Oud 27-02-2001, 12:22
smurfin
smurfin is offline
Misschien kan ik je wel helpen door ff mee te zoeken, laat weten wat je nodig hebt of mail naar smurfin@babamail.com ik probeer het zo snel mogelijk voor je te vinden.

Groetjes


ps: gelieve de eind datum erbij te zetten dan kan ik mijn best doen om het zo snel mogelijk voor je te zoeken!




[Dit bericht is aangepast door smurfin (24-04-2001).]
Advertentie
Oud 27-02-2001, 12:45
love2you
love2you is offline
ja het boekverslag van het boek hannibal.
kuzz love2you
__________________
only the best but not the best
Oud 27-02-2001, 12:46
love2you
love2you is offline
ja, het boekverslag van het boek hannibal.
kuzz love2you
__________________
only the best but not the best
Oud 27-02-2001, 13:06
Ja, het boekverslag van 'knorrende beesten' en van 'blokken' van de auteur F Bordewijk.

Groetjes Nopje
Oud 27-02-2001, 13:25
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
love2you schreef:
ja het boekverslag van het boek hannibal.
kuzz love2you

check mailbox
Oud 27-02-2001, 13:47
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
Nopje schreef:
Ja, het boekverslag van 'knorrende beesten' en van 'blokken' van de auteur F Bordewijk.

Groetjes Nopje

knorrende beesten
----------------- http://www.uittreksels.nl/boekversla...ndebeesten.htm


blokken
--------
Ferdinand Bordewijk (1884-1965)
Eerste druk 1931

inhoud
Het boek bevat 10 hoofdstukken met een titel die steeds uit een lidwoord en een
zelfstandig naamwoord bestaan.

de nacht
Een vliegtuig landt 's nachts op het vliegveld van de hoofdstad van de Staat. Het verhaal
zal zich verder in en om de hoofdstad afspelen. Tussen een dubbele rij politiemensen
stappen de passagiers uit, op hun borst verkeersinsignes, die als reisvergunning fungeren.
Politietroepen doorzoeken de cabines.

de rustdag
In de Staat is er na vier werkdagen steeds 1 rustdag. Op 13-11, de laatste rustdag voor
het ingaan van de voorgeschreven uniforme werkkleding trekt de bevolking van de hoofdstad
in colonnes naar buiten voor sport en spel.
Politietroepen controleren de massa's. Tegen de avond keren allen naar de stad terug.
Velen gaan naar de volkshal, die tweeduizend mensen kan bevatten. Daar luisteren ze
staande naar het twee uur durende lichtconcert van een immensa orgel, dat door een leger
ambtenaren bestuurd wordt.

de lezing
Het bestuurscollege en de andere hoge colleges van de Staat luisteren bij wijze van
amusement naar een lezing van een oude man, een dissident, die dertig jaar geleden in de
gevangenis is gezet vanwege zijn kritiek op de Staat.

de stadskern
De staat werkt aan een systeem, waarbij alle persoonsnamen zullen worden vervangen door
drie letters en een getal, zodat elke persoon "een genummerde steen in een collectief
blok" wordt. De Staat ontkent immers de zelfstandige waarde van het individu.
Particulier eigendom is verboden, alle volwassenen zijn in Staatsdienst en krijgen wat ze
nodig hebben van de Staat, waarbij volstrekte gelijkheid in acht wordt genomen.
Kunstuitingen en wetenschappelijke prestaties worden ook als eigendom van de Staat
beschouwd en zijn dus anoniem. Met het afschaffen van de persoonsnamen wil de Staat het
laatste restje ingeworteld eigendomsbegrip uitroeien. Er wordt verzet van de moeders
verwacht die hun kind een naam willen geven.

In het centrum van de hoofdstad is de laatste rest van de oude stad in tact gelaten
"de wijk van het slechte voorbeeld". Daar is ook het museum, met kunstwerken uit
"het kapitalistische tijdperk" als voorbeelden van een verderfelijke ideolgie.
's Nachts is de stadskern verboden terrein, maar er dwalen altijd mensen rond die zich er
hebben laten insluiten.

de monoliet
Op een winteravond vergadert het opperste bestuur van de Staat, De Raad, vijf mannen en
vijf vrouwen, allen astronomen. Dit houdt verband met het a-religieuze karakter van de
Staat. Het heelal is naar alle zijden gepeild en daar is geen plaats voor God gebleken,
noch voor een onsterfelijke ziel. De mensheid, gezien als een monolitisch collectief,
wordt door de Staat als het meest eminente verschijnsel in het heelal beschouwd. Volgens
berekeningen zal over 6 miljoen jaar de aarde door een explosie vergaan, maar de mensheid
zal dan al zijn uitgeweken naar andere planeten van andere zonnestelsels. Het gaat de
Staat om het voortbestaan van de menselijke soort; het individu telt niet.

De Raad is de Staat in het klein. De leden onderscheiden zich in geen enkel kledingstuk
van de rest van de bevolking. De Staat is absolutistisch wetgevende, uitvoerende en
gerechtelijke macht berusten bij De Raad. Persoonlijke opvattingen worden niet geduld.
Besluiten worden met algemene stemmen genomen en wie een afwijkende mening niet radicaal
afzweert, wordt uitgebannen, geexecuteerd en vervangen.

Die winteravond vergadert De Raad over eliminatie van groep-A, een beweging die tegen
De Staat is gericht. Men besluit tot verdelging van de groep.

de Groep-A
De leiders van de Groep-A komen bijeen op een zolder in de stadskern. De aanhang wordt
geschat op 50.000. De Groep-A wil geen opstand, maar een verzoening van Staat en
persoonlijkheid; het individu moet in zijn rechten hersteld worden. Het grondrecht van het
individu is kritiek. Zonder kritiek versteent de Staat, wordt hij bewegingloos. Groep-A
gelooft in eeuwigdurende verandering.

de executie
Groep-A wordt uitgeroeid. Er vallen 20.000 doden. De aanstichters worden gearresteerd.
Niemand mag zijn woning meer verlaten. Vijf dagen lang wordt de teovoer van water, warmte
en voedsel naar de huizen afgesneden. Op de vijfde dag wordt de stadskern met de grond
gelijk gemaakt. Deze plek wordt geasfalteerd en zo ontstaat een rond plein in het centrum
van de blokkenstad. Vijf leiders van Groep-A worden berecht en gefusilleerd. Ze heten
Gluschaint, de Marcas, Tannenhof, Telakopte en Ypsilinti.

de vreugde
Met overwerk worden de verloren dagen ingehaald. De Raad organiseert een groot feest om de
triomf over de staatsgreep te vieren. Er wordt een onbemande raket voor 130 jaar de ruimte
ingeschoten en een aanvang gemaakt met de ontginning van een 30 jaar geleden neergekomen
meteoriet. Tenslotte wordt er een kunstmatige luchtspiegeling geensceneerd die in het hele
land te zien is.

de zonde
Het ronde plein is De Raad een doorn in het oog. Hij laat het volbouwen met woonblokken.
Zo hoopt hij de herinnering aan de opstang en het verzet te hebben uitgebannen. Maar
vergeefs. Prostitutie, gokspelen, handel in juwelen en drank blijft men stiekem beoefenen,
ondanks een vervolging en strenge straffen "het was zoet de zonde te beoefenen en een
individu te zijn".

de wapenschouwing
De Staat is militaristisch. Hij is tot de tanden bewapend afgesloten van de rest van de
wereld. De rest van de wereld wordt beschouwd als een potentieel gevaar. De bevolking
wordt voortdurend paraat gehouden voor oorlog. Van tijd tot tijd is er een wapenschouwing
om het buitenland te imponeren en het eigen volk zelfvertrouwen te geven. In maart is er
weer een wapenschouwing. Vanuit zijn waarnemingspost in een luchtschip ziet de Raad de
wanorde in wording een regiment ontplooit zich in een boog, een ander poogt een cirkel te
vormen.

plaats
Het verhaal bevat de suggestie dat het zich in de Sovjet-Unie afspeelt. Allerlei
opmerkingen duiden daarop zoals "De Staat sloot zijn grenzen en sloot zich daarbinnen
hooghartig op" (Stalinistisch Rusland). De namen van de verzetsleiders,
internationaal-Europees., pleiten echter tegen een situering in Rusland. Er wordt dus wel
verwezen naar Rusland, maar tegelijkertijd wordt gesuggereerd dat het verhaal ook wel in
andere Europeese landen zou kunnen spelen. De Staat is een communistische dictatuur met
fascistische trekken.

tijd
De gefantaseerde toekomstige staat wordt gepresenteerd als een mogelijkheid die zich zou
kunnen ontwikkelen uit de staatsvormen die in 1931 al bestonden; de communistische
dictatuur van de Sovjet-Unie, de fascistische dictatuur in Italie en 2 jaar later zou het
nazistische regime van Hitler een feit worden, maar in 1931 kondigde zich dat al aan.
e tijd van handeling is 1961, 31 jaar na het verschijnen van het boek (1931). We komen tot
dit jaartal als we uitgaan van de opmerking aan het begin van H3 dat de Staat 45 jaar
bestaat in haar huidige vorm. In 1917 vond de Russische revolutie plaats en de Staat lijkt
erg op Rusland.
De vertelde tijd is ongeveer 4 maanden (van 13-11 in H2 tot een "straffe dag in
maart" in H10).

personages
De enige personen die een naam dragen zijn de leiders van het verzet die worden
gefussileerd.

titel
Het boek bestaat uit 10 delen; bouwblokken, duidelijk als aparte blokken herkenbaar. Deze
opbouw doet denken aan de collage- of montagetechniek uit de filmkunst.

opdracht
Opgedragen aan S.M. Eisenstein en A. Einstein, filmcomponist en wijsgeer, meesters der
verschrikking.
Eisenstein (1898-1948) was een avantgardistische Russische filmregisseur, die de
montagetechniek in zijn films toepaste. Zijn belangrijkste films gaan over de RR.
Einstein, de natuurkundige, formuleerde de relativiteitstheirie, die inhoudt dat tijd en
ruimte geen van elkaar onafhankelijke grootheden zijn, maar alleen in relatie tot elkaar
bestaan. Einsteins ontdekking zette het tot dan toe geldende wereldbeeld op losse
schroeven.

genre
toekomstroman / anti-utopie

vertelsituatie
Er is een auctoriele verteller. Deze kan zijn mening geven. Deze mening is dat een op
collectivisme gebaseerde maatschappij aan zichzelf ten onder moet gaan. Begin hoofdstuk De
executie "Het staatsmechanisme was volkomen, maar in zijn perfectie lag zijn
kwetsbaarheid".

stroming en schrijfstijl
Naar inhoud en stijl door sommigen in verband gebracht met De Nieuwe Zakelijkheid. Het
onderwerp is zeker modern te noemen. Ook de zakelijke, sobere en kernachtige stijl past
hierbij.

Daarnaast vertonen inhoud en stijl romantische kenmerken. Blokken is bijvoorbeeld geen
beschrijving van realiteit, maar van een mogelijkheid. Dit fantasie-element is romantisch
te noemen. Naast grote stukken in zakelijke stijl, vinden we ook veel
"dichterlijke" elementen. Voorbeeld: p.2 "Daar waar de mens nog geen macht
had, leefde de romantiek, wild en vertoornd in haar zege. De stormwolken gingen geweldig,
fregatten van de nacht, overbespannen met zeil. De zeilen scheurden."
Oud 28-02-2001, 09:43
Hallo!

Wel, ik moet "the house of sleep" van Jonathan Coe lezen. Een samenvatting in het Nederlands of Engels zou ongeloooooflijk handig zijn, want ik begrijp r niet al te veel van. Als je iets zou vinden, mail het dan aub naar zomerzonnetje@hotmail.com !

heel erg bedankt!

Oud 28-02-2001, 10:01
DaMaster
DaMaster is offline
ENGELS: Turn of the Screw - Henry James
Ksnap er gewoon niks van.. plz help!
dpc_damaster@hotmail.com
BVD
__________________
}:O (koetje) roels!!!http://www.tweakers.net/reviews.dsp?Document=123Join DPC!!!En gebruik je CPU time optimaal!!!
Oud 28-02-2001, 11:57
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Als je een boekvsl van A murder of Quality (engels) van de schrijver Le carré kunt vinden, zou dat echt helemaal top zijn, maar volgens mij is 't er gewoon niet...

xxxrobert
Oud 28-02-2001, 12:19
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
snifsnif! schreef:
Hallo!

Wel, ik moet "the house of sleep" van Jonathan Coe lezen. Een samenvatting in het Nederlands of Engels zou ongeloooooflijk handig zijn, want ik begrijp r niet al te veel van. Als je iets zou vinden, mail het dan aub naar zomerzonnetje@hotmail.com !

heel erg bedankt!


Ik hoop dat dit je iets verder gaat helpen:
http://www.complete-review.com/reviews/coej/

Oud 28-02-2001, 12:25
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
DaMaster schreef:
ENGELS: Turn of the Screw - Henry James
Ksnap er gewoon niks van.. plz help!
dpc_damaster@hotmail.com
BVD
check mailbox

Oud 28-02-2001, 13:24
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
r0bert schreef:
Als je een boekvsl van A murder of Quality (engels) van de schrijver Le carré kunt vinden, zou dat echt helemaal top zijn, maar volgens mij is 't er gewoon niet...

xxxrobert

hm sorry maar het enigste wat ik vond is dit:
http://www.silcom.com/~manatee/lecarre_murder.html

Daar ga je niet veel mee kunnen doen vrees ik.

Veel succes!
Oud 28-02-2001, 13:51
verwijderen_aub
verwijderen_aub is offline
Hmm.. nej.. kdenk dat'k daar op de toets weinig aan heb.. Tís in ieder geval meer dan ik gevonden had ..

maar het verslag heb'k al verzonnen en de kans dat ik de toets goed maak is 1 op 120 dus dér is nog geen man overboord..

In ieder geval super bedankt voor de moeite (en de site)..
Oud 28-02-2001, 15:57
ROOSIEKOOSIE
ROOSIEKOOSIE is offline
He smurfin,

Heb je allsssssssssjjjjeeeeeeebbbblllliiieeeffffttt heeeeeeeeeeeel snel een samenvatting voor mij?? Het boek heet: Hallo Charlie, Tag Miakind ECHT HARTSTIKKE BEDANKT

Waar zoek je trouwens allemaal ik kan het namelijk nooit vinden.

Je kunt het trouwens sturen naar: flowertjevliet@hotmail.com
Oud 01-03-2001, 10:34
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
ROOSIEKOOSIE schreef:
He smurfin,

Heb je allsssssssssjjjjeeeeeeebbbblllliiieeeffffttt heeeeeeeeeeeel snel een samenvatting voor mij?? Het boek heet: Hallo Charlie, Tag Miakind ECHT HARTSTIKKE BEDANKT

Waar zoek je trouwens allemaal ik kan het namelijk nooit vinden.

Je kunt het trouwens sturen naar: flowertjevliet@hotmail.com
het spijt me maar ik kan het maar niet vinden
Oud 01-03-2001, 11:14
Hee Smurfin! Kan je mij even helpen zoeken naar verslagen van de film 'Saving Private Ryan'? Alvast bedankt! xxx Kim
Oud 01-03-2001, 11:20
lein
lein is offline
hoi,
kun je mij helpen zoeken naar een samenvatting van het boek massamedia , maatschappijleer?ik heb namelijk morgen een toets.
groetjes
Oud 01-03-2001, 12:53
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
kimmm schreef:
Hee Smurfin! Kan je mij even helpen zoeken naar verslagen van de film 'Saving Private Ryan'? Alvast bedankt! xxx Kim
http://huiswerk.scholieren.com/werks....php3?naam=645
http://www.internetcollege.nl/versla...w.php3?id=7039
http://www.internetcollege.nl/versla...w.php3?id=5421

Veel succes!
Ads door Google
Oud 01-03-2001, 12:54
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
lein schreef:
hoi,
kun je mij helpen zoeken naar een samenvatting van het boek massamedia , maatschappijleer?ik heb namelijk morgen een toets.
groetjes

sorry maar kan het echt niet vinden

Veel succes!
Oud 01-03-2001, 13:27
hee smurfin! heel erg bedankt voor die 3 sites! ze zijn echt goed! superrrr!! xxx Kim

Citaat:
smurfin schreef:
Citaat:
kimmm schreef:
Hee Smurfin! Kan je mij even helpen zoeken naar verslagen van de film 'Saving Private Ryan'? Alvast bedankt! xxx Kim
http://huiswerk.scholieren.com/werks....php3?naam=645
http://www.internetcollege.nl/versla...w.php3?id=7039
http://www.internetcollege.nl/versla...w.php3?id=5421

Veel succes!
Oud 01-03-2001, 18:32
smurfinnetje, zou je misschien ook nog even mee willen helpen zoeken naar verslagen over (schade)verzekeringen? dit heb ik nodig voor economie. ik hoop dat je me wil/kan helpen! kus, kimmie
Oud 01-03-2001, 19:24
love2you
love2you is offline
Citaat:
smurfin schreef:

check mailbox

bedankt voor het verslag. alleen heb je misschien ook nog andere van het zelfde boek deze had ik al.
greezz
__________________
only the best but not the best
Oud 01-03-2001, 20:20
Chantal16
Chantal16 is offline
Ik zoek heel dringend Billy Liar van Keith Waterhouse

Groet Chantal
Oud 02-03-2001, 11:09
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
kimmm schreef:
smurfinnetje, zou je misschien ook nog even mee willen helpen zoeken naar verslagen over (schade)verzekeringen? dit heb ik nodig voor economie. ik hoop dat je me wil/kan helpen! kus, kimmie
sorry maar ik vind echt niets
Oud 02-03-2001, 11:27
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
Chantal16 schreef:
Ik zoek heel dringend Billy Liar van Keith Waterhouse

Groet Chantal
sorry maar kan niets vinden, heb wel een ander gevonden van Keith Waterhouse maar niet wat jij zoekt.

Veel succes!
Advertentie
Oud 02-03-2001, 15:03
hoi

ik zoek een uittreksel van het boek Die gro$e Flatter

stuur aub naar minkerer@hotmail.com

bij voorbaat dank
Oud 03-03-2001, 22:51
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
Minker schreef:
hoi

ik zoek een uittreksel van het boek Die gro$e Flatter

stuur aub naar minkerer@hotmail.com

bij voorbaat dank

check mailbox
Oud 04-03-2001, 12:32
Hoi
Ik ben op zoek naar een samenvatting van het boek De heksenkring van W. Ruyslinck. Kun je me helpen?
heleen83@hotmail.com
Groetjes, Heleen
Oud 04-03-2001, 16:20
Gr00veh
Gr00veh is offline
John Wyndham - Chocky plz.
Oud 04-03-2001, 21:16
Ha die smurfin!! Wil je mij helpen zoeken naar een uitreksel van het engelse boek angela's ashes?
Oud 04-03-2001, 21:25
markion
markion is offline
Misschien kan je voor mij een uitreksel van "Omtrent Deedee" van Claus vinden.
Antwoord graag naar M.van.der.Heijden@zonnet.nl
__________________
MvdH
Oud 05-03-2001, 14:01
Lientjuh
Lientjuh is offline
Heey!

kan je misschien iets vinden over het boek "om eric" of maybe iets over de schrijfster Magaret Willey vinden ??

lovezz Lien!!
Oud 05-03-2001, 14:36
Judith
Judith is offline
Als je voor mij Zes maal een is zeven ergens kan vinden ben ik helemaal uit de brand.
Ik kan het namelijk nergens vinden.

Alvast hartstikke bedankt

Mail to jud_es@dolfijn.nl
__________________
Life is what happens while you're busy making other plans!!!!!
Oud 05-03-2001, 17:05
Gulpje
Gulpje is offline
ik heb hard hulp nodig,en ik hoop dat je me die kunt geven.
het boek heet Rote Rosen en het is geschreven door Hedwig Courths-Mahler.
alvast bedankt!!
xxx!
__________________
Geluk zit in een klein truitje dat door een vriendin voor de spiegel wordt aangepast.
Oud 05-03-2001, 17:58
Kiran
Kiran is offline
Frans : Tendre été

Het zou heel goed zijn als je het zou hebben of vinden

thx
Oud 05-03-2001, 19:54
stephanie14
stephanie14 is offline
Hoi ik ben op zoek naar een werkstuk voor natuur/scheikunde over SCHOON ik kan het nergens vinden kan je mij aljeblieft helpen ..


alvast bedankt....xxx
Ads door Google
Oud 05-03-2001, 20:22
Tuurlijk wel,
wat dacht je van De perzik van onsterfelijkheid van Jan Wolkers, ik kan nergens een goede vinden ervan, misschien jij wel als je zo goed bent?
Oud 06-03-2001, 00:05
ja als je kan graag!!!
van:
*De duizend bochten van de koningsarend.
het is een surinaams boek geschreven door:
M.M.Schoenmakers
*De droevige kampioen.
het is een antilliaans boek geschreven door:
Jan van Brokke
als je me kan helpen heeeel graag!!
alvast bedankt!!!!!
Lisette.
Oud 06-03-2001, 09:13
Chameleon
Chameleon is offline
Ik zoek nu al weken naar een uittreksel van Billy, auteur is Albert French. Het is een engels boek.
__________________
** Dat je een minderwaardigheidscomplex hebt wil nog niet zeggen dat je niet dom en lelijk bent **
Oud 06-03-2001, 09:48
Ik zoek een verslag van 'Sa Femme' het liefst in het nederlands.
rossenmetvanvossen@hotmail.com
Oud 06-03-2001, 11:10
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
Heleen83 schreef:
Hoi
Ik ben op zoek naar een samenvatting van het boek De heksenkring van W. Ruyslinck. Kun je me helpen?
heleen83@hotmail.com
Groetjes, Heleen
http://www.geocities.com/CollegePark...3/heksenkr.txt
Oud 06-03-2001, 11:12
Hoi hoi.. kun je voor mij "Vendredi ou la vie sauvage" vinden? Frans boek, door Michel Tournier.
Ik kan het nergens vinden, niet op Internetcollege, niet op Scholieren.com .. nergens!

Alvast bedankt.. kun je het trouwens doormailen naar pvdsande@hotmail.com ?? Zou tof van je zijn..

x
Oud 06-03-2001, 11:15
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
Gr00veh schreef:
John Wyndham - Chocky plz.
sorry ik kan het echt nergens vinden
Oud 06-03-2001, 11:21
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
BURP schreef:
Ha die smurfin!! Wil je mij helpen zoeken naar een uitreksel van het engelse boek angela's ashes?
sorry kan alleen dit maar vinden:
---------------------------------------------
ANGELA'S ASHES by Frank McCourt
Scribner September 1996; $24.00 hardcover 364 pages; ISBN 0-684-87435-0
Very Highly Recommended

I can only imagine what it must have been like to grow up in extreme poverty in Limerick, Ireland with an alcoholic father who couldn't hold down a job to save his life (or that of his children). When he did get a job, he drank the wages away and promptly lost his employment, leaving his family destitute and dirty. The death of three siblings of preventable diseases is just a glimpse of the misfortunes that befell the McCourt family. Yet, ANGELA'S ASHES is rich with humor and enlightening. It is must-read for everyone, regardless of preferred genre. McCourt is master of the voice, from that of a three year old child in New York to a young man of nineteen returning to New York after fourteen years of living in Ireland.

"You'll die for Ireland, won't you boys?"

"We will, Dad."

Oud 06-03-2001, 11:29
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
markion schreef:
Misschien kan je voor mij een uitreksel van "Omtrent Deedee" van Claus vinden.
Antwoord graag naar M.van.der.Heijden@zonnet.nl
sorry kan echt niets vinden
Oud 06-03-2001, 11:40
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
Lientjuh schreef:
Heey!

kan je misschien iets vinden over het boek "om eric" of maybe iets over de schrijfster Magaret Willey vinden ??

lovezz Lien!!
ik vind nergens iets terug van dit boek of deze persoon, is de naam juist geschreven?
Oud 06-03-2001, 12:40
smurfin
smurfin is offline
Citaat:
Judith schreef:
Als je voor mij Zes maal een is zeven ergens kan vinden ben ik helemaal uit de brand.
Ik kan het namelijk nergens vinden.

Alvast hartstikke bedankt

Mail to jud_es@dolfijn.nl
zie mailbox
Oud 06-03-2001, 14:39
Lientjuh
Lientjuh is offline
Citaat:
smurfin schreef:
ik vind nergens iets terug van dit boek of deze persoon, is de naam juist geschreven?
jah tis echt de goede naam, maar dat probleem had ik ook al... ik kon maar 1 uitreksel ervan vinden....... en niks over de schrijfster..... maar in ieder gaval harstikke bedank dat je het heb geprobeert!!!!

lovezzz Lien
Oud 06-03-2001, 15:28
Hai!
Ik denk dat je dit zelf ook niet kan vinden hoor!Maar je zou me er een plezier mee doen.
Ik moet voor Techniek een interview houden met iemand die in de techniek werkt.
Nu hen ik iemand geinterviewd die iets met vliegtuigen doet.
Maar ik moet er plaatjes bij hebben.
Zou jij misschien een website kunnen vinden met plaatjes met bijvoorbeeld hoe ze laten zien hoe vliegtuigen gemaakt worden.?
Alvast harstikke bedankt!!
Mijn e-mail adres is yvonne649@hotmail.com!!
Oud 06-03-2001, 17:00
smurfin1
smurfin1 is offline
Citaat:
Gulpje schreef:
ik heb hard hulp nodig,en ik hoop dat je me die kunt geven.
het boek heet Rote Rosen en het is geschreven door Hedwig Courths-Mahler.
alvast bedankt!!
xxx!
sorry kan het echt nergens vinden
__________________
smurfin
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.