Oud 08-05-2006, 20:23
lottaa
lottaa is offline
Ik ga volgend jaar VWO klas 5 en 6 doen in 1 jaar. Nou heb ik al contact gehad met die school en willen ze mij die kans gewoon geven, alleen willen ze wel kijken of ik het wel aankan door middel van toelatingstoetsen.

Ik krijg dan toetsen in:
* Fa1
* Du1
* WiB
* SK of Na

Wel kreeg ik natuurlijk een omschreven opdracht voor de toelatingstoetsen.

Nu vroeg ik me af, zijn er hier mensen die wel eens zo'n toets hebben gedaan? En wat moet ik ervan verwachten? Moet ik gewoon boeken bestellen en dingen uit mijn hoofd leren (dus leerwerk), of wat denk jij dat zo'n school verwacht?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-05-2006, 21:33
Verwijderd
Ik denk dat je voor Fa1 en Du1 het beste wat kan oefenen met examens van HAVO frans1,2. Fa1 en Du1 is op VWO namelijk alleen maar lezen.

En verder denk ik dat ze verwachten dat je de 4V stof over na-sk-wib1 kent, omdat je natuurlijk wel in moet stromen in 5V.

Maar ik heb er geen ervaring mee, eigenlijk,
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 16:34
Morri
Morri is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 08-05-2006 @ 22:33 :
Ik denk dat je voor Fa1 en Du1 het beste wat kan oefenen met examens van HAVO frans1,2. Fa1 en Du1 is op VWO namelijk alleen maar lezen.
Dat is niet op elke school zo. Bij mij op school is de cijferverdeling bij Frans/Duits1:
lezen 20%
schrijven 20%
luisteren 20%
spreken 20%
En dan was er nog iets volgens mij, of ze waren allevier 25%, dat weet ik even niet meer. Als je Frans/Duits12 hebt, is lezen altijd 50%, de overige 50% is dan spreken, luisteren, schrijven. Dat is echt heel relaxt als je goed bent in lezen.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2006, 16:39
kweety
Avatar van kweety
kweety is offline
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 08-05-2006 @ 22:33 :
Ik denk dat je voor Fa1 en Du1 het beste wat kan oefenen met examens van HAVO frans1,2. Fa1 en Du1 is op VWO namelijk alleen maar lezen.