Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2013, 19:42
somebody...
somebody... is offline
Hallo mensen,
Ik ben 15 jaar ,
en ik had een vraag: '' Hoe maak je vrienden uit een hogere klas dan jij? '' ik ben blijven zitten en ik ben erg lang voor me leeftijd.. altijd kijken die leerlingen die uit een klas hoger naar mij en ik durf nooit terug te kijken... want ik ben erg onzeker over mezelf .. ik heb een gevoel dat hun ook een click met mij zoeken ... ( daar bedoel ik mee dat zij ook contact met mij zoeken) En ik durf nooit op iemand af te stappen ... teminste ik weet altijd nooit waarmee ik moet beginnen met een gesprek ..

hebben jullie misschien wat "begin-praatjes"??

Ik hoor het graag !!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2013, 20:07
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
De oplossing voor gesprekjes die je zelf niet durft te beginnen is toch vaak de tafelvoetbaltafel. Daar kan je gerust bij gaan staan en als er al een gesprek gaande is kan je makkelijk aanhaken. Als jouw school geen tafelvoetbaltafels heeft is er vast iets dergelijks waar leerlingen omheen staan de praten (als is een tafelvoetbaltafel perfect, omdat daar ook iets gebeurd en het dus niet raar is dat je zomaar bij een groep vreemden gaat staan). Hopelijk heb je hier iets aan.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 12-03-2013, 21:24
somebody...
somebody... is offline
Helaas niet , wij hebben wel op school 2 kantines daar zit iedereen meestal aan een tafel of ze staan in groepjes op t plein die Lui van klas hoger .. Dus echt een bijeenkomingsplek is er niet echt... of ze zitten aan een tafel bij elkaar of ze staan op t plein bij elkaar
Met citaat reageren
Oud 12-03-2013, 21:26
somebody...
somebody... is offline
Heb je nog andere tips?
Met citaat reageren
Oud 12-03-2013, 22:42
Verwijderd
Gaan roken en populair doen in het rokershok.

Of je zou jezelf kunnen blijven en ze gewoon eens aanspreken, wat jij wilt.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2013, 12:21
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Gesprek gewoon beginnen met iets heel willekeurigs over iets dat jullie allebei zien, bijvoorbeeld het weer. En dan gewoon door praten en kijken hoe het gesprek verder loopt en of je die 'click' met die mensen hebt. Veel heb je niet te verliezen lijkt mij, want ze zijn nog niets van jou (vrienden of personen waar je graag mee omgaat).
Met citaat reageren
Oud 13-03-2013, 12:28
Verwijderd
Op dezelfde manier als je normaal vrienden maakt.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2013, 14:53
somebody...
somebody... is offline
ok bedankt ik ga t proberen !!!
Met citaat reageren
Oud 13-03-2013, 18:44
JoeriBoy123
JoeriBoy123 is offline
Nah aanspreken werkt niet. je moet het echt gewoon doen met die gozers van je klas man. Of ga staan bij hun met paar gozers van je klas waarmee jij omgaat. Ga niet in je eentje hun aanspreken.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2013, 21:33
somebody...
somebody... is offline
Ik heb dat probleem dus ... die kinderen in mijn klas die zijn juist kinderachtig, druk, luidruchtig, stomme grappen...
Je klinkt best negatief ...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2013, 21:41
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik heb dat probleem dus ... die kinderen in mijn klas die zijn juist kinderachtig, druk, luidruchtig, stomme grappen...
Je klinkt best negatief ...
Dat kan toch, misschien ben jij wel gewoon volwassener dan dat jij bent. Ken je niet iemand broer die een jaar hoger zit dan jij? Dan kan je die gewoon een keer aanspreken en jezelf zo een beetje bij die mensen introduceren. Anders zal je toch echt zelf op ze af moeten stappen, maar ook zij zullen wel vreemd opkijken als er ineens een onbekende bij hun groepje komt staan.
Een praatje maken met mensen bij de koffieautomaat of bij het roosterbord wil ook wel eens helpen. Dat zijn kleine dingen, maar daardoor wordt je wel minder een vreemde voor hen.

Je schrijft trouwens dat je bent blijven zitten. Dan is één klas hoger toch eigenlijk jouw oude klas? En dan is het toch helemaal niet raar om met hen om te gaan? (Of ben je op de basisschool al blijven zitten?)
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 13-03-2013, 22:17
somebody...
somebody... is offline
Op de basischool... anders was het geen probleem
Met citaat reageren
Oud 13-03-2013, 22:21
somebody...
somebody... is offline
Maar ik ga t proberen morgen ....
Met citaat reageren
Oud 14-03-2013, 09:40
Superphris
Avatar van Superphris
Superphris is offline
Twee jaar geleden kwam er een jongen op mijn school die een klas hoger zat dan ik. Hij vond me leuk en zo werden we vrienden en werd ik vrienden met zijn vrienden. Daarom heb ik vrienden die een klas hoger zitten dan ik, anders zou ik echt niet weten hoe ik het zou moeten aanpakken. Je kunt wel proberen om zomaar mensen aan te spreken, maar ik denk niet dat het zal helpen. Ik ken best veel mensen van mijn school waarmee ik best bevriend zou willen zijn, maar het is gewoon moeilijk om opeens zomaar met mensen om te gaan.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2013, 11:17
somebody...
somebody... is offline
tjaa het is nogsteeds niet gelukt helaas ... maar ik kwam ze vandaag ook niet tegen.. dus dat is logisch
Met citaat reageren
Oud 14-03-2013, 11:24
somebody...
somebody... is offline
Citaat:
Twee jaar geleden kwam er een jongen op mijn school die een klas hoger zat dan ik. Hij vond me leuk en zo werden we vrienden en werd ik vrienden met zijn vrienden. Daarom heb ik vrienden die een klas hoger zitten dan ik, anders zou ik echt niet weten hoe ik het zou moeten aanpakken. Je kunt wel proberen om zomaar mensen aan te spreken, maar ik denk niet dat het zal helpen. Ik ken best veel mensen van mijn school waarmee ik best bevriend zou willen zijn, maar het is gewoon moeilijk om opeens zomaar met mensen om te gaan.
Ik heb het zelfde ... er zit ook weer een nieuwe leerling in die ene klas alleen ik heb weer het zelfvertouwen er niet voor !!..
Met citaat reageren
Oud 14-03-2013, 13:22
JoeriBoy123
JoeriBoy123 is offline
Citaat:
Ik heb het zelfde ... er zit ook weer een nieuwe leerling in die ene klas alleen ik heb weer het zelfvertouwen er niet voor !!..
Kijk dit zijn allemaal mensen die nu ouder zijn.
Mensen aanspreken op de middelbare school ja..
Mensen gaan daar van op kijken.
En btw het is de middelbare school als je bent geslaagd ga je niet eens meer met ze om.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2013, 18:25
somebody...
somebody... is offline
maar ik wil ook mezelf gewoon laten zien hoor... en wie mij dan niet intereseerd dan laat ik diegene lekker ! maar het is dat ik ''begin- zinnen'' nodig heb bijvoorbeeld ( die ik al heb ) : hoe laat is het? ect. alleen heb ik meer van die ''begin-zinnen'' nodig dat is alles ... het zelfvertrouwen is terug gekomen gelukkig!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-03-2013, 20:52
somebody...
somebody... is offline
Ik Ben even oud als die lui van die klas en ze zijn niet echt veel ouder
Met citaat reageren
Oud 15-03-2013, 18:06
Heer Wil
Heer Wil is offline
Ik had vroeger ook dat mensen wel met mij wilden omgaan maar dat ik te onzeker was om echt contact te zoeken waardoor ik veel kansen liet liggen
Het beste is je eens goed te beseffen waar je nu eigenlijk mee bezig bent... Je staat alleen in een hoekje terwijl er een hele groep is die met je om wil gaan maar jij vind jezelf te min om met hen om te gaan dus blijf je in je hoekje omdat je bang bent... om dat hoekje kwijt te raken???
Uiteindelijk was het bij mij opgelost doordat ik opeens veel beter contact maakte en doordat ik niet meer met mijn oude vrienden omging waardoor deze het maken van nieuwe vrienden niet konden belemmeren...
Met citaat reageren
Oud 15-03-2013, 18:32
somebody...
somebody... is offline
Citaat:
Ik had vroeger ook dat mensen wel met mij wilden omgaan maar dat ik te onzeker was om echt contact te zoeken waardoor ik veel kansen liet liggen
Het beste is je eens goed te beseffen waar je nu eigenlijk mee bezig bent... Je staat alleen in een hoekje terwijl er een hele groep is die met je om wil gaan maar jij vind jezelf te min om met hen om te gaan dus blijf je in je hoekje omdat je bang bent... om dat hoekje kwijt te raken???
Uiteindelijk was het bij mij opgelost doordat ik opeens veel beter contact maakte en doordat ik niet meer met mijn oude vrienden omging waardoor deze het maken van nieuwe vrienden niet konden belemmeren...
Ik heb dat probleem dus ... Maar waarmee en welk onderwerp zou je kunnen afstappen
Met citaat reageren
Oud 16-03-2013, 10:58
Heer Wil
Heer Wil is offline
Misschien kun je er ook gewoon alvast bij gaan staan en gewoon aansluiten bij het gesprek ipv zelf met een onderwerp te komen zo van: "jongens, we gaan het even over kaas hebben nu!." Als je immers normaliter alleen staat in de pauze begrijpen zij ook wel dat je graag bij hen wilt staan dan hoef je echt niet te doen alsof je wil weten hoelaat het is... Je moet het meer zien alsof je hen een enorme gunst doet door bij hen te staan en niet alsof jij per se een excuus moet hebben om daar alsjeblieft bij te mogen staan!
Met citaat reageren
Oud 16-03-2013, 11:03
Heer Wil
Heer Wil is offline
En anders kun je het houden bij hoelaat het is/ of ze ... ergens gezien hebben/ of ze hun huiswerk voor... al afhebben en of jij dat even mag zien/ of ze ook naar ... uitgaan/ of ze zaterdag ook moeten voetballen tegen... / of ze een vuurtje hebben indien je rookt...

Ik gebruik zelf ook zelden openingszinnen, ik heb gewoon een gesprek en loop met diegene soms mee naar zijn vriendengroep, of looop halverwege ergens anders heen of kom er gewoon bijstaan om met iemand het gesprek van laatst te hervatten... Maar ik had op begeven moment dus ook gewoon random plots opeens een vriendengroep en daardoor kwam ik vanzelf nog met meer mensen in contact Probeer anders dus gewoon bij iemand die je kent een praatje te komen maken en wellicht hoor je opeens ook bij een groep...
Met citaat reageren
Oud 16-03-2013, 21:19
Verwijderd
Citaat:
Nah aanspreken werkt niet. je moet het echt gewoon doen met die gozers van je klas man. Of ga staan bij hun met paar gozers van je klas waarmee jij omgaat. Ga niet in je eentje hun aanspreken.

Hij is toch blijven zitten? Dus hij kan makkelijk met zijn oude klasgenoten omgaan. /En anders probeer eens spontaan te zijn en stap op ouderjaars af. Denk eraan jij had had er ook bijgestaan als je niet was blijven zitten.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2013, 19:11
somebody...
somebody... is offline
Citaat:
Misschien kun je er ook gewoon alvast bij gaan staan en gewoon aansluiten bij het gesprek ipv zelf met een onderwerp te komen zo van: "jongens, we gaan het even over kaas hebben nu!." Als je immers normaliter alleen staat in de pauze begrijpen zij ook wel dat je graag bij hen wilt staan dan hoef je echt niet te doen alsof je wil weten hoelaat het is... Je moet het meer zien alsof je hen een enorme gunst doet door bij hen te staan en niet alsof jij per se een excuus moet hebben om daar alsjeblieft bij te mogen staan!
Ik snap het volkomen maar als je voor het eerst iemand aanspreekt met"" jongens we gaan het over kaas hebben, nu!'' is dat niet appart gedrag? ik snap wel dat het juist appart moet zijn maar is dit niet een beetje te ?

Het zijn namelijk nogal dominante gasten .. dus ik weet het niet echt..

(En voor de andere mensen : Dit soort tips bedoel ik !! )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2013, 19:13
somebody...
somebody... is offline
Ps. ik zelf ben niet arrogant of dominant
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 15:23
Heer Wil
Heer Wil is offline
Citaat:
Ik snap het volkomen maar als je voor het eerst iemand aanspreekt met"" jongens we gaan het over kaas hebben, nu!'' is dat niet appart gedrag? ik snap wel dat het juist appart moet zijn maar is dit niet een beetje te ?

Het zijn namelijk nogal dominante gasten .. dus ik weet het niet echt..

(En voor de andere mensen : Dit soort tips bedoel ik !! )
Ik heb helemaal niet gezegd dat jij daar bij moet gaan staan en zeggen: we gaan het over kaas hebben. Ik zei dat jij misschien beter gewoon erbij kan gaan staan zonder openingszin, in plaats van met een openingszin, en komen met een openingszin vind ik hetzelfde overkomen als: Jongens we gaan het over kaas hebben, omdat die groep allang een gesprek heeft wellicht, en dan zitten ze helemaal niet te wachten op jouw openingszin naar een nieuw gesprek en hebben ze liever dat jij er nog iets zinnigs aan toevoegt in plaats van dat je je briefje met openingszinnetjes komt voorlezen...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 15:28
Heer Wil
Heer Wil is offline
En verder als je echt wordt weggekeken en niet wordt geaccepteerd helpt het soms ook om eens bij een andere groep te gaan staan, dan kom je populairder over als wanneer je iedere pauze bij dezelfde mensen gaat staan die je niet kennen.

Maar als die mensen waar je bij wilt staan jou gewoon best wel goed kennen hoef je dat niet te doen... Het is meer als een soort plan-b, maar ga er maar vanuit dat ze je wel accepteren, en denk vooral niet te snel het tegendeel. Je kunt beter niet in de gaten hebben dat ze je niet mogen, dan te snel denken dat ze je niet mogen... Immers mensen die niet eens vermoeden dat iemand hen niet mag straalt nou eenmaal veel zelfvertrouwen / swag / coolheid / of hoe je het ook wil noemen uit!
Met citaat reageren
Oud 18-03-2013, 18:28
somebody...
somebody... is offline
haha srry even verkeerd gelezen..
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 13:43
Heer Wil
Heer Wil is offline
Dus hoe ging het de afgelopen dagen?
Met citaat reageren
Oud 22-03-2013, 15:25
somebody...
somebody... is offline
helemaal niet...
ik kan t gewoon niet...
Met citaat reageren
Oud 25-03-2013, 14:57
Heer Wil
Heer Wil is offline
Dus je was er niet bij gaan staan? Je stond erbij maar hebt niks gezegd? Zat alleen in een hoekje? Werd door anderen aangesproken? Liep naar de groep maar zij gingen gauw weg? Je werd weggepest? Of wat was er aan de hand dat t niet lukte? Als je hierop geen antwoord weet dan is dat namelijk het probleem omdat je het dan al opgeeft voordat je het echt hebt geprobeerd.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 12:00
somebody...
somebody... is offline
jawel t beter gegaan de laatste dagen!! ik heb nu contact met een paar mensen ... me zelfvertrouwen is helemaal terug!! hopelijk blijft het zo gaan !!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2013, 16:30
Silvano08
Avatar van Silvano08
Silvano08 is offline
Top, volhouden dit.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2013, 10:22
Heer Wil
Heer Wil is offline
Juist! Nu je eenmaal contact hebt met een paar mensen heb je het voor jezelf een stuk makkelijker gemaakt
Ga zo door !
Met citaat reageren
Oud 02-04-2013, 09:44
Heer Wil
Heer Wil is offline
Laat maar weten of het goed gaat en of er nog een probleem is, maar zo te horen is het min of meer al gelukt
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 02-04-2013, 12:57
Verwijderd
vriendschapsverzoek via hyves of facebook sturen
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 03:06
Verwijderd
Op mijn school gaat dit een beetje vanzelf.. denk dat het een beetje ligt aan de cultuur op mijn school, en dan bedoel ik gewoon hoe mensen omgaan met elkaar - mensen adden elkaar sneller op Facebook ook al kennen ze elkaar niet goed, en al helemaal mensen uit de leerlingenraad of toneelgroep of whatever krijgen sneller aandacht. Dus ikzelf kan je niet echt ermee helpen..

Maar even een vraagje: je zegt dat je bent blijven zitten, maar juist geen contact kan krijgen met de mensen uit de klas boven jou? Je zat toch juist met die mensen in de jaarlaag? Of begrijp ik nu iets verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 03-04-2013, 14:39
somebody...
somebody... is offline
nou nee ik ben blijven zitten op de basischool...
Nu heb ik contact met mensen maar ik wil uitgebreidere dingen doen zoals afspreken of uitgaan dan aleenmaar praten over fage onderwerpen.. Maar ik wil dat het ook niet te snel gaat... nog tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verhalen & Gedichten Dreamland, deel 1
Verwijderd
28 23-05-2004 18:35
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 09:35
Verhalen & Gedichten Verhalenwedstrijd: te simpel
Ieke
0 31-01-2004 14:59
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De ondraaglijke lichtheid
clubje
124 27-09-2003 11:07
Muziek Help help help!!!!!!!!!!!!!!!!!
OLD DIRTY BASTERD
24 25-07-2002 18:04
ARTistiek Begin van iets
zand
5 07-11-2001 13:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58.