Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-02-2003, 18:37
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
De AEL (Arabische Europese Liga) lijkt mij nogal een gevaarlijke partij, daar deze mensen de Islamitische positie in onze samenleving wil verstreken. Mijn angst is niet alleen dat ik denk dat deze partij zo'n 6 à 10 zetels zullen halen, want we leven (indien ik mij niet vergis) met 800.000 moslims in dit land, maar mijn grootste vreze is dat hiermee de kloof tussen Nederlanders en buitenlanders dusdanig verbreed wordt, dat ze onoverbrugbaar is geworden.

Groet,
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2003, 18:42
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Partij? Zetels?
Is dit een partij dan?
Ik dacht dat het een bijeenkomst was...
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 18:48
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
de AEL is slechts een antwoord op partijen als het Vlaams Blok en de LPF.

[off-topic]
Oo.... ik had trouwens iets gelezen van de LPF:

"(...)
Ook LPF-Tweede-Kamerlid Joost Eerdman, die de tocht een fantastisch initiatief noemde, legde bloemen op het graf van Max. Hij wil dat de Kamer een apart debat wijdt aan dierenwelzijn en dat de bescherming van dieren wordt opgenomen in de grondwet. "Het is te gek dat in de wet het mishandelen van een dier wordt gelijkgesteld aan het bekrassen van een auto", zei hij zaterdagmiddag."
http://www.nu.nl/news.jsp?n=104785&c=12
[/off-topic]
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 18:51
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Dat is het goede van de LPF,
ze zijn dan wel rechts,
maar ze hebben wel die meevoelende, sociale kant. Niet dat ik op ze stem ofzo.
Het is idd te gek dat iemand die een hond verdrinkt, 200 euro boete krijgt, en iemand die een auto bekrast 500 euro moet betalen. Het is jammer dat partijen zoals GL, die daar eigenlijk voor zijn, daar geen debatten aan wijden.
Maar goed,
later als ik de macht in handen heb,
verandert dat!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 18:54
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:
De AEL (Arabische Europese Liga) lijkt mij nogal een gevaarlijke partij, daar deze mensen de Islamitische positie in onze samenleving wil verstreken. Mijn angst is niet alleen dat ik denk dat deze partij zo'n 6 à 10 zetels zullen halen, want we leven (indien ik mij niet vergis) met 800.000 moslims in dit land, maar mijn grootste vreze is dat hiermee de kloof tussen Nederlanders en buitenlanders dusdanig verbreed wordt, dat ze onoverbrugbaar is geworden.

Groet,
Ik neem aan dat je versterken bedoelt? Wat is het probleem van het versterken van de Islamitische positie in onze samenleving? Waarom zou een Christen als Balkenende wel 44 zetels mogen halen? Heb je er bewijs voor dat die partij gevaarlijk is soms? De partij zal echt niet zoveel zetels halen hoor. Als jij de partij gevaarlijk vindt, en denkt dat alle Moslims op die partij stemmen, vind jij dan ook alle Moslims gevaarlijk?
Trouwens: De kloof schep jijzelf. Het mes snijdt aan twee kanten. Jij moet zorgen dat er geen kloof komt. Die komt er door onnodig kritisch en angstig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 18:58
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Evito schreef:
Jij moet zorgen dat er geen kloof komt. Die komt er door onnodig kritisch en angstig te zijn.
En door het feit dat je zelf partijen of organisatie hebt opgezet of steunt die een eigen soort naam geven aan hun ideniteit, om zo meer houvast te krijgen in wat ze zijn.

En zo uiteraard een zwart-wit beeld creeren van het dit-ben-ik dit-ben-ik niet fenomeen wat leidt tot angst of wantrouwen jegens de dit-ben-ik-niets.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 19:05
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef:
De AEL (Arabische Europese Liga) lijkt mij nogal een gevaarlijke partij, daar deze mensen de Islamitische positie in onze samenleving wil verstreken. Mijn angst is niet alleen dat ik denk dat deze partij zo'n 6 à 10 zetels zullen halen, want we leven (indien ik mij niet vergis) met 800.000 moslims in dit land, maar mijn grootste vreze is dat hiermee de kloof tussen Nederlanders en buitenlanders dusdanig verbreed wordt, dat ze onoverbrugbaar is geworden.
Waarom is dat gevaarlijk? Als er in Nederland 800.000 moslims wonen, die allemaal AEL stemmen, dan komen ze met 10 zetels in het parlement. Wat is daar mis mee? Als die partij geen doelen nastreeft die strafbare feiten opleveren, dan zie ik niet in waarom het een 'gevaarlijke' ontwikkeling is. De moslims die hier wonen hebben net zoveel recht om vertegenwoordigd te worden als de LPF-stemmende pauper.

Ik denk juist dat de kloof eerder gedicht zal worden. Immers, als de 800.000 moslims in Nederland een officiële spreekbuis zullen krijgen in het parlement in de vorm van de AEL (of elke andere Islamitische partij), dan zouden een hoop problemen worden weggenomen. Er zou een aanspreekpunt zijn, mensen zouden niet meer het gevoel hebben dat ze genegeerd worden. Want dat gevoel leeft sterk onder moslims.

Eigenlijk is het enige waar jij bang voor bent, dat de AEL de 'Islamitische positie in Nederland zal versterken'. Dat vind ik niet iets om bang voor te zijn. Dat heet nu eenmaal democratie, iets wat Pim zo hoog in het vaandel had staan. De enige reden dat jij bang bent, is dat jij de normen en waarden van zo'n partij niet kunt rijmen met die van jezelf. Er zijn ook mensen (waaronder ikzelf) die in de opkomst van Pim Fortuin net zo'n bedreiging hebben gezien.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 19:17
Verwijderd
Als ze willen meewerken aan een echte multiculturele samenleving gebaseerd op wederzijds respect mag er wel een Nederlandse afdeling van komen.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 19:18
Verwijderd
Ik moet overigens ook zeggen dat ik Abu Jahjah een stuk intellectueler vind overkomen dan iemand als Filip de Winter of Pim Fortuin.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 20:30
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik moet overigens ook zeggen dat ik Abu Jahjah een stuk intellectueler vind overkomen dan iemand als Filip de Winter of Pim Fortuin.
Jahjah en De Winter zijn gewoon een godsgeschenk voor elkaar.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 20:35
Evito
Avatar van Evito
Evito is offline
Citaat:
~Sjeherazade~ schreef:
Jahjah en De Winter zijn gewoon een godsgeschenk voor elkaar.
Godsgeschenk?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 20:46
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Evito schreef:
Godsgeschenk?
ja.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 22:01
~Sjeherazade~
Avatar van ~Sjeherazade~
~Sjeherazade~ is offline
Citaat:
Evito schreef:
Godsgeschenk?
hmm nee idd, zo lijkt het wel of ze allebei goden zijn.hell no.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 22:50
Verwijderd
Buiten het feit dat het de belangen van de islam vertegenwoordigd, heeft het geloof ik ook en aantal erg foute ideeën dacht ik. Maar daar zal ik het ff niet over hebben.

Ik vind het geen leuke partij. Ze mogen dan wel helemaal volgens de wet handelen en de belangen van de moslims vertegenwoordigen. Maar moet ik daar blij mee zijn? Nee, daar ben ik niet bepaald blij mee. Moeten Nederlanders zich dan aan gaan passen aan islamitische allochtonen (of allochtone Nederlanders..) ? Ik vind het niet meer normaal, dat wanneer iemand bijvoorbeeld uit Afghanistan naar Nederland vlucht, híj/zíj zich aanpast. Ik hoef me toch niet aan zijn (islamitische) ideeën aan te passen? hallo!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 22:58
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Ik vind het geen leuke partij. Ze mogen dan wel helemaal volgens de wet handelen en de belangen van de moslims vertegenwoordigen. Maar moet ik daar blij mee zijn? Nee, daar ben ik niet bepaald blij mee. Moeten Nederlanders zich dan aan gaan passen aan islamitische allochtonen (of allochtone Nederlanders..) ? Ik vind het niet meer normaal, dat wanneer iemand bijvoorbeeld uit Afghanistan naar Nederland vlucht, híj/zíj zich aanpast. Ik hoef me toch niet aan zijn (islamitische) ideeën aan te passen? hallo!
Ach, ik, als atheist, moet mij ook aan verschillende christelijke ideeen aanpassen wanneer het CDA aan de macht komt... Ze zullen echt geen meerderheid krijgen.

Ik heb er gemengde gevoelens over, aan de ene kant vind ik het onzin om een op godsdienst gebaseerde partij te hebben, aan de andere kant zou het misschien ook een aanvulling kunnen zijn...
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 22:59
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
islamieten leven langer in nederland dan sinds de oorlog (na 11 sept) in afghanistan, hoor..... ballonneman

maareh,.. vertel eens. welke ideeen staan je niet aan van ael?

(ben een beetje te moe om de shift toets in te drukken... mijn excuses )
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 23:08
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef:
Ach, ik, als atheist, moet mij ook aan verschillende christelijke ideeen aanpassen wanneer het CDA aan de macht komt... Ze zullen echt geen meerderheid krijgen.

Ik heb er gemengde gevoelens over, aan de ene kant vind ik het onzin om een op godsdienst gebaseerde partij te hebben, aan de andere kant zou het misschien ook een aanvulling kunnen zijn...
Met de chirstelijke ideeën ben je mee gewend. Zelf ben ik ook 0% christelijk, maar mijn eigen ideeën zijn dan duidelijk meer christelijk dan islamitisch bijvoorbeeld. Doordat ik uit een christelijke land kom (wat niet betekent dat iedereen christen is).

Verder hoef je geen meerderheid te hebben om bepaalde ideeën er door heen te krijgen.
Citaat:
islamieten leven langer in nederland dan sinds de oorlog (na 11 sept) in afghanistan, hoor..... ballonneman

maareh,.. vertel eens. welke ideeen staan je niet aan van ael?

(ben een beetje te moe om de shift toets in te drukken... mijn excuses )
oke, dan doe ik het ook ff shiftloos . zal morgen wel ff kijken op hun site ofzo wat mij niet aanstaat, heb ik nu geen zin meer an. heb op tv wel eens dingen gehoord over die partij, waarvan ik dacht: , maar die dingen onthoud ik nooit precies.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2003, 23:27
Quivarum
Quivarum is offline
Met het oprichten van een politieke partij is natuurlijk niets mis. Iedereen heeft daar het democratisxh recht op. Het rpobleem is echter dat de groepering in Antwerpen regelmatig de openbare orde aantast. Als de AEL in Nederland komt ben ik bang voor uit de hand lopende betogingen van antisemitische aard.

Wat verder in Antwerpen gebeurd is dat AEL sympatisanten de politie het werk onmogelijk maken door hen te achtervolgen en lastig te vallen, wat natuurlijk niet zo prettig is in een rechtstaat.

Als de partij uitgroeit tot een partij met fundamentalistische standpunten dan zie ik in verbieden geen oplossing, wel in de gaten houden en politiek negeren, net als met Janmaat is gebeurd.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-02-2003, 02:27
Verwijderd
Citaat:
Quivarum schreef:
Met het oprichten van een politieke partij is natuurlijk niets mis. Iedereen heeft daar het democratisxh recht op. Het rpobleem is echter dat de groepering in Antwerpen regelmatig de openbare orde aantast. Als de AEL in Nederland komt ben ik bang voor uit de hand lopende betogingen van antisemitische aard.
Op het moment dat er uit de hand lopende en antisemitische betogingen zich voordoen, wordt er echt wel ingegrepen.


Citaat:
Wat verder in Antwerpen gebeurd is dat AEL sympatisanten de politie het werk onmogelijk maken door hen te achtervolgen en lastig te vallen, wat natuurlijk niet zo prettig is in een rechtstaat.
Zie boven.

Citaat:
Als de partij uitgroeit tot een partij met fundamentalistische standpunten dan zie ik in verbieden geen oplossing, wel in de gaten houden en politiek negeren, net als met Janmaat is gebeurd.
Prima toch/
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 11:30
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:

oke, dan doe ik het ook ff shiftloos . zal morgen wel ff kijken op hun site ofzo wat mij niet aanstaat, heb ik nu geen zin meer an. heb op tv wel eens dingen gehoord over die partij, waarvan ik dacht: , maar die dingen onthoud ik nooit precies. [/B]
Ok Ben benieuwd.
Het zou niet zo moeten zijn dat als vrij algemene standpunten je niet aanstaan, je de partij zou willen verbieden. Dan zou ik de VVD wel willen verbieden
Maar als er echt storende elementen in zitten, zoals voor mij bij de SGP, dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je die partij liever niet in het land actief wilt hebben.

Verder komen de basisprincipes van het christelijke geloof behoorlijk overeen met het joodse en islamitische geloof, hoor
Gij zult niet doden gaat voor allen op, bv.
Dus als je wilt, moet je me die christelijke waarden en normen waar jij het over hebt en dat de islam niet zou hebben even duidelijker maken.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 12:33
Quivarum
Quivarum is offline
Maar nare man, in Antwerpen loopt het uit de hand, en vorig jaar was er in Amsterdam een pro-palestijnse-anti-Amerikaanse demonstratie en die had antsemitische trekjes. Als ik het voor het zeggen zou hebben zouden ze lekker in Vlaanderen blijven, net als het Vlaams Blok. Ik zie liever geen politieke groeperingen die tegen de extreem linkse, rechtse danwel confessionele grens aan zitten.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 12:50
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Quivarum schreef:
Maar nare man, in Antwerpen loopt het uit de hand,


Die rellen bedoel je? Dat was n.a.v. een jongen die was doodgeschoten.

Citaat:
en vorig jaar was er in Amsterdam een pro-palestijnse-anti-Amerikaanse demonstratie


Op zich niks mis mee.

Citaat:

en die had antsemitische trekjes.


"hamas hamas alle joden aan het gas" door feyenoorsupporters is even antisemitisch.
Maar tja, net zoals mijn kritiek op Ayaan, zou een politieke partij dit ZEKER niet mogen uitspreken inderdaad.
Maar zegt de AEL dat wel?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 13:30
NN
NN is offline
Ik vind het een goed voorbeeld van geslaagde integratie als mensen zich gaan bemoeien met het bestuur van het land. En zoals al wer aangegeven is het onredelijk om tegen een islamitische partij te zijn als christelijke partijen wel normaal worden gevonden.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 15:29
Verwijderd
Citaat:
Quivarum schreef:
Maar nare man, in Antwerpen loopt het uit de hand, en vorig jaar was er in Amsterdam een pro-palestijnse-anti-Amerikaanse demonstratie en die had antsemitische trekjes.
Dat jij die liever niet ziet, zegt niet zoveel. Als er 10 mensen zijn die hem wel willen zien en jij in je eentje niet, krijg jij niet je zin. Als je dat projecteert op miljoenen mensen heet het democratie.

Citaat:
Als ik het voor het zeggen zou hebben zouden ze lekker in Vlaanderen blijven, net als het Vlaams Blok. Ik zie liever geen politieke groeperingen die tegen de extreem linkse, rechtse danwel confessionele grens aan zitten.
Och, het maakt mij niet zoveel uit. Ik denk dat je die groeperingen beter een stem kunt geven en ze serieus nemen, dan ze te verbieden waarna ze een ondergronds leven gaan leiden, haat en verbitterdheid opbouwen en zichzelf genegeerd voelen. Dat leidt op den duur tot een veel grotere tweedeling en onwenselijke gevolgen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 18:31
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef:
Ok Ben benieuwd.
Het zou niet zo moeten zijn dat als vrij algemene standpunten je niet aanstaan, je de partij zou willen verbieden. Dan zou ik de VVD wel willen verbieden
Maar als er echt storende elementen in zitten, zoals voor mij bij de SGP, dan kan ik me inderdaad voorstellen dat je die partij liever niet in het land actief wilt hebben.

Verder komen de basisprincipes van het christelijke geloof behoorlijk overeen met het joodse en islamitische geloof, hoor
Gij zult niet doden gaat voor allen op, bv.
Dus als je wilt, moet je me die christelijke waarden en normen waar jij het over hebt en dat de islam niet zou hebben even duidelijker maken.
hmmz
Die site van hun doet het niet, dus kan nog niet kijken wat hun punten precies zijn.
Maar wat ik in ieder geval wel dacht te herinneren was dat ze tegen integratie van moslims waren en Arabisch als 4e landstaal wilden (in België dan, maar dat kan net zo goed in Nederland gebeuren).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2003, 19:32
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
De site doet het wel, hoor. Gewoon op "AEL visie" klikken.

Groet,
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 19:51
Verwijderd
welke site gebruik je dan?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 19:53
Quivarum
Quivarum is offline
De demonstratie werd ontsiert door hakenkriuzen, als dat niet antisemitisch is weet ik het niet meer.

Nare Man, ben je dan ook voor een extreem-rechtse partij?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:20
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Quivarum schreef:
De demonstratie werd ontsiert door hakenkriuzen, als dat niet antisemitisch is weet ik het niet meer.
Het hakenkuis is anders een positief symbool dat Hitler misbruikt heeft.
Dit terzijde, want ik denk niet dat men het symbool gebruikte als positief.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 20:54
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
www.ael.nl
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:13
Verwijderd
Citaat:
Quivarum schreef:
De demonstratie werd ontsiert door hakenkriuzen, als dat niet antisemitisch is weet ik het niet meer.

Nare Man, ben je dan ook voor een extreem-rechtse partij?
Ik ben niet in beginsel tegen een extreem-rechtse partij. Stel dat die gevoelens onder een deel van de bevolking leven, dan denk ik dat het de moeite waard is daar aandacht aan te besteden. Immers, wat is er erger dan een probleem onderhuids te laten doorsudderen? Ik kan het niet vaak genoeg onderstrepen: neem mensen serieus, geef ze een stem en laat het niet ophopen en uiteindelijk uitbarsten.

Een extreem-rechtse partij heeft in beginsel net zoveel recht zich te uiten als een extreem-linkse partij, een Islamitische partij, elke partij. Dat is democratie. De grenzen van de democratie zijn aangegeven in de Grondwet en bepaalde politieke gedragingen binnen een democratie worden gereguleerd door het Wetboek van Strafrecht. Ik denk dat we ons daar aan moeten houden, niet op voorhand demonstraties verbieden omdat ze een antisemitisch of extreem-links karaker dragen. Dat is namelijk een mijns inziens onaanvaardbare beknotting van het grondrecht van artikel 7 Grondwet, namelijk het recht gedachten en gevoelens te openbaren. Een ieder is daar vrij in, met inachtneming van de grenzen van de wet. Dat zijn dus de strafbepalingen.

Een demonstratie waarin hakenkruizen gevoerd worden kan, geef ik toe, niet door de beugel. Maar niet om het feit dat het onderliggende gedachtengoed verwerpelijk is, maar vanwege het feit dat het bepaalde mensen duidelijk, concreet en bewust schoffeert. Ik denk dat je met het onderdrukken van bepaalde ideeën nog verder van huis raakt dan door het gecontroleerd laten ventileren ervan.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:29
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Ik heb alleen de reactie van Nare Man gelezen en ik ben het eens met hem.(en dat wist ik eigenlijk al van te voren)

Ik zie geen gevaarlijkheden.
Je geeft de Arabische/Islamitische inwoners van Nederland een spreekbuis.
Wat is daar gevaarlijk aan?
Ik heb meerdere interviews gezien met de vertegenwoordiger van de AEL Belgie(Abou Jahjah) en ik denk dat het goed is als er mensen zoals hij in Nederland komen.
Want mensen als imam Haselhoef zijn wel leuk om naar te luisteren, maar hij wordt uitgenodigd op persoonlijke titel.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:30
Quivarum
Quivarum is offline
Ik ben het met je eens Nare man, maar laat ik je vragen of het wenselijk is om een extreem linke, rechtse en confessionele partij te hebben, deze splintergroeperingen voegen niets toe. Je kan democratisch voorkomen dat zulke partijen makkelijk in het parlement komen door bijvoorbeeld een kiesdrempel in te stellen.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:32
Pan Am
Avatar van Pan Am
Pan Am is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
Met de chirstelijke ideeën ben je mee gewend. Zelf ben ik ook 0% christelijk, maar mijn eigen ideeën zijn dan duidelijk meer christelijk dan islamitisch bijvoorbeeld. Doordat ik uit een christelijke land kom (wat niet betekent dat iedereen christen is).

Verder hoef je geen meerderheid te hebben om bepaalde ideeën er door heen te krijgen.
oke, dan doe ik het ook ff shiftloos . zal morgen wel ff kijken op hun site ofzo wat mij niet aanstaat, heb ik nu geen zin meer an. heb op tv wel eens dingen gehoord over die partij, waarvan ik dacht: , maar die dingen onthoud ik nooit precies. [/B]
Wist je dat de Islam en het christendom de twee godsdiensten zijn die het meest op elkaar lijken? Vast niet...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:35
Verwijderd
Citaat:
Quivarum schreef:
Ik ben het met je eens Nare man, maar laat ik je vragen of het wenselijk is om een extreem linke, rechtse en confessionele partij te hebben, deze splintergroeperingen voegen niets toe. Je kan democratisch voorkomen dat zulke partijen makkelijk in het parlement komen door bijvoorbeeld een kiesdrempel in te stellen.
Zeker, maar dan vind je een andere manier om ze te elimineren dan het beperken van hun grondrecht. En ik denk, heel sneaky en gemeen, dat het wel verstandig is om ze buiten de Kamer te houden, hoe hoog ik de grondrechten ook in het vaandel heb staan. Dus een kiesdrempel zou een oplossing zijn: als ze maar het gevoel hebben dat ze in ieder geval serieus genomen worden en mee zouden kúnnen doen, als ze met genoeg waren...
Met citaat reageren
Oud 02-02-2003, 21:54
Quivarum
Quivarum is offline
Nare Man, ik ben het volkomen met je eens geworden./ Ook ik ben er niet voor om wie dan ook welk grondrecht dan ook af te nemen, en dus zou dit een ideale oplossing zijn.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-02-2003, 17:27
Verwijderd
Ik heb de reply's niet gelezen maar ga puur op het onderwerp in:
De AEL is officieel nog geen partij maar een organisatie voor zover ik weet. Maar ik beschouw de AEL niet perce als gevaarlijk. Verbieden heeft ook absoluut geen zin. Ik vind dat iedereen het recht heeft een partij o.i.d. op te richten (en met mij ook de grondwet ). Een partij als AEL, maar ook een partij als CD moet kunnen bestaan. Mits ze zich aan de regelgeving houden...
Ik denk trouwens dat taak nummer 1 van de AEL is: het vertegenwoordigen van de 800.000 moslims in Nederland en niet perce het versterken. Maar dit zal zeker op de lange termijn wel kunnen gebeuren. Dat zou zeker geen gunstige ontwikkeling zijn voor de Nederlandse maatschappij. Als er te overduidelijk sprake wordt van een grote kloof tussen autochtoon en (islamitische) allochtoon moet de grondwet maar aangepast worden en moet de AEL verboden worden met oog op het bevorderen van het integratieproces.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 13:55
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
"het vertegenwoordigen van de 800.000 moslims in Nederland en niet perce het versterken. Maar dit zal zeker op de lange termijn wel kunnen gebeuren. Dat zou zeker geen gunstige ontwikkeling zijn voor de Nederlandse maatschappij."

Absoluut, maar wel onder de voorwaarde dat ze onze normen en waarden kennen, dat ze het er mee eens zijn en het fantastisch vinden om Nederlander te zijn/worden. Culuur mag uiteraad best blijven bestaan, maar dient geen maatschappelijk oriëntatiepunt te zijn.

Groet,
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 16:38
Tofke_H
Avatar van Tofke_H
Tofke_H is offline
Citaat:
nare man schreef:
Ik moet overigens ook zeggen dat ik Abu Jahjah een stuk intellectueler vind overkomen dan iemand als Filip de Winter of Pim Fortuin.
Maar het is wel een gevaar, dergelijke mensen doen nog meer mensen naar het Vlaams Blok overstappen.
__________________
Liefde: Het pokerspel van het Leven. Je begint met een paar en je eindigt met een full house.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2003, 23:39
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
AEL suckt big time!!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 00:48
Verwijderd
Citaat:
Fortuynist schreef:
Absoluut, maar wel onder de voorwaarde dat ze onze normen en waarden kennen, dat ze het er mee eens zijn en het fantastisch vinden om Nederlander te zijn/worden. Culuur mag uiteraad best blijven bestaan, maar dient geen maatschappelijk oriëntatiepunt te zijn.
'Onze' normen en waarden.

Ik zal je eens vertellen wat ik hypocriet vind. Jaren, decennia, zelfs eeuwenlang hebben wij hier in Nederland een cultuur gehad waarin buitenstaanders altijd welkom waren. Immers, Nederlanders als handelsvolk, hadden al snel in de gaten dat om met iedereen handel te kunnen drijven, je iedereen met respect moet behandelen en iedereen in z'n waarde moet laten.

De 'Nederlandse cultuur' is de facto een samenraapsel van allerlei binnen- en buitenlandse invloeden, hier een stukje, daar een stukje. Er bestaat niet zoiets als 'de' Nederlanse cultuur of volksgeest. Het getuigt van een grote arrogantie en naïviteit om nú, anno 2003, ineens te zeggen 'het is ónze cultuur en zíj moeten zich aanpassen'.

Sterker nog, ik schaam omdat ik deel uitmaak van een cultuur waarin 1,6 miljoen mensen een dode xenofoob en zijn megalomane partij aan de macht hebben geholpen.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 09:41
Manus J. van Alles
Avatar van Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
AEL suckt big time!!
Wat een geweldige argumentatie!
__________________
Daedalus:GlobalNode:Scholieren//FORUM//RESTRICTED//923.128.6430/Login
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 16:35
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Ten eerste, dat Pim Fortuyn een xenofoob zou zijn, is onzin, dat weet jij vast ook wel, maar je vindt het waarschijnlijk gewoon leuk om het even weer gezegd te hebben.

Ten tweede, ken jij wel de Nederlandse cultuur, normen en waarden, enz.?

Ten derde, mensen die hier naartoe komen, daar mag je van aannemen dat ze deze cultuur respecteren en hanteren, is dat zo vreemd?

Ten vierde, als jij je zo schaamt voor deze cultuur, raad ik je aan om zelf te gaan emigreren.

Groet van een xenofoob aanhanger.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 16:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Fortuynist schreef:

Ten tweede, ken jij wel de Nederlandse cultuur, normen en waarden, enz.?


Enlighten me. Ik ben benieuwd!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 22:12
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
nare man schreef:
'Onze' normen en waarden.

Ik zal je eens vertellen wat ik hypocriet vind. Jaren, decennia, zelfs eeuwenlang hebben wij hier in Nederland een cultuur gehad waarin buitenstaanders altijd welkom waren. Immers, Nederlanders als handelsvolk, hadden al snel in de gaten dat om met iedereen handel te kunnen drijven, je iedereen met respect moet behandelen en iedereen in z'n waarde moet laten.

De 'Nederlandse cultuur' is de facto een samenraapsel van allerlei binnen- en buitenlandse invloeden, hier een stukje, daar een stukje. Er bestaat niet zoiets als 'de' Nederlanse cultuur of volksgeest. Het getuigt van een grote arrogantie en naïviteit om nú, anno 2003, ineens te zeggen 'het is ónze cultuur en zíj moeten zich aanpassen'.

Sterker nog, ik schaam omdat ik deel uitmaak van een cultuur waarin 1,6 miljoen mensen een dode xenofoob en zijn megalomane partij aan de macht hebben geholpen.
Ik kan me hier niet erg in vinden.
Die mensen die gedurende al die eeuwen hier gekomen zijn, waren altijd europeanen, christenen met een min of meer gelijke opvatting van normen en waarden. Die waren welkom. Anderen, (joden, moslims of zigeuners) werden ook al in de 17e eeuw meestal de toegang tot de steden geweigerd. Omdat ze andere ideeen hadden en "economisch niet nuttig" gevonden werden.
Ik denk dat jij niet kunt ontkennen dat er een verschil in normen en waarden bestaat tussen de gemiddelde vluchteling, die overwegend van buiten Europa komen, en de nederlandse samenleving. Die mensen moeten zich aanpassen, ook voor hun eigen belang.... en zo is het altijd al geweest.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 09-02-2003, 23:38
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
definieer "nederlandse cultuur"
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 00:18
Verwijderd
Precies.

Er wordt ten onrechte altijd vanuitgegaan dat 'de' Nederlandse cultuur op dit moment gevestigd is en onveranderlijk.

Misschien hebben wij over 50 jaar wel een soort Hollandse Islam-Christelijke cultuur, net zoals wij 50 jaar geleden dachten dat het onmogelijk was dat protestanten en katholieken vreedzaam zouden kunnen samenleven.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2003, 19:09
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
nare man schreef:
Precies.

Er wordt ten onrechte altijd vanuitgegaan dat 'de' Nederlandse cultuur op dit moment gevestigd is en onveranderlijk.

Misschien hebben wij over 50 jaar wel een soort Hollandse Islam-Christelijke cultuur, net zoals wij 50 jaar geleden dachten dat het onmogelijk was dat protestanten en katholieken vreedzaam zouden kunnen samenleven.
dat is iets heel anders. Reageer ajb inhoudelijk op mijn kritiek.
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 17:53
Fortuynist
Avatar van Fortuynist
Fortuynist is offline
Ik citeer Joostje:
definieer "nederlandse cultuur"

Binnenkort volgt een uitgebreide reactie, ik heb het momenteel enorm druk met school.

Vele malen excuus!
Met citaat reageren
Oud 11-02-2003, 22:37
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
ik weet niet precies wat hier nou aan de hand is.. maar ik heb het woord Nederlande cultuur niet genoemt
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Gatara
500 05-11-2006 15:35
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Politieke Peiling (welke partij stem jij?)
Skyrise
500 21-09-2004 23:04
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De AEL word gevaarlijk voor de maatschappij
Tox
20 18-05-2003 21:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap "AEL wil zelfmoordacties steunen'"
Gatara
321 06-05-2003 18:19
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Jahjah legt intens onbehagen Marokkaanse jongeren bloot
BiL@L
65 13-03-2003 21:31


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.