Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-07-2010, 22:10
Verwijderd
Dit weekend at ik met wat mensen, in het kader van een kastelenthema, een middeleeuwse maaltijd, waarbij we niet hadden gespecificeerd in welke streek deze plaatsvond. Dit leidde tot een tafel met tomaten, komkommers, radijsjes, rode bieten, knoflook-thijm-aardappels, een gebraden ham, kippenpoten, geitenkaas, oude kaas, jonge kaas, eieren, grote grove ronde broden waar we stukken afbraken, watermeloen, appels, gekonfijte citrusvruchten en druiven

maargoed, met z'n tweeën is dat niet zo handig.
Advertentie
Oud 27-07-2010, 22:10
Verwijderd
Citaat:
turkse pizza?
je weet niet wat een turkse pizza is? Kom je niet uit NL?
Oud 27-07-2010, 22:10
Verwijderd
Ik wil zo gaan slapen omdat we morgen niet uit kunnen slapen en de hele dag moeten werken en dan de hele nacht gaan rijden. Maar blijkbaar is er weer eens een magicavondje ingelast en dat zie ik nog niet eindigen op zeer korte termijn ;x
Oud 27-07-2010, 22:11
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
wie is Q?
Dobermann
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 27-07-2010, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Groene curry (boemboe + kokosmelk) met quornstukjes, babymais en een in stukjes gesneden komkommer (met de zaadlijst er uitgeschrapt) met rijst.
Klinkt lekker maar Theodoor lust geen kokosmelk. Zou het ook met boemboe, water en kokosrasp kunnen?
Oud 27-07-2010, 22:11
Verwijderd
Hmm fort alpha toch maar geschrapt, bedenk net dat ik die een paar jaar terug nog heb gezien.
Oud 27-07-2010, 22:12
Verwijderd
wut zijn dobermann en forumer Q dezelfde persoon?
Oud 27-07-2010, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Klinkt lekker maar Theodoor lust geen kokosmelk. Zou het ook met boemboe, water en kokosrasp kunnen?
Geen idee. Ik zou dan eerder kookroom gebruiken denk ik. En hoe kun je nou geen kokosmelk lusten maar wel kokosrasp?
Oud 27-07-2010, 22:13
Verwijderd
Citaat:
wut zijn dobermann en forumer Q dezelfde persoon?
nee
Oud 27-07-2010, 22:13
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
wut zijn dobermann en forumer Q dezelfde persoon?
Nee, dat niet. Maar Dobermanns naam begint (ook) met een Q en wordt door veel mensen online ook zo aangesproken.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 27-07-2010, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Geen idee. Ik zou dan eerder kookroom gebruiken denk ik. En hoe kun je nou geen kokosmelk lusten maar wel kokosrasp?
Door geen melk of room te lusten
Oud 27-07-2010, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Geen idee. Ik zou dan eerder kookroom gebruiken denk ik. En hoe kun je nou geen kokosmelk lusten maar wel kokosrasp?
Hij doet de pabo, wellicht verklaart dat het.
Oud 27-07-2010, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Door geen melk of room te lusten
Oh ja dan werkt het kookroomplan ook niet hehe.
Oud 27-07-2010, 22:14
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat niet. Maar Dobermanns naam begint (ook) met een Q en wordt door veel mensen online ook zo aangesproken.
ah op die fiets!
Oud 27-07-2010, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Door geen melk of room te lusten
Kokosmelk smaakt toch heel anders dan melk... het ziet er alleen ongeveer hetzelfde uit.
Oud 27-07-2010, 22:15
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Kokosmelk smaakt toch heel anders dan melk... het ziet er alleen ongeveer hetzelfde uit.
Vind ik ook!
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 27-07-2010, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat niet. Maar Dobermanns naam begint (ook) met een Q en wordt door veel mensen online ook zo aangesproken.
Waar ken jij dobermann van?
Oud 27-07-2010, 22:16
Verwijderd
Het ís natuurlijk ook helemaal geen melk.
Oud 27-07-2010, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Kokosmelk smaakt toch heel anders dan melk... het ziet er alleen ongeveer hetzelfde uit.
Klappermelk (het vocht uit de noot) smaakt heel anders dan melk, maar dat ziet er waterig uit. Kokosmelk is kokos opgelost in gecondenseerde melk, dat smaakt veel kokosseriger en dikker dan gewone melk maar voor iemand die geen melk lust smaakt het wel duidelijk te melkerig. Hij lust ook geen taksi vanwege de melk die daarin zit.

Citaat:
Het ís natuurlijk ook helemaal geen melk.
Ja, wel dus kokosmelk uit zo'n blikje bevat gewoon melk.
Oud 27-07-2010, 22:16
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Waar ken jij dobermann van?
Huu, Dobermann en ik kennen elkaar van de IRC chat En ehm.. eerste ontmoeting zo'n 5 of 6 jaar geleden?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 27-07-2010, 22:18
Verwijderd
Maargoed, ik ga het met water en wat olie en kokosrasp proberen en gooi dan bij mijn portie een schep creme fraiche erdoor
Dus donderdag eten we curry a la moz want dat is snel klaar denk ik. Nu nog iets met vis voor woensdag en iets met vlees voor vrijdag.
Oud 27-07-2010, 22:18
Verwijderd
Citaat:
Klappermelk (het vocht uit de noot) smaakt heel anders dan melk, maar dat ziet er waterig uit. Kokosmelk is kokos opgelost in gecondenseerde melk, dat smaakt veel kokosseriger en dikker dan gewone melk maar voor iemand die geen melk lust smaakt het wel duidelijk te melkerig. Hij lust ook geen taksi vanwege de melk die daarin zit.


Ja, wel dus kokosmelk uit zo'n blikje bevat gewoon melk.
Hm. Ik heb het blik er even bijgepakt en bij ingrediënten staat: kokosmelk en conserveermiddel.
Op het blik staat trouwens dat er "Kokos-/klappermelk-Santen" in zit.
Oud 27-07-2010, 22:19
Verwijderd
Klappermelk
Oud 27-07-2010, 22:19
Verwijderd
Citaat:
Hm. Ik heb het blik er even bijgepakt en bij ingrediënten staat: kokosmelk en conserveermiddel.
Op het blik staat trouwens dat er "Kokos-/klappermelk-Santen" in zit.
hm toch zit in kokosnoten een dunne bijna-heldere vloeistof die Theodoor wél lust
En hij mocht vroeger toen hij nog allergisch was ook geen kokosmelk.
Oud 27-07-2010, 22:21
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb zin in een vette hamburger
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 27-07-2010, 22:22
Verwijderd
Oeh ja, ik kan vrijdag wel hamburgers maken op harde broodjes
Oud 27-07-2010, 22:23
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Het is dat ik zaterdag in het vliegtuig moet zitten.. anders ging ik een weekendje bij Sarah langs.. vrijdag hamburgers.. en zondag warm ontbijt
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 27-07-2010, 22:23
Verwijderd
En dan doe ik de mozcurry toch morgen, en dan donderdag penne met tonijnsaus, want dat is nog sneller klaar (ik ben donderdag pas rond zeven uur thuis, vandaar).
Oud 27-07-2010, 22:24
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Mozcurry

Die ga ik binnenkort ook maar eens maken. Het andere mozrecept beviel me ook erg goed
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 27-07-2010, 22:24
Verwijderd
Lekker eten is lekker.
Oud 27-07-2010, 22:25
Verwijderd
Dit is overigens (ook al) geen zelfuitgevonden recept hoor even voor de goede orde. Volgens mij staat achterop het pakje rode curry boemboe van Conimex, maar ik gebruik die groenten icm de groene curry boemboe. En quorn ipv kip dus.
Oud 27-07-2010, 22:25
Verwijderd
Citaat:
je weet niet wat een turkse pizza is? Kom je niet uit NL?
ik weet wel wat een turkse pizza is, maar ik bedoelde het als een voorstel.
Oud 27-07-2010, 22:26
Verwijderd
Ik ben Theodoor trouwens room aan het leren eten, dus misschien kan ik stiekem toch wat kookroom door de saus doen. Crème fraiche in een curry lust hij tegenwoordig ook als je het er niet bij vertelt.
Oud 27-07-2010, 22:26
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Huu, Dobermann en ik kennen elkaar van de IRC chat En ehm.. eerste ontmoeting zo'n 5 of 6 jaar geleden?
IRC? jeetje! 175 nerdpunten voor Lorelei!

En ik wist niet dat jullie elkaar al zo lang kenden! En het is Dobermann dus nog steeds niet gelukt om je te hosselen?
__________________
you're not my demographic
Oud 27-07-2010, 22:27
Verwijderd
Citaat:
ik weet wel wat een turkse pizza is, maar ik bedoelde het als een voorstel.
oh silly me
Oud 27-07-2010, 22:27
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
IRC? jeetje! 175 nerdpunten voor Lorelei!

En ik wist niet dat jullie elkaar al zo lang kenden! En het is Dobermann dus nog steeds niet gelukt om je te hosselen?
Ik heb jaren op IRC gehangen.. maar dat ik een nerd was wist je toch al wel?

En ja.. we kennen elkaar al best wel lang... eigenlijk
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 27-07-2010, 22:27
Verwijderd
Citaat:
ik weet wel wat een turkse pizza is, maar ik bedoelde het als een voorstel.
Diepvriespizza plannen wij niet, dat eten we als we geen zin hebben om te koken en zit dus altijd in de vriezer
en als je bezorgpizza bedoelde dan hoort dat natuurlijk niet op een boodschappenlijstje

En zelf Turkse pizza maken doe ik wel een keer als ik vakantie heb.
Oud 27-07-2010, 22:31
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik heb jaren op IRC gehangen.. maar dat ik een nerd was wist je toch al wel?

En ja.. we kennen elkaar al best wel lang... eigenlijk
Ik vind je geen nerd hoor. ik plaag je toch maar een beetje

Kenden jullie elkaar dus al van voor dat jullie op s.com zaten?

Citaat:
Diepvriespizza plannen wij niet, dat eten we als we geen zin hebben om te koken en zit dus altijd in de vriezer
en als je bezorgpizza bedoelde dan hoort dat natuurlijk niet op een boodschappenlijstje

En zelf Turkse pizza maken doe ik wel een keer als ik vakantie heb.
Hamster jij veel Sarah? Ik vind het altijd fijn om een voorraadje te hebben, maar ik merk nu dat ik op moet passen dat ik niet een propvolle vriezer heb als ik volgende week ga verhuizen.
__________________
you're not my demographic
Oud 27-07-2010, 22:32
Verwijderd
ik wou dat ik een vriezer had, dan hoefde ik minder vaak boodschappen te doen.
Oud 27-07-2010, 22:32
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik vind je geen nerd hoor. ik plaag je toch maar een beetje

Kenden jullie elkaar dus al van voor dat jullie op s.com zaten?
Ik zat op de IRC chat voordat ik op s.com zat (ben hier via de chat gekomen) maar toen zat hij al hier.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 27-07-2010, 22:38
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ik wou dat ik een vriezer had, dan hoefde ik minder vaak boodschappen te doen.
Ik gebruik hem vooral om dingen die ik al klaargemaakt heb in te bewaren, altijd handig als je geen zin of tijd hebt om te kolen.
Citaat:
Ik zat op de IRC chat voordat ik op s.com zat (ben hier via de chat gekomen) maar toen zat hij al hier.
Achso achso
__________________
you're not my demographic
Oud 27-07-2010, 22:38
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Misschien moet ik toch maar eens naar bed gaan.. aangezien ik toch geen hamburgers heb. En zo.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 27-07-2010, 22:39
Verwijderd
Citaat:
Ik gebruik hem vooral om dingen die ik al klaargemaakt heb in te bewaren, altijd handig als je geen zin of tijd hebt om te kolen.
Achso achso
ja dat ook. Ik heb zeg maar, nooit zin om te koken.
Oud 27-07-2010, 22:44
Verwijderd
Citaat:
oh silly me
hihi
Oud 27-07-2010, 22:45
Verwijderd
Citaat:
Ik vind je geen nerd hoor. ik plaag je toch maar een beetje

Kenden jullie elkaar dus al van voor dat jullie op s.com zaten?



Hamster jij veel Sarah? Ik vind het altijd fijn om een voorraadje te hebben, maar ik merk nu dat ik op moet passen dat ik niet een propvolle vriezer heb als ik volgende week ga verhuizen.
ja wij hamsteren enorm altijd de vriezer propvol en een twee meter lange plank in de kelder ook en alle keukenkastjes vol, soms wil ik minderen maar ik "kan" niets van die dingen missen
Oud 27-07-2010, 22:47
Verwijderd
Theodoors vader was een hoarder dus dat hele huis stond vol spullen. We hebben alle dichte flessen schoonmaakmiddel meegenomen, nu hebben we dus ook een twee meter lange plank vol schoonmaakmiddelen. Sommigen nog in de huisstijl die de edah eind jaren '90 had.

Dat is af en toe een goede herinnering om onze voorraad niet verder uit te breiden ik wil het altijd verbreden, 'eigenlijk is het wel handig als we ook hier altijd wat van hebben'. Theodoor wil verdiepen, 'eigenlijk is het niet genoeg om één open en één dichte pot pindakaas te hebben, er moeten twee dichte klaarstaan'. Maar we mogen niet van onszelf.
Oud 27-07-2010, 22:48
Verwijderd
Citaat:
wie is Q?
That would be me, ik heet namelijk Quincy. Maar niet de "forumer" Q. Hoewel zijn naam ongetwijfeld ook met een Q zal beginnen óf hij is erg fan van Star Trek.

Citaat:
IRC? jeetje! 175 nerdpunten voor Lorelei!

En ik wist niet dat jullie elkaar al zo lang kenden!
Dat heb ik je toch verteld toen we aan het terrasje zaten, hmm? Of luister je nooit naar mensen als ze je wat vertellen?

Citaat:
Ik vind je geen nerd hoor. ik plaag je toch maar een beetje
Ze is wel echt een nerdje hoor.
Oud 27-07-2010, 22:52
Verwijderd
Citaat:
That would be me, ik heet namelijk Quincy. Maar niet de "forumer" Q. Hoewel zijn naam ongetwijfeld ook met een Q zal beginnen óf hij is erg fan van Star Trek.
Of James Bond.

Nu ga ik echt naar bed
Oud 27-07-2010, 22:53
Verwijderd
Trusten.

Ik ga zo ook echt naar bed. Als mijn maagzuur geblust is.
Oud 27-07-2010, 22:54
Verwijderd
Hoe zet je je downloadsnelheid sneller? Hij staat nu op 200.
Ik deel internet met de buurman dus ik kan niet alles gebruiken, maar ik zie dat hij nu slaapt/weg is dus dan kan ik wel even op maximaal.
Hoe doe je dat en waar?


edit : nevermind, ik heb de expert al even wakker gemaakt
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15.