Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-03-2018, 22:02
kevinschepertje
kevinschepertje is offline
Hoi ik weet niet hoe ik dit moet beginnen maar uhm ja laten we beginnen met waar ik last van heb 1 slaaptekort daardoor voel ik me nogal soort van depresief maar als ik op school ben is er niks aan de hand heel sociaal ik ga met iedereen normaal om maar kom ik thuis, is het net of er een gloet over me heen glijd en dan ben ik echt helemaal op mezelf dan sluit ik mij helemaal af van de buiten wereld.
Het depressiefe gedeelte begon toen mijn vader op een dag onwel werd en dat er ambulance enzo bij ons huis moest komen hij raakte toen in een diepe kuil met paniekaanvallen depressie en allemaal andere dingen precies in die periode werd mijn moeder geoopereerd aan haar baarmoeder dat is allemaal toen goed verlopen maar die kon dus niet veel doen. mijn zus die is ook niet vrij van paniekaanvallen en (zeuren) over alles wat ze voelt ziet of denkt.
Ik heb nu het gevoel dat ik in een kuil kom waar ik niet in wil komen want ik zit in het examen jaar 4e kader vmbo ik wil verder mijn familie hier niet mee belasten dus ik hoop dat iemand van jullie een aantal tips of tricks voor me heeft waardoor ik er weer boven op kom (het slaaptekort heb ik al meer dan 7 jaar ik ben nu 15) mvg kevin
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-03-2018, 08:36
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Hoi, ik heb je verhaal afgesplitst naar een eigen topic.
Verder is het met de enge dingen die je hebt meegemaakt juist belangrijk dat je er met iemand over praat! Als je niet met je familie durft te praten (die mag je hier trouwens best mee belasten, en erover praten is niet eens belasten maar juist delen van zorgen) mag het gerust ook een goede vriend, je mentor, een vertrouwenspersoon of bijvoorbeeld de kindertelefoon zijn. Die laatste hebben geloof ik tegenwoordig zelfs een chat.

En kun je wat meer vertellen over je slaapgebrek? Hoe laat ga je naar bed en hoe laat sta je op? Lig je veel wakker? Pieker je dan veel? Wat doe je het uur voor je gaat slapen? Neem je je telefoon mee naar bed?
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 22-03-2018, 08:41
kevinschepertje
kevinschepertje is offline
Het slaaptekort is meestal piekeren ja en op een of andere manier ben ik de hele dag rustig en als ik savonds ga slapen dan zit ik vol energie ik neem mijn telefoon niet mee en andere apparaten ook niet en ik ga slapen rond half 10 kwart voor 10
Met citaat reageren
Oud 22-03-2018, 10:43
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Heb je dit al eens besproken met je huisarts of een vertrouwenspersoon? Soms heb je wat extra hulp nodig (bijvoorbeeld van een psycholoog of coach) om bepaalde dingen te kunnen verwerken. Paniekaanvallen zijn niet normaal, het is vaak een signaal van je systeem dat je eigenlijk al met "te veel" hebt moeten dealen, dan kan het gebeuren dat je niet meer gezond reageert op bepaalde prikkels, waardoor je je in gewone situaties angstig of paniekerig voelt. Ga met dit verhaal naar de huisarts en regel de hulp die je nodig hebt.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie nergens meer zin in, depressief
Anoniiem
3 03-01-2012 12:34
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Internetverslaafde jongeren vaker depressief
Supreme Dutch
80 16-03-2006 20:37
Psychologie manisch-depressief
nescio
13 20-12-2003 14:39
Psychologie Depressieve mensen moeten juist WEL streng voor zichzelf zijn?
Eend
46 21-09-2003 12:39
Psychologie Dood willen = depressief zijn?
MazeMouse
31 01-04-2003 17:40
Psychologie Manisch Depressief (MDS - Borderline)
Genesis
25 25-03-2002 18:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.