Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-04-2007, 10:32
Blackeyed
Blackeyed is offline
Ik vroeg mij af of er mensen hier zijn die al samenwonen met hun partner op 1 loon en of het te doen is? Komen jullie goed rond op het einde van de maand of is het toch uitkijken enz.??
__________________
*Forever Black-Eyed*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-04-2007, 10:46
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Dat is zo verschillend per persoon i.v.m. loon en maandelijkse lasten en levensstijl dat het me lijkt dat daar weinig zinnigs over te zeggen is. Je kunt het beter voor je eigen situatie berekenen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 13:01
Verwijderd
Dat ligt inderdaad compleet aan het loon he

Mijn man en ik leven van een loon, en dat gaat uitstekend. Maar ja, hij verdient wel oké. We kunnen ook nog vrij lekker sparen.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 16:43
Verwijderd
Als je rekent per maand:
eten voor 2 personen 100-300 euro
huur appartement 300-1000 euro
gas/water/licht 50-150 euro
gemeentedingen zo'n 50 euro
kleding+vrijetijdsbesteding 50-500 euro
internet+telefoon 50-150 euro
verzekering 150 euro
... dan heb je voor 2 personen dus maandelijks 750-2300 euro nodig. Of je op huur kunt besparen hangt er vooral van af waar je wil gaan wonen. Op vrijetijdsbesteding besparen lukt dan weer vrij makkelijk en op eten besparen is ook niet heel moeilijk. Als je ook een auto hebt betaal je ook nog wegenbelasting en benzine, als je een studie doet ook nog collegegeld en boeken.
Met citaat reageren
Oud 22-04-2007, 17:38
Verwijderd
Dat lijkt me idd nogal liggen aan het loon en je aandelijkse lasten en levensstijl ed... Je kunt het idd beter voor je eigen situatie berekenen.

Bij ons lukt het wel, al moeten we soms wel een beetje opletten met wat we uitgeven ed...maar dat zegt niets over de situatie van jou of wie dan ook. (Ik heb wel een bijbaantje trouwens...maar dat zorgt niet voor enorme inkomsten.)
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 08:34
elledc
elledc is offline
Als de inkomsten per maand meer dan 1000 euro bedragen, dan is dat best haalbaar denk ik, hoewel je dan niet veel opzij kan houden. Maar dat hangt er natuurlijk vanaf hoe hoog de huur is, en wat de bijkomende kosten bedragen. Zoals internet, computer, voeding, benodigdheden, meubelen, vervoer... daarbij komt heel wat kijken heb ik zelf ondervonden.
M'n vriend en ik geven gemiddeld zo'n 1500 euro uit per maand (alles inbegrepen, ook kledij etc.). maar wij gaan dan ook graag af en toe uit eten.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 22:25
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
als je nog een schadeclaim van 65000 euro aan je broek hebt hangen kan het mischien lastig worden om rond te komen van 1 loon


nuttige reactie--> hangt af van je persoonlijk uitgavenpatroon en loon
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 23-04-2007, 23:38
Verwijderd
Citaat:
elledc schreef op 23-04-2007 @ 09:34 :
M'n vriend en ik geven gemiddeld zo'n 1500 euro uit per maand (alles inbegrepen, ook kledij etc.). maar wij gaan dan ook graag af en toe uit eten.
Is 'af en toe' uit eten gaan een substantieel deel van je uitgaven dan? Ja, als je elke keer naar Parkheuvel gaat, maar ik neem aan dat je dat niet doet.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 08:16
Ivo
Ivo is offline
van 1 avondje uit eten gaan met 2 personen kost al snel 40 a 50 euro, tegenover 5 a 10 euro als je die avond zelf kookt. Als je dat 2 keer per maand doet, is dat een behoorlijk aandeel in die 1500 euro per maand (immers 60 a 90 euro duurder dan wanneer je niet uit eten gaat).
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 09:04
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-04-2007 @ 00:38 :
Is 'af en toe' uit eten gaan een substantieel deel van je uitgaven dan? Ja, als je elke keer naar Parkheuvel gaat, maar ik neem aan dat je dat niet doet.
Ik vind het ook wel een kunst dat je aan 1500 komt doordat je af en toe uit eten gaat Volgens mij komt dat eerder door een hoge huur en dure boodschappen, plus hoge vaste lasten
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 10:01
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
1500,00 euro zit je zo aan. Wanneer je een auto hebt betaal je autoverzekering, wegenbelasting en benzine. Ikzelf betaal 60 euro p/m aan autoverzekering, 21 euro per maand aan wegenbelasting en 250 euro per maand aan benzine. Als daarnaast nog eens zaken als studieschuld of creditcard of een andere lening wordt afgelost schiet het mooi op.

Ikzelf ben per maand kwijt:
375, 00 euro huur
118,00 euro ziektekostenverzekering
10,00 euro uitvaartverzekering
60,00 euro autoverzekering
21,00 euro wegenbelasting
250,00 euro benzine
28,00 euro vaste telefoon/ internet
25,00 euro mobiele telefoon
150,00 euro voedsel
60,00 euro uitgaan
50,00 sigaretten
Kleding wisselt per maand (soms niets, soms weinig, soms wat meer )
(en 200 euro aan aflossen van leningen per maand)
(Het ziekenhuis waar ik werkend/ lerend mijn opleiding doe, betaald de studie)

Als je nog gaat fitnissen, uit eten gaat, of 'n dagje er op uit trekt, zit je nog hoger. (Hoewel ik niet héél zuinig leef. Wanneer ik meer op de B merken zou letten, valt er op voedsel wel wat te besparen)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 13:22
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Mijn vriend en ik wonen samen in een huurappartement van alleen zijn loon. We gaan dit jaar waarschijnlijk een huis kopen, ook alleen van zijn loon. Dan wordt het nog wat krapper dan dat we nu hebben.

Maar het kan echt wel. Het ligt er gewoon aan hoe je je zelf gedraagt en waar je geld aan uitgeeft. Als je nu meer uitgeeft dan je begroting is voor het samenwonen, doordat je dingen koopt die eigenlijk niet noodzakelijk zijn, moet je wel bereid zijn dat op te geven.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 13:34
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Je moet gewoon eens een maandje AL je uitgaven opschrijven. En dan in 3 categorieen:

-> Dingen die er sowieso zijn en niet gaan veranderen (verzekeringen, huur, etc)
-> Dingen die er sowieso zijn maar waar je wel op kan bezuiningen (vrije tijd, eten, kleding, abonnementen, etc)
-> Dingen die je net zo goed niet had kunnen doen

En dan gaan rekenen he


Ook is het verstandig om eens wat prijzen te gaan vergelijken als je boodschappen doet. Sperziebonen zijn aanzienlijk goedkoper dan peultjes en sugar snaps. Kip is goedkoper dan rundvlees. Champignons zijn dan weer nog goedkoper. Onbedrukt WC papier is goedkoper dan WC papier met bloemetjes. En het WC papier bij C1000 is vast ook goedkoper dan het WC papier dan bij AH. Water drinken is goedkoper dan cola drinken. En nog gezonder ook
Als je een keer teveel pasta saus of soep hebt gemaakt, vries je het in. Als er iets in de aanbieding is wat je toch wel eet/gebruikt, koop je daar iets meer van. Maar je moet geen dingen gaan kopen "omdat ze nou toch in de aanbieding zijn" als je anders eigenlijk iets had gekocht wat niet in de aanbieding was maar toch nog wel goedkoper.

Zo zijn er nog wel 1000 dingen. Je moet je goed bewust worden van waar je geld aan uitgeeft en hoeveel daarvan eigenlijk niet nodig was. En nu heb ik het alleen nog maar over eten gehad, wat toch wel echt belangrijk is. Kleding en uit eten is nog weer een ander verhaal, waarbij je je kunt afvragen in hoeverre je dat echt nodig hebt.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 13:39
elledc
elledc is offline
Citaat:
nare man schreef op 24-04-2007 @ 00:38 :
Is 'af en toe' uit eten gaan een substantieel deel van je uitgaven dan? Ja, als je elke keer naar Parkheuvel gaat, maar ik neem aan dat je dat niet doet.
Gemiddeld gaan we zo'n 2 x per week uit eten, voor ongeveer zo'n 300 € / maand, dat is weliswaar inbegrepen in die 1500 €. Maar onze huur is slechts 320 € dus dit valt dan nog wel mee.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 13:41
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
elledc schreef op 24-04-2007 @ 14:39 :
Gemiddeld gaan we zo'n 2 x per week uit eten, voor ongeveer zo'n 300 € / maand, dat is weliswaar inbegrepen in die 1500 €. Maar onze huur is slechts 320 € dus dit valt dan nog wel mee.
Nou, daar kan je dus enorm op besparen
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 13:41
elledc
elledc is offline
Citaat:
Poepkind schreef op 24-04-2007 @ 10:04 :
Ik vind het ook wel een kunst dat je aan 1500 komt doordat je af en toe uit eten gaat Volgens mij komt dat eerder door een hoge huur en dure boodschappen, plus hoge vaste lasten
De boodschappen zijn inderdaad wel duur per maand als je een kok hebt als vriend en hij de fijnste dingen koopt
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 13:41
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
elledc schreef op 24-04-2007 @ 14:41 :
De boodschappen zijn inderdaad wel duur per maand als je een kok hebt als vriend en hij de fijnste dingen koopt
En daar kan je dus ook enorm op besparen
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 24-04-2007, 13:41
elledc
elledc is offline
Citaat:
grl schreef op 24-04-2007 @ 14:41 :
Nou, daar kan je dus enorm op besparen
Maar we sparen wel hoor, hij heeft ook nog inkomsten
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-04-2007, 13:43
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
elledc schreef op 24-04-2007 @ 14:41 :
Maar we sparen wel hoor, hij heeft ook nog inkomsten
Mja gut, het kan mij niet schelen of jij uit eten gaat of niet hoor

Maar als je wil weten of je het haalt om op 1 loon samen te wonen: dat hangt af van omstandigheden. En als je het met je huidige uitgaven niet zou halen, dan kan ik je dus nu al 2 dingen geven om op te besparen.

Ik zeg niet dat je nooit meer uit eten moet gaan of dat je altijd bij Aldi verlepte sla moet kopen.. alleen maar dat je een heleboel geld aan dingen kunt uitgeven die ook veel goedkoper kunnen.


Edit: dit is overigens een redelijk algemene opmerking, niet alleen voor jou bedoeld.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED

Laatst gewijzigd op 24-04-2007 om 13:45.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 10:49
Verwijderd
Mijn vriend en ik wonen ook samen op zijn loon. èn we hebben nog een dochter van 10 maand!
we komen ermee rond, dat is het belangrijkste!
tuurlijk moeten we veel dingen laten (vaak shoppen, uit eten, dure vakanties enz) maar dat hebben we er wel voor over!
Met citaat reageren
Oud 26-04-2007, 19:31
Isiyanka
Avatar van Isiyanka
Isiyanka is offline
Citaat:
grl schreef op 24-04-2007 @ 14:43 :
Mja gut, het kan mij niet schelen of jij uit eten gaat of niet hoor

Maar als je wil weten of je het haalt om op 1 loon samen te wonen: dat hangt af van omstandigheden. En als je het met je huidige uitgaven niet zou halen, dan kan ik je dus nu al 2 dingen geven om op te besparen.

Ik zeg niet dat je nooit meer uit eten moet gaan of dat je altijd bij Aldi verlepte sla moet kopen.. alleen maar dat je een heleboel geld aan dingen kunt uitgeven die ook veel goedkoper kunnen.


Edit: dit is overigens een redelijk algemene opmerking, niet alleen voor jou bedoeld.
Ja maar eh, zij is toch helemaal niet degene die wil weten of het mogelijk is om op 1 loon samen te wonen, dus hoef je haar toch niet te vertellen waar ze op kan besparen? Ik denk dat je in de war bent
__________________
Reina de la Calle
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 11:17
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Als het nodig is zul je toch moeten besparen. Je kunt dan wel uit willen en duur eten willen, maar dat gaat gewoon niet als je het geld voor vaste lasten nodig hebt. Het ligt natuurlijk helemaal aan jezelf waar je op wil besparen ja of nee, en òf je wil besparen.

Maar wil je samenwonen op 1 loon zul je toch echt prioriteiten moeten stellen. Anders is mijn antwoord heel simpel: Dan gaat het niet.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 11:21
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef op 27-04-2007 @ 12:17 :
Als het nodig is zul je toch moeten besparen. Je kunt dan wel uit willen en duur eten willen, maar dat gaat gewoon niet als je het geld voor vaste lasten nodig hebt. Het ligt natuurlijk helemaal aan jezelf waar je op wil besparen ja of nee, en òf je wil besparen.

Maar wil je samenwonen op 1 loon zul je toch echt prioriteiten moeten stellen. Anders is mijn antwoord heel simpel: Dan gaat het niet.
Je hebt ook lonen waar je makkelijk met z'n tweeën van kan leven zonder echt iets te moeten laten...

Als jullie het nu apart redden, dan redden jullie het samen financieel ook wel.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 11:26
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 27-04-2007 @ 12:21 :
Je hebt ook lonen waar je makkelijk met z'n tweeën van kan leven zonder echt iets te moeten laten...

Als jullie het nu apart redden, dan redden jullie het samen financieel ook wel.
Dat ligt eraan, als degene die geen loon heeft, nu nog bij de ouders woont.. Dan kan het wel lastig worden.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 11:26
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Dat is waar, maar ik weet zijn loon niet. Daarnaast heb je ouders (zoals de mijne) die hun handen (financieel ) aftrekken van hun kinderen als ze besluiten samen te wonen.

Zelf wonen mijn vriend en ik samen. We leven van zijn loon (wat echt geen vetpot is) en mijn studifinanciering. Als ik geen gekke dingen doe en mijn geld besteed aan boodschappen en benzine en de telefoonrekening en hij de vaste lasten betaald gaat dat prima. Als ik twee keer per week buiten de deur zou eten en andere van die fratsen, zou het er heel anders uitzien.
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2007, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef op 27-04-2007 @ 12:26 :
Zelf wonen mijn vriend en ik samen. We leven van zijn loon (wat echt geen vetpot is) en mijn studifinanciering. Als ik geen gekke dingen doe en mijn geld besteed aan boodschappen en benzine en de telefoonrekening en hij de vaste lasten betaald gaat dat prima. Als ik twee keer per week buiten de deur zou eten en andere van die fratsen, zou het er heel anders uitzien.
Als jullie de auto zouden verkopen dan zou je best twee keer per week buiten de deur kunnen eten.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2007, 14:04
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Bij ons lukt het wel.
We hebben het dan niet ruim, maar ook weer niet krap.
We komen met vaste lasten per maand toch wel zeker op 1500 euro uit. Maar we hebben ook een auto, en die word vrij vaak gebruikt.
Verder proberen we boodschappen toch wel zo goedkoop mogelijk te doen en komen we eigenlijk alleen bij de Lidl en Digros.

Het is mogelijk. Maar het ligt echt aan je levenstijl.
Want je kan niet zomaar alles meer doen.
En als je net aan uit komt met het geld, en zo geen geld over houd om te sparen zou ik het niet aanraden. Het is praktisch om toch minimaal 200 euro per maand apart te zetten voor onverwachte uitgaven. Want als je dit niet hebt, en bv de koelkast gaat kapot dan heb je een groot probleem.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 16:25
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Linda schreef op 27-04-2007 @ 15:04 :
Bij ons lukt het wel.
We hebben het dan niet ruim, maar ook weer niet krap.
We komen met vaste lasten per maand toch wel zeker op 1500 euro uit. Maar we hebben ook een auto, en die word vrij vaak gebruikt.
Verder proberen we boodschappen toch wel zo goedkoop mogelijk te doen en komen we eigenlijk alleen bij de Lidl en Digros.

Het is mogelijk. Maar het ligt echt aan je levenstijl.
Want je kan niet zomaar alles meer doen.
En als je net aan uit komt met het geld, en zo geen geld over houd om te sparen zou ik het niet aanraden. Het is praktisch om toch minimaal 200 euro per maand apart te zetten voor onverwachte uitgaven. Want als je dit niet hebt, en bv de koelkast gaat kapot dan heb je een groot probleem.
Vaste lasten 1500 euro?!
Hoe doe je dat dan?
Wij leven van één loon van dat bedrag. Als de vaste lasten zo hoog waren, dan zou dat dus echt niet kunnen..
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 18:19
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Konijn schreef op 28-04-2007 @ 17:25 :
Vaste lasten 1500 euro?!
Hoe doe je dat dan?
Wij leven van één loon van dat bedrag. Als de vaste lasten zo hoog waren, dan zou dat dus echt niet kunnen..
met vaste lasten 1500 staat er. dus ik denk alles bij elkaar
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 08:47
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Dat is inderdaad echt alles bij elkaar.
Heb het berekend door van het inkomen het vaste spaarbedrag af te trekken.
Misschien dat we op het moment nog meer geld uit geven, door dat we nog dingetjes voor in huis moeten kopen. Maar dat zien we vanzelf wel.
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park

Laatst gewijzigd op 29-04-2007 om 12:56.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 11:04
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef op 27-04-2007 @ 12:28 :
Als jullie de auto zouden verkopen dan zou je best twee keer per week buiten de deur kunnen eten.
Ja, maar dan ben je weer gebonden aan restaurants die je met de fiets kunt bereiken, bovendien is dat nu ook niet echt romantisch als het regent
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 13:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nare man schreef op 29-04-2007 @ 12:04 :
Ja, maar dan ben je weer gebonden aan restaurants die je met de fiets kunt bereiken, bovendien is dat nu ook niet echt romantisch als het regent
Of samen overnachten op een bankje op het perron als het OV weer een staakt. Kaarsje erbij, knuffel.. Lijkt me echt fantastisch.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 13:29
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
T_ID schreef op 29-04-2007 @ 14:04 :
Of samen overnachten op een bankje op het perron als het OV weer een staakt. Kaarsje erbij, knuffel.. Lijkt me echt fantastisch.
Als je echt verliefd bent, maakt het niet uit waar je bent, als je maar bij elkaar bent
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 01:32
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 29-04-2007 @ 14:29 :
Als je echt verliefd bent, maakt het niet uit waar je bent, als je maar bij elkaar bent
Dat zeggen mensen die niet beter gewend zijn
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 09:00
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 29-04-2007 @ 12:04 :
Ja, maar dan ben je weer gebonden aan restaurants die je met de fiets kunt bereiken, bovendien is dat nu ook niet echt romantisch als het regent
Openbaar vervoer bestaat ook nog steeds.
(En als ze staken, dan weet je dat vaak van te voren wel. )

Natuurlijk is een auto handig, maar het is ook iets waar voor je kiest en waar je op zou kunnen besparen...net als dat uit eten gaan. Je kunt nu eenmaal niet alles, het is vaak een kwestie van keuzes maken.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 15:58
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-04-2007 @ 02:32 :
Dat zeggen mensen die niet beter gewend zijn
Het was dan ook niet geheel serieus
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-05-2007, 16:49
Fantôme
Avatar van Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Blackeyed schreef op 22-04-2007 @ 11:32 :
Ik vroeg mij af of er mensen hier zijn die al samenwonen met hun partner op 1 loon en of het te doen is? Komen jullie goed rond op het einde van de maand of is het toch uitkijken enz.??
Ik woon niet samen op één loon, maar het zit er op zich wel aan te komen dat dat gaat gebeuren. Ik studeer en mijn vriend heeft een fulltime baan.
Vrienden van ons hadden die situatie ook. Zij werkte, hij studeerde. Inmiddels werken ze allebei en gaan ze groter wonen. Maar het lukte hen prima om een huis te huren samen, daarvan rond te komen en nog leuke dingen te doen ook.
__________________
Dit is een coole sig.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 11:10
the exploding boy
Avatar van the exploding boy
the exploding boy is offline
Wij wonen samen op 2 lonen, maar ik reageer toch even w.b. de vaste lasten;

Wij zijn per maan samen €800 euro kwijt aan huur, gast water en licht en de boodschappen. Daarnaast hebben we ieder nog ons eigen geld en daar doen we ook nog wel eens boodschappen van en we sparen iedere maand €300 voor onvoorziene zaken, of vakantie , maar ik denk dat je toch wel op €1000 moet rekenen als je een beetje fatsoenlijk rond wilt komen.
Wij gaan zo'n 2x per maand uit eten en ook vaak naar de bioscoop, alleen uitgaan betalen wel van ons "eigen" geld.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2007, 12:37
juno
Avatar van juno
juno is offline
Met geld is het een kwestie van verhoudingen. Hoe meer er binnenkomt, hoe meer je kunt uitgeven. En dan hangt het van jouw eigen voorkeuren af hoe veel of hoe weinig je wilt uitgeven. Het is echter wel degelijk mogelijk om met weinig geld gewoon rond te komen, zeker als het, zoals in jullie situatie, maar tijdelijk is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Werk, Geld & Recht 1 maand leven met 2
vosje16
41 21-10-2009 14:25
Liefde & Relatie Hoge schulden....ja of nee?
evanescence
74 27-08-2005 14:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Peiling: Vlaams Blok populairste partij
Mr.Hypert€xt
162 05-11-2004 09:13
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Vlaams Blok grote winnaar!
Apomes
166 23-06-2004 18:34
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie Uitkeringsfraude?
Lady_L
0 29-10-2003 19:35


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.