Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2010, 19:19
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
LP

Een motivatie/sollicitatie moet jezelf altijd positief neerzetten en de brief moet een positieve uitstraling hebben. Als jij zegt dat je het in de horeca niet naar je zin hebt, begin je eigenlijk direct met een negatief feit, en dat schrikt af. Daarnaast zijn er in de horeca een hoop dingen die misschien terug kunnen komen in je werk (denk aan multitasking, contact met klanten), als je zegt dat je het niet naar je zin hebt in de horeca, dan kan dat ook negatief werken.

Denk verder bij alles: waarom is dit relevant voor de beoogde werkgever? Waarom is het relevant dat je het in de horeca niet meer naar je zin hebt? Moet dit in je brief? Nee, die werkgever snapt ook wel dat je op zoek bent naar een andere baan. Verzin liever vaardigheden of kwaliteiten die je hebt die van toepassing zijn op die baan (bijvoorbeeld dienstbaar, behulpzaamheid, klantgerichtheid, je houdt van dieren) en noem voorbeelden (of bedenk deze VOOR het sollicitatiegesprek) waar dit uit blijkt. Je moet al een paar heldere anecdotes klaar hebben staan!

En je solliciteert naar een baan voor receptionist, dat wil zeggen administratie en dan rekenen ze eerder op iemand die een zakelijkere uitstraling heeft (dat blijkt ook wel uit de vacature, dat is altijd een goed ijkpunt voor je brief), dus je kunt beter veilig spelen en een nettere brief schrijven. Een baan in een coffeeshop of café is qua sollicitatieproces totaal anders dan als iets administratiefs.

En verder, in je brief moet altijd dit staan:
- Relevante kwaliteiten, vaardigheden en ervaring (beknopt)
- Wat je boeit aan het bedrijf
- Wat je boeit aan de functie
- Waarom jij geschikt bent (of jezelf geschikt vindt) voor die functie
__________________
you're not my demographic
Advertentie
Oud 12-07-2010, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Mijn moeder en ik hebben er tot nu toe nog geen problemen mee gehad, dus dat zal dan wel meevallen.
Waarom laat je het hier eigenlijk lezen als je toch niets met de kritieken doet?
Oud 12-07-2010, 19:22
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Jeetje, wat zijn jullie allemaal negatief!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 12-07-2010, 19:23
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Wat is NG?
Nee ik wil fucking graag klifio maar daar zijn geen vacatures (al enkele maanden lang). Dus ik zoek nu wat verder op en dit was bij een grote multinational die scanapparatuur levert aan veel ziekenhuizen.
Nucleaire Geneeskunde uiteraard.

En zijn er geen vacatures voor klinisch fysici in opleiding? Ik dacht dat er grote tekorten waren aan fysici, maargoed. Misschien moet je ook een beetje buiten de randstad kijken?

En Philips Medical in Best is natuurlijk een goede qua scanapparatuur op gebied van Radiologie en Nucleaire Geneeskunde. Ik las laatst een vacature op hun site, maar dat was een baan op bachelorniveau, maar wel iets specifiek voor NG-apparatuur.
__________________
you're not my demographic
Oud 12-07-2010, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Jeetje, wat zijn jullie allemaal negatief!
Opbouwend kritisch heet dat We hebben immers het beste met je voor!
Oud 12-07-2010, 19:25
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Eh, wat N00dles zegt ja
__________________
you're not my demographic
Oud 12-07-2010, 19:26
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Opbouwend kritisch heet dat We hebben immers het beste met je voor!
Citaat:
Eh, wat N00dles zegt ja
Dat was ook niet tegen jullie, ik waardeer het (ondanks dat het al te laat is nu).

Maar 'slechte brief, die kan de prullenbak in' is niet echt opbouwende kritiek
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 12-07-2010, 19:27
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Nee, dat is goede raad
__________________
you're not my demographic
Oud 12-07-2010, 19:28
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Nouja, zo klinkt het ook wel erg lullig, maar sowieso kan het nooit kwaad om een brief eerst een nachtje te laten liggen en hem door meerdere mensen te laten lezen voordat je hem verstuurt
__________________
you're not my demographic
Oud 12-07-2010, 19:30
Verwijderd
Citaat:
En zijn er geen vacatures voor klinisch fysici in opleiding? Ik dacht dat er grote tekorten waren aan fysici, maargoed. Misschien moet je ook een beetje buiten de randstad kijken?
Dat is ook zo, als het aan de ziekenhuizen zelf lag waren de vacatures er ook. Maar zij mogen per kl.fys. in dienst maar eens in de 2 jaar er 1 opleiden en dan gedurende het gehele opleidingstraject. Dat betekent dat er per jaar in NL maar 6 vacatures zijn voor algemeen klinisch fysicus in opleiding
Citaat:

En Philips Medical in Best is natuurlijk een goede qua scanapparatuur op gebied van Radiologie en Nucleaire Geneeskunde. Ik las laatst een vacature op hun site, maar dat was een baan op bachelorniveau, maar wel iets specifiek voor NG-apparatuur.
Ja, maar Best
Oud 12-07-2010, 19:31
Verwijderd
Citaat:
Dat was ook niet tegen jullie, ik waardeer het (ondanks dat het al te laat is nu).

Maar 'slechte brief, die kan de prullenbak in' is niet echt opbouwende kritiek
Van een 5 kan je een 7 maken, maar iets wat een 3 moet je gewoon opgeven
Oud 12-07-2010, 19:33
Verwijderd
Citaat:
LP

Een motivatie/sollicitatie moet jezelf altijd positief neerzetten en de brief moet een positieve uitstraling hebben. Als jij zegt dat je het in de horeca niet naar je zin hebt, begin je eigenlijk direct met een negatief feit, en dat schrikt af. Daarnaast zijn er in de horeca een hoop dingen die misschien terug kunnen komen in je werk (denk aan multitasking, contact met klanten), als je zegt dat je het niet naar je zin hebt in de horeca, dan kan dat ook negatief werken.

Denk verder bij alles: waarom is dit relevant voor de beoogde werkgever? Waarom is het relevant dat je het in de horeca niet meer naar je zin hebt? Moet dit in je brief? Nee, die werkgever snapt ook wel dat je op zoek bent naar een andere baan. Verzin liever vaardigheden of kwaliteiten die je hebt die van toepassing zijn op die baan (bijvoorbeeld dienstbaar, behulpzaamheid, klantgerichtheid, je houdt van dieren) en noem voorbeelden (of bedenk deze VOOR het sollicitatiegesprek) waar dit uit blijkt. Je moet al een paar heldere anecdotes klaar hebben staan!

En je solliciteert naar een baan voor receptionist, dat wil zeggen administratie en dan rekenen ze eerder op iemand die een zakelijkere uitstraling heeft (dat blijkt ook wel uit de vacature, dat is altijd een goed ijkpunt voor je brief), dus je kunt beter veilig spelen en een nettere brief schrijven. Een baan in een coffeeshop of café is qua sollicitatieproces totaal anders dan als iets administratiefs.

En verder, in je brief moet altijd dit staan:
- Relevante kwaliteiten, vaardigheden en ervaring (beknopt)
- Wat je boeit aan het bedrijf
- Wat je boeit aan de functie
- Waarom jij geschikt bent (of jezelf geschikt vindt) voor die functie


egon naamzoek, voor het moment dat illustreren toch niets blijkt te betalen en ik voor het eerst zo'n brief moet gaan pennen.
Oud 12-07-2010, 19:36
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Nouja, zo klinkt het ook wel erg lullig, maar sowieso kan het nooit kwaad om een brief eerst een nachtje te laten liggen en hem door meerdere mensen te laten lezen voordat je hem verstuurt
Dat is een goede raad voor de volgende keer

Ik had er een beetje haast mee omdat mijn moeder me zat te haasten 'heb je al gereageerd? weet je hoe veel mensen dat doen, je bent echt niet de enige' 'ik zou het maar gelijk doen als ik jou was. heb je hem nou al verstuurd?'
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 12-07-2010, 19:37
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat is ook zo, als het aan de ziekenhuizen zelf lag waren de vacatures er ook. Maar zij mogen per kl.fys. in dienst maar eens in de 2 jaar er 1 opleiden en dan gedurende het gehele opleidingstraject. Dat betekent dat er per jaar in NL maar 6 vacatures zijn voor algemeen klinisch fysicus in opleiding
maar zes? jeetje Ik ben nu even heel blij dat ik toch maar niet die schakelminor voor BMT heb gedaan

Citaat:
Ja, maar Best
Tja, Philips Medical zit daar nu eenmaal, zowel qua kennis als productie, en er zitten wel meer bedrijven. En niet om het een of ander, het is niet bevorderlijk voor je carrière als je niet gaat solliciteren omdat de locatie je niet aanstaat. Zo groot is Nederland nu ook weer niet, als de Randstad je zo dierbaar is kun je ook op de helft gaan wonen, en volgensmij is Philips altijd wel op zoek naar mensen. En als ze bij Philips niet op zoek zijn, volgensmij zit GE Medical daar ook.
__________________
you're not my demographic
Oud 12-07-2010, 19:37
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Jeetje, wat zijn jullie allemaal negatief!
nee, je brief was gewoon slecht
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 12-07-2010, 19:39
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
egon naamzoek, voor het moment dat illustreren toch niets blijkt te betalen en ik voor het eerst zo'n brief moet gaan pennen.
Er is een goede carrièrecoach, headhunter of P&O adviseur aan mij verloren gegaan, dat blijkt maar weer.
__________________
you're not my demographic
Oud 12-07-2010, 19:40
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat is een goede raad voor de volgende keer

Ik had er een beetje haast mee omdat mijn moeder me zat te haasten 'heb je al gereageerd? weet je hoe veel mensen dat doen, je bent echt niet de enige' 'ik zou het maar gelijk doen als ik jou was. heb je hem nou al verstuurd?'
Ben je niet wat te oud om te doen wat je moeder zegt? Je moet altijd luisteren naar wat je ouders zeggen, maar het nooit zomaar aannemen.
__________________
you're not my demographic
Oud 12-07-2010, 19:40
Verwijderd


Dus, tijd voor kip, pasta en tomatensaus.

(Daar zouden ze eens een KvK-liedje over moeten maken)
Oud 12-07-2010, 19:50
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Ben je niet wat te oud om te doen wat je moeder zegt? Je moet altijd luisteren naar wat je ouders zeggen, maar het nooit zomaar aannemen.
Ja, maar ik doe dan ook niet wat ze zegt, maar ik kan er ook niet tegen als ze er steeds over begint met zo'n vervelende toon

Pippeloen naamzoek weet wel wat ik bedoel
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 12-07-2010, 19:51
Verwijderd
Gvd rond 8 uur ge openbaar vervoert..voor een afspraak die ik morgen pas heb..terwijl ze echt maandag zei..GRMBLMZZV .
Oud 12-07-2010, 20:16
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Verbrande schouders+tennis is geen goede combinatie
__________________
Yoloswag 420
Oud 12-07-2010, 20:28
Verwijderd
Nee dat doet zeer he je hebt mazzel dat de zon er niet op scheen.
Oud 12-07-2010, 20:30
Lisanne
Lisanne is offline
Citaat:
Verbrande schouders+tennis is geen goede combinatie
*aai*
Oud 12-07-2010, 20:33
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ja, leuk, aai hem even op z'n verbrande schouders
__________________
you're not my demographic
Oud 12-07-2010, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Ja, leuk, aai hem even op z'n verbrande schouders
Oud 12-07-2010, 20:46
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Altijd liefhebbend die Lisanne
__________________
Yoloswag 420
Oud 12-07-2010, 20:46
Lisanne
Lisanne is offline
Citaat:
Altijd liefhebbend die Lisanne
Oud 12-07-2010, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Tja, Philips Medical zit daar nu eenmaal, zowel qua kennis als productie, en er zitten wel meer bedrijven. En niet om het een of ander, het is niet bevorderlijk voor je carrière als je niet gaat solliciteren omdat de locatie je niet aanstaat. Zo groot is Nederland nu ook weer niet, als de Randstad je zo dierbaar is kun je ook op de helft gaan wonen, en volgensmij is Philips altijd wel op zoek naar mensen. En als ze bij Philips niet op zoek zijn, volgensmij zit GE Medical daar ook.
Maar ik stoor me heel erg aan brabo's
Oud 12-07-2010, 20:49
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Maar ik stoor me heel erg aan brabo's
__________________
Yoloswag 420
Oud 12-07-2010, 20:50
Lisanne
Lisanne is offline
Oud 12-07-2010, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Maar ik stoor me heel erg aan brabo's
Ik stoor mij aan hollanders. alles boven de rivieren mag van mij wel onder water
Edit: Boven Utrecht, omdat daar sann woont en mean mag met een bootje naar het goede stuk komen. De rest die daar wonen geef ik wel een woonboot. Moet je wel aardig zijn
Oud 12-07-2010, 21:12
Verwijderd
Citaat:
De rest die daar wonen geef ik wel een woonboot. Moet je wel aardig zijn
Wat een sadistische streek zo vlak voor de huldiging!
Oud 12-07-2010, 21:26
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline


__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 12-07-2010, 21:38
Verwijderd
Iksnap'mniet
Oud 12-07-2010, 21:43
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Citaat:
Iksnap'mniet
http://www.dumpert.nl/mediabase/1031...en_robben.html
__________________
Yoloswag 420
Oud 12-07-2010, 21:52
Verwijderd
Citaat:
LP

Een motivatie/sollicitatie moet jezelf altijd positief neerzetten en de brief moet een positieve uitstraling hebben. Als jij zegt dat je het in de horeca niet naar je zin hebt, begin je eigenlijk direct met een negatief feit, en dat schrikt af. Daarnaast zijn er in de horeca een hoop dingen die misschien terug kunnen komen in je werk (denk aan multitasking, contact met klanten), als je zegt dat je het niet naar je zin hebt in de horeca, dan kan dat ook negatief werken.

Denk verder bij alles: waarom is dit relevant voor de beoogde werkgever? Waarom is het relevant dat je het in de horeca niet meer naar je zin hebt? Moet dit in je brief? Nee, die werkgever snapt ook wel dat je op zoek bent naar een andere baan. Verzin liever vaardigheden of kwaliteiten die je hebt die van toepassing zijn op die baan (bijvoorbeeld dienstbaar, behulpzaamheid, klantgerichtheid, je houdt van dieren) en noem voorbeelden (of bedenk deze VOOR het sollicitatiegesprek) waar dit uit blijkt. Je moet al een paar heldere anecdotes klaar hebben staan!

En je solliciteert naar een baan voor receptionist, dat wil zeggen administratie en dan rekenen ze eerder op iemand die een zakelijkere uitstraling heeft (dat blijkt ook wel uit de vacature, dat is altijd een goed ijkpunt voor je brief), dus je kunt beter veilig spelen en een nettere brief schrijven. Een baan in een coffeeshop of café is qua sollicitatieproces totaal anders dan als iets administratiefs.

En verder, in je brief moet altijd dit staan:
- Relevante kwaliteiten, vaardigheden en ervaring (beknopt)
- Wat je boeit aan het bedrijf
- Wat je boeit aan de functie
- Waarom jij geschikt bent (of jezelf geschikt vindt) voor die functie
Hier heb ik niks meer aan toe te voegen
Oud 12-07-2010, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Dat is een goede raad voor de volgende keer

Ik had er een beetje haast mee omdat mijn moeder me zat te haasten 'heb je al gereageerd? weet je hoe veel mensen dat doen, je bent echt niet de enige' 'ik zou het maar gelijk doen als ik jou was. heb je hem nou al verstuurd?'
Sollicitaties worden niet verwerkt met diegene die het hem als eerste heeft verzonden.
Oud 12-07-2010, 22:06
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Maar ik stoor me heel erg aan brabo's
Hm, ik ben er wel vaker geweest voor practica enzo, maar het prof. Holstcentrum is bijvoorbeeld erg internationaal ingesteld, er werken mensen uit heel Nederland en de rest van de wereld.
__________________
you're not my demographic
Oud 12-07-2010, 22:08
Verwijderd
Citaat:
Hm, ik ben er wel vaker geweest voor practica enzo, maar het prof. Holstcentrum is bijvoorbeeld erg internationaal ingesteld, er werken mensen uit heel Nederland en de rest van de wereld.
Ja, in de organisatie zelf valt het misschien wel mee, maar ik wil ook binnen een half uur op m'n werk kunnen zijn
Oud 12-07-2010, 22:09
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Dat klinkt ook een beetje stom, uit heel Nederland en de rest van de wereld. Maar het is een leuke plek!
__________________
you're not my demographic
Oud 12-07-2010, 22:10
Verwijderd
Avond mensen
Oud 12-07-2010, 22:10
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ja, in de organisatie zelf valt het misschien wel mee, maar ik wil ook binnen een half uur op m'n werk kunnen zijn
Eindhoven heeft ook hippe yuppenplekjes hoor.
__________________
you're not my demographic
Oud 12-07-2010, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Ik stoor mij aan hollanders. alles boven de rivieren mag van mij wel onder water
Edit: Boven Utrecht, omdat daar sann woont en mean mag met een bootje naar het goede stuk komen. De rest die daar wonen geef ik wel een woonboot. Moet je wel aardig zijn
Hoera.
Oud 12-07-2010, 22:12
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik ben niet zo oppervlakkig dat ik mensen bij voorbaat beoordeel aan de hand van hun geboorteplaats, woonplaats, accent, uiterlijk, sekse, afkomst, haarkleur, leeftijd of een andere factor. (a)
__________________
you're not my demographic
Oud 12-07-2010, 22:12
Verwijderd
Citaat:
Ik ben niet zo oppervlakkig dat ik mensen bij voorbaat beoordeel op locatie, accent, uiterlijk, sekse, afkomst, haarkleur, leeftijd of een andere factor. (a)
Ik wel
Oud 12-07-2010, 22:13
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik wel
Mja, wat jij ooit tegen mij zei is wel waar, ik wil iedereen aardig vinden
__________________
you're not my demographic
Oud 12-07-2010, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Mja, wat jij ooit tegen mij zei is wel waar, ik wil iedereen aardig vinden
Heb ik dat ooit tegen jou gezegd?

Ik heb lekker meloen, nomnom.
Oud 12-07-2010, 22:14
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Oh, ik zag zojuist trouwens een vacature in Hilversum/Blaricum
__________________
you're not my demographic
Oud 12-07-2010, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Oh, ik zag zojuist trouwens een vacature in Hilversum/Blaricum
Hoeraaaaa

(vergelijk met de hoera een paar posts hierboven en merk het verschil op )
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:03.