Oud 08-05-2006, 20:23
lottaa
lottaa is offline
Ik ga volgend jaar VWO klas 5 en 6 doen in 1 jaar. Nou heb ik al contact gehad met die school en willen ze mij die kans gewoon geven, alleen willen ze wel kijken of ik het wel aankan door middel van toelatingstoetsen.

Ik krijg dan toetsen in:
* Fa1
* Du1
* WiB
* SK of Na

Wel kreeg ik natuurlijk een omschreven opdracht voor de toelatingstoetsen.

Nu vroeg ik me af, zijn er hier mensen die wel eens zo'n toets hebben gedaan? En wat moet ik ervan verwachten? Moet ik gewoon boeken bestellen en dingen uit mijn hoofd leren (dus leerwerk), of wat denk jij dat zo'n school verwacht?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2006, 21:33
Verwijderd
Ik denk dat je voor Fa1 en Du1 het beste wat kan oefenen met examens van HAVO frans1,2. Fa1 en Du1 is op VWO namelijk alleen maar lezen.

En verder denk ik dat ze verwachten dat je de 4V stof over na-sk-wib1 kent, omdat je natuurlijk wel in moet stromen in 5V.

Maar ik heb er geen ervaring mee, eigenlijk,
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 16:34
Morri
Morri is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 08-05-2006 @ 22:33 :
Ik denk dat je voor Fa1 en Du1 het beste wat kan oefenen met examens van HAVO frans1,2. Fa1 en Du1 is op VWO namelijk alleen maar lezen.
Dat is niet op elke school zo. Bij mij op school is de cijferverdeling bij Frans/Duits1:
lezen 20%
schrijven 20%
luisteren 20%
spreken 20%
En dan was er nog iets volgens mij, of ze waren allevier 25%, dat weet ik even niet meer. Als je Frans/Duits12 hebt, is lezen altijd 50%, de overige 50% is dan spreken, luisteren, schrijven. Dat is echt heel relaxt als je goed bent in lezen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 16:39
kweety
Avatar van kweety
kweety is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 08-05-2006 @ 22:33 :
Ik denk dat je voor Fa1 en Du1 het beste wat kan oefenen met examens van HAVO frans1,2. Fa1 en Du1 is op VWO namelijk alleen maar lezen.

En verder denk ik dat ze verwachten dat je de 4V stof over na-sk-wib1 kent, omdat je natuurlijk wel in moet stromen in 5V.

Maar ik heb er geen ervaring mee, eigenlijk,
frans 1 en duits 1 zijn dit jaar of vorig jaar verandert. Het is niet meer alleen lezen, maar ook luister en spreken en schrijven, maar dan lager niveau.
Ik zou gewoon idd havo examens beetje oefenen, dan moet het wel te doen zijn.
__________________
i'm not ignoring you, i'm just deaf
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 21:10
Verwijderd
Citaat:
kweety schreef op 09-05-2006 @ 17:39 :
frans 1 en duits 1 zijn dit jaar of vorig jaar verandert. Het is niet meer alleen lezen, maar ook luister en spreken en schrijven, maar dan lager niveau.
Ik zou gewoon idd havo examens beetje oefenen, dan moet het wel te doen zijn.
Ohja, dat klopt, iedere school mag er nu zijn eigen invulling aan geven. . Ik zou daarom voor frans én duits even na vragen wat je school geeft, welke onderdelen en daarop oefenen
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 21:20
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
Ik heb ook van die toetsen gedaan, voor frans1, wiskunde a1 en filosofie

en daar kon ik niet echt veel voor voorbereiden, behalve wiskund een beetje.., het was bij ons zo dat wanneer je ze niet goed gemaakt had, dan moet je met kerst van school als je dan niet op slagen stond met je cijfers.

Maar op te leren heb je denk ik boeken nodig, maar die heb je dan alleen nodig voor die toetsen en later niet meer.
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 10-05-2006, 22:59
lottaa
lottaa is offline
Citaat:
ssjpan schreef op 09-05-2006 @ 22:20 :
Ik heb ook van die toetsen gedaan, voor frans1, wiskunde a1 en filosofie

en daar kon ik niet echt veel voor voorbereiden, behalve wiskund een beetje.., het was bij ons zo dat wanneer je ze niet goed gemaakt had, dan moet je met kerst van school als je dan niet op slagen stond met je cijfers.

Maar op te leren heb je denk ik boeken nodig, maar die heb je dan alleen nodig voor die toetsen en later niet meer.
Ja, maar die zou ik wel ergens vandaan kunnen toveren.
Maar wat voor toetsen kreeg jij dan?
En wat voor opdracht?

Was dat ook voor Vwo 5 en 6 in een jaar of?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Ter voorbereiding op toelatingstoets uni...
TheCreator
6 02-06-2007 05:24
Studeren Propedeuse halen in 1 jaar en dan naar de Universiteit.
Verwijderd
23 23-04-2007 10:39
Algemene schoolzaken 21+ toelatingstoets voor HES amsterdam
danny23
3 21-09-2006 14:40
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Als jij premier zou zijn...
Magican
100 23-01-2006 09:29
Algemene schoolzaken doorstromen van hbo naar uni
mosterd
44 22-02-2004 20:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Sterke groei extreem rechts op vmbo
Atje85
285 28-06-2003 16:08


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:11.