Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2014, 12:25
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Negeer je ze? Kijk je ze aan, maar loop je gewoon door? Geef je ze geld? Spreek je ze aan? Voel je je dan een verwend nest? Denk je dat ze beter hun best hadden moeten doen op school?

Ik kom iedere dag heel veel zwervers tegen. Onder andere een achtjarig (ofzo) jochie die steeds de vuilnisbakken afgaat en een omaatje die de elke dag met heel haar hebben en houwen op een bankje langs een drukke weg zit. Dit is altijd zo naar om te zien
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2014, 12:27
Verwijderd
Ik denk wel vaak, eigenlijk zou ik wat moeten geven, maar ik doe het bijna nooit omdat ik ergens toch bang ben dat ze wat jatten uit mijn portemonnee of zo. Eten geven lijkt mij beter, maar ik heb een keer een boze junkie achter me aan gekregen toen ik hem een appel wilde geven ipv geld..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 12:28
WolterB
Avatar van WolterB
WolterB is offline
De daklozenkrantenverkoper op Utrecht CS geef ik af en toe wat.
__________________
Als je geen doel hebt, kan je ook de weg niet kwijt zijn.
A wise man once told me: There are many endings, but the right one is the one you choose.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 12:39
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik snap dat kranten verkopen nooit. Ik wil ze best geld geven zo af en toe, maar die krant hoef ik niet
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 12:42
Verwijderd
de daklozenkrantje-verkoopster bij de AH heeft mijn fietsband lek gestoken
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 12:45
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
de daklozenkrantje-verkoopster bij de AH heeft mijn fietsband lek gestoken
Wat En hoe weet je dat?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Ik snap dat kranten verkopen nooit. Ik wil ze best geld geven zo af en toe, maar die krant hoef ik niet
Ik heb één keer wel zo'n krant gekocht, maar dat was blijkbaar weer een alternatieve versie, stonden alleen maar verhalen over fetishes en drugs in..
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 12:57
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Ik glimlach en denk dan TUT MIR LEID en dan loop ik nog tien minuten van DIE ARME MAN OMG en soms ga ik terug om alsnog wat te geven
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 12:58
Zwemmeltje
Avatar van Zwemmeltje
Zwemmeltje is offline
doe: niks
denk: krijg kk
__________________
I just landed in Europe, nigga.
Shopping bags, I'm a tourist, nigga.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 12:58
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Als ik met mijn vriend ben dan mag ik niks geven omdat hij een gierige vrek is en dan vertel ik hem het door mijzelf bedachte superzielige dickensachtige levensverhaal van de zwerver terwijl we doorlopen, om me uit te leven. Soms mag ik dan alsnog wat geven maar meestal niet.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 13:01
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
ik zeg ze vriendelijk gedag en betaal belasting, in het buitenland krijgen ze wel wat
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 13:04
Verwijderd
Citaat:
Ik snap dat kranten verkopen nooit. Ik wil ze best geld geven zo af en toe, maar die krant hoef ik niet
Het idee is dat ze leren een baan te houden. Je mag de krant weggooien
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 13:04
De Veroorzaker
Avatar van De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Het idee is dat ze leren een baan te houden. Je mag de krant weggooien
Is dat echt waar?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 13:04
Verwijderd
Ik zeg gedag en als ik los geld heb, geef ik. En soms koop ik een krantje of eten/drinken voor ze.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 13:07
Verwijderd
Ik koop wel eens een straatkrant als ik kleingeld heb en de oude dakloze man met baard en oranje muts die altijd in de stad loopt knik ik vriendelijk toe, en verder wordt ik überhaupt niet zo vaak met daklozen geconfronteerd in Enschede. In Groningen werd ik nog wel eens om geld gevraagd en dan bood ik mijn lunchpakket aan of iets uit de boodschappentas, een keer werd er toen voor me op de grond gespuugd maar meestal werd het gewoon aangenomen of beleefd geweigerd.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Is dat echt waar?
Anders zeg ik het niet! Althans, ik geloof zelf dat het echt waar is.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 13:14
Verwijderd


Rotterdammers naamzoek
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 13:15
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
[filmpje]

Rotterdammers naamzoek
Oh ja, die gast
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2014, 13:25
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik voel me af en toe wel schuldig als ik me goed voel wanneer ik geld aan een dakloze heb gegeven
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 13:26
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
ik zeg ze vriendelijk gedag en betaal belasting, in het buitenland krijgen ze wel wat
Dit. Ik vind het uiteraard geen benijdenswaardige positie waar ze in zitten, maar als ik me persoonlijk verantwoordelijk ga voelen bij iedere dakloze en hulpbehoevende die ik tegen kom heb ik ook geen leven meer, in Nederland hebben we in de meeste steden enigszins redelijke faciliteiten voor daklozen en dat sust mijn geweten weer een beetje.

Bij de Albert Heijn staat altijd een vriendelijke vrouw met de daklozenkrant, ik zeg haar meestal wel gedag, maar die vind ik dan ook weer minder zielig omdat ze zo vrolijk is en gezond en voldaan oogt.

Het geven van geld aan daklozen in grote steden in Azië is mij trouwens afgeraden omdat het blijkt dat daar veel beroepsbedelaars zijn (m.a.w. die bedelen puur omdat het lucratief is, niet zo zeer om ze arm/dakloos zijn) en dat vind ik dan weer een beetje flauw.
__________________
you're not my demographic
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 13:32
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik zou dit ook wel eens willen doen als ik veel geld zou hebben:

Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 13:34
Verwijderd
Ik heb nooit contant geld op zak eigenlijk, dus ik wens ze een prettige dag.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 13:35
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
Citaat:
Als ik met mijn vriend ben dan mag ik niks geven omdat hij een gierige vrek is en dan vertel ik hem het door mijzelf bedachte superzielige dickensachtige levensverhaal van de zwerver terwijl we doorlopen, om me uit te leven. Soms mag ik dan alsnog wat geven maar meestal niet.



?
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 13:42
Verwijderd
In Maastricht is een paar jaar geleden een groep bedelaars ontmaskerd die georganiseerd was en veel geld binnenhaalde en gewoon in grote huizen woonde (weliswaar over de grens dus relatief goedkoop maar toch).

Citaat:
De regiomanager van het Leger des Heils, Wil Linssen, doet in dit kader een opmerkelijke oproep aan het publiek. "Geef geen geld aan bedelaars. Vaak wordt er gebedeld met het smoesje 'help mij voor de nachtopvang'. Dat is onzin, wij helpen ook mensen die geen geld hebben. Zolang er geld aan deze mensen gegeven wordt, houden we het probleem in stand."
Kortom:

Negeer je ze? Nee

Kijk je ze aan, maar loop je gewoon door? Ja

Geef je ze geld? Nee

Spreek je ze aan? Ik groet meestal terug als ze mij groeten

Voel je je dan een verwend nest? Nee

Denk je dat ze beter hun best hadden moeten doen op school? Niet per se op school, wel "in de maatschappij".
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 13:48
hppa
Avatar van hppa
hppa is offline
oja toffe scène in slumdog millionaire waar ze zo'n kind de voet afhakken zodat ie beter kan bedelen voor de bedelpooier
__________________
You've got a lot of guts, Oscar!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2014, 14:12
Verwijderd
Ik kijk ze aan en denk hoe was hun leven voor het zwerver zijn. Zwervers met gouden sieraden vertrouw ik niet. Ik geef ze geen geld, maar deel wel soms mijn eten met ze.

Laatst gewijzigd op 12-02-2014 om 15:27.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 14:17
Verwijderd
Citaat:
Ik kijk ze aan en denk hoe was hun leven voor het zwerver zijn. Zwervers met gouden sieraden vertrouw ik niet. Ik geef ze geen gels, maar deel wel soms mijn eten met ze.
haha nu zie ik van die hardloopgels voor me
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 14:27
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:



?
?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 14:41
Carn
Avatar van Carn
Carn is offline
ik koop wel eens (1 a 2x per jaar ) de straat/daklozenkrant van de knakker die bij de buurt-AH staat, omdat het gewoon een aardige dude is die altijd netjes blijft. De uitdaging zit 'm in geen gesprek aanknopen want dan sta je er na 10 minuten nog. Aan bedelaars geef ik niets en marcheer ik voorbij.
__________________
During a disaster if we evacuate women and children first, it is just so we can think about a solution in silence
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 14:57
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
Zit je bij 'm onder de duim? (Dat was een gefaalde poging om het met smileys uit te drukken )
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 14:59
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Zit je bij 'm onder de duim? (Dat was een gefaalde poging om het met smileys uit te drukken )
Oh, nu zie ik het
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 15:00
Axel11
Avatar van Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Zit je bij 'm onder de duim? (Dat was een gefaalde poging om het met smileys uit te drukken )
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 15:01
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik geef eigenlijk alleen aan Chuck soms geld. Ik kocht van een vaste verkoper in de stad wel eens een krant, maar hij was veel blijer als ik croissantje/flesje drinken voor hem haalde en/of hem een paar sigaretten gaf.
De verkoper die hier staat, staat altijd met een chagrijnige bek, dus die krijgt helemaal nop.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 15:16
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Zit je bij 'm onder de duim? (Dat was een gefaalde poging om het met smileys uit te drukken )
oh wow nu snap ik hem ja

neh. Hij adviseert me qua geld, films en IT, en ik adviseer hem qua gezondheid, muziek en huishouden. Ongeveer. We hebben een heel gelijkwaardige relatie juist
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 15:27
Verwijderd
Citaat:
haha nu zie ik van die hardloopgels voor me



ik bedoelde eigenlijk geld.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 16:09
Yne
Avatar van Yne
Yne is offline
Citaat:
oh wow nu snap ik hem ja

neh. Hij adviseert me qua geld, films en IT, en ik adviseer hem qua gezondheid, muziek en huishouden. Ongeveer. We hebben een heel gelijkwaardige relatie juist
__________________
'Weet je wat dom is? Je haar moeten verven om rijst te snuiven.'
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-02-2014, 17:09
Verwijderd
In nl doorgaans aan illegalen in het buitenland aan iedereen die er zielig uitziet. Ja ik ben de goedheid zelve
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 17:14
Macrador
Avatar van Macrador
Macrador is offline
Citaat:
Als ik met mijn vriend ben dan mag ik niks geven omdat hij een gierige vrek is en dan vertel ik hem het door mijzelf bedachte superzielige dickensachtige levensverhaal van de zwerver terwijl we doorlopen, om me uit te leven. Soms mag ik dan alsnog wat geven maar meestal niet.
Citaat:
oh wow nu snap ik hem ja

neh. Hij adviseert me qua geld, films en IT, en ik adviseer hem qua gezondheid, muziek en huishouden. Ongeveer. We hebben een heel gelijkwaardige relatie juist
Rare manier van adviseren
__________________
k҉akbeĺg| Mo̴c̷r̸o ̀d'Or
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 17:49
Verwijderd
probeer altijd te geven, karma opbouwen voor als het ooit mis gaat

Behalve als ze echt aso vragen of ik ze voor de 50'ste keer dronken ergens zie, dan gaat het me wel irriteren. Overigens is het niet aan ons om men te oordelen of ze wel hun "best" hebben gedaan in de maatschappij en of op school, lijkt me heel stug dat dakloos worden hiermee te maken heeft...
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 19:04
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ze hebben hier muntjes van 1 en 2 eurocent en ik heb echt te veel van die krengen. Zou een zwerver daar blij van worden?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 19:09
Verwijderd
Afgelopen jaar in Parijs had ik met een vriendin een zwervende straatmuzikant, wafels gegeven. Hij zei: God bless you en keek een beetje vreemd naar de wafels
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 19:12
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Rare manier van adviseren
Ja god en we delen ons geld, dus zodra we samen zijn gaat al het verdiende geld naar de persoon bij wie we zijn of die zijn portomonnee bij heeft, en meestal is hij dat zodat ik mijn handen vrij heb en dan trekt hij gewoon zijn portemonnee niet
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 19:30
Verwijderd
Citaat:
Ze hebben hier muntjes van 1 en 2 eurocent en ik heb echt te veel van die krengen. Zou een zwerver daar blij van worden?
Als het echt een handvol is, vast wel.

Ik heb wel geleerd dat serieuze straatartiesten daar niet blij van worden, maar hun voornaamste argument is "ik ben toch zeker geen bedelaar", dus dat klinkt weer alsof bedelaars het wel prima vinden.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 19:31
Verwijderd
Daarom gaven wij hem wafels, maar die blik van die man was het waard.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 19:37
DeGeneraal
Avatar van DeGeneraal
DeGeneraal is offline
Ik denk: " zo loop ik er thuis ook bij" .
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 19:41
Verwijderd
Citaat:
[filmpje]

Rotterdammers naamzoek
Die gast kom ik ook zowat iedere dag tegen, geef hem wel eens 5 euro ofzo, of ik koop een krant van hem.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 20:56
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Als het echt een handvol is, vast wel.

Ik heb wel geleerd dat serieuze straatartiesten daar niet blij van worden, maar hun voornaamste argument is "ik ben toch zeker geen bedelaar", dus dat klinkt weer alsof bedelaars het wel prima vinden.
Echt vies inderdaad, als je daar hard staat te werken en je krijgt een paar kopermuntjes. Alsof ze in je koffer spugen.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2014, 21:15
Poeperd
Avatar van Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
[filmpje]

Rotterdammers naamzoek
Ik heb Blikkie al een tijdje niet gezien trouwens
__________________
'Scuse me, who ordered the hamburger - with AIDS?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2014, 08:50
Koekje
Avatar van Koekje
Koekje is offline
Ik zag net weer een paar zwervers en toen kreeg ik dat liedje van Blikkie in mijn hoofd
Met citaat reageren
Oud 14-02-2014, 09:17
zion_temp
zion_temp is offline
De meeste zwervers die ik tegenkom zijn van die semi-gladde types die zogenaamd geld nodig hebben voor de nachtopvang, terwijl iedere idioot kan zien dat ze met een drugsverslaafde te maken hebben.

Toen ik nog in Amsterdam woonde heb ik een keer of drie iemand in een vuilnisbak zien wroeten, terwijl ik een volle boodschappentas in mijn handen had. Als je daar toe in staat bent moet je wel heel erg honger hebben, fantastisch sociaal vangnet of niet. Bovendien vroor het twee van de keren ook fucking tien graden. Die kerels waren erg blij met mijn appels, harde broodjes, droge worst en kaas.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.