Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-09-2002, 09:49
love is life
love is life is offline
Als een meisje twee relaties achter elkaar heeft dan wordt ze als slet uitgemaakt maar als een jongen van het een naar het ander meisje gaat en alles kust wat vrouwelijk is dan mag dat dan heeft niemand er commentaar op ... Dat is toch zo of niet?
Reachties graag ...
__________________
...I don't want to be anything other than what I've been trying to be lately...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-09-2002, 10:21
Onlyme
Avatar van Onlyme
Onlyme is offline
Euh
Nee, hoor.
Als jongen ben je (in mijn kringen dan) dan ook een slet...
Denk dat het aan de leeftijd ligt?
__________________
See my shadow changing, stretching up and over me
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 10:26
TechXP
TechXP is offline
Uit het vandale woordenboek:

slet (de ~ (v.)) [pej.]

1 losbandige vrouw => del, een afgelikte boterham

Wat is de benaming dan voor losbandige man?

Citaat:
Als een meisje twee relaties achter elkaar heeft dan wordt ze als slet uitgemaakt maar als een jongen van het een naar het ander meisje gaat en alles kust wat vrouwelijk is dan mag dat dan heeft niemand er commentaar op ... Dat is toch zo of niet?
Reachties graag ...
Ja, dat is iets wat gewoon nog niet uit de samenleving is gegroeid.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 10:50
Hippielove
Hippielove is offline
Ben ik het niet mee eens. Ik kan er even goed niet tegen als meisjes dat doen dan als jongens dat doen. Als meiden dat doen noem ik het alleen sletterigheid en als jongens dat doen machogedrag. Machogedrag heb ik een net zo'n grote hekel aan.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 11:28
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
TechXP schreef:



Ja, dat is iets wat gewoon nog niet uit de samenleving is gegroeid.
Welja, dan moeten we het als het aan jou ligt, dus maar accepteren en lekker door blijven slapen, nietwaar? Er is toch niet aan te doen, hè?

Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 11:48
TechXP
TechXP is offline
Citaat:
Welja, dan moeten we het als het aan jou ligt, dus maar accepteren en lekker door blijven slapen, nietwaar? Er is toch niet aan te doen, hè?
Nee, hoor. Het is niet de bedoeling dat iedereen maar mensen gaat uitroepen als slet. Er is alleen niks aan te doen om te voorkomen.

En het gebeurd bij zowel jongens als meiden.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 12:01
Optima
Avatar van Optima
Optima is offline
de eeuwige dubbele moraal!!!!! weetje ik kan dit nu wel heel serieus uit gaan leggen maar laten we het hierop houden

vrouwen worden beshcouwd als PERFECTE WEZENS. dit soort gedrag is dus niet aanvaardbaar. mannen aan de andere kant HEBBEN het al verpest, en dus maakt het niets meer uit wat ze doen.

oplossing: geef er zelf niets om en anderen zullen het ook niet doen
__________________
When I eventually met Mr Right I had no idea that his first name was Always..
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 13:14
Knutselsmurfie
Avatar van Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Hippielove schreef:
Ben ik het niet mee eens. Ik kan er even goed niet tegen als meisjes dat doen dan als jongens dat doen. Als meiden dat doen noem ik het alleen sletterigheid en als jongens dat doen machogedrag. Machogedrag heb ik een net zo'n grote hekel aan.
helemaal mee eens...
__________________
I don't ask for much, but enough room to spread my wings | You can fool some people sometimes, but you can't fool all the people all the time
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 13:26
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
Optima schreef:
...
ff denken door wie zijn wij uit het paradijs geschopt...
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 13:26
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Ik vind dat bij jongens net zo goed sletterig gedrag.. Players, of macho's ofzo..

Maar tis inderdaad wel dat meiden er toch meer op aan gekeken worden dan jongens over het algemeen, althans zo'n idee heb ik meestal..
Maar ik vind het bij allebei, jongens of meiden, sletterig overkomen...
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 14:03
Verwijderd
Misschien is het ook zo dat jongens meer inspelen op slettengedrag van een meisje, zo van oeh, zij is easy to get.. daar kan ik ff een lolletje halen.. maar dat meisjes hier ms minder behoefte aan hebben bij jongens ofzo en daardoor er minder mee instemmen..

hmz, eigenlijk mis ik mn eigen punt even
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 14:16
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
TefnachT schreef:


ff denken door wie zijn wij uit het paradijs geschopt...
Door de HEER God. Zie Genesis 1,22-23.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:11
snoopy
Avatar van snoopy
snoopy is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


Door de HEER God. Zie Genesis 1,22-23.
hij bedoelde, denk ik, dankzij wie...
__________________
Tsja
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 15:31
luckyleo
luckyleo is offline
Bij ons in de buurt is dat niet zo erg dat iemand een slet is. Of ze moet met heel veel jongens gaan dan wel. Maar dat zijn er dan echt zoveel, dat jongens dat aantal bij lange na niet halen. Daarom is de kans voor meiden dus ook groter een slet genoemd te worden dan voor jongens.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 17:01
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
snoopy/mamo schreef:


hij bedoelde, denk ik, dankzij wie...
1) Dat blijkt niet uit wat hij zegt, en
2) Dan is het nog altijd niet de vrouw die de schuld draagt, maar de slang. Lees er Genesis 3 maar op na. Daarom vervloekt God de slang ook: "Omddat je dit gedaan hebt, ben je vervloekt, onder alle tamme dieren en onder alle wilde beesten! Op je buik zul je kruipen en stof zul je eten, alle dagen van je leven!" En vevolgens vervloekt Hij de vrouw en de man gelijkelijk, ieder met bijpassende straffen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 19:05
Orion16
Avatar van Orion16
Orion16 is offline
Citaat:
PardonMe schreef:
Ik vind dat bij jongens net zo goed sletterig gedrag.. Players, of macho's ofzo..

Maar tis inderdaad wel dat meiden er toch meer op aan gekeken worden dan jongens over het algemeen, althans zo'n idee heb ik meestal..
Maar ik vind het bij allebei, jongens of meiden, sletterig overkomen...
Eens!
(tussen haakjes, players zijn er natuurlijk ook)
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 20:45
Sincerely yours
Sincerely yours is offline
Dat is toch logisch?
Jongens zijn veronderstelt om meisjes te versieren.
Meisjes daarintegen, zijn veronderstelt om versierd te worden.
Een jongen die veel meisjes heeft, wordt een goede versierder genoemd.
Een meisje dat het met veel jongens heeft, is easy = slet.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 20:47
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Citaat:
Sincerely yours schreef:
Dat is toch logisch?
Jongens zijn veronderstelt om meisjes te versieren.
Meisjes daarintegen, zijn veronderstelt om versierd te worden.
Een jongen die veel meisjes heeft, wordt een goede versierder genoemd.
Een meisje dat het met veel jongens heeft, is easy = slet.
IK hoop dat je dit niet serieus meent??
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 01-09-2002, 20:48
TefnachT
Avatar van TefnachT
TefnachT is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:


1) Dat blijkt niet uit wat hij zegt, en
2) Dan is het nog altijd niet de vrouw die de schuld draagt, maar de slang. Lees er Genesis 3 maar op na. Daarom vervloekt God de slang ook: "Omddat je dit gedaan hebt, ben je vervloekt, onder alle tamme dieren en onder alle wilde beesten! Op je buik zul je kruipen en stof zul je eten, alle dagen van je leven!" En vevolgens vervloekt Hij de vrouw en de man gelijkelijk, ieder met bijpassende straffen.
Heeft Eva zich niet laten verleiden om van de verbode vrucht te eten? Terwijl adam dat geen goed idee vond?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 20:55
icegirl.com
Avatar van icegirl.com
icegirl.com is offline
Citaat:
love is life schreef:
Als een meisje twee relaties achter elkaar heeft dan wordt ze als slet uitgemaakt maar als een jongen van het een naar het ander meisje gaat en alles kust wat vrouwelijk is dan mag dat dan heeft niemand er commentaar op ... Dat is toch zo of niet?
Reachties graag ...
100% mee eens.
Jongens mogen alles.. als meisjes het 1 keer doen.. gelijk hoertje enzo. Maar ik vind niet dat meisjes het mogen doen hoor, maarre laten we iedereen gelijk behandelen.
Als meisjes dan een slet ofzo genoemd worden, dan is het bij een jongen dat ook(nou ja.. geen slet dan.. maar hoe je dat ook noemt.)
Als jongens het doen, vinden mensen het heel normaal.
Ze zeggen er in ieder geval niks over.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 22:18
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
TefnachT schreef:


Heeft Eva zich niet laten verleiden om van de verbode vrucht te eten? Terwijl adam dat geen goed idee vond?
De vrouw heeft zich door de slang uiteindelijk laten verleiden, ja. Maar er staat nergens dat Adam dat geen goed idee vond. In Genesis 3,6 staat: Zij plukt dus een vrucht en zij at ervan; zij gaf er ook van aan haar man, die bij haar stond, en ook hij at ervan.

Uit die woorden "die bij haar stond" blijkt al dat Adam zich tegelijk met Eva liet verleiden. En ook in het vervolg staat niets dat lijkt op afwijzing door Adam.

Man en vrouw zijn dus even schuldig.

Het bijbelverhaal verschaft dus niemand enige grond om ofwel de vrouw ofwel de man de schuld te geven van de zondeval.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 22:21
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
icegirl.com schreef:


Als jongens het doen, vinden mensen het heel normaal.
Ze zeggen er in ieder geval niks over.
Verbeter dit als volgt: "Als jongens het doen, dan zijn er altijd wel een paar simpele zielen die dat heel normaal vinden. En die hebben nooit ergens iets zinnigs over te zeggen."

Er is nooit enige reden om wie dan ook "slet" te noemen.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2002, 23:59
Verwijderd
Ik maak geen onderscheid tussen jongens en meisjes: voor beide geslachten geldt dat ze zich een beetje fatsoenlijk moeten gedragen. Een meisje is heus niet eerder een slet dan een jongen, althans niet in mijn ogen.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 10:00
PardonMe
Avatar van PardonMe
PardonMe is offline
Wat voor naam zou je het bij jongens eigenlijk geven..?
Bij meisjes is het gelijk zo makkelijk, die worden gelijk een slet genoemd..
Maar wat noem je een jongen die elk meisje pakt wat hij kan krijgen???
Player? Macho? male-slut?
__________________
•·.·´¯`·.·• Dat je de werkelijkheid niet uit het oog moet verliezen zegt al dat hij niet helemaal te vertrouwen is... •·.·´¯`·.·•
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 10:31
Verwijderd
ik denk niet dat t zo zit, in de afgelopen 2,5 jaar heb ik 3 relaties gehad, allemaal achter elkaar, de langste was 3 weken vvrijgezel(ok dat is wel heel erg kort ) maar ik ben nooit uitgemaakt voor slet ofzo, ik denk dat t komt doordat bij de eerste een paar weken had,maar niet zo zeer verliefd was en t wel was op die andere jongen,die had ik ingeruild zeg maar, toen t daarmee uit was na 7 maanden, ben ik na 3 weklen naar mijn vriend gegaan,waar ik stiekum,onderdrongen verleifd op was, en daar heb ik vandaag een jaar mee.

Als de situatie anders ligt, dus een week de een,na een dag weer een andere van een paar dagen dat je dan wel uitgemaakt wordt voor slet, dus ligt eraan hoe serieus je bent,en hoe volwassen je omgeving ermee kan omgaan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-09-2002, 15:04
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
PardonMe schreef:

Player? Macho? :
"Player" "klinkt te speels en "macho" is te zeer geaccepteerd. Deze twee woorden zijn dus niet geschikt om het kwaadaardige karakter van het woord "slet" te evenaren.
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 17:02
Verwijderd
Citaat:
de abt van sion schreef:


"Player" "klinkt te speels en "macho" is te zeer geaccepteerd. Deze twee woorden zijn dus niet geschikt om het kwaadaardige karakter van het woord "slet" te evenaren.
Ik noem het bij jongens ook gewoon een slet.. dat het woordenboek dat woord nou beperkt tot vrouwen betekent niet dat ik dat ook hoef te doen
Met citaat reageren
Oud 02-09-2002, 17:52
Sincerely yours
Sincerely yours is offline
Citaat:
PardonMe schreef:

IK hoop dat je dit niet serieus meent??
hahahaaha
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten De laatste keer..
PooW
83 02-12-2005 14:36
Verhalen & Gedichten [ verhaal ]
-Melody-
290 15-08-2004 14:54
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Verhalen & Gedichten [verhaal] Zana heel hoofdstuk 1
Nas-t Zeekoe
8 29-03-2003 12:57
Seksualiteit Pijpen vs Beffen
C r Y p S
64 24-03-2002 22:25


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:18.