Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-07-2007, 22:16
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Het staat hier een beetje raar, maar kon het in ander foras niet kwijt.

Ik heb op marktplaats cd-singles verkocht. En nu is er 1 koper
die zegt dat hij nog steeds niks heefts ontvangen terwij ik ze al 2 juli heb verstuurd (goed verpakt, luchtkussen-enveloppe, adres erop, paar keer nagekeken, extra plakband voor de sluiting en laten wegen/versturen via het postkantoor)
De singles pasten+verpakking wel door de brievenbus..

Kan het zijn dat het echt zoek is geraakt? Dit is me eigenlijk nooit overkomen met binnenlandse post. Hoe klein of hoe groot de brieven ook waren.

Niks meer aan te doen? Ik weet niet zo goed wat ik tegen de koper moet zeggen. Ik wil de koper ook niet vals beschuldigen van oplichterij. De singles heb ik iig niet meer..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-07-2007, 22:38
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Natuurlijk kan dat. En het gebeurt ook wel eens. Niet vaak, maar het komt voor.

Wat je er verder mee moet doen, weet ik niet.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 22:52
Verwijderd
Doorgaands is het dan zo dat verkoper en koper beide de helft betalen, maar officieel ben jij volgens mij verantwoordelijk... Dus jaah, misschien is de koper een beetje aardig en beschuldigd hij je niet meteen van oplichterij en weigert zodoende dus de helft te betalen... Lullig voor jullie allebei, maar er valt niet veel aan te doen.

Aangetekend versturen is érg handig, dan krijg je een track-nummer, geloof ik, en kan je altijd zien waar 't pakje is. Voor de volgende keer

(Ik ben ook al een paar keer iets kwijt geraakt per post, 't kan dus echt. Maar dat waren altijd bedrijven, en die doen niet zo moeilijk en vergoeden het gewoon compleet. Als ik iets van kleinere bedrijfjes of particulieren bestel, dan gaat 't altijd aangetekend.)
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 22:53
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 12-07-2007 @ 23:52 :


Aangetekend versturen is érg handig, dan krijg je een track-nummer, geloof ik, en kan je altijd zien waar 't pakje is. Voor de volgende keer

Maar dat kost extra geld toch?
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Met citaat reageren
Oud 12-07-2007, 23:01
Verwijderd
Citaat:
grl schreef op 12-07-2007 @ 23:53 :
Maar dat kost extra geld toch?
Jup, maar ik vind dat het meestal wel waard Dan weet je én zeker dat je niet opgelicht wordt én dat het niet zomaar kwijt kan raken (kan wel, maar dan is het echt góed kwijt en is het duidelijk dat de fout bij het postbedrijf ligt). Vervolgens geef je de verkoper ook het vertrouwen dat jij zelf de boel niet oplicht door te zeggen dat je niets hebt gekregen en je geld terug wil.

(Kost iets van €7,- ofzo, dus ja, producten die minder waard zijn doe ik dat niet aan, maar de meeste dingen die ik bestel zijn duurder, en dan vind ik €7,- niet zo duur meer.)

Laatst gewijzigd op 12-07-2007 om 23:04.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 08:50
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 12-07-2007 @ 23:52 :
Doorgaands is het dan zo dat verkoper en koper beide de helft betalen, maar officieel ben jij volgens mij verantwoordelijk... Dus jaah, misschien is de koper een beetje aardig en beschuldigd hij je niet meteen van oplichterij en weigert zodoende dus de helft te betalen... Lullig voor jullie allebei, maar er valt niet veel aan te doen.

Aangetekend versturen is érg handig, dan krijg je een track-nummer, geloof ik, en kan je altijd zien waar 't pakje is. Voor de volgende keer

(Ik ben ook al een paar keer iets kwijt geraakt per post, 't kan dus echt. Maar dat waren altijd bedrijven, en die doen niet zo moeilijk en vergoeden het gewoon compleet. Als ik iets van kleinere bedrijfjes of particulieren bestel, dan gaat 't altijd aangetekend.)
Bij bedrijven staat dan ook in de wet dat ze in geval van een consumentenkoop verplicht zijn voor goede aflevering van het product, ongeacht de verzendwijze.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 13:27
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
TheCreator schreef op 12-07-2007 @ 23:16 :
Kan het zijn dat het echt zoek is geraakt? Dit is me eigenlijk nooit overkomen met binnenlandse post. Hoe klein of hoe groot de brieven ook waren.

Niks meer aan te doen? Ik weet niet zo goed wat ik tegen de koper moet zeggen. Ik wil de koper ook niet vals beschuldigen van oplichterij. De singles heb ik iig niet meer..
Ik snap je probleem.
Ik verstuur wekelijks meerdere enveloppen met boeken/cd's/sieraden/kleding noem maar op.
Dit doe ik al enkele jaren.
Er is nog nooit iets misgegaan.
Ook ik zou dus als iemand zegt dat hij/zij het niet ontvangen heeft, eerder twijfelen aan die koper dan aan de post.
Helaas valt er niks te bewijzen..

Probeer aan te sturen op terugstorten van de helft van het geld, ga niet zomaar akkoord met alles terugstorten. Maak duidelijk dat het een risico van beiden is, jouw woord tegen het zijne/hare, en dus de kosten door de helft de beste oplossing is.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 13:54
PV
PV is offline
Tja, ik zou dan als verkoper toch de verantwoordelijkheid op me nemen. De kosten delen zou ik zelf als koper niet mee akkoord gaan denk ik, betalen terwijl je niets hebt gekregen Voor t zelfde geld is er niets verstuurd (in dit geval dan wel, maar in andere gevallen...)

Het kan ook zijn dat het over een paar weken ineens weer opduikt. Of dat het verkeerd is bezorgd, bij ons belandt ook wel eens post van buren in de brievenbus en andersom.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 14:25
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
PV schreef op 13-07-2007 @ 14:54 :
De kosten delen zou ik zelf als koper niet mee akkoord gaan denk ik, betalen terwijl je niets hebt gekregen Voor t zelfde geld is er niets verstuurd (in dit geval dan wel, maar in andere gevallen...)
Dat is dus t probleem.
Koper zegt niks te hebben ontvangen (maar kan het wel hebben ontvangen) en verkoper zegt het wel te hebben verstuurd (maar kan dat ook niet hebben gedaan). Daarom zei ik dus proberen aan te sturen op de helft, het blijft het ene woord tegen het andere.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 14:35
Stefanie
Avatar van Stefanie
Stefanie is offline
Het kan ook verkeerd bezorgd zijn. Mijn ouders hebben een buurman die zelfs valentijnskaarten niet netjes teruggeeft.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 16:50
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Bedankt voor de reply's. Ik ga iig. een navraag formulier invullen.
Want ik wil ook weten wat ermee is gebeurd. Niet dat dat zou helpen denk ik. Maarja het zit me niet lekker.
Erg jammer van de cd-singles.

Ik ga binnenkort dan maar aansturen op 50/50 zoals is voorgesteld.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2007, 19:26
PV
PV is offline
Citaat:
Konijn schreef op 13-07-2007 @ 15:25 :
Dat is dus t probleem.
Koper zegt niks te hebben ontvangen (maar kan het wel hebben ontvangen) en verkoper zegt het wel te hebben verstuurd (maar kan dat ook niet hebben gedaan). Daarom zei ik dus proberen aan te sturen op de helft, het blijft het ene woord tegen het andere.
Mja maar ik vind het voor mn gevoel toch iets anders, of je een paar singletjes kwijt bent die je toch al niet meer wilde hebben, of dat je echt geld kwijt bent. Voor degene die echt geld kwijt raakt is het erger imo.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 02:14
TheCreator
Avatar van TheCreator
TheCreator is offline
Nou zeg, het waren hartstikke leuke singletjes.

Kim Wilde - never Trust a Stranger,
Edelweiss - Bring me Edelweiss,
Dance Computer I en V,

Naja, het blijven goederen waar een ander wat voor over had.
En het waren nog koopjes ook a 1,50 en in zeer goede staat.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2007, 10:28
Verwijderd
Tsja, als je aardig bent dan doe je 50/50. Kans is overigens groot dat hij je verneukt, want normaal gesproken raakt post niet zoek (98% bezorgrate ofzo). Ik vind het verder wel aan de koper om aan te geven wat hij voor verzendwijze wil. Als hij op een paar singletjes van 1,50 wil besparen en hbet gaat met de gewone post, dan is het zijn risico, als hij zeker wil weten dat ze niet zoek raken dan is het maar aan hem om aan te geven dat hij het per pakket wil versturen (met tracn-n-trace nmmer zodat je achteraf sterker staat teagenover de koper/TPG als de boel zoek raakt).
Met citaat reageren
Oud 19-07-2007, 18:17
crazygirlsacha
Avatar van crazygirlsacha
crazygirlsacha is offline
iemand heeft mij een telefoon lader opgestuurd, die ik tot de dag van vandaag niet ontvangen heb...

het kan
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 14:35
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Ik heb zoiets ook een paar keer mee gemaakt met CD zendingen vanuit Italie en Frankrijk, heb de CD's nooit ontvangen. Blijkt dat met name Italie erg bekend staat dat vooral aangetekende zendingen soms achterover worden gedrukt door post personeel.

Vorige week nog mij nieuwe Ipod en (dure) GPS sysyteem verkocht via de marktplaats, echter ik heb wel aangegeven in de advertentie dat deze spullen alleen persoonlijk opgehaald of aangetekend verzonden gaan worden. Dus niet met de ''gewone'' post. De GPS is de koper persoonlijk opgehaald (en hij was heel tevreden ) en de Ipod is aangetekend verstuurd (ontvanger was ook tevreden )
Met citaat reageren
Oud 24-07-2007, 17:18
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Heb gister ook nog weer een envelop met een hoge waarde verkocht (toegangskaarten ergens voor). Aangegeven dat er gewoon één postzegel op kan, of aangetekend versturen wat €6,45 kost. Eigen keus, en eigen risico als het dus niet aangetekend is. Altijd van te voren duidelijk zijn hierover dus..

Ben wel benieuwd hoever ts nu is met zijn probleem?
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 26-07-2007, 10:31
Paperz
Avatar van Paperz
Paperz is offline
Dat is waarom je bij dit soort zaken (marktplaats/ebay) altijd een optie moet bieden tot verzekerde/aangetekende verzending...
Op deze manier is het duidelijk aan de koper dat normale verzending een risico kan hebben...
__________________
Val lekker even dood! Cooking is science for hungry people *Mysteria*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:24.