Oud 23-11-2018, 16:42
Rugzak888
Rugzak888 is offline
Hooii,

Ik heb wat stoms gedaan. Ik heb het dagboek van mijn zusje gelezen.
Ze zit de laatste tijd slecht in haar vel en ik wilde graag weten wat er met haar aan de hand is. Normaal vertelt ze me alles, maar de
laatste tijd deed ze dat niet meer.
Nu heb ik een shocking iets gevonden, namelijk dat de vriend van haar beste vriendin haar
tot iets... heeft gedwongen. Ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet noemen en ik hoop dat je beetje snapt wat ik bedoel.
Ik wil haar nu heel graag helpen en het voor haar opnemen bij die kerel, omdat hij mij ook wel eens lastig heeft gevallen, maar
ik durf niet te zeggen dat ik haar dagboek heb gelezen en er zo achter ben gekomen.

Wat moet ik nu doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2018, 17:16
Verwijderd
Als ik jou was zou ik niet naar haar toelopen met ik heb je dagboek gelezen. Zoiets is best persoonlijk en an het vertrouwen in jou schaadden.

Zorg ervoor dat je duidelijk maakt dat ze alles bij je kwijt kan (niet direct zo zeggen). Praat er eventueel met je ouders over en vertel wat je hebt gelezen.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2018, 00:07
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Nu heb ik een shocking iets gevonden, namelijk dat de vriend van haar beste vriendin haar
tot iets... heeft gedwongen. Ik weet niet zo goed hoe ik het anders moet noemen en ik hoop dat je beetje snapt wat ik bedoel.
Heb je het over een verkrachting? Dat is inderdaad schokkend. Het is goed te begrijpen (als het dus een verkrachting is) dat je zus hier niet over wil/durft te praten. Waarschijnlijk gaat ze dat ook nooit uit zichzelf doen. Ik denk dat je eens een keer rustig met haar 1 op 1 zou kunnen praten. Begin dan NIET met: Ik heb in je dagboek gelezen, of ik weet wat er aan de hand is, etc.
Begin bijv. met: Hey, ik merk aan je dat er iets mis is met je de laatste tijd. Wat is er aan de hand? Misschien kan ik helpen.

Andere vraag: Is je zus nog steeds in contact met die jongen? Of hebben ze geen contact meer sinds dat shocking gebeuren?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 24-11-2018, 19:24
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Zou die jongen opzoeken en ff onder vragen
Met citaat reageren
Oud 24-11-2018, 21:15
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Zou die jongen opzoeken en ff onder vragen
Nee, juist niet. Dan zal hij dus moeten vertellen dat hij in het dagboek heeft gekeken van zijn zus. En misschien vertelt die jongen dat ook aan zijn zus, en dan is het vertrouwen alsnog beschaamd.
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2018, 17:49
Rugzak888
Rugzak888 is offline
Citaat:
Heb je het over een verkrachting? Dat is inderdaad schokkend. Het is goed te begrijpen (als het dus een verkrachting is) dat je zus hier niet over wil/durft te praten. Waarschijnlijk gaat ze dat ook nooit uit zichzelf doen. Ik denk dat je eens een keer rustig met haar 1 op 1 zou kunnen praten. Begin dan NIET met: Ik heb in je dagboek gelezen, of ik weet wat er aan de hand is, etc.
Begin bijv. met: Hey, ik merk aan je dat er iets mis is met je de laatste tijd. Wat is er aan de hand? Misschien kan ik helpen.

Andere vraag: Is je zus nog steeds in contact met die jongen? Of hebben ze geen contact meer sinds dat shocking gebeuren?
Ja soort van verkrachting. Hij dwong haar om aan zichzelf te gaan zitten, terwijl ze meerdere keren heeft gezegd dat ze dat niet wilde. Ze heeft nog steeds contact met die kerel. Ik heb geen idee wat ik moet doen als hij de volgende keer hier over de vloer komt.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2018, 18:01
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Jij kunt eigenlijk niks tegen die gast doen, jij "weet" er namelijk niks vanaf.

Wat je wel kunt doen is, als je een goede band met je zusje hebt, gewoon het gesprek eens aangaan. Niet over haar situatie, maar over een klasgenoot of vage kennis van je. "Die kwam laatst heel stoer vertellen dat hij dit of dat met een meisje gedaan had, terwijl zij dat niet wilde, dat snap ik echt niet, dat jongens dat stoer vinden! Ik snap best dat dat meisje haar relatie niet op het spel wil zetten, maar als hij geen respect voor haar grenzen heeft, is ze denk ik beter af zonder hem." Zoiets. Dan kan je haar wel laten merken wat normaal is, en hoe jij er tegenover staat, zonder dat je het voor haar direct persoonlijk maakt. Je zou zelfs kunnen zeggen "Ik hoop niet dat een jongen jou ooit dwingt zoiets te doen".
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 25-11-2018, 18:23
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Je zou zelfs kunnen zeggen "Ik hoop niet dat een jongen jou ooit dwingt zoiets te doen".
Geef je dan niet gewoon aan dat ja het "weet"? Want het is wel heel toevallig dat juist na zoiets je dat zegt
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2018, 18:28
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Geef je dan niet gewoon aan dat ja het "weet"? Want het is wel heel toevallig dat juist na zoiets je dat zegt
Als beschermende grote broer kan je dat denk ik prima zeggen Ouders zeggen ook vaak genoeg "...maar ik hoop dat je dat nooit hoeft mee te maken"
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 28-11-2018, 18:26
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Nee, juist niet. Dan zal hij dus moeten vertellen dat hij in het dagboek heeft gekeken van zijn zus. En misschien vertelt die jongen dat ook aan zijn zus, en dan is het vertrouwen alsnog beschaamd.
Ondervragen zonder praten...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2018, 18:59
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ondervragen zonder praten...
en... hoe wou je dat gaan doen?
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2018, 10:29
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
en... hoe wou je dat gaan doen?
Links en rechtse vuisten
Met citaat reageren
Oud 30-11-2018, 12:52
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Links en rechtse vuisten
Das niet echt ondervragen, maar in elkaar slaan. Daarnaast heb je daar wel een reden voor nodig, en "je weet het niet".
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Het Dagboek Van Anne Frank blijkt literair bedrog.
Folkmann
24 17-07-2005 23:50
Verhalen & Gedichten [dagboek] het dagboek van een junkie (kort)
CyWu
42 19-01-2005 16:05
Psychologie Het Grote Dagboeken Topic
Miracle
60 19-06-2004 19:07
De Kantine dagboeken en andere privacygevoelige zaken
stout!
21 19-11-2002 21:15
De Kantine Dagboek vol seksuele ervaringen Utrechtse studentes online.
kHebTrekInWatLekkers
68 18-11-2002 17:09
Psychologie In een dagboek schrijven... wat voor nut/doel heeft 't voor jou?
Signy
60 29-10-2002 20:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:20.