Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2011, 20:27
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
127 Hours

Indrukwekkend verhaal, over een jongen die in een kloof valt en met zijn arm vast komt te zitten onder een rotsblok.
Maar Danny Boyle's irritante montage en flashy beelden en hippe muziek doet heel erg af aan de beleving van hoe dat moet zijn geweest. Het werkt gewoon niet echt. Ik vond dat het aspect van totale wanhoop en het gek worden niet zo goed was uitgebeeld.

6/10
Advertentie
Oud 05-02-2011, 20:36
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
The Fighter (2010)

De film begint nogal warrig en komt wat onsamenhangend over, maar gelukkig kwam er in de loop van de film wat meer eenheid in het geheel. Het totaal was indrukwekkend dan The Wrestler, waarmee de film toch het meest te vergelijken is in mijn ogen, al zijn vooral de gevechten prima in beeld gebracht.

Christian Bale zet een geweldige rol neer als Dicky Eklund en maakt daarmee zijn Oscar-nominatie meer dan waar, maar ook Charlene Fleming (Amy Adams) als vriendin van Micky Ward (Mark Wahlberg) vond ik een zeer aangename rol spelen.

Al met al niet een film die voor 7 Oscars in aanmerking zou moeten komen, maar desondanks toch zeer vermakelijk.

7,2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 06-02-2011, 02:03
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
TRON (1982)

Toch maar even opnieuw gekeken want ik kon me er niks meer van herinneren.

Vrij saaie film eigenlijk, vooral omdat de mainframe-wereld zo lelijk is vormgegeven. De stijl is prima hoor, met die neonlijnen, maar de uitvoering ervan is gewoon extreem gedateerd. Het simpele verhaaltje dat dit alles moet ondersteunen is ook vrij suf en hier en daar een beetje slecht in beeld gebracht. Maarja, het blijft toch zo'n beetje de pionier onder de CGI-films, dus een beetje credit verdient het wel.

5/10
Oud 06-02-2011, 17:50
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Les Amours Imaginaires (2010)

Aardige film over een driehoeksverhouding, een vriend en zijn beste vriendin strijden om de aandacht van een knappe jongen, die ze subtiel tegen elkaar uitspeelt.

Weinig dialoog maar dat is door het subtiele acteerwerk ook niet nodig. De eerste helft heeft een fijne vaart, waarbij veel mooie en leuke tragikomische momentjes langskomen, maar helaas zakt het tegen het einde wat in als het plot een beetje een cliché verloop krijgt en het geheel maar een beetje uitdooft. Om de een of andere reden zitten er allemaal documentaire-esque intermezzo's tussen en die vertragen de film nogal, ze zijn vooral overbodig omdat de stijl totaal anders is als in de film zelf en de personen in de interviews niets met de rest van de film te maken hebben, en vooral tegen het einde begint dit te vervelen omdat de context van de verhalen soms onduidelijk is en je jezelf nauwelijks kunt verplaatsen in die karakters. Als geheel toch leuk om te kijken, ook vanwege het gebruik van vele verwijzingen in kostuums en dialoog naar retro en vintage elementen.
__________________
you're not my demographic
Oud 07-02-2011, 11:01
Tullins
Avatar van Tullins
Tullins is offline
Citaat:
127 Hours

Indrukwekkend verhaal, over een jongen die in een kloof valt en met zijn arm vast komt te zitten onder een rotsblok.
Maar Danny Boyle's irritante montage en flashy beelden en hippe muziek doet heel erg af aan de beleving van hoe dat moet zijn geweest. Het werkt gewoon niet echt. Ik vond dat het aspect van totale wanhoop en het gek worden niet zo goed was uitgebeeld.

6/10
Ik had ook verwacht dat het wat ingetogener zou zijn, a la Gerry. Maar Arons leven wás natuurlijk ook flashy en hectisch en die jongen was niet bepaald iemand die stilletjes aan retrospectie zal gaan doen of het gevecht opgeeft. Plus op deze manier bereik je wel een wat groter publiek natuurlijk en Danny Boyle houdt geloof ik wel van hard en luid en in your face
Oud 07-02-2011, 14:39
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
127 Hours

Indrukwekkend verhaal, over een jongen die in een kloof valt en met zijn arm vast komt te zitten onder een rotsblok.
Maar Danny Boyle's irritante montage en flashy beelden en hippe muziek doet heel erg af aan de beleving van hoe dat moet zijn geweest. Het werkt gewoon niet echt. Ik vond dat het aspect van totale wanhoop en het gek worden niet zo goed was uitgebeeld.

6/10
Ik heb hem niet gezien, maar de trailer stond me niet aan terwijl iedereen er zo positief over was, maar het is dus geen geweldige film.
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 07-02-2011, 15:00
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Werckmeister Harmonies
Heel erg mooi. Jammer dat niet alle scenes even sterk zijn, maar er zijn momenten geweest dat ik de schoonheid van beeld en geluid bijna niet aankon
Wel spijtig dat ik vrij kort hiervoor The Decalogue heb gezien, waardoor zelfs dit 'tegenvalt'. Maar al met al 1 van de betere films van de jaren nul.

Damnation
Haalt het niet bij Werckmeister Harmonies, maar toch ook een behoorlijk goeie film. Begint matig, en pas de 2e helft van de film is echt sterk. Bela Tarr is eigenlijk vooral sterk als er geen tekst is, of een monoloog. In deze film zat te veel dialoog en sprak het beeld en de muziek helaas niet genoeg

Burn After Reading
Wtf is het toch met die Coen brothers. Dit is de 5e film die ik van ze zie, en ik vind er nooit ene kut aan Zelfs J.K. Simmons was niet super, en das volgens mij de eerste keer dat ik dit vind
Oud 09-02-2011, 12:59
JiMJiM
Avatar van JiMJiM
JiMJiM is offline
Zelfs geen big lebowski liefhebber?
Oud 09-02-2011, 16:48
surimeid
Avatar van surimeid
surimeid is offline
it's complicated,

met Meryl Streep en Alec Baldwin.
Is een leuke komedie. Een stel dat gaat scheiden en dan verder gaat met het leven vinden allebei een ander. Maar de man probeerd de vrouw weer te versieren waardoor je leuke taferelen krijgt..
hou je van lach films moet je die gewoon kijken..
__________________
You're everything I thought you never where and nothing like I thought you could have been.
Oud 09-02-2011, 19:51
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Burn After Reading
Wtf is het toch met die Coen brothers. Dit is de 5e film die ik van ze zie, en ik vind er nooit ene kut aan Zelfs J.K. Simmons was niet super, en das volgens mij de eerste keer dat ik dit vind

ik heb ook moeite met een aantal van de Coen-films, vind ze vaak te veel gehyped.
Fargo en The Big Lebowski vond ik echt briljant.
Blood Simple, Barton Fink, O Brother, Where Art Thou? en No Country for Old Men vond ik wel oké, maar niet zo goed als de menigte.
En Raising Arizona, Miller's Crossing en Burn After Reading vond ik allemaal best tegenvallen

Maar ik hoop nog steeds dat ik bij een nieuwe film van ze verrast word zoals bij Fago
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 09-02-2011, 20:54
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Sonny Boy

Sonny Boy bleek niet in staat mijn mening te herzien over Nederlandse films: niet al te geweldig geacteerd en vreselijke dialogen. Verhaal oke, maar dat zegt veel meer over het boek waarop de film gebaseerd is (en op het verhaal waarop het boek weer is gebaseerd). Stoorde me wel aan aantal dingen, zoals het feit dat alle Surinamers ineens ABN spraken. Het viel me trouwens op dat het gezin van de hoofdpersoon wel èrg modern was: elektrische lampjes in de kerstboom in de jaren 30, terwijl dat pas vanaf de jaren 50 echt gebeurde...

6/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 09-02-2011, 23:06
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Dead Space: Aftermath - 3/10

God, wat een prulwerkje. What the hell were they thinking? De animaties van het overkoepelende verhaal zouden niet misstaan in een slechte Discovery-documentaire uit de vroege jaren negentig, lol. En de keuze om de flashbacks te animeren in verschillende tweedimensionale stijlen is leuk, maar tevens ook vaker en beter uitgevoerd. Maar ja, het is dan ook een goedkope tie-in.

*Start Xbox op*
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 10-02-2011, 01:37
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
[B]Burn After Reading
Wtf is het toch met die Coen brothers. Dit is de 5e film die ik van ze zie, en ik vind er nooit ene kut aan Zelfs J.K. Simmons was niet super, en das volgens mij de eerste keer dat ik dit vind
True Grit!

Citaat:
ik heb ook moeite met een aantal van de Coen-films, vind ze vaak te veel gehyped.

Maar ik hoop nog steeds dat ik bij een nieuwe film van ze verrast word zoals bij Fago
True Grit!
Oud 10-02-2011, 14:59
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Let Petites Mouchoirs

Alle emoties komen voorbij in deze film. Sterk spel, onvoorspelbaar, (lang), indrukwekkend.

7,5/10
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Oud 10-02-2011, 15:23
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
The Big Lebowski

Ik denk dat dit zo'n film is waar je van moet houden, en dat doe ik!

8/10


American Psycho

Heerlijke film.
Spoiler

Hierdoor ben ik wel redelijk geinteresseerd naar deel 2, maar aan de andere kant heb ik vaak slechte ervaringen met sequels.

Voor deze in ieder geval 8/10
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 10-02-2011, 15:46
Batave
Avatar van Batave
Batave is offline
Citaat:
The Big Lebowski

Ik denk dat dit zo'n film is waar je van moet houden, en dat doe ik!

8/10


American Psycho

Heerlijke film.
Spoiler

Hierdoor ben ik wel redelijk geinteresseerd naar deel 2, maar aan de andere kant heb ik vaak slechte ervaringen met sequels.

Voor deze in ieder geval 8/10
Ik hoorde dat het vervolg zwaar kut was. De film zelf is inderdaad geniaal en dat kan je ook niet vaker dan één keer doen.
__________________
Wat een briljante deductie!
Oud 10-02-2011, 20:33
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Zelfs geen big lebowski liefhebber?
Overrated



Sonny Boy
Citaat:
Sonny Boy bleek niet in staat mijn mening te herzien over Nederlandse films
Oud 11-02-2011, 03:30
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
American Psycho

Heerlijke film.
Spoiler
Spoiler


Het tweede deel is inferieur, voor zover ik heb begrepen. Geen Christian Bale, en dat betekent per definitie al dikke prut.
Oud 11-02-2011, 03:34
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Buried

Achja, interessant idee: anderhalf uur lang durende film over iemand die levend begraven is. Alleen een mobieltje geeft hem contact met de buitenwereld. Maar het blijkt allemaal niet zo heel boeiend, eigenlijk. Niet dat het een heel slechte film is, maar het begon op den duur gewoon een beetje te vervelen.

5,5/10
Oud 11-02-2011, 08:28
Verwijderd
Black Swan. Ik vond 'm goed. En mooi. En eng
Oud 12-02-2011, 18:58
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Citaat:
True Grit!
Jeff Bridges in wat misschien wel zijn beste rol ooit is.

8,5/10

__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 12-02-2011, 19:19
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Spoiler
Spoiler
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 13-02-2011, 17:58
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Alpha & Omega (3D)

Ik heb de film in het Nederlands gezien (want met kinderen erheen), dus misschien heeft dat invloed gehad.
Deze film kwam heel erg op mij over als een B film: de animaties waren matig, 3D was matig en met name de timing van gebeurtenissen, grapjes en oneliners waren niet echt goed. Het verhaal was op zich wel leuk. Er zaten wel grappige karakters in met potentie, maar hier werd niet genoeg mee gedaan. Maar! Ik ben nu wel weer andere animaties meer gaan waarderen

5/6
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 14-02-2011, 09:11
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Triumph des Willens. 7,5/10

Mooie cameravoering, maar er zit niet echt een verhaallijn in.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 15-02-2011, 08:55
Verwijderd
Office Space
Het is niet eens zo dat ik me helemaal heb bescheurd om de film, maar hij had wel iets tofs waardoor ik stiekem moet gniffelen als ik er aan denk. Milton met z'n red stapler (L) Ik vond het alleen een beetje jammer dat Jennifer Aniston weer door het scherm kwam huppelen, dat hele liefdesverhaalgedoe had wat mij betreft achterwege kunnen blijven. Of had in ieder geval iemand anders (minder standaard en opvallender) voor die rol gecast.
7.5/10

Black Swan
Ik heb hem zaterdagavond gezien en heb er nog steeds niet echt een duidelijke mening over geformuleerd. Meestal is dat een goed teken. Ik vond de muziek iig geweldig (mijn vriendje kon als muzikant zijn hart ophalen) en er zaten erg mooie beelden tussen van het dansen... Verder vond ik Mila Klunis erg goed spelen, zij had volgens mij best een zware rol die ze verder echt perfect neerzette. Ik begon me op een gegeven moment te ergeren aan Natalie Portman, het leek er op een gegeven moment een beetje op dat ze maar een gezicht had en dat was haar ik-heb-het-zo-moeilijk-gezicht. Maar dat kan ook aan mij liggen. Ik vond dat de film pas in de tweede helft op gang kwam, het duurde erg lang voordat het tempo er in zat. Ik het zet volgende maar even in een spoiler, ik weet t ook niet zeker
Spoiler

En ik wist tot op het laatste moment niet hoe het af zou lopen, dus ik schrok er best wel van. Maar dat kan ook aan mij liggen, mijn moeder en vriendje hadden het wel van te voren bedacht

8/10, omdat het laatste gedeelte echt super is.
Oud 15-02-2011, 11:02
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
(500) Days of Summer - 4/10

Ik had hier toch al geen zin in, maar de daadwerkelijke kijkervaring was nog wat erger. Totaal oninteressant geneuzel met een irritante Gordon-Levitt.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Oud 15-02-2011, 14:00
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Black Swan

Moderne klassieker.
Oud 19-02-2011, 09:06
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Tron: Legacy

Muziek was tof, de rest van de film was zwaar, zwaar, zwaar, zwaar KUT. Verspilling van tijd en geld. De film verdient het zelfs niet om illegaal gedownload te worden.

2/10
Oud 19-02-2011, 11:34
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Drive angry

Best een aardige film. Ik vond het verhaal niet echt passen bij de film (klinkt raar en is het ook). De 3D effecten waren erg tof (ik dook serieus een paar keer aan de kant voor kogels en andere rondvliegende voorwerpen ) en de vecht- en schietscenes ook. Maar het gedeelte met de sekte vond ik maar stom, ik vond dat niet bij de toon van de film passen of zo. Ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.
Als iemand van plan is om deze film te gaan kijken, dan moet je dat zeker in de bioscoop doen want 3D heeft hier naar mijn mening echt een toegevoegde waarde.

6/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 19-02-2011, 12:04
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
The Social Network

Wel aardig. Vervelende harde muziek onder veel scenes, waardoor ik er weinig van verstond (keek zonder ondertiteling). Film probeerde in mijn ogen veel te hard om hip te zijn. Best vermakelijk, maar al die prijzen niet waard.

6,5/10
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 21-02-2011, 19:45
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Eu cand vreau sa fluier, fluier (2010)
If I Want to Whistle, I Whistle

Zeer indrukwekkende Roemeense film over een jongen in een jeugdgevangenis. Hij komt over 2 weken vrij na bijna 4 jaar gezeten te hebben, maar op dat moment hoort hij via zijn broertje dat zijn moeder (door wie hij en zijn broertje 8 jaar verwaarloosd zijn) naar Italië wil, samen met zijn broertje. Vanaf dat moment lijken alle stoppen bij hem door te slaan.

Het zijn vooral de beelden die spreken in de film, het ontbreken van gevoelens bij bepaalde personen in situaties waar ze ze juist zouden moet hebben. Gevormd door het gevangenisbestaan ontbreken deze gevoelens juist.

Ook de stiltes en het bijna volledig ontbreken van muziek zorgen voor een extra sterke lading. Echt een film die nog even op je in moet werken en een grote indruk achterlaat.

8/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 22-02-2011, 10:33
Jean Bob
Avatar van Jean Bob
Jean Bob is offline
The King's Speech

Vrij geniaal. Het is best een aangrijpend verhaal, licht gebracht. De pijnlijke scenes werden mij wel iets te vroeg afgekapt.

8,5

The Town

Nu ik er nog eens over nadenk was dit toch dikke bagger. Verhaal is grotendeels ruk, voor het personage van Ben Affleck is heel weinig sympathie op te brengen en de actiescenes zijn door andere films al tien keer beter gedaan. Snap niet dat deze film zulke hoge waarderingen krijgt.

4,5
__________________
op zoek naar olijke popkes
Oud 22-02-2011, 11:34
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Citaat:
Vervelende harde muziek
pff; hoe durf je Trent te beledigen

OT: Black Swan - 7/10

Sterke film, maar ik had 'm denk ik beter gevonden als het net een tikkeltje minder 'over the top' (net iets te veel typerende scenes en de paar computereffecten haalde me juist uit de film) was uitgevoerd. Ook vond ik Portman's constante uitdrukking van nervositeit op mijn eigen zenuwen werken. De paar thriller-invloeden deden mij niet veel, en het plot zelf was wat aan de voorspelbare kant. Verder wel goed geacteerd en gemaakt; ik denk dat ik The Wrestler toch de betere film van dit 'duo' vind.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 23-02-2011, 21:49
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Easy A
Leuk, emma stone speelt goed. beetje amerikaans m.b.t. sex maar aan de andere kant ook best gedurfd voor hollywood.

7/10
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 25-02-2011, 12:50
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Black Swan

Ik heb hem nog eens gekeken, en hij is me ineens helemaal helder. Ik heb tussendoor natuurlijk allemaal recensies gelezen en dat soort dingen, denk dat ik het daarom ineens snapte. Erg goede film, zeker aan te raden.
En Mila Kunis <3

9/10
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 25-02-2011, 15:52
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
Wat snapte je dan eerst niet? ;o
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Oud 25-02-2011, 23:33
Signy
Avatar van Signy
Signy is offline
True Grit, mooie film sterke personages.
en leuk matt damon die
Spoiler

wel beetje jammer van
Spoiler
__________________
MAYNARD! I rest my case --- And Colin & Ricky. --- Ik ben zo blij dat ik ben wie ik ben, dat ik ga waar ik ga, dat ik sta blablabla
Oud 26-02-2011, 11:07
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
The king's speech

Ik vond het een integere film, met weinig hoogte en diepte punten. Maar als ze erin zaten, dan waren ze klein en schattig. Leuke film

8/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 26-02-2011, 13:39
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Wat snapte je dan eerst niet? ;o
Het hele verhaal, ik vond het maar een rare film
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 26-02-2011, 22:08
Verwijderd
shutter island

Ik had een paar goede rescensies gelezen en ik dacht en hoopte echt dat de film me zou verbazen. Ik was constant aan het wachten op die bijzondere twist in het verhaal, maar die kwam niet. Ik vond hem ongelooflijk voorspelbaar (of ligt dat eraan dat ik wel wat over het onderwerp afweet?). De muziek vond ik ook niet zo bijzonder. Ik kan niet zeggen dat het slecht geacteerd was, maar de film kon me niet echt boeien en ik denk dat ik hem ook snel weer vergeten ben.

6/10

De eenzaamheid van de priemgetallen

Ik heb het boek een tijdje geleden gelezen en ik weet nog dat ik het best wel mooi vond. Het probleem wat ik in het boek ervaarde, was nog sterker in de film... Te veel voor één boek, veel te veel voor één film. Maar het was wel echt een mooie film. Een heel ingetogen einde, mag ook wel eens .

8/10
Oud 02-03-2011, 09:39
Alpha_Omega
Avatar van Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
Jackass 3
Eigenlijk heel erg puberaal maar het was best briljant, vooral superglue standje 69 borsthaar lijmen.

Puber/10

TRON: Legacy
Erg mooi, goede muziek maar niet veel vulling; meer een lange Daft Punk OST videoclip met wat vaag gedoe erin.
Ik heb het origineel gezien en het is een redelijk vervolg, er zat alleen zoveel meer potentie in.
7/10

In Bruges
Briljant, nog steeds.
8.5/10
__________________
My future's so bright; I gotta wear shades
Oud 02-03-2011, 14:31
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
True grit

True grit viel me jammer genoeg een beetje tegen (of mijn verwachtingen waren te hoog). Voor mijn gevoel werd het verhaal te snel verteld, waardoor sommige gebeurtenissen wat snel na elkaar kwamen.

6,5/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 03-03-2011, 09:04
KreZor
Avatar van KreZor
KreZor is offline
Citaat:
Jackass 3
Eigenlijk heel erg puberaal maar het was best briljant, vooral superglue standje 69 borsthaar lijmen.

Puber/10
Deze keer maar twee scènes afgeschermd (sweatbag en de dixie-bungee). En ja, ik vond hem ook wel vermakelijk, al hoop ik dat het de laatste was aangezien de herhalingsfactor nu wel een beetje storend begint te worden.
__________________
The thing about quotes on the Internet is that you can't confirm their validity - Ghandi
Oud 06-03-2011, 04:26
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Another Year

Wederom een film zoals we van Mike Leigh gewend zijn: het grauwe, sombere leven van een aantal working class-mensen. Op zich niets mis mee, maar 75% van de cast heeft al in eerdere Leigh-films gespeeld. Door dat recyclen van zijn cast worden zijn films een beetje eenheidsworst, heb ik het idee. Net zoals Tim Burton altijd Johnny Depp en Helena Bonham Carter in zijn films cast; op een gegeven moment heb je die gezichten gewoon wel gezien.

Maar goed, als film is het (toch) wel weer kijkbaar. Hier en daar wel een beetje overgeacteerd, zoals de momenten waarop
Spoiler
Verder niet zoveel te melden over de film.

Mike, als je dit leest: kom eens met iets nieuws!

6,5/10
Oud 06-03-2011, 08:37
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
127 Hours

Indrukwekkend verhaal, over een jongen die in een kloof valt en met zijn arm vast komt te zitten onder een rotsblok.
Maar Danny Boyle's irritante montage en flashy beelden en hippe muziek doet heel erg af aan de beleving van hoe dat moet zijn geweest. Het werkt gewoon niet echt. Ik vond dat het aspect van totale wanhoop en het gek worden niet zo goed was uitgebeeld.

6/10
same here
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Oud 06-03-2011, 10:36
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
Winter's Bone (2010)

Het was voor mij een verrassing dat deze film een aantal Oscar-nominaties heeft gekregen, maar na het zien van de film kan ik dat bijna alleen maar terecht noemen.

De films vertelt een aangrijpend verhaal over een 17-jarig meisje dat zorg moet dragen voor haar depressieve moeder, broertje van 12 en zusje van 6, terwijl haar vader spoorloos verdwenen lijkt te zijn, terwijl hij op borgtocht vrij is, met het huis van zijn gezin als onderpand. Wanneer zij bericht krijgt dat ze, als haar vader niet komt opdagen tijdens zijn rechtszaak, het huis moeten verlaten, ontspint zich een zoektocht naar haar vader. Deze tocht leidt langs allemaal louche figuren en geeft op deze manier erg mooi de troosteloosheid waarin de meeste personages in de film leven in beeld.

Het tempo van de film ligt erg laag, maar dit was niet echt storend te noemen. Het hoort bij de sfeer die neergezet wordt in de film.

8,2/10
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Oud 06-03-2011, 21:00
Verwijderd
Daantje de wereldkampioen

Wow, Jeremy Irons was heet 20 jaar geleden.
Oud 07-03-2011, 10:41
*oma*
Avatar van *oma*
*oma* is offline
Rango

Leuke animatie met leuke humor en een toffe verwijzing naar fear and loathing . Deze animatie is naar mijn idee ook wat meer gericht op een volwassen publiek, ik vond het namelijk niet echt een kinderfilm.

7,5/10
__________________
I love mittens made out of kittens
Oud 07-03-2011, 12:59
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
True Grit

Heerlijke film, vanaf minuut één word je door de beelden en muziek totaal opgeslokt in de atmosfeer van het oude wilde westen, en verder is het genieten van het verhaal, de personages en het acteerwerk.
__________________
you're not my demographic
Oud 07-03-2011, 15:18
Verwijderd
Leaves of Grass (2010)

Edward Norton is mijn held.

Het is een beetje een vreemde film, met Edward Norton in een dubbelrol. Het verhaal is niet eens zo heel indrukwekkend, hoewel het eind wel lekker ironisch was.
Spoiler

Ik weet niet zo goed wat ik er van moet zeggen. Goed geacteerd, lekkere relaxte film. Is totaal niet gaan vervelen. Top! Oh en dat accent doet-ie ook goed.

8/10
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:06.