ze knuffelt, kroelt, stoeit, etc. zodat ze gewoon vergeten dat het vuurwerk er is. en als er dan een knal komt gewoon doorgaan met het enthousiaste en inderdaad verder geen aandacht aan het angstige gedrag geven. Gewoon zorgen dat je alle aandacht hebt. Bij goed gedrag (dus geen reactie op het vuurwerkt) ook allemaal koekjes enzo geven, wil het kwartje ook nog wel eens laten vallen.

Of zoals je zelf zegt, gewoon helemaal geen extra aandacht geven.

beide manieren kunnen goed werken, het hang alleen van jezelf en van je hond af welke manier het beste werkt
Met citaat reageren
Oud 31-12-2006, 09:02
Verwijderd
Een vriend van mij, doet een scheut alcohol bij het eten/drinken van z'n 2 honden. Dat schijnt goed te helpen, worden ze rustiger van
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 12:31
mandarijn
Avatar van mandarijn
mandarijn is offline
Onze kat was al een paar dagen van slag, durfde de woonkamer niet meer in enzo. Dus ik heb van die 'relax'pilletjes gekocht, en 'm de 29ste 1tje gegeven maar daar werd hij heel erg slap en duf van, dus die kreeg hij niet meer.
De 31ste ging het overdag best goed en 's avonds om 11uur hebben we hem opgesloten in de slaapkamer, met de radio aan, lamp aan (dan ziet hij die flitsen door het gordijn niet) en ik ben 'm elk kwartier even gaan knuffelen. Dat ging best goed, hij zat elke keer gewoon op bed ipv eronder
Maar die 'relax'pillen krijgt hij niet meer
__________________
We should have each other to tea. We should have each other with cream.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 23:07
Skreature
Avatar van Skreature
Skreature is offline
Normaal de kat van mn ouders heel veel knuffelen
nu was ik bij een vriendin, en die katten waren ook bang, gewoon knuffelen dan worden ze wel kalm.
Trouwens, als je ze in het nekvel pakt dan schijnen ze endrofine aan te maken waar ze rustig van worden, maar ik doe het niet omdat ik he ter ziel0g uit vind zien.

Mn oma geeft de hond trouwens advocaat met slagroom
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 07:57
Henkje
Avatar van Henkje
Henkje is offline
De familie van mijn vriend gaf de honden ook advocaat. Ze werden wel slomer. De kleinste (van een half jaar) zat de wel trillen als een rietje. De middelste wordt altijd zwaar agressief en was de rest flink aan het opstoken.
Volgens mij is het het beste om het maar te negeren en zelf niet te druk te doen.

Mijn konijnen hebben gewoon buiten in het hok gezeten achter. Vorige jaren had ik ze in de garage gezet, maar omdat de buren nogal veel afsteken, is het daar juist beter te horen (ligt aan de voorkant). Ze waren nu eigenlijk helemaal niet bang of gestresst.
__________________
lava lacht niet lul
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2007, 15:30
El Chupacabras
Avatar van El Chupacabras
El Chupacabras is offline
Wij wonen is zo'n duffe buurt ergens achteraf in Nmegen. Je hebt hier amper mensen die vuurwerk afsteken dus onze poes heeft lekker kunnen slapen.
__________________
- Ik weet hoe je moeder smaakt -
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 15:34
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Mijn kitten heeft nergens last van gehad, alleen tijdens het hoogtepunt net na 12 uur zat ze even onder het bed, voor de rest heeft ze zich prima vermaakt met het jatten van eten en pesten van de hond
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 21:28
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
Skreature schreef op 03-01-2007 @ 00:07 :

Trouwens, als je ze in het nekvel pakt dan schijnen ze endrofine aan te maken waar ze rustig van worden, maar ik doe het niet omdat ik he ter ziel0g uit vind zien.

kleinere katten til ik vrijwel altijd aan hun nekvel op,
puppies ook.

is niks zieligs aan hoor

Mijn hond heeft genoeg vel voor zeker 1,5 hond. het is alleen dat ik 20 kilo niet zo makkelijk met 1 hand oppak, maar in principe zou ik hem aan zn nekvel op kunnen tilllen.

Gerbils kun je ook het beste in hun nekvel pakken.

niks zieligs aan hoor, zolang je het maar rustig en met beleid doet

of dat van die endorfine waar is, weet ik niet. Heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 16:02
wup
wup is offline
Onze hond was wel even bang, maar we hebben hem maar met rust gelaten.Hij is onder het bed gaan liggen.. Om 1 uur ofzo was het wel weer in orde.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 16:56
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Ik heb pilletjes voor hem gekocht. Niet de soort waardoor hij de rest van de week gevloerd is, maar meer de soort waar hij rustiger van wordt en overal meer de lol van in kan zien
Werkte prima, hij was idd gewoon rustiger. Nog wel bangig, maar niet panisch meer.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 19:19
Missy
Avatar van Missy
Missy is offline
Als de buurjongens weer bezig zijn met rotjes, gaat de hond te keer. Als we hem binnen doen, heeft die nergens last van. Gaat tie liggen en kijkt er nognees naar om.

Hij ging alleen wel erg tekeer toen ik met hem aan het lopen was en een stelletje rot jochies rotjes aan het gooien. Ach, de jochies waren bang en gingen er gelukkig vandoor.
Met citaat reageren
Oud 07-01-2007, 14:40
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
onze kat kroop onder een kast en kwam er pas tegen vijf uur onderuit. toen was alles weer oké.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2007, 23:26
Elmoo
Avatar van Elmoo
Elmoo is offline
Ik maakte me wel zorgen om Rooie (onze kat) tijdens Oud & Nieuw. Maar hij ging mooi voor het raam zitten te genieten van de mooie vuurpijlen

Je kunt voor huisdieren ook rustgevende pilletjes krijgen mochten ze er erg extreem op reageren.
__________________
Huiswerk?? Ik neem de afwas toch ook niet mee naar school?!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 01:04
punish
punish is offline
Paracetamol helpt altijd en niet extreem schadelijk voor honden. En verder als hij echt heel bang is mag die in bed erbij
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.