Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2008, 21:26
Verwijderd
Een heel idioot idee misschien, maar wie weet kan het...

We hebben 2 katten en een poes. De eerste hebben we nu al zo'n 3,5 jaar, de poes is er nu ongeveer een jaartje bij. Vanaf het begin af aan wordt er veel gevochten tussen de twee katten en de poes. We hebben alle regeltjes uit de boeken gevolgt over katten bij elkaar houden, maar ze blijven het doen.

Nu had ik net even een ideetje. Katten zijn gek op de geur van valeriaan, dat ze ook in katnip stoppen. Zien ze de krabpaal niet staan, smeer hem dan in met katnip en het is opeens geweldig.
Idee was dus: Zou het werken als ik de poes insmeer met valeriaan? Of zeg ik nu iets volslagen onzinnigs?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2008, 21:33
strontkind
Avatar van strontkind
strontkind is offline
die likt zich schoon en het is weg. toch?
__________________
ik zeg maar zo: ik zeg maar niks. dan kunnen ze ook niet zeggen dat ik iets gezegd heb.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2008, 21:44
Verwijderd
Dat sowieso uiteindelijk wel Maar ik vraag me af, ik kan me namelijk voorstellen dat ze niet alles meteen 100% weg krijgt, wat voor een effect het zou hebben om de andere katten...
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 16:29
Sagana
Avatar van Sagana
Sagana is offline
Baat het niet, dan schaadt het niet... Ik zou het dus in elk geval eens proberen.
__________________
I'd rather have a life of 'oh wells' than a life of 'what ifs'.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 18:17
Verwijderd
Het lijkt me geen goed plan, maar dat is voornamelijk omdat onze kat juist agressief wordt van catnip en valeriaan. Of nouja, ze vindt het wel leuk en gaat dan eerst kopjes geven en over de grond rollen, maar al snel gaat ze uit extase bijten en krabben. (Dus we geven het haar ook nooit. ) Als dit bij een krabpaal gebeurt is het niet erg, maar als twee katers een poes te lijf gaan in hun valeriaanroes.. Mja. Bovendien lijkt het me ook wel kut voor de kat op wie het gesmeerd wordt, die kan dan niet echt meer alleen zijn, want de andere beesten gaan 'm waarschijnlijk volgen tot de geur weg is. En of het er zo makkelijk af gaat weet ik ook niet, straks zit het helemaal in de vacht en duurt het een week voor het er af is.

Om maar niet te spreken van dat je de ingesmeerde kat ook gelijk een beetje dol maakt omdat 'ie niet aan die geur kan ontsnappen.

Dus ja, ik zou het zelf niet doen.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2008, 18:22
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Het lijkt mij ook geen goed idee, vooral omdat de poes niet kan ontsnappen aan die lucht. Niet doen dus, je kunt ze dan beter gescheiden houden.
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:52.